Teszt: BMW 318d Sport Line aut.

318d: Vezetési élmény a hétköznapokra

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 06.00

Nemrég megújult a BMW 3-as sorozat. A német gyártó legsikeresebb modelljét dízelmotorral és automata váltóval próbáltuk.

Röviden – BMW 318d Sport Line aut.

Mi ez?

A BMW középkategóriás modelljének hatodik generációja, 2,0 literes dízelmotorral és automata váltóval, sport csomaggal

Mit tud? Kényelemesen, takarékosan suhanni. Átadni a kanyargós utak hangulatát
Mibe kerül? 9,6 milliótól indul 2,0 literes dízelmotorral, de az automata váltó, a navigációs rendszer és a többi extra kiválasztásával gyorsan 14 millióra szalad az ára
Kinek jó?  Prémiumautó-vásárlóknak, akiknek nem kell a 320d ereje, de a igénylik a dízelmotor rugalmasságát és takarékosságát.

Az elmúlt negyven évben több mint tizennégymillió 3-ast adott el a BMW, ezek több mint a fele limuzin karosszériaváltozatú volt. A 3-as a bajorok legnépszerűbb modellje, amely immár hatodik generációnál jár, július óta kissé felfrissített formában készül. Kipróbáltunk egy józan összeállítású 318d modellt. Semmi feltűnősködés, fehér színe és egyszerű felnijei cégautónak mutatják.

Külső, karosszéria

Alig vehető észre a ráncfelvarrás a kocsin, olyan finoman nyúltak a karosszériához a tervezők, mintha nem is akartak volna semmin változtatni, de az iparági standardok miatt kötelező lenne. A BMW közlése szerint az volt a terv, hogy szélesebbnek lássuk a kocsit, mint amilyen.

Kissé módosultak az első lökhárító légbeömlői és krómdíszei, illetve a lökhárító közepébe költözött a távolságtartó tempomat érzékelője. A tesztautón helyet kaptak az új 3-as BMW-hez extraként rendelhető full-LED fényszórók, amelyek ugyan 420 ezer forintba kerülnek, de kiváló fényterítésükkel éjszaka nagyon megkönnyítik a vezetést.

Hátul is új lökhárítóval és lámpákkal frissítettek a designerek, de hardcore rajongónak kell lenni, hogy azonnal megismerjük, hogy a régebbi vagy a frissebb modellt látjuk. Talán úgy legegyszerűbb azonosítani, hogy az immár szériában kínált LED-es hátsó lámpában alulra költözött a tolatófény.

Ami nem változott, az az autó szolid, elegáns formája és a karosszéria mérete. A hatodik generációs Hármas 4,6 méter hosszú. Elődjéhez képest 9 centivel nyúlánkabb, miközben a tengelytávolság 5 centivel bővült, illetve szélesebb a nyomtáv elöl és hátul egyaránt. Mindennek köszönhetően ez az első BMW 3-as, amelyre nem igaz a szűkös jelző, nagyra nőtt a kocsi.

Futóműve komfortos, kiszűri a nagyobb úthibákat, de így is jól fordul a Hármas


Belső tér, csomagtartó

Az utastér tágas, magasabbak is elférnek immár nemcsak elöl, de hátul is, jut hely a lábaknak és a fejnek egyaránt. Egyik sem túlzó méretben áll rendelkezésre, de ez illik az autó alapvetően sportos karakteréhez. A nehézséget a be- és kiszállás okozza a mélyre helyezett ülésekből.

A tesztautóban szerepelő Sport Line részeként sportülések járnak a kocsihoz. Az ülés a masszív oldaltámaszoknak köszönhetően mindig fogja, támasztja a testet, az állítható combtámasz pedig hosszú úton teszi pihentetőbbé a vezetést. A kormány megfelelő  méretű és jól beállítható a vezetőhöz viszonyított helyzete.

Nem mondhatjuk, hogy a belső tér módosításaira fordították energiáikat a tervezők, inkább egy laza délután végezhettek vele. A légbeömlők köré került extra krómdíszítés, illetve a középkonzol többi részén is módosult a díszítés és a frissült az anyaghasználat.

