Teszt: Honda Jazz 1,3 CVT Elegance

Ez van, ezt kell szeretni: Honda Jazz

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.11.29. 08.30

Megjelenése kevésbé, műszaki tartalma annál inkább változott, a mindössze egyetlen motorral kapható Honda Jazz-nek

Röviden – Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance
Mi ez? Tömegmodell a Hondától, fokozatmentes váltóval  
Mit tud? Kívül kicsi, belül nagy és okos
Mibe kerül? 3,7 – 4,8 millió forint közötti árakat találunk az árlistán
Kinek jó?  Leginkább családi autónak való

A Honda Jazz konfigurátora előtt nem kell órákig tépelődni az ezernyi motor vagy karosszériakivitel láttán, hogy vajon melyiket is válasszuk, mi lesz a legjobb összeállítás. Az autó csupán egyetlen 1,3-as benzinmotorral és ötajtós kivitelben kapható, slusszpassz. De így is lehet szeretni.

Külső

Külsőre nem változott nagyot a Honda Jazz, maradt a jellegzetes, könnyen felismerhető forma, négy méter alatti hosszával, rövid orrával, hirtelen véget érő hátával oldalról leginkább egy picike egyterűre hasonlít. A nagy sík lemezeket az első keréktől induló, az ajtókon végigfutó, majd a sokszögletű hátsó lámpában elvesző merész, mély és széles vágással tették izgalmassá. Elölről a Honda legújabb egyen arcához igazodik a Jazz is, a hűtőmaszkot szemlélve kitárt szárnyakra kéne asszociálnunk. 
Mókás videó, nem teljesen átlagos Honda Jazz vásárlókkal:

Belső

A Honda Jazz-ben megtalálható kulcs nélküli ajtónyitás, motorindítás kényelmes, klassz dolog, de a Jazz legnagyobb erőssége nem az efféle mókás extrákban rejlik, hanem az elmés berendezésen és a 4 méter alatti hosszhoz képest váratlanul nagyvonalú helykínálatban. Az autó csomagtartója már literre is tisztességes méretű, 354 literes – ez 17 literrel több, mint az elődé volt – amit az üléseket lehajtva 1314 liternyire lehet növeszteni. A teljesen sík, jól pakolható felület is hosszabb lett pár centiméterrel. 

Tágas, civilizált belső

A szinte derékszögben nyíló hátsó ajtók és az 1/3-ad, 2/3-ad arányban felhajtható hátsó ülések pedig olyan extra rakodóhelyet kínálnak, amit más márkáknál nem nagyon találunk. Teljesen valószínűtlen méretű és kiterjedésű dolgokat is be lehet ide passzírozni. Csomagtartójának egyetlen hátránya van, mégpedig az, hogy pótkereket nem találunk benne, csak a gumijavításhoz szükséges kiegészítőket. 
A harmadik generációs Honda Jazz tengelytávja 3 centivel, karosszériája 95 milliméterrel lett hosszabb. Logikus, hogy bent is több a hely, az első sorban 3 centivel nőtt a válltér, az első ülések 2 centivel kerültek messzebb egymástól, és a második üléssor térdtere is 65 mm-rel lett tágasabb.

Esztétikus, és okos is a belső

Berendezése, anyaghasználata is sokat javult, rideg műanyagba kevés helyen akad az ember keze, és az ergonómiával sincs nagyobb baj, mindössze az ülések rövid ülőlapja zavaró. A Civic formai túlburjánzásához képest a Jazz belseje teljesen letisztult, harmonikus, logikusan berendezett valami. Nálunk a legjobban felszerelt változat járt, ebben jó minőségű, csinos burkolat borítja a belsőt, de ne legyenek illúzióink, az alapváltozat nem ennyire kívánatos.

Milyen vezetni?

Adatlap

Honda Jazz 1,3 CVT Elegance

Teszt: Honda Jazz 1,3 CVT Elegance 1
Motor 1318 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 102 LE
Nyomaték 123 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,2 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

A Honda Jazz leginkább kényelmes, nyugodt, takarékos vezetéshez passzol. Az egyetlen választható 1,3-as benzinmotor 102 lóerős teljesítménye a fokozatmentes váltóval súlyosbítva nem hoz lázba. Pedig a Jazzt egyáltalán nem rossz vezetni. Futóműve jóval többet tud annál, mint amit kinéznénk az autóból, kanyarokban megbízható, az elődhöz képest feszesebb, sportosabb hangolású, ugyanúgy, mint a közvetlen, jól eltalált erővel forgatható kormány. A keményebb hangolás ellenére sem pattog, vagy ráz, még a galádabb úthibáktól sem szakad le a bent ülők veséje.

Jó a CVT váltó, vagy sem?

A legtöbb tesztben negatívumként említik, ha egy autóban fokozatmentes, más néven CVT váltó dolgozik. De vajon miért? A fokozatmentes – vagy inkább szinte végtelen számú fokozattal rendelkező – váltó a legokosabb dolog, ami egy autóba kerülhet, hiszen a motor végig ideális fordulatszámon pöröghet, miközben az autó rángatás nélkül, a fokozatváltásoknál érezhető megtorpanások nélkül gyorsul. Azonban ez bármennyire is jó dolog, az ember nem ehhez szokott, a motor folyamatos, változatlan fordulatszámú búgása miatt az a képzet alakul ki a sofőrben, hogy nem történik semmi, csak a motor üvölt. 

CVT váltó, virtuális fokozatokkal

Ha viszont valaki képes túllépni ezen az apróságon, akkor egy kényelmes, környezetbarát megoldással autózhat. A Honda mérnökei viszont odafigyeltek a hisztis európaiak, a sportosabb vezetésre vágyók igényeire is, nekik 7 virtuális fokozatot is beprogramoztak a váltóba. Valljuk be, nem túl logikus húzás, de ha igény van rá, megcsinálták.

Mennyibe kerül?

Az új Jazz Trend, Comfort és Elegance felszereltségi szinttel rendelhető. A belépőmodellhez alapáron jár a légkondi, a következő szintnél a kormánykerékről vezérelhető, hétcolos érintőképernyővel kiegészített Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer is, míg a legpuccosabb változatban a bőrbe burkolt kormány, a kulcs nélküli ajtónyitás, indítás, és az érintőképernyős automatikus klíma is széria.

Teszt: Honda Jazz 1,3 CVT Elegance 2
A legolcsóbb Jazz 3,7 millió forintba kerül, a fokozatmentes CVT váltó 300 ezer forintos plusz kiadást jelent. A metálfény és a fűthető ülések minden felszereltségi szintnél felárasak, 99, illetve 50 ezer forintba kerülnek. Ezen felül az ADAS Biztonsági Rendszer feláras a belépő szintnél, amely tartalmazza a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert, a közúti jelzőtábla felismerő rendszert (TSR), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és az intelligens sebességhatárolót 190 ezer forintért. A két jobban felszerelt változathoz a Honda CONNECT navigáció bővítésére lehet még elkölteni 200 ezret.
A Honda Jazz és hasonszőrű társai, illetve azok árai:
Teszt: Honda Jazz 1,3 CVT Elegance 3

Kitárt szárnyakat kéne itt látnunk

 
Mellette – Ellene
  • Hatalmas, jól variálható belső
  • Tisztességes anyagok
  • Ügyes futómű
  • Csak egyetlen motor és karosszériaváltozat
  • Rövid ülőlap
  • Megosztó forma

Kommentek

  • Kempelen.

    4-es kupénál szebbnek tartják a szavazók. :-DDD

  • subtotal

    Ez van ezt kell szeretni? Hálistennek a merkúros idők elmúltak. :)
    Ezt a ronda békát nem kell szeretni a 80-as éveket idéző részleteivel.

    Persze a szem sokmindenhez képes hozzászokni, néhányaknak még a Bangle borzalom is tetszett…

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.