Teszt: Peugeot 508 GT 2,2 HDi

Teszten egy megismételhetetlen Peugeot

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.11.27. 17.00

Aki sportos középkategóriás limuzint szeretne, de nem dobja el az eszét és a fenntartási költségekre is gondol, rövid úton a nagy teljesítményű dízeleknél landol.

Röviden – Peugeot 508 2,2 HDi GT aut.
Mi ez? Sportos középkategóriás limuzin vagy kombi, a gyártásból kivont, még Euro 5-ös dízelmotorral, gazdag felszereltséggel
Mit tud? Lendületesen, kényelmesen száguldani és nem jön zavarba, ha kanyargós útra érünk.
Mibe kerül? Jó sokba. 11,2 millió forintos listaárából 1,2 millió Ft a központi kedvezmény.
Kinek jó?  Azoknak a laza büdzséjű vevőknek, akik középkategóriás autót keresve el tudnak szakadni az Insignia-Mazda6-Mondeo-Passat vonaltól.

Nemrég múlt 15 éve, hogy dolgozni kezdtem a Vezessnél. Nagyot fordult a világ azóta, például kivesztek a tömeggyártók középkategóriás autóiból a négynél több hengeres motorok. Anno volt nyolchengeres Passat, hathengeres Mondeo, V6-os TDI és benzines Superb, ma pedig mindegyik négyhengeres. A francia márkák minimum benzinesből, de később akár dízelmotorból is kínáltak hathengerest.

Visszatérésre készül a Peugeot, a költségcsökkentés jegyében az emlékezetesen jó RCZ-t és a 2,2 literes dízelmotort is törölték

De a flottafogyasztási előírások szigora és a prémiummárkák előretörése miatt a Peugeot előbb a 2,7 literes hathengeres dízel gyártásával állt le, majd nemrég nyugdíjba küldte ennek utódát is, a szintén 204 lóerős, de 2,2 literes négyhengeres HDi-t. Még egyszer, utoljára módunk volt hosszabb túrát tenni a búcsúzó csúcsdízellel az 508 GT-ben.

Formaterv

Egyszer egy designer azzal minősítette kollégáját a konkurenciánál, hogy ennyi vonallal három autót is meg lehetne rajzolni. Az 508 formatervét nem húzná le ezzel a megállapítással. Mértéktartó, ebben a nagyon eltalált, szürkéskék színben előkelő limuzin, amely kiállásával megadja azt a státuszérzetet, amire vágyhat a vevő illetve az autó használója.

Oroszlánkarmokra hasonlít a hátsó lámpa


Belső tér

Minőségi belső térrel fogad az 508 GT. A sportos jegyeket nem vitték túlzásba, de az összkép elegáns. Vannak azért botlások is: illogikus a bal térd fölé helyezett indítógomb és ugyanilyen zavaró a rakódóhelyek hiánya. Kulcsot, telefont, pénztárcát, napszemüveget stb. túl kevés helyre pakolhatunk az autóban.

Tágas és alaposan összerakott autó az 508. Hosszabb használattal nagyon belopja magát az ember szívébe a nagy és kényelmes szedán. Nagy hőségben a légkondicionálás kifinomultsága nem éri le a legjobb konkurensekét, automatikus állásban viszonylag sokat kellett állítgatni, de kedves figyelmesség a négyzónás, hátul is oldalanként beállítható hőmérsékletű klímarendszer.
 

Nagyon kevés a rakodóhely az utastérben. A minőségérzet kifogástalan

Nagyon kényelmesek az ülések, szép kárpitjuk alatt igen jó párnázást találunk. A kihúzható combtámaszos ülések húzós kanyarban is rendesen tartanak, csak az ülésszellőztetés hiányzott forró napokon. (A tesztautó nem a mostani hidegben járt nálunk.)

Milyen vezetni?

Aki sportos középkategóriás limuzint szeretne, de nem dobja el az eszét és a fenntartási költségekre is gondol, rövid úton a nagy teljesítményű dízeleknél landol. Amilyen a Peugeot 508 GT volt a 2,2 literes motorral. Azért csak volt, mert a tesztautóban lévő motort a PSA törölte időközben a kínálatból.

