Kipróbáltuk: Airwheel A3

Kerékpár, amivel biztos megbámulnak

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.11.24. 07.00

Kényelmes, csendes, csak hülyén nézