Vezettük: Renault Mégane 2015

Fura extrákat hozott az új Renault Mégane

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.11.30. 18.30

Méretben alig, megjelenésében és műszaki tartalmában viszont nagyot változott a Renault legfontosabb modellje, a Mégane

Röviden – Renault Mégane 2015
Mi ez? A Renault talán legfontosabb modelljének az alsó-középkategóriás Megane egyedik generációja 
Mit tud? Tágasabb, kényelmesebb okosabb az elődnél. 3-3 benzin- és dízelmotor és négykerék-kormányzás is van hozzá
Mibe kerül? Jövő tavasszal tudjuk majd csak meg a tutit, egyelőre tipp sincs rá, mennyibe fog kerülni nálunk
Kinek jó?  Aki az alsó-középkategóriából akar választani, de nem éri be egy unalmas modellel

20 éve élünk együtt a Renault Mégane-nal, bemutatása óta 6,5 millió példány talált belőle gazdára világszerte. A most bemutatkozó negyedik generációs modellnek alaposan fel kell kötnie  gatyáját, hogy az egyre keményedő harcban annyira sikeres lehessen, mint az elődjei. 

Külső

Egy végsőkig uniformizált világban, ahol ma már szinte a kategória összes szereplője hasonlóan fest – nem is lehet nagyon másként, a légellenállás, illetve a szigorú gyalogosvédelmi előírások durván megtépázzák a dizájnerek fantáziáját – sokat kell gondolkodni rajta, hogy mégis mivel fogják meg a potenciális vásárlókat. Mivel a Renault-nál úgy tartják, hogy a megjelenés különösen fontos a vásárlásnál, nem vacakoltak sokat és igen erős formatervet álmodtak az autónak, amelyre az első-hátsó, LED-es nappalifény csíkja teszi fel a koronát. Nem nagyon láthattunk korábban tömegmodellen ennyire dögös megoldást. Grafikán valahogy így fest, de élőben, teljes sötétben még ennél is jobb:
Vezettük: Renault Mégane 2015 1
Vonalai mellett az új Mégane méretei is változtak, a kasztni 64 milliméterrel lett hosszabb (4359 mm-es), 25 mm-rel alacsonyabb a harmadik generációs modellnél, tengelytávja pedig 28 mm-rel lett nagyobb, a  hátsó túlnyúlásból viszont lefaragtak egy csipetnyit. Megjelenése jól passzol az újabban bemutatott Renault-k – Talisman Espace és Kadjar – által kijelölt vonalhoz, hangsúlyos hűtőmaszkkal, gigantikus márkaemblémával, jellegzetes lámpatestekkel. 

Belső

Hasonlóan a külsőhöz az utastérben is a látvány az első. A középkonzolt uraló érintőképernyőn mélyre túrhatunk az autó lelkében, szinte mindent ezen keresztül lehet beállítani. A Renault úgy látszik meghallotta az érintőképernyőre ész nélkül lecsapó autómárkákat kritizáló hangokat és ők már nem követték el azt a bosszantó hibát, hogy a klímavezérlést is valami menü elérhetetlen mély bugyrába dugják, így a Mégane-ban saját, jól méretezett tekerőgombokat kapott a hőmérséklet szabályzó. Okos húzás. 
Hasonlóan jól használták ki a digitális, TFT alapú műszerfalban rejlő lehetőségeket is, a különféle beállításokhoz más-más színű műszerfalgrafika tartozik és változik a betűtípus is. De itt még nem ér véget a fényshow, a kabin hangulatvilágítása is igazodik a műszerfal színeihez, illetve a kiválasztott vezetési módhoz – Eco, Sport, Comfort, Neutral és Perso közűl lehet választani. A színes, a sebességkorlátozásokat, a navigációs berendezés utasításait is megmutató Head Up Display – igaz, csak az olcsóbb, plexire vetítős megoldás – pedig teljesen új extra ebben a kategóriában. Jó hír, hogy a korábbi, a magyar nyelvvel hadilábon álló navigáció helyébe valóban magyarul beszélő került. 
Elöl kényelmes, tágas, kellemes hely a Mégane belseje, az anyagok, minőségérzet teljesen korrekt, csak a függőlegesre tájolt, nagyméretű kijelző tűnik még idegennek a belsőben. Valószínűleg ezeket az állított lapostévéket is megszokjuk majd, vagy az autógyárak idővel bátrabbak lesznek és idővel elszakadnak majd a szigorú, szögletes kijelzőformától.
A GT változatban a jó oldaltartású sportülések a leglátványosabbak, de további olyan sportos utalások is belefértek a dizájnba, mint a kék díszöltések a kormányon, váltószoknyán, a vastag kormány, mögötte a váltófülekkel, illetve a feliratos küszöbvédő, illetve az egyéb színes, belső dekorelemek. Az viszont nagy kár, hogy az amúgy bizsergető motorhang szintetikus, és nem a kipufogóból jön, hanem hangszórókból. 

Milyen vezetni?

Bár a motorkínálat jóval nagyobb, nekünk a menetpróbán csupán egy dízel és egy sportosabb benzines változat került a kezünk közé, hatfokozatú manuális és hétfokozatú automatikus váltóval, a gyengébb dízel 130, a benzines pedig 205 lóerős, papíron mindkét motor 1,6 literes. Kezdetnek a benzinessel vágtunk neki az útnak, a 205 lóerő, a négykerék-kormányzás a sportos belsővel egész ígéretesnek tűnt. És nem is okozott csalódást. A duplakuplungos váltó gyorsan dolgozik, a 205 lóerővel vidáman lehet autózni bármilyen körülmények között, a négykerék-kormányzás pedig zseniális dolog, az autó gyönyörűen kanyarodik városban lavírozva, vagy sztrádán előzéskor is.
Dízelmotorok és váltók:
 dCi 130  dCi 110  dCi 130  dCi 130  dCi 165
 MT6  MT6  MT6  EDC6  EDC6
Benzinmotorok és váltók:
 TCe 100  TCe 130  TCe 130  TCe 205
 MT6  MT6  EDC7  EDC7
Meglepő módon a papíron jóval gyengébb dízel változat érzetben nem sokkal marad el a sportosabb benzinestől, főleg a jóval hamarabb érkező csúcsnyomaték, illetve a GT négykerék kormányzásához járó plusz tömeg miatt. Papíron azért más a helyzet, a 10 másodperces 100 km/órára gyorsulás jóval elmarad a GT 7,1-es eredményétől.
A Mégane a HUD mellett még egy, a felsőbb kategóriákból lecsempészett gyöngyszemmel is megpróbálja magához csalogatni a vásárlókat, ez pedig a négykerék-kormányzás. Lassú tempónál kanyarodva a hátsó kerekek az elsővel ellentétes irányba fordulnak el, nagyobb tempónál viszont vele egy irányba. Sport módban autózva 80 km/órás tempó alatt, az első kerekek 15°-os elmozdulásával párhuzamosan a hátsók ellentétesen 2,7°-ot fordulnak el, míg 80-as tempó felett 1°-ot. Tempós kanyaroknál, hirtelen előzésekkor érezni ebből e legtöbbet, de városban, szűk helyeken forgolódva is hasznos lehet ez az extra tudás.
Színes, szélesvásznú, sokat beszélős videón az új Renault Mégane:
A hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltóval felszerelt GT változatban rajtautomatika is megtalálható, ezt Sport módban, a két váltófület egyszerre húzva lehet aktiválni, majd ballal fékezve, jobb lábbal a gázon állva, majd a fékről leugorva lőhetünk ki az autóval. Kipróbáltuk, de az elsőkerekes hajtáslánc nem igazán erre való, a kerekek nem képesek maradéktalanul átvinni a nyomatékot az aszfaltra és elkaparnának, amit viszont az elektronika nem néz jó szemmel. Bevállalósabbak próbálkozhatnak az ESP kikapcsolásával is, hátha úgy jobban megy. 

Mikortól, mennyiért?

A legújabb Renault Mégane 2016. márciusában érkezik Magyarországra, és az ára is csak jövő tavasszal derül majd ki. Kíváncsian várjuk, a konkurensekhez képest hogy lövik majd be itthon a legújabb tömeg Renault árát.

