Teszt: Ford Mondeo Vignale Hybrid

Prémiumnak véleményes, hibridnek tökéletes

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.12.06. 17.00

Hibrid hajtással és a prémiummárkának szánt Vignale-kivitelben teszteltük a Ford Mondeót. Izgalmas összeállítás, az biztos.

Röviden – Ford Mondeo Vignale Hybrid
Mi ez? Prémiumtermékként pozicionált változat a Mondeo limuzinból, hibridhajtással, különleges szolgáltatásokkal.
Mit tud? Megadja a hibridek varázsát a hangtalan suhanással, keveset fogyaszt és kívül-belül szebb az azonos hibridhajtású Mondeónál.
Mibe kerül? Vignaleként 1,8 millió Ft a felára a sima Titanium Mondeóhoz képest, tehát 11 669 000 Ft a listaára.
Kinek jó?  Azoknak, akiknek a kerete engedi a prémiumtermékeket, de a márkamegkötés miatt kizárólag Fordot választhatnak. És azoknak, akik a Priusból Avensis hibrid híján márkán kívül lépnének feljebb.

Egy ideje hazákban is elérhető a Ford Mondeo Vignale. Míg a sima Mondeóból a lépcsőshátú csak a hibrid hajtáslánccal kombinálható, a négyajtós Vignale létezik benzines és dízelmotorral is. Mi az eddig kimaradt hibridváltozatot kértük el tesztre a prémiummárkának szánt kivitelben.

Aki szerint egy kipucolt Mondeo sosem lesz a német, svéd, brit vagy japán prémiummárkák alternatívája és az egész Vignale-vonal leszerepel az értékvesztés bajnokaként, kicsit gondolja át a flottapiac működését!

Mit láttok a fehér autóban? Prémiumterméket, az A4 reális konkurensét vagy megszépített Mondeót?

Sok vállalatnál a típusmegkötés nem enged lehetőséget a hierarchián belüli lépcsők finomítására. Az igazgató 4×4-es, erős motoros Mondeója mellett állnak a parkolóban a beosztottak szerényebb Mondeói, ránézésre egyforma autók. Itt nagyon jól jöhet egy kívülről is látványosabb, belül érezhetően szebb autó, amivel nem kell megbontani a flottarendet, új márkát, más szervizt bevonva az üzemeltetésbe.

A Ford úgy kalkulál, hogy egy roskadásig extrázott Mondeo Vignale versenyképes alternatíva lehet a kisebb teljesítményű, gyengébben felszerelt prémiumtermékkel is. Ez létfontosságú, mert itthon főleg az IT-cégek próbálják megnyerni magunknak a munkatársak hűségét a flottaszabályzat lazításával, az értékhatáron belül megengedve nekik, hogy 3-as BMW-t, Mercedes-Benz C-osztályt, kisebb részben S60-as Volvót, Jaguar XE-t, A4-es Audit válasszanak egy Insignia, Passat vagy Mondeo csúcsmodell helyett. Pár év múlva kiderül, mit mond erre a piac. Ennyit a háttérről, térjünk rá az autóra.

Belső tér

Első ránézésre a Vignale kivitel a többi Mondeo legnagyobb baján segít: a közepes minőségérzeten. Bár ilyen lenne mindegyik! A bőr üléskárpit mintája, anyaga igazán szép, az ajtók és a műszerfal borborítása is elegáns. Csak a középkonzol ronda műanyagjával kellene valamit kezdeni, mert azt megörökölte a csúcsmodell. Az ülések kényelme és a térkínálat az olcsóbb Mondeókban is remek, az érintőképernyős, hangvezérléses SYNC2 menürendszer használhatóságában sincs változás.

Lényegesen jobb a minőségérzet az autóban, de a középkonzol előnytelen műanyagját sajnos a Vignale is megörökölte az olcsóbb Mondeóktól

A kategóriában megszokott fél köbméter feletti értékek helyett a hibrid Mondeo csomagtartója 382 literes. A lépcsős padlóval formája nem ideális, de ez a méret elegendő és fontosabb, hogy lehajtható a hátsó üléstámla. Az amerikai piac elvárásaként a csomagtérfedél belső oldalán ott fluoereszkál a vésznyitó kallantyú, hogy senki ne rekedjen bent.

Milyen városban?

