Teszt: Peugeot 508 GT 2,2 HDi

Teszten egy megismételhetetlen Peugeot

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.11.27. 17.00

Aki sportos középkategóriás limuzint szeretne, de nem dobja el az eszét és a fenntartási költségekre is gondol, rövid úton a nagy teljesítményű dízeleknél landol.

Röviden – Peugeot 508 2,2 HDi GT aut.
Mi ez? Sportos középkategóriás limuzin vagy kombi, a gyártásból kivont, még Euro 5-ös dízelmotorral, gazdag felszereltséggel
Mit tud? Lendületesen, kényelmesen száguldani és nem jön zavarba, ha kanyargós útra érünk.
Mibe kerül? Jó sokba. 11,2 millió forintos listaárából 1,2 millió Ft a központi kedvezmény.
Kinek jó?  Azoknak a laza büdzséjű vevőknek, akik középkategóriás autót keresve el tudnak szakadni az Insignia-Mazda6-Mondeo-Passat vonaltól.

Nemrég múlt 15 éve, hogy dolgozni kezdtem a Vezessnél. Nagyot fordult a világ azóta, például kivesztek a tömeggyártók középkategóriás autóiból a négynél több hengeres motorok. Anno volt nyolchengeres Passat, hathengeres Mondeo, V6-os TDI és benzines Superb, ma pedig mindegyik négyhengeres. A francia márkák minimum benzinesből, de később akár dízelmotorból is kínáltak hathengerest.

Visszatérésre készül a Peugeot, a költségcsökkentés jegyében az emlékezetesen jó RCZ-t és a 2,2 literes dízelmotort is törölték

De a flottafogyasztási előírások szigora és a prémiummárkák előretörése miatt a Peugeot előbb a 2,7 literes hathengeres dízel gyártásával állt le, majd nemrég nyugdíjba küldte ennek utódát is, a szintén 204 lóerős, de 2,2 literes négyhengeres HDi-t. Még egyszer, utoljára módunk volt hosszabb túrát tenni a búcsúzó csúcsdízellel az 508 GT-ben.

Formaterv

Egyszer egy designer azzal minősítette kollégáját a konkurenciánál, hogy ennyi vonallal három autót is meg lehetne rajzolni. Az 508 formatervét nem húzná le ezzel a megállapítással. Mértéktartó, ebben a nagyon eltalált, szürkéskék színben előkelő limuzin, amely kiállásával megadja azt a státuszérzetet, amire vágyhat a vevő illetve az autó használója.

Oroszlánkarmokra hasonlít a hátsó lámpa


Belső tér

Minőségi belső térrel fogad az 508 GT. A sportos jegyeket nem vitték túlzásba, de az összkép elegáns. Vannak azért botlások is: illogikus a bal térd fölé helyezett indítógomb és ugyanilyen zavaró a rakódóhelyek hiánya. Kulcsot, telefont, pénztárcát, napszemüveget stb. túl kevés helyre pakolhatunk az autóban.

Tágas és alaposan összerakott autó az 508. Hosszabb használattal nagyon belopja magát az ember szívébe a nagy és kényelmes szedán. Nagy hőségben a légkondicionálás kifinomultsága nem éri le a legjobb konkurensekét, automatikus állásban viszonylag sokat kellett állítgatni, de kedves figyelmesség a négyzónás, hátul is oldalanként beállítható hőmérsékletű klímarendszer.
 

Nagyon kevés a rakodóhely az utastérben. A minőségérzet kifogástalan

Nagyon kényelmesek az ülések, szép kárpitjuk alatt igen jó párnázást találunk. A kihúzható combtámaszos ülések húzós kanyarban is rendesen tartanak, csak az ülésszellőztetés hiányzott forró napokon. (A tesztautó nem a mostani hidegben járt nálunk.)

Milyen vezetni?

Aki sportos középkategóriás limuzint szeretne, de nem dobja el az eszét és a fenntartási költségekre is gondol, rövid úton a nagy teljesítményű dízeleknél landol. Amilyen a Peugeot 508 GT volt a 2,2 literes motorral. Azért csak volt, mert a tesztautóban lévő motort a PSA törölte időközben a kínálatból.