Kommentek

  • demagóg

    Rákívántam. Nagyon szép lett.
    Műszakilag is az élvonalban van.
    A megbízhatóság még kérdéses, de nem hinném, hogy gond lesz.

  • Gólya

    Nagyon szép kocsi, de én nem szeretem amikor egy új modell bemutatásánál a szinte csúcsmodell sport GT vagy egy GTI változattal nyitnak, hogy na ez az új modell…
    Aztán amikor bemész a szalonba és megnézed az átlagos változatot akkor jönnek a meglepetések

  • hova

    Számomra ez egy jellemtelen, ronda autó. Nincs benne semmi izgalom, fantázia vagy egyedi tartás. Csak van.

  • MetroGoldwinMayer

    Bazári

  • menőmanó

    Kár azért a lekanyarított led fényért.
    A GT változat tetszik kivéve az összkerék kormányzást és az automata váltót.
    Ha így lehetne kapni 6 millióért 5 év és 150.000km garanciával, talán még komolyan el is gondolkodnék rajta
    Viszont az automata váltó és az a túlbonyolított hátsó kerék kormányzás nem csak a tömeget növeli, de a megbízhatóságot is nagyon hátrányosan befolyásolhatja és nagy valószínűséggel fogja is. Mégis csak egy francia autó.
    Nem igazán a tartós technika ördögei. :)

  • Kanyaró Malvin

    Nincs túlbonyolítva a hátsókerék-kormányzás, sőt, ennél egyszerűben szerintem nehéz volna megoldani. Egy elektronikusan vezérelt, hidraulikus szerkezet, és itt a Porschével szemben egy aktuátor van, nem kettő. Amitől persze kevésbé finom sé gyors, de így is sokat hozzátesz, legalábbis a Lagunában, amiben zseniális volt. Engem nem aggasztana, de én is kíváncsi volnék, hogy fest ez lemezfelnivel dísztárcsával alapváltozatként. Várom a kombit, az lesz az igazi.

  • demagóg

    menőmanó:
    az összkerékkormányzás esetleges (nem valószínű) megbízhatatlansága nem az autót újonnan vásárló tulajt fogja negatívan érinteni, ezért nem értem az ódzkodásod.
    más kérdés, hogy 8-10 évesen már lehet, hogy inkább hátrány lesz, mint előny.

  • BenSopra

    A kipufogóvéget nem tudom ki látja oválisnak. A középkonzol valami undorító, akkor kerete van mint egy SZTK szemüvegnek, 2015-ben -lassan 2016-ban- ilyet tenni egy autóba..

  • menőmanó

    demagóg

    Egyértelműen csak újonnan venném, de azért így is aggódnék érte, bár a váltóért jobban. Ha lehetne elhagynám mindkettőt.
    Új autót csak úgy érdemes venni, ha az ember jó pár évig megtartja.
    A jelenlegi is 10 éves, de nincs vele semmi gondom. Szinte minden eredeti benne 255.000km-rel is.
    Igaz, én japán autókon nevelkedtem ezért is félnék a franciától, de ha jóval olcsóbb mint a távol-keletiek, akkor talán adnék neki esélyt.

  • Szabi5

    Nagyon tetszik. Az 1.6-os dci-vel venném, mert az egy csoda. Futáskultúrában megver bármit. Formavilág nagyon bejön. Végre vannak szép autók a szegmensben, mert a golf és octávia a legsemmilyenebb forma, amit valaha láttam. 3-as mazda, új astra és most a megan nagyon jók. A németeknek most nagyon nem jól áll a szénájuk. Én se veszek többet soha vw csoportos autót. Egyszer átvertek de nagyon.

  • Bandi77

    Hát bizony egyet tudok érteni Szabi5-el. Én is 1,6 dci motoros megane kombit hajtok. Ez a motor az általam ismert és a kategóriában kipróbált motor bármelyikével felveszi a versenyt a VW group 1,6 TDI-jét pedig alaposan veri kultúráltságban. Nekem a fogyasztása is jónak mutatkozik (4,8 l) egy év vegyes használat után.

  • tomees

    A Renault az utóbbi időben nagyon sokat tanult a nissan-tól, nem hibásodik meg gyakrabban mint egy VW.

  • hova

    Szörnyű ez az autó!

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.