Az utastér jó anyagokból épül, az összeszerelés pedig hibátlan. Míg az előző generációnál az Audi A4 belső kialakítása simán jobb volt a BMW 3-asnál, mostanra ez a megállapítás már nem igaz. Sokat javult a BMW. Kérhető fém vagy fa díszítés is, míg az itt látható a Sport Line csomaggal zongoralakkszerű betét kerül a műszerfalra, vörös díszcsíkkal megspékelve. A vörös szín visszaköszön az üléseken és ajtókárpitokon, illetve a műszeregység óráin is. Utóbbi letisztult, egyszerű kialakítású, négy kerek órából áll, a sebesség, a fordulatszám és az üzemanyagszint mellett nem a vízhőfokról, hanem az olaj állapotáról tudhatunk meg adatokat.

A hátsó utasoknak is jutott légbeömlő, amellyel kissé szabályozhatják az oda áramló levegő hőmérsékletét.  De ez a funkció évtizedek óta megvan az első utasoknak is, így az utasok lábára mehet a meleg, miközben fejmagasságban hűvösebb levegőt áramoltathatunk. Jó megoldás.

A BMW imázsához illő a központi kijelző és a mögötte futó szoftver. Az iDrive-val vezérelhető menü, könnyen tanulható és a működése gyors, a navigációs rendszer térképnek megjelenítése szép, részletes. Telefonunkat nagyon gyorsan csatlakoztathatjuk a bluetooth-os kihangosítóhoz.

Az utasoknak kínált tágassággal ellentétben a kacatjainknak nem túl sok hely jut. Van számos rekesz, de azok vagy kicsik, vagy nem túl hasznosak. Például az ajtózsebekből erősebb fékezéskor minden kicsúszik előre, a vezető lábához. A ráncfelvarrás újdonsága, hogy a sebességváltókar előtti két pohártartó elcsúsztatható fedelet kapott. Csomagtartója most már egészen jól használható 480 literes (20 literrel bővült), de érthetetlen, hogy nem teleszkópok nyitják, hanem továbbra is egy nagy zsanérral oldják meg ezt a feladatot.

Nemcsak kanyarvadászoknak jó választás a sportülés, hosszútávon is nagyon kényelmes darab


Milyen vezetni?

Ahogy a legtöbb konkurensnél, a BMW-nél is többféle teljesítményszinttel készülnek a hasonló műszaki alapra épülő motorok. Így 2,0 liter hengerűrtartalommal készül a 316d, 320d, 325d modell, illetve az itt tesztelt 318d is. Az általa kínált 150 LE és főként a 320 Nm nyomaték kellő dinamikával ruházza fel a Hármast, de sportosnak azért nem mondható.  Remek túraautó.

Adatlap

BMW 318d Sport Line aut.

Teszt: BMW 318d Sport Line aut. 1
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,6 sec
Végsebesség 215 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,2 l / 100 km

A tesztautóban nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó vitte a nyomatékot a hátsó kerekekhez. Ha kell, észrevétlenül vált, ha úgy akarjuk, megmutatja a fokozatokat, képes akár több fokozatot visszakapcsolni egy lépésben, illetve a vitrolázófunkciót is ismeri.

Négyféle menetdinamikai beállítás közül lehet választani a váltókar melletti kapcsolóval: Eco Pro, Comfort, Sport és Sport+ (kipörgésgátló kikapcsolva). Minimális különbség érezhető a beállítások között. Egy hajszálnyival változik a kormányrásegítés mértéke, a futóművön viszont nem érezni eltérést, a leginkább a váltó működik másként.

Sportban alacsonyabb fokozatban marad a sebességváló, az elektronika engedi jobban kiforogni a motort. Ilyenkor gyorsabban, ütősebben kapcsol a váltó. Komfortban azonban sokkal nyúlósabb a kocsi viselkedése és észrevétlen a fokozatok közötti átmenet.

A 2,0 literes dízelmotor könnyen veszi a fordulatot, de nem egy benzinmotor, már 1500-tól él és 4800-as fordulatszámig forgatható, de utóbbira nincs szükség, 2000-2500 körül bőven elemében van. Alapvetően csendes a kocsi, a motorhang viszont folyamatosan jelen van, mindig ott duruzsol az utastérben.