A BMW beutalhatná a négyhengeres dízelmotorjait a Peugeot akusztikai szakembereihez. Az 508 GT halk és gyors

Fut ugyanis a cég veszteségeinek felszámolását célzó Back in the race program, érdemes megnézni a weboldalt az irányokról és az eddigi szép eredményekről. De ha már race (verseny), kicsit furcsa, hogy ezzel a névvel pont az RCZ-ről és az 508 GT 2,2 literes motorjáról mondtak le a döntéshozók. Viszont jön a 308 GTI, 270 lóerővel.

Adatlap

Peugeot 508 GT 2,2 Hdi

Teszt: Peugeot 508 GT 2,2 HDi 1
Motor 2179 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 204 LE
Nyomaték 450 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,2 sec
Végsebesség 234 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

Ebben a formában ugyanis a tesztautó megismételhetetlen. Az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási norma életbe lépése miatt a gyár nem költött a 2,2 literes négyhengeres továbbfejlesztésére, hanem a korábban tesztelt, 180 lóerős dízelt teszi a GT-be is.

180 lóerőnek és 400 Nm nyomatéknak nagyon is lehet örülni, de 204 lóerőnek és 450 Nm-nek még inkább megvan a varázsa. 180-ról gyorsítva is jó erőben van az autó, országúton előzve mindig számíthatunk rá.

A 2,2 literes HDi remek összhangban működik a hatfokozatú, a japán Aisintől vásárolt váltóval. A hagyományos, nyomatékváltós automata jó ütemben vált akkor is, ha hátul csecsemők alszanak és éppcsak osonunk, de akkor is, ha kiszállt a család és sírnak a gumik.

Ebben a modellben a sima MacPhersonnál igényesebb, kettős keresztlengőkaros futóművet találunk elöl. Az 508 GT rugózása civilizált, nem túl magas, 1540 kilós súlyával jól lehet döngetni vele kanyargós országúton.
 

Jók a kormányerők, a GT-hez igényesebb futómű jár, mint a többi 508-hoz

Sajnos a Peugeot nem áldozott arra, hogy az 508 a modellfrissítéssel megkapja a mai kompakt autókhoz is elérhető vezetőtámogató rendszereket, például a követőradaros tempomatot, ami a 308-hoz is társítható. Más téren a felszereltség igen gazdag, ami sokat hozzátesz a komfortérzetünkhöz. A navigáció a középső képernyőről is leolvasható, de csak jobb a műanyaglapra vetítő, színes head-up kijelzőn nézni az irányt és a sebességet.

Ár, fogyasztás

1300 kilométeres tesztünkön – kúton mérve – mindössze 6,8 litert fogyasztott száz kilométerre a tesztautó. Amikor békésen, de a számítógép szerint 87 km/órás átlaggal utaztunk Budapesttől távol, a mért fogyasztás nem haladta meg a 4,7 litert.

6,6 litert írt a számítógép, 6,8 l/100 kilométer a valós tesztfogyasztás. Ha nem sietünk, elég 4,7 liter százon

Az 508 és automatikus váltós konkurensei. Listaárak

Ford Mondeo 2,0 TDCi Titanium aut. (180 LE) 9 710 000 Ft
Mazda6 2,2 CD175 aut. Revolution (175 LE) 10 139 000 Ft
Opel Insignia 2,0 CDTI Sport (170 LE) 9 630 000 Ft
Peugeot 508 GT 2,0 HDi (180 LE) 11 175 000 Ft (9 975 000 Ft)

11 175 000 Ft a 180 lóerős változat listaára, amiből 1,2 millió Ft a központi engedmény. Ezzel az összeggel az 508 GT a drágább autók közé tartozik a kategóriában, de nem is olyan színvonalú autó, amit csak olcsón érdemes megvenni.


Mellette – Ellene
  • Igényesen összeszerelt, szép belső tér
  • Kényelmes ülések, jó üléshelyzet
  • Csekély fogyasztás
  • Harmonikus automatikus váltó
  • Lendületes vezethetőség
  • Gazdag felszereltség
  • Igen jó kényelem hosszabb utakon
  • Már nem elérhető a 2,2-es dízel
  • Hiányzó vezetőtámogató rendszerek
  • Kevés rakodóhely


Kommentek

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.