Vezettük: Renault Mégane 2015

Fura extrákat hozott az új Renault Mégane

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.11.30. 18.30

Méretben alig, megjelenésében és műszaki tartalmában viszont nagyot változott a Renault legfontosabb modellje, a Mégane

Röviden – Renault Mégane 2015
Mi ez? A Renault talán legfontosabb modelljének az alsó-középkategóriás Megane egyedik generációja 
Mit tud? Tágasabb, kényelmesebb okosabb az elődnél. 3-3 benzin- és dízelmotor és négykerék-kormányzás is van hozzá
Mibe kerül? Jövő tavasszal tudjuk majd csak meg a tutit, egyelőre tipp sincs rá, mennyibe fog kerülni nálunk
Kinek jó?  Aki az alsó-középkategóriából akar választani, de nem éri be egy unalmas modellel

20 éve élünk együtt a Renault Mégane-nal, bemutatása óta 6,5 millió példány talált belőle gazdára világszerte. A most bemutatkozó negyedik generációs modellnek alaposan fel kell kötnie  gatyáját, hogy az egyre keményedő harcban annyira sikeres lehessen, mint az elődjei. 

Diffúzor és dupla ovális kipufogó teszi sportossá a látványt

Külső

Egy végsőkig uniformizált világban, ahol ma már szinte a kategória összes szereplője hasonlóan fest – nem is lehet nagyon másként, a légellenállás, illetve a szigorú gyalogosvédelmi előírások durván megtépázzák a dizájnerek fantáziáját – sokat kell gondolkodni rajta, hogy mégis mivel fogják meg a potenciális vásárlókat. Mivel a Renault-nál úgy tartják, hogy a megjelenés különösen fontos a vásárlásnál, nem vacakoltak sokat és igen erős formatervet álmodtak az autónak, amelyre az első-hátsó, LED-es nappalifény csíkja teszi fel a koronát. Nem nagyon láthattunk korábban tömegmodellen ennyire dögös megoldást. Grafikán valahogy így fest, de élőben, teljes sötétben még ennél is jobb:
Vezettük: Renault Mégane 2015 1
Vonalai mellett az új Mégane méretei is változtak, a kasztni 64 milliméterrel lett hosszabb (4359 mm-es), 25 mm-rel alacsonyabb a harmadik generációs modellnél, tengelytávja pedig 28 mm-rel lett nagyobb, a  hátsó túlnyúlásból viszont lefaragtak egy csipetnyit. Megjelenése jól passzol az újabban bemutatott Renault-k – Talisman Espace és Kadjar – által kijelölt vonalhoz, hangsúlyos hűtőmaszkkal, gigantikus márkaemblémával, jellegzetes lámpatestekkel. 

Látványos lett az első LED-es nappalifény csík is

Belső

Hasonlóan a külsőhöz az utastérben is a látvány az első. A középkonzolt uraló érintőképernyőn mélyre túrhatunk az autó lelkében, szinte mindent ezen keresztül lehet beállítani. A Renault úgy látszik meghallotta az érintőképernyőre ész nélkül lecsapó autómárkákat kritizáló hangokat és ők már nem követték el azt a bosszantó hibát, hogy a klímavezérlést is valami menü elérhetetlen mély bugyrába dugják, így a Mégane-ban saját, jól méretezett tekerőgombokat kapott a hőmérséklet szabályzó. Okos húzás. 
Hasonlóan jól használták ki a digitális, TFT alapú műszerfalban rejlő lehetőségeket is, a különféle beállításokhoz más-más színű műszerfalgrafika tartozik és változik a betűtípus is. De itt még nem ér véget a fényshow, a kabin hangulatvilágítása is igazodik a műszerfal színeihez, illetve a kiválasztott vezetési módhoz – Eco, Sport, Comfort, Neutral és Perso közűl lehet választani. A színes, a sebességkorlátozásokat, a navigációs berendezés utasításait is megmutató Head Up Display – igaz, csak az olcsóbb, plexire vetítős megoldás – pedig teljesen új extra ebben a kategóriában. Jó hír, hogy a korábbi, a magyar nyelvvel hadilábon álló navigáció helyébe valóban magyarul beszélő került. 