Két villanymotor van a 177 lóerő összteljesítményű hajtásláncban. Az egyik főleg rekuperálásra, áram-visszatermelésre szolgál gázelvételkor és enyhe fékezéskor. A másik kisegíti az Atkinson-ciklussal takarékosabbá tett kétliteres, szívó benzinest. Egy turbós motor nehezebben bírná az újraindításokat a villamos üzem elhagyásakor.

Egyre fontosabb a flottabeszerzéseknél a CO2-emisszió és a fogyasztás. 99 g/km és 4,2 l/100 km értékkel ebben kiemelkedően jó a Mondeo Hybrid

Aki a hibrid Mondeóba úgy ül bele, hogy a dízel a nyerő, mert jobban megy és autópályán kevesebbet eszik, az a maga igazságát megkapja a TDCi-vel. Vannak azonban más emberek is, más preferenciával, akiket mondjuk a környezetszennyezés érdekel. Mert a hibrid Mondeo nem szól mindenkinek, de akik megértik, azok nagyon szeretni fogják.

Egyedülálló, ahogy az autó villanymotorral, hangtalanul suhan akár 80-90-nel is a városba bevezető szakaszokon. Az elektromos üzem elinduláskor is jól kitartható, egy Priusszal ellentétben nem kell a vándordűnék lendületével gyorsítani, hogy hangtalanul fokozhassuk a tempót.

Eddig csak hibrid Mondeo volt lépcsős háttal, a Vignale-kínálatban dízel és benzines is van

80 körüli sebességig az autó bámulatosan könnyedén gurítható elektromosan. A kocsi okosan kiírja, miért nem tud leállni a benzines motor, sokszor elég jobban elvenni a gázt. Általában a tempót jóval magasabbra engedett gézpedállal is lehet tartani, mint hinnénk, amire a hibridek megtanítják az embert.

A tesztautó az Árpád híd budai felhajtója után úgy gurult el az M3-as felüljárójáig, hogy csak három-négyszer kapcsolt be a benzines motor gyorsításkor. Külső városrészekben a 60-80-as szakaszokat a Ford Mondeo Hybrid kiválóan megoldja elektromosan.

Nem ördöngösség úgy fékezni, hogy végig a visszatermeléssel lassuljunk, ne pedig az üzemi fékkel

Közben a műszerfalon szépen sarjadnak a takarékos vezetést honoráló zöld levelek és az autó minden fékezés után visszaigazolja a tudatos lendületgazdálkodást a fékezési hatékonyság adatával.

Elnézést, a szavazás ebben a pillanatban nem elérhető. A műszerfal bal oldalán megjelenő szám arra utal, hogy mennyire sikerült elektromos áram-visszatermelésre fordítani a lendületet és mennyit vasaltunk belőle egyszerűen hővé az üzemi fékekkel, erősebben fékezve. Kis odafigyeléssel 100 százalékra kihozható ez a szám.

A légkondicionáló jól működik álló motornál is, a leállásokat követően a motor gyorsan és finoman éled újjá. Zúgása mindig elárulja, ha üzemel, de hangszigetelésen csak a padlógáz fog ki, a tesztautó halk és kulturált.

Aki állandóan siet, azt zavarni fogja a felhangosodó motor padlógázon. Aki viszont higgadtan vezet, megtartja a lendületet, korán elveszi a gázt, az városban hat liter alatti értékekkel mozgathatja a hibrid Mondeót és nem is érti, milyen zajongásra panaszkodnak a többiek. Neki fel-felzümmög a benzines, de zavarni nem zavar. Kár, hogy a négyhengeres járása nem elég finom, rezgéseit enyhe bizsergésként érezni a kormányon.

Egyelőre Petrányiék a Budaörsi úton, a Hovány cégcsoport Szentendrén és a Ford Solymár az M3-as pesti szakaszán nyitott Ford Store-t, de a koncepció a jövőben nem korlátozódik a fővárosra

A garázsba behajtva furcsa volt a falon a fénykéve szélén a kékes, lilás sáv. Olyan, mint a fényképek szélén a kromatikus aberráció, cseppet sem elegáns. Az azonban külön megható, amint az autó megköszöni érkezéskor, hogy hibriddel járva kevésbé szennyezzük a környezetet.

Milyen hosszabb úton?

