Teszt: Honda Jazz 1,3 CVT Elegance

Ez van, ezt kell szeretni: Honda Jazz

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.11.29. 08.30

Megjelenése kevésbé, műszaki tartalma annál inkább változott, a mindössze egyetlen motorral kapható Honda Jazz-nek

Röviden – Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance
Mi ez? Tömegmodell a Hondától, fokozatmentes váltóval  
Mit tud? Kívül kicsi, belül nagy és okos
Mibe kerül? 3,7 – 4,8 millió forint közötti árakat találunk az árlistán
Kinek jó?  Leginkább családi autónak való

A Honda Jazz konfigurátora előtt nem kell órákig tépelődni az ezernyi motor vagy karosszériakivitel láttán, hogy vajon melyiket is válasszuk, mi lesz a legjobb összeállítás. Az autó csupán egyetlen 1,3-as benzinmotorral és ötajtós kivitelben kapható, slusszpassz. De így is lehet szeretni.

Külső

Külsőre nem változott nagyot a Honda Jazz, maradt a jellegzetes, könnyen felismerhető forma, négy méter alatti hosszával, rövid orrával, hirtelen véget érő hátával oldalról leginkább egy picike egyterűre hasonlít. A nagy sík lemezeket az első keréktől induló, az ajtókon végigfutó, majd a sokszögletű hátsó lámpában elvesző merész, mély és széles vágással tették izgalmassá. Elölről a Honda legújabb egyen arcához igazodik a Jazz is, a hűtőmaszkot szemlélve kitárt szárnyakra kéne asszociálnunk. 
Mókás videó, nem teljesen átlagos Honda Jazz vásárlókkal:

Belső

A Honda Jazz-ben megtalálható kulcs nélküli ajtónyitás, motorindítás kényelmes, klassz dolog, de a Jazz legnagyobb erőssége nem az efféle mókás extrákban rejlik, hanem az elmés berendezésen és a 4 méter alatti hosszhoz képest váratlanul nagyvonalú helykínálatban. Az autó csomagtartója már literre is tisztességes méretű, 354 literes – ez 17 literrel több, mint az elődé volt – amit az üléseket lehajtva 1314 liternyire lehet növeszteni. A teljesen sík, jól pakolható felület is hosszabb lett pár centiméterrel. 

Tágas, civilizált belső

A szinte derékszögben nyíló hátsó ajtók és az 1/3-ad, 2/3-ad arányban felhajtható hátsó ülések pedig olyan extra rakodóhelyet kínálnak, amit más márkáknál nem nagyon találunk. Teljesen valószínűtlen méretű és kiterjedésű dolgokat is be lehet ide passzírozni. Csomagtartójának egyetlen hátránya van, mégpedig az, hogy pótkereket nem találunk benne, csak a gumijavításhoz szükséges kiegészítőket. 
A harmadik generációs Honda Jazz tengelytávja 3 centivel, karosszériája 95 milliméterrel lett hosszabb. Logikus, hogy bent is több a hely, az első sorban 3 centivel nőtt a válltér, az első ülések 2 centivel kerültek messzebb egymástól, és a második üléssor térdtere is 65 mm-rel lett tágasabb.

Esztétikus, és okos is a belső

Berendezése, anyaghasználata is sokat javult, rideg műanyagba kevés helyen akad az ember keze, és az ergonómiával sincs nagyobb baj, mindössze az ülések rövid ülőlapja zavaró. A Civic formai túlburjánzásához képest a Jazz belseje teljesen letisztult, harmonikus, logikusan berendezett valami. Nálunk a legjobban felszerelt változat járt, ebben jó minőségű, csinos burkolat borítja a belsőt, de ne legyenek illúzióink, az alapváltozat nem ennyire kívánatos.

Milyen vezetni?

Adatlap

Honda Jazz 1,3 CVT Elegance

Teszt: Honda Jazz 1,3 CVT Elegance 1
Motor 1318 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 102 LE
Nyomaték 123 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,2 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

A Honda Jazz leginkább kényelmes, nyugodt, takarékos vezetéshez passzol. Az egyetlen választható 1,3-as benzinmotor 102 lóerős teljesítménye a fokozatmentes váltóval súlyosbítva nem hoz lázba. Pedig a Jazzt egyáltalán nem rossz vezetni. Futóműve jóval többet tud annál, mint amit kinéznénk az autóból, kanyarokban megbízható, az elődhöz képest feszesebb, sportosabb hangolású, ugyanúgy, mint a közvetlen, jól eltalált erővel forgatható kormány. A keményebb hangolás ellenére sem pattog, vagy ráz, még a galádabb úthibáktól sem szakad le a bent ülők veséje.