Tágas belső, sportos ülésekkel, díszöltésekkel

Elöl kényelmes, tágas, kellemes hely a Mégane belseje, az anyagok, minőségérzet teljesen korrekt, csak a függőlegesre tájolt, nagyméretű kijelző tűnik még idegennek a belsőben. Valószínűleg ezeket az állított lapostévéket is megszokjuk majd, vagy az autógyárak idővel bátrabbak lesznek és idővel elszakadnak majd a szigorú, szögletes kijelzőformától.
A GT változatban a jó oldaltartású sportülések a leglátványosabbak, de további olyan sportos utalások is belefértek a dizájnba, mint a kék díszöltések a kormányon, váltószoknyán, a vastag kormány, mögötte a váltófülekkel, illetve a feliratos küszöbvédő, illetve az egyéb színes, belső dekorelemek. Az viszont nagy kár, hogy az amúgy bizsergető motorhang szintetikus, és nem a kipufogóból jön, hanem hangszórókból. 

Látványra, tapintásra is kellemes a belső

Milyen vezetni?

Bár a motorkínálat jóval nagyobb, nekünk a menetpróbán csupán egy dízel és egy sportosabb benzines változat került a kezünk közé, hatfokozatú manuális és hétfokozatú automatikus váltóval, a gyengébb dízel 130, a benzines pedig 205 lóerős, papíron mindkét motor 1,6 literes. Kezdetnek a benzinessel vágtunk neki az útnak, a 205 lóerő, a négykerék-kormányzás a sportos belsővel egész ígéretesnek tűnt. És nem is okozott csalódást. A duplakuplungos váltó gyorsan dolgozik, a 205 lóerővel vidáman lehet autózni bármilyen körülmények között, a négykerék-kormányzás pedig zseniális dolog, az autó gyönyörűen kanyarodik városban lavírozva, vagy sztrádán előzéskor is.
Dízelmotorok és váltók:
 dCi 130  dCi 110  dCi 130  dCi 130  dCi 165
 MT6  MT6  MT6  EDC6  EDC6
Benzinmotorok és váltók:
 TCe 100  TCe 130  TCe 130  TCe 205
 MT6  MT6  EDC7  EDC7
Meglepő módon a papíron jóval gyengébb dízel változat érzetben nem sokkal marad el a sportosabb benzinestől, főleg a jóval hamarabb érkező csúcsnyomaték, illetve a GT négykerék kormányzásához járó plusz tömeg miatt. Papíron azért más a helyzet, a 10 másodperces 100 km/órára gyorsulás jóval elmarad a GT 7,1-es eredményétől.

205 lóerős az 1,6-os benzinmotor

A Mégane a HUD mellett még egy, a felsőbb kategóriákból lecsempészett gyöngyszemmel is megpróbálja magához csalogatni a vásárlókat, ez pedig a négykerék-kormányzás. Lassú tempónál kanyarodva a hátsó kerekek az elsővel ellentétes irányba fordulnak el, nagyobb tempónál viszont vele egy irányba. Sport módban autózva 80 km/órás tempó alatt, az első kerekek 15°-os elmozdulásával párhuzamosan a hátsók ellentétesen 2,7°-ot fordulnak el, míg 80-as tempó felett 1°-ot. Tempós kanyaroknál, hirtelen előzésekkor érezni ebből e legtöbbet, de városban, szűk helyeken forgolódva is hasznos lehet ez az extra tudás.
Színes, szélesvásznú, sokat beszélős videón az új Renault Mégane:
A hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltóval felszerelt GT változatban rajtautomatika is megtalálható, ezt Sport módban, a két váltófület egyszerre húzva lehet aktiválni, majd ballal fékezve, jobb lábbal a gázon állva, majd a fékről leugorva lőhetünk ki az autóval. Kipróbáltuk, de az elsőkerekes hajtáslánc nem igazán erre való, a kerekek nem képesek maradéktalanul átvinni a nyomatékot az aszfaltra és elkaparnának, amit viszont az elektronika nem néz jó szemmel. Bevállalósabbak próbálkozhatnak az ESP kikapcsolásával is, hátha úgy jobban megy. 

Műtárgy, nem csak egy lámpa

Mikortól, mennyiért?

A legújabb Renault Mégane 2016. márciusában érkezik Magyarországra, és az ára is csak jövő tavasszal derül majd ki. Kíváncsian várjuk, a konkurensekhez képest hogy lövik majd be itthon a legújabb tömeg Renault árát.