9,2 mp a százra gyorsulás ideje, ami jó eredmény ezzel a súllyal. Az autót nem érezni igazán erősnek, pedig van benne lendület. Meg kell szokni a fokozatmentes váltót, amivel a közel konstans motorhang nem követi a szokott módon a gyorsulást.

Barátságos, szépen kárpitozott hely a második üléssor

Hibridhez képest normálisan adagolható fékerő. Van egy kis gumilabdás érzet, néha meg mintha fatuskót nyomnánk, de az esetek nagy részében a pedálérzet elfogadható.

Direkt átkergettem az autót dimbes-dombos autópályán, hogy mennyire bőg-üvölt 150-ről gyorsítva és úgy érte el a 180-at, hogy a bőgés nem volt irritáló. Rázendít a motor, de nem bömböl úgy, mint például a Prius, amit a Toyota középkategóriás autókánt próbál elsütni, jóllehet sem mérete, sem kényelme, sem egyéb szolgáltatásai nem emelik ki a kompakt autók közül. Normál menetben a Mondeo HEV (Hybrid Electric Vehicle) autópályán is halk, átlagfogyasztása hajszolva sem ment 8,5 liter fölé a számítógép szerint.

187 km/óra a végsebesség, 9,2 mp a gyorsulási ideje 100-ra. Városban takarékosabb az autó, a szabványos adat 5,0 l/100 km lakott területen kívül és 2,8 liter városban

A Vignalén nem a sima hibrid Mondeo 16 collos, magasabb oldalfalú gumiabroncsai vannak, a tesztautó viselkedését határozottan feldobta a 18-as Continental SportContact gumiszett. A rugózási kényelem is kedvező, a futómű-hangolás mesteri, ahogy azt a Fordokban megszoktuk.

Konkurensek

Hibrid hajtásával a tesztelt Mondeo Vignale nagyon speciális autó, ezért a lehetséges vetélytársak összeállításakor nem voltam ortodox, dízel és benzines modelleket is kigyűjtöttem. A 330e és a Passat GTE konnektoros hibrid, tehát akkumulátoraikat konnektorról töltve elvileg 35/50 kilométert megtehetünk füstmentesen.

Ford-típusok nemesítésével születnek a Vignale-modellek. Így gyorsabb és olcsóbb, mint a DS és a Citroën mintájára egymást kiegészítő, önálló termékeket kifejleszteni. Pár év múlva kiderült, melyik a sikeresebb koncepció

Van egy csomó ember, aki elégedett a hibriddel, nem ülne vissza dízelbe, de a Toyotánál nem tud feljebb lépni a Priusnál kényelmesebb és nagyobb autóba. Vagy vált Lexusra vagy ott a Mondeo, akár a Vignale. Bizonyos helyzetekben szinte az egyetlen megoldás. Az IS sokkal szűkebb és valamivel drágább, az Infiniti Q50 pedig sportlimuzinként, kétszer ekkora teljesítménnyel, hathengeres benzinessel nagyon más jellegű autó.

A hibrid Mondeo Vignale és pár lépcsőshátú alternatíva, automatikus váltóval

Ford Mondeo Hybrid Titanium (177 LE) 9 865 000 Ft
Ford Mondeo Vignale Hybrid (177 LE) 11 669 000 Ft

Ford Mondeo Vignale 2,0 TDCi aut. (180 LE) 11 514 000 Ft

Audi A4 2,0 TFSI Design S tronic (190 LE) 11 143 830 Ft
BMW 330e (252 LE) 12 360 000 Ft
Mercedes-Benz C 300h 13 328 540 Ft

Škoda Superb Laurin & Klement 1,8 TSI DSG (180 LE) 10 814 430 Ft
Volkswagen Passat 1,8 TSI DSG Comfortline (180 LE) 9 826 370 Ft (Nincs belőle Highline, csak 220 lóerővel)
Volkswagen Passat GTE (218 LE) 13 493 550 Ft

Ford Store, a Mustang-bolt

Alfredo Vignale neves karosszériaműhelyét az 1970-es években vette meg a Ford. Időnként tanulmányautókon használták a nevet

Alfredo Vignale neves karosszériaműhelyét az 1970-es években vette meg a Ford. Időnként tanulmányautókon használták a nevet


Nemrég a Ford Store szalonok megnyitásával a gyártó érdekes kísérletbe fogott itthon is. Bevezette a prémiummárkaként pozícionált Vignale-vonalat, hogy a Citroën DS-modellek mellett a nagy prémiummárkáknak is vetélytársává válhassanak a Vignale kivitelű autók. Elsőként a Mondeo, majd az Edge SUV, az S-Max, a Galaxy, a Kuga és idővel a Focus alapjaira is. Szemben a DS-szel, a Fordnál nem készülnek önálló típusok a tömeggyártmányokkal közös alkatrészekből és a többi változathoz elérhető hajtásláncok közül lehet csak választani.