Comfort módban 130-as tempónál 1900-at forog nyolcadikban a motor és ilyenkor 5 liter alatti fogyasztással üzemel a kocsi.  Főként országúton és városban használva 6,0 literes átlagfogyasztást produkált az egyhetes teszt alatt a BMW 318d.

Ennél lehetett volna takarékosabb is Eco Pro üzemben használva, de a visszafogott gázreakciók, a magas váltófokozatok lélektelenné teszi a kocsit, így egy rövid próbát leszámítva inkább a Comfort és Sport módban használtuk a járgányt. 

Alapvetően komfortos a futómű hangolása, kiszűri a nagyobb úthibákat is, de ettől még igen vezetőbarát az autó, többek között azért, mert jó a súlyelosztása, így nagyon semleges a viselkedése kanyarban, illetve hátul hajt és nincs hajtási befolyás a kormányon. Gázadásra leül az autó hátulja és betapadnak a kerekek, de még kikapcsolt menetstabilizáló mellett sem akar kitörni az autó fara, biztonságos a viselkedése.  

Nagyon egyszerű a műszeregység alaprajzolata, a többi információ digitális jelenik meg


A nyolcfokozatú automata ha kell észrevétlenül teszi a dolgát, de Sport-módban szándékosan jelzi a váltásokat


Költségek, konkurensek

A BMW 318d Sport aut. és vetélytársai Listaár, forint 
Audi A4 2.0 TDI Sport S-tronic (150 LE). 10 840 640
Mercedes-Benz C 200 BlueTEC/d Aut.(136 LE) 10 962 550
Jaguar XE 2.0 D R-Sport Aut.(163 LE) 11 699 000
Infinti Q50 Q50 2.2 D Sport Aut.(170 LE). 12 494 500
Volcos S60 D3 Summum (150 LE) 10 660 000
BMW 318d Sport Line aut. (150 LE). 11 225 500

Kilenc és félmillió forintot kérnek alapáron a BMW 318d-ért, ami nagyjából négyszázezerrel több, mint a 316d (116 LE, 270 Nm) és nyolcszázezerrel alacsonyabb, mint a 320d (190 LE, 400 Nm) ára. Így kalkulálhatunk a teljesítménnyel.

Ám prémium autóként csak a megfelelő változat kiválasztása után kezdőik a móka, hiszen szinte minden extráért masszívan fizetnünk kell. Az automata váltó 715 ezer, a LED-es fényszórók 420 ezer, a navigációs rendszer 250 ezer, a metálfényezés 300 ezer, a Sport Line csomag 915 ezer. Így nem meglepő, hogy a végén a tesztautó 14,2 millióért lehetne a miénk. 

Nem olcsóbbak jelentősebben a konkurensek sem, itt az dönt, hogy kinek melyik márka kínálta imázs, hangulat jön be. A BMW korábban és most is a vezetési élménnyel kampányol. A tesztautó automata váltós, négyhengeres, ráadásul dízel, így papíron szinte minden a vezetési élmény ellen szólt, de hétköznapisága ellenére hozza a BMW-kre jellemző jó vezethetőséget.

Mellette – Ellene
  • Jó motor
  • Kiváló váltó
  • Kényelmes futómű
  • Jó összeszerelési minőség
  • Neve ellenére nem elég sportos
  • Drága extrák
  • Teleszkóp helyett zsanér a csomagérajtón

Szavazás

Mennyit ér szerinted a BMW 3-as 150 lóerős dízelmotorral és automata váltóval?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    Nekem ilyen egy tökéletes autó.

  • apaarpi

    Kedves Zsolt!

    A 3-as BMW középkategóriába sorolandó, megjelenése óta, nem az alsó középbe.

  • hozs

    Kedves apaarpi!

    Igazad van az Egyes lenne az alsó-középkategóriás. Nem is tudom miért írtam. Bár méretében rövidebb a 3-as BMW mint egy VW Jetta, Opel Astra szedán (amelyek alsó-középkategóriába sorolandók), de 2,8 méteres tengelytávolsága 20 centivel felülmúlja az említett kocsikét.

    Köszi

    Javítottam.