Kommentek

  • demagóg

    Rákívántam. Nagyon szép lett.
    Műszakilag is az élvonalban van.
    A megbízhatóság még kérdéses, de nem hinném, hogy gond lesz.

  • Gólya

    Nagyon szép kocsi, de én nem szeretem amikor egy új modell bemutatásánál a szinte csúcsmodell sport GT vagy egy GTI változattal nyitnak, hogy na ez az új modell…
    Aztán amikor bemész a szalonba és megnézed az átlagos változatot akkor jönnek a meglepetések

  • hova

    Számomra ez egy jellemtelen, ronda autó. Nincs benne semmi izgalom, fantázia vagy egyedi tartás. Csak van.

  • MetroGoldwinMayer

    Bazári

  • menőmanó

    Kár azért a lekanyarított led fényért.
    A GT változat tetszik kivéve az összkerék kormányzást és az automata váltót.
    Ha így lehetne kapni 6 millióért 5 év és 150.000km garanciával, talán még komolyan el is gondolkodnék rajta
    Viszont az automata váltó és az a túlbonyolított hátsó kerék kormányzás nem csak a tömeget növeli, de a megbízhatóságot is nagyon hátrányosan befolyásolhatja és nagy valószínűséggel fogja is. Mégis csak egy francia autó.
    Nem igazán a tartós technika ördögei. :)

  • Kanyaró Malvin

    Nincs túlbonyolítva a hátsókerék-kormányzás, sőt, ennél egyszerűben szerintem nehéz volna megoldani. Egy elektronikusan vezérelt, hidraulikus szerkezet, és itt a Porschével szemben egy aktuátor van, nem kettő. Amitől persze kevésbé finom sé gyors, de így is sokat hozzátesz, legalábbis a Lagunában, amiben zseniális volt. Engem nem aggasztana, de én is kíváncsi volnék, hogy fest ez lemezfelnivel dísztárcsával alapváltozatként. Várom a kombit, az lesz az igazi.

  • demagóg

    menőmanó:
    az összkerékkormányzás esetleges (nem valószínű) megbízhatatlansága nem az autót újonnan vásárló tulajt fogja negatívan érinteni, ezért nem értem az ódzkodásod.
    más kérdés, hogy 8-10 évesen már lehet, hogy inkább hátrány lesz, mint előny.

  • BenSopra

    A kipufogóvéget nem tudom ki látja oválisnak. A középkonzol valami undorító, akkor kerete van mint egy SZTK szemüvegnek, 2015-ben -lassan 2016-ban- ilyet tenni egy autóba..

  • menőmanó

    demagóg

    Egyértelműen csak újonnan venném, de azért így is aggódnék érte, bár a váltóért jobban. Ha lehetne elhagynám mindkettőt.
    Új autót csak úgy érdemes venni, ha az ember jó pár évig megtartja.
    A jelenlegi is 10 éves, de nincs vele semmi gondom. Szinte minden eredeti benne 255.000km-rel is.
    Igaz, én japán autókon nevelkedtem ezért is félnék a franciától, de ha jóval olcsóbb mint a távol-keletiek, akkor talán adnék neki esélyt.

  • Szabi5

    Nagyon tetszik. Az 1.6-os dci-vel venném, mert az egy csoda. Futáskultúrában megver bármit. Formavilág nagyon bejön. Végre vannak szép autók a szegmensben, mert a golf és octávia a legsemmilyenebb forma, amit valaha láttam. 3-as mazda, új astra és most a megan nagyon jók. A németeknek most nagyon nem jól áll a szénájuk. Én se veszek többet soha vw csoportos autót. Egyszer átvertek de nagyon.

  • Bandi77

    Hát bizony egyet tudok érteni Szabi5-el. Én is 1,6 dci motoros megane kombit hajtok. Ez a motor az általam ismert és a kategóriában kipróbált motor bármelyikével felveszi a versenyt a VW group 1,6 TDI-jét pedig alaposan veri kultúráltságban. Nekem a fogyasztása is jónak mutatkozik (4,8 l) egy év vegyes használat után.

  • tomees

    A Renault az utóbbi időben nagyon sokat tanult a nissan-tól, nem hibásodik meg gyakrabban mint egy VW.

  • hova

    Szörnyű ez az autó!

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.