Az Alfredo Vignale (e: vinyále) olasz karosszériaépítőről elnevezett modellsor szebb belső kivitelt, igényesebb anyagokat, az üléseken nemes bőrkárpitot, bőrbevonatú műszerfalat kínál. Kívülről is eltérnek az autók az alapmodellektől, újak például a lökhárítók. Egymás mellé téve a Vignale Mondeo továbbra is Mondeónak hat, de jóval igényesebb Mondeónak, amelyből egy szépen felszerelt Passat vagy Mazda6 nem tűnik vonzóbbnak.

A gyártás során strucctollal portalanítják a karosszériát

A gyártás során strucctollal portalanítják a karosszériát


A szalonokban és a szolgáltatásokban komoly többletet nyújtanak a Vignale modellek. A digitális asztalon megtervezett autót az értékesítő egy mozdulattal átlőheti egy hatalmas videofalra, ami nagyon látványos. A Ford Store koncepciójú szalonban külön helye van a kiemelt termékcsoportok demoautóinak. A sportmodelleknek, a terepjáróknak, illetve a Mustangnak és a Vignale-verzióknak van kerek porondjuk, felettük lebegő glóriával. Az egészet brit szakemberek rakták össze, a videofaltól a padló csempézéséig.

Én a szentendrei Ford Hovány márkakereskedésben néztem meg az átépített szalont, amilyet a Ford Solymár az M3-asnál létesített, a Ford Petrányi pedig a Budaörsi úti márkakereskedésből fejlesztett tovább. Egy Ford Store például a Kerepesi úti vagy az Üllői úti szalonhoz képest az új belsőépítészet mellett abban is többet nyújt, hogy itt kaphatóak magasabbra pozícionált autók, így a Vignale-modellek mellett az Edge és a Mustang.

A normál minőség-ellenőrzésen felül a Vignale Fordok további 100 pontos vizsgálaton esnek át. A Ford Store szalonokban külön ügyfélkapcsolati menedzser segít a tulajoknak

A normál minőség-ellenőrzésen felül a Vignale Fordok további 100 pontos vizsgálaton esnek át. A Ford Store szalonokban külön ügyfélkapcsolati menedzser segít a tulajoknak


Ha valaki saját maga viszi szervizbe az autóját, akkor sokat érnek a Vignale-ügyfeleknek kínált szolgáltatások. A havi egy külső-belső mosás mindig jól jön, nagy előny, ha nem egy hétre kapunk csak szervizidőpontot és a márkaszervizben előreveszik az autót.

Szamosi Viktor, a Ford importőr ügyvezető igazgatója a szentendrei egység megnyitásán elmondta, hogy céljuk a Ford Store-ok jelenlegi számának minimum megduplázása és a koncepció meghonosítása Pest megyén kívül is.

A Vignale-vonalat a Ford később kiterjeszti a Kugára és a Focusra is. A koncepciót igényes kiegészítőkből, például utazótáskából, telefontokból, kávéscsészéből összeállított kollekció teszi teljessé, amiről itt olvashattok részletesen. A Vignale-almárka világpremierjéről pedig ebben a cikkben számoltunk be másfél évvel ezelőtt.

Az eredendően Amerikának szánt hibrid esélyeit korlátozza, hogy nincs belőle ötajtós, sem kombi, ami itthon is egyre népszerűbb. A céges szabályzatok sok helyen a kompakt kategória felett is előírják, a magasabb beosztású alkalmazottak pedig rájöttek, hogy jó dolog a kombi. Az évek során mindig adódik nyaralás, síelés, költözködés, amikor megmutatkoznak előnyei, míg a magasabb futóműzaj alig tűnik fel egy jól szigetelt, középkategóriás autóban.