    Zsolt

  • Fogash73

    szerintem a 3-as az alsó közép. Az európai középkategória a BMW5 (Audi A6, Mercedes E-Klasse, Volvo 70)

  • pizdata

    Az S60 150 lóerős dízele automata váltóval 9.2 millió forintról indul (és akkor még a 12%-kos kedvezményt ami minkenkire vonatkozik nem is számoltuk). Miért a 190 lóerős, legmagasabb felszereltségű változat (summum) van feltüntetve? Ráadásul fapados német konkurencia mellett. Ez így nem fair összehasonlítás. Az S60 motorja ráadásul a legfejlettebb az összes közül. Semmi értelme ide a 190 lóerőset keverni. Tessék ezt átírni.

  • apaarpi

    Fogash: ez nem vélemény kérdés, egyszerűen rosszul tudod.

    Amikről beszélsz, azokat felső középnek vagy nagyautóknak szokták hívni.

    pizdata: részben magyarázat lehet, hogy a kisebb motorok csak a régi, nem túl jó 6-os automatával kérhetők, míg a D4 az új, tesztek szerint kiváló 8-as Aisinnel. Ettől még alapjában igazad van.

  • apaarpi

    Zsolt: szívesen, tudod, hogy számíthattok rám :)

  • Sturmge

    pizdata – 2015.11.25 10:16

    Szerintem nézz utána annak amit írtál.. Kb. jó az összehasonlítás. A BMW nem a fapados a Sportline kivitellel. Az Advantage a fapad. Hidd el nincs akkora eltérés. Ráadásul nehéz összehasonlítani de szerintem kb 500.000 belül vannak. Az meg hogy ki milyen % kedvezményt ad az egy dolog. A lényeg hogy te mennyit kavarsz ki magadnak. :)

  • pizdata

    Sturmge: A Sport Line felett van a Luxury Line is és az M Sport is. Volvo-nál a Summum a legmagasabb felszereltségi szint, ennél feljebb nincs. A másik részt sem kéne ignorálni, miért nem a 150 lóerős változatot hasonlítjuk a 150 lóerős változathoz? Minek ide a 190 lóerős változat, a BMW-nek is van ilyen változata, egészen más (800 ezres felárral) áron. Szóval almát almával kéne.

  • pizdata

    Tessék: S60 D3 (150 LE), automata, Momentum (közepes felszereltségi szint): 10,030,000 Ft

  • Szabi5

    Szerintem meg a bmw-t a stílusa adja el. Attól BMW. Én is azért vagyok már a 3-adiknál. Nem a legjobb autó de nagyon jó és nagyon bmw. Kár hasonlítgatni. Átlag autós ugyse tudja felmérni pontosan, hogy egy hajszálnyival a merci jobb, esetleg a bmw netán az audi. A Volvo az más kategória. Műszakilag nem annyira fejlett, mint a nagy német hármas de sokkal visszafogottabb, diszkrétebb és nagyon érdekes a skandináv dizájn.

  • Sturmge

    pizdata
    Nem ignoráltam.. alattam kifejtette a fórumtárs, hogy a zf váltó miatt történhetett. Amúgy nem védem a BMW-t mondjuk nem is szorul rá.Ráadásul te írtad hogy a BMW fapad.. erre írtam, hogy tévedsz. (Ez jelenleg is fennáll) De akár a 190 Le változatot is odateheted mert ha jól látom akkor kb 200.000 a difi.

  • Sturmge

    Jav. Ok. nem a summum hoz képest 200.000

  • zoldfulu2000

    Egyrészt nagy igazság, hogy az elég jó alapokkal és a szabad konfigurálhatósággal a 3erből könnyű ideális autót alakítani.

    Ugyanakkor megint éktelen marhaságok az árazásokban. 14 millás 18d? na ne vicceljünk. Amióta kijött a C klasse, és nem tud alfa hím szerepben tetszeelegni, elég jól árazzák a 3ert. Nekem 35e EUR fölé nem volt kedvem vinni, számomra lényeges dolgokkal (pl bőr, xenon, navi, keyless entry, e/h radar). Sőt navi nélkül már x3as is volt.

    Meredek ha ezért 14 milkát kérnének itthon. A másik dolog, hogy azért a kocsi öregszik, és ami fontosdabb, itt az új és dögös C klasse, olyan hangulatos belsővel, ami után a 3er inkább áll egy szinten az S60assal.

    A másik amit már említettek, az azonos volvo (S60 D3 lomha 6 gangos GT-vel, számomra teljesen érthetetlen, mert az Xc60 már D3assal is 8 sebes ZF). A summum megint marha nagy csúsztatás, 9.2 a kinetik D3 Aut. Persze ezt csak akkor venném ha nagyon nem megy a kuplungolás, míg az elég karcos kéziváltót készítő BMW-nél evidens az ZF fölénye. Nekem gyanús hpgy a Jag ára a Pure felszereltségé és nem az RS-é.

    Az megint hülyeség, hogy a Volvo műszakilag nem annyira fejlett, a VEA motorok abszolút élmezőny, a ZF váltó éppúgy, biztonsági elektronikában olyan dolgai vannak mint keveseknek, és fed elektronikát is csiszolgatják. Vannak elmaradásai (pl nincs háromzónás klíma, hűthető ülés, a fed elektronika ha nem is elavult, nem is élmezőny), de ugyanígy bármelyiket eliminálni lehetne 1-1 tétellel.

    Amiben a BMW most legerősebb viszont a a szinte teljes kínálat 16d-M3asig, szinte minden létező opcióval akit a konkurencia csinál, és bár általában nem ők az elsők, hagynak időt rá hogy a legjobb megoldásokat vegyék át. Mindezt megfejelve egy agresszívebb árazással (aminek köze nincs az itt említett árakhoz), köszönhetően a friss német konkurenciának. A “koros” 3ert évente módszeresen frissítik, minden évben új dolgokkal bővül az árlista.

    A lényeg pedig az opciókban van. Az A4 új modellként nem fog extrákkal megtömve érkezni, ezeket pedig drágán hozzá kell venni.

    Szóval a fenti alapárak nem hiszem hogy mérvadóak, akár pontosak akár nem.

  • hozs

    Sziasztok!

    Javítottam a konkurens táblázatot. A probléma az Etaxtól kapott adatokban volt, ott nem szerepelt 150 lóerős S60-as. Azonban valóban elérhető ilyen változat. Így pontosabb!

    Üdv

    Zsolt

  • geotrinus

    Szép autó, jó autó, de a magyar átlagnak elérhetetlen, és a dizel motor miatt pontosan egy pontot érdemel. (Igazából nullát.)

  • Kempelen.

    Zöld, mikor fogod megérteni, hogy összehasonlítani csak az összehasonlíthatót lehet? Hogy neked mindig az almát kell a körtéhez hasonlítgatnod, teljesen érthetetlen. De ahogy a világbéke egy fikció, úgy az is az, hogy egyetlen egyszer elhagyod a csúsztatásaidat.

  • zoldfulu2000

    Kempelen: nem értem a kommentedet. Az milyen körtéről és almáról hablatyolsz?

  • DTF

    14 misiből ott a 300h, ennyi. mivel ez egy dízel így kilőve nálam :)

  • Kempelen.

    Sosem értetted, ezért hasonlítgatsz teljesen egyedi felszereltségű autókat s vagy beoltva az alapárak összehasonlítása ellen. Erről a körtéről beszélek.

  • zoldfulu2000

    Én legingkább azon akadok ki amikor úgy próbálják meghamisítani a németek versenyképtelen felárait, hogy a konkurensnek odaírják a legmagasabb felszereltségi szintjét “alapárnak”. Mit keres a Summum mint alapár a tesztben? Ugyanúgy hülyeség, mint az ha valaki egy ilyen gagyi szövetüléses autóért 14 millát perkál(na) le. Nem mondom hogy lehetetlen, de elég hülyének kell lennie. És hidd el, ha nálunk nem is jár mindig kéz a kézben az intelligencia és a pénz, meglepne ha találnál nyugat Európában félmillió pénzes hülyét a középosztályban, aki ennyiért venné a 318d-ket…

  • Kempelen.

    Megint félrebeszélsz.

  • zoldfulu2000

    Szerinted a 318d sport line felszereltségének a Summum felel meg vagy a Kinetik R design? Mert e kettő között van vagy másfélmilla…

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.