A BMW beutalhatná a négyhengeres dízelmotorjait a Peugeot akusztikai szakembereihez. Az 508 GT halk és gyors

Fut ugyanis a cég veszteségeinek felszámolását célzó Back in the race program, érdemes megnézni a weboldalt az irányokról és az eddigi szép eredményekről. De ha már race (verseny), kicsit furcsa, hogy ezzel a névvel pont az RCZ-ről és az 508 GT 2,2 literes motorjáról mondtak le a döntéshozók. Viszont jön a 308 GTI, 270 lóerővel.

Adatlap

Peugeot 508 GT 2,2 Hdi

Teszt: Peugeot 508 GT 2,2 HDi 1
Motor 2179 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 204 LE
Nyomaték 450 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,2 sec
Végsebesség 234 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

Ebben a formában ugyanis a tesztautó megismételhetetlen. Az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási norma életbe lépése miatt a gyár nem költött a 2,2 literes négyhengeres továbbfejlesztésére, hanem a korábban tesztelt, 180 lóerős dízelt teszi a GT-be is.

180 lóerőnek és 400 Nm nyomatéknak nagyon is lehet örülni, de 204 lóerőnek és 450 Nm-nek még inkább megvan a varázsa. 180-ról gyorsítva is jó erőben van az autó, országúton előzve mindig számíthatunk rá.

A 2,2 literes HDi remek összhangban működik a hatfokozatú, a japán Aisintől vásárolt váltóval. A hagyományos, nyomatékváltós automata jó ütemben vált akkor is, ha hátul csecsemők alszanak és éppcsak osonunk, de akkor is, ha kiszállt a család és sírnak a gumik.

Ebben a modellben a sima MacPhersonnál igényesebb, kettős keresztlengőkaros futóművet találunk elöl. Az 508 GT rugózása civilizált, nem túl magas, 1540 kilós súlyával jól lehet döngetni vele kanyargós országúton.
 

Jók a kormányerők, a GT-hez igényesebb futómű jár, mint a többi 508-hoz

Sajnos a Peugeot nem áldozott arra, hogy az 508 a modellfrissítéssel megkapja a mai kompakt autókhoz is elérhető vezetőtámogató rendszereket, például a követőradaros tempomatot, ami a 308-hoz is társítható. Más téren a felszereltség igen gazdag, ami sokat hozzátesz a komfortérzetünkhöz. A navigáció a középső képernyőről is leolvasható, de csak jobb a műanyaglapra vetítő, színes head-up kijelzőn nézni az irányt és a sebességet.

Ár, fogyasztás

1300 kilométeres tesztünkön – kúton mérve – mindössze 6,8 litert fogyasztott száz kilométerre a tesztautó. Amikor békésen, de a számítógép szerint 87 km/órás átlaggal utaztunk Budapesttől távol, a mért fogyasztás nem haladta meg a 4,7 litert.

6,6 litert írt a számítógép, 6,8 l/100 kilométer a valós tesztfogyasztás. Ha nem sietünk, elég 4,7 liter százon

Az 508 és automatikus váltós konkurensei. Listaárak

Ford Mondeo 2,0 TDCi Titanium aut. (180 LE) 9 710 000 Ft
Mazda6 2,2 CD175 aut. Revolution (175 LE) 10 139 000 Ft
Opel Insignia 2,0 CDTI Sport (170 LE) 9 630 000 Ft
Peugeot 508 GT 2,0 HDi (180 LE) 11 175 000 Ft (9 975 000 Ft)

11 175 000 Ft a 180 lóerős változat listaára, amiből 1,2 millió Ft a központi engedmény. Ezzel az összeggel az 508 GT a drágább autók közé tartozik a kategóriában, de nem is olyan színvonalú autó, amit csak olcsón érdemes megvenni.


Mellette – Ellene
  • Igényesen összeszerelt, szép belső tér
  • Kényelmes ülések, jó üléshelyzet
  • Csekély fogyasztás
  • Harmonikus automatikus váltó
  • Lendületes vezethetőség
  • Gazdag felszereltség
  • Igen jó kényelem hosszabb utakon
  • Már nem elérhető a 2,2-es dízel
  • Hiányzó vezetőtámogató rendszerek
  • Kevés rakodóhely


Kommentek

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

F1: A Mercedes fizette Massa visszatérését

A Mercedes főnöke elismerte, hogy komolyabb összeggel kompenzálták a Williams-csapatot Valtteri Bottas átigazolásáért.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.