Fogyasztás, árak

Adatlap

Ford Mondeo Vignale Hybrid

Teszt: Ford Mondeo Vignale Hybrid 1
Motor 1999 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 187 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,2 sec
Végsebesség 187 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,2 l / 100 km

Pontos értéket mutat a műszerfali kijelző, benzinkúton utánaszámolva is 6,4 l/100 kilométeres átlag jött ki. A tesztút fele volt város, negyede országút, negyede autópálya. Egy alapvetően benzinüzemű és ilyen nagy autótól parádés érték, aminél a dízel sem tudna sokkal jobbat, mert az nem serkent ennyire takarékos vezetésre.

Megjelenésekor sem volt olcsó a Mondeo Vignale, de egy ideje félmillió forinttal magasabb a listaára. 11,7 millió forintba kerül a hibrid, 11,5 millióba a vele összevethető teljesítményű dízel.

Egy Titanium Mondeo Hybridhez képest 1,8 millió Ft az árkülönbség. Ám ebben a többletfelszereltség mellett az is benne van, hogy a Vignalét jobb vezetni, mert sportosabb gumiszettet kap.

Összességében a Mondeo Vignale prémiumterméknek nem igazán meggyőző. Maga a vas nem képes lényegesen többet nyújtani a sima Mondeóknál, pedig ha valaki feljebb törekszik, annak a termékével túl kellene teljesíteni a befutott, elismert konkurenseket, legyen az magasabb árrésre törekvő borászat vagy autógyár.

Hatásosan csökkenti a két villanymotor a szívó benzines terhelését. A tesztfogyasztás mindössze 6,4 l/100 km

A Vignale Fordokat a mögéjük tett szolgáltatáscsomag teszi valóban értékessé. Ha a megcélzott flottaügyfelek elfogadják a sokkal gyengébben felszerelt prémiummárkák alternatívájaként a Vignale Mondeót, a Ford lépése sikeres lehet.

Hibridként viszont a Mondeo önmagában is meggyőző. Nincs is értelme annak a kérdésnek, hogy jobb vagy rosszabb-e a dízelnél. Elsősorban autópályán mozgóknak a környezetszennyezőbb és takarékosabb dízel a jobb, városban vagy egy nagyobb város környékéről ingázva a hibrid lehet az igazi. Ezért van benzines, dízel és hibridhajtás is a Mondeóhoz. Ha valami, hát a motorválaszték kétségtelenül prémiumigényű.




Mellette – Ellene
  • Szebb belső kivitel az alap Mondeónál
  • Vonzó design
  • Értékes szervizszolgáltatások (soron kívüli kiszolgálás, ingyenes autómosás)
  • Vignale-ügyfélmenedzser közvetlen kapcsolattartóként
  • Sokféle vezetőtámogató rendszer
  • Méretes belső tér
  • Remek hibridhajtás, könnyen elérhető füstmentes üzem
  • Csekély fogyasztás
  • Kényelem hosszabb utakon
  • Csekélyebb környezetszennyezés
  • Vignale-vonalon van dízel és benzines Mondeo limuzin is
  • Várhatóan jelentős értékvesztés
  • A Vignale alig tér el a normál modellektől
  • Nincs kombi vagy ötajtós a hibridből
  • Olcsó hatású műanyag a középkonzolon
  • Jelentős felár az azonos technikájú Mondeóhoz képest (1,8 millió Ft)
  • Kompromisszumkészséget igénylő csomagtér
  • Sok felszerelés feláras

Kommentek

  • hulyemernok

    Még hozzátenném, hogy volt együttműködés a Ford és Toyota közt hibrid téren, ami bár azóta megszakadt, elég nagy hozadéka benne lehet ebben az autóban. Egyébként tetszik az új Mondeo, még az alap verziót is meg szoktam nézni az utcán, de ha beleül az ember tényleg kiszúrja a szemét a középkonzol minősége…

  • DTF

    Jaja, ez biza toyota… De hat a kozelebe sem nagyon er, nem sikerult ugy osszerakni a nybrid rendszert, mint egy gs-ben. Ott a gs300h, par szazezerrel dragabb, sot, hasznaltan 60-70ekm-mel ott egy 2-3 eves gs459h, kb ennyiert. Az meg erosebb, nagyobb a csomagtartoja es csak 1-1,5 literrel eszik tobbet, hooott ketszer erosebb. Viszon nagy hatranya h szukos belul, nagyon.