Jó a CVT váltó, vagy sem?

A legtöbb tesztben negatívumként említik, ha egy autóban fokozatmentes, más néven CVT váltó dolgozik. De vajon miért? A fokozatmentes – vagy inkább szinte végtelen számú fokozattal rendelkező – váltó a legokosabb dolog, ami egy autóba kerülhet, hiszen a motor végig ideális fordulatszámon pöröghet, miközben az autó rángatás nélkül, a fokozatváltásoknál érezhető megtorpanások nélkül gyorsul. Azonban ez bármennyire is jó dolog, az ember nem ehhez szokott, a motor folyamatos, változatlan fordulatszámú búgása miatt az a képzet alakul ki a sofőrben, hogy nem történik semmi, csak a motor üvölt. 

CVT váltó, virtuális fokozatokkal

Ha viszont valaki képes túllépni ezen az apróságon, akkor egy kényelmes, környezetbarát megoldással autózhat. A Honda mérnökei viszont odafigyeltek a hisztis európaiak, a sportosabb vezetésre vágyók igényeire is, nekik 7 virtuális fokozatot is beprogramoztak a váltóba. Valljuk be, nem túl logikus húzás, de ha igény van rá, megcsinálták.

Mennyibe kerül?

Az új Jazz Trend, Comfort és Elegance felszereltségi szinttel rendelhető. A belépőmodellhez alapáron jár a légkondi, a következő szintnél a kormánykerékről vezérelhető, hétcolos érintőképernyővel kiegészített Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer is, míg a legpuccosabb változatban a bőrbe burkolt kormány, a kulcs nélküli ajtónyitás, indítás, és az érintőképernyős automatikus klíma is széria.

Teszt: Honda Jazz 1,3 CVT Elegance 2
A legolcsóbb Jazz 3,7 millió forintba kerül, a fokozatmentes CVT váltó 300 ezer forintos plusz kiadást jelent. A metálfény és a fűthető ülések minden felszereltségi szintnél felárasak, 99, illetve 50 ezer forintba kerülnek. Ezen felül az ADAS Biztonsági Rendszer feláras a belépő szintnél, amely tartalmazza a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert, a közúti jelzőtábla felismerő rendszert (TSR), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és az intelligens sebességhatárolót 190 ezer forintért. A két jobban felszerelt változathoz a Honda CONNECT navigáció bővítésére lehet még elkölteni 200 ezret.
A Honda Jazz és hasonszőrű társai, illetve azok árai:
Teszt: Honda Jazz 1,3 CVT Elegance 3

Kitárt szárnyakat kéne itt látnunk

 
Mellette – Ellene
  • Hatalmas, jól variálható belső
  • Tisztességes anyagok
  • Ügyes futómű
  • Csak egyetlen motor és karosszériaváltozat
  • Rövid ülőlap
  • Megosztó forma

Kommentek

  • Kempelen.

    4-es kupénál szebbnek tartják a szavazók. :-DDD

  • subtotal

    Ez van ezt kell szeretni? Hálistennek a merkúros idők elmúltak. :)
    Ezt a ronda békát nem kell szeretni a 80-as éveket idéző részleteivel.

    Persze a szem sokmindenhez képes hozzászokni, néhányaknak még a Bangle borzalom is tetszett…

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

Ogier Forddal is rögtön nyert

Sébastien Ogier nyerte a rali-világbajnokság monte-carlói nyitóversenyét.

F1: Vettel egyedül leverte a világot – videó

A Race of Champions gálaversenyen Sebastian Vettel csapattárs nélkül küzdötte végig a nemzetek kupáját, amelyen hetedszerre is Németországot tette győztessé.

Limitált szériával nyit az Alfa Stelvio

280 lóerős, kétliteres turbómotorral, automata váltóval, összkerékhajtással kínálja a Stelvio első, megvásárolható szériáját az Alfa.

Meghosszabbították a szmogriadót Budapesten

A magas szállópor-koncentráció miatt hétfő reggel 6 órától Budapest közigazgatási területén tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

Mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezerbe?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.