  • Kanyaró Malvin

    A GS 300h valóban elgondolkodtató, de használt autót nem szabad újhoz hasonlítani! Ezzel az erővel a világ összes új autójánál tudunk mondani tutibb használtat 2-3 évesen. A hibrid tetszene, a többi nem, a Vignale pedig a maga szűk picaán talán működhet, de privát ügyfeleket kár is megkörnyékezni vele. Ld. GS 300h.

  • hulyemernok

    Nem gondolnám, hogy a GS300h-val kellene összehasonlítani ezt az autót. Akárhogy majd 5m a Lexus, méretben azért más kategória a kettő. Másrészt szerintem a Ford sokkal inkább szánta saját benzin/dízel modelljei ellenfeléül ezt az autót, minthogy a prémium kategóriával versenyezzen. Majd ha összejön a Vignale név, talán a következő generációnál bátrabban lépnek még egyet felfelé.

  • lpetri

    Kombiban tökéletes lenne, akár Trend felszereltséggel is. Hybrid S-max nincs tervben?

  • oszkopeter

    AZ IT szektor környezettudatos hipszterei inkább biciklivel járnak vagy felülnek a tömegközlekedésre amikor a városban van dolguk. Ubereznek ha úgy adódik. Hétvégére meg vesznek egy bővérű GTi-t vagy RS-t… És igazándiból nekik van igazuk! :) Komolyra fordítva, a baj az, hogy az ilyen kategóriájú kocsikat inkább hosszú autópályás utakra veszik, olyan menedzsereknek, akik sokat autóznak, ott meg nem túl vonzó a 8,5 literes fogyasztás. Persze ha valakit kárpótol ezért hogy 4-5 Km-t füstmentesen tud cammogni a bevezetőn, és ettől el is hiszi hogy mennyire zöld, akkor hajrá!

  • DTF

    A GS300H ALTERNATÍVA, PERSZE MAGÁNYSZEMÉLY esetében. Aki kiad egy mondeoért 11.6ot, az feljebb megy és kiad 1314-et egy sokkal jobb autért.
    sztem a hazsnát autó alternatíva, egy 2012-es év végi 450h f-posrt 70-80ekmmel 12. aki logikusan gondolkodik és recinalista, az megnézi az is, nem csak az új mondeoot.
    a hhybrid igenis alternatívája a a haosnló teljesíytményű diezelknek és benizneseknek. hosszú távon. rövid távon kb iuyxganott vannak.

  • Szabi5

    Biztos jó de valahogy nekem ez az ormótlan bálna nem jön be. Az aston martin hűtőrács után ez a gagyi kályhaezüst belső meg… Aki az első 93-as mondeót tervezte az hol van? No azt az embert vegyék elő. Az egy csodálatos autó volt. Ez meg cégautó lesz ismét. Kombi, kék, dízel és fekete füdtöt okádó. Pont mint a mostaniak.

  • szaboata

    Kiváncsi vagyok,mikor fullad ki a hibrid-divathullám. Mikor derül ki,hogy az akksik gyártása és utóélete nem a környezet kíméléséről szól.A fogyasztásuk pedig lényegében nem lesz kevesebb.Inkább érdekesnek mondanám a hibrideket,mint hasznosnak.

    Belvárosban gázüzemű kisautókat engednék be csupán,és tönegközlekedést.

  • piritkarcsi

    120 lovas Peugeot 1.6 HDi 4,4-4,5 liter közötti fogyasztással elmegy pályán 120-ra lőtt tempomattal. Prágát megjártuk vele oda-vissza egy tankkal! Így lehet takarékoskodni, nem egy ilyen böhöm hibriddel. Ráadásul a csomagtartó is kicsi, kell hozzá egy tetőbox ha utazik a család.

  • killerbee

    szaboata akkor fog kifulladni amikor a benzin meg a gazolaj divathulam kifullad az akksik gyartasa meg utoelete mindig is a kornyezetkimelesrol szolt mivel joval kisebb szenyezest okoz mint az aksi nelkuli fustgyarake
    a fogyasztasuk meg 2/3-a a nem hibridekenek igyhat erdekesek meg hasznosak is

  • killerbee

    nem egy bicajjal lehet takarekoskodni, sot gyalog meg jobban.
    alma-korte ulj le 1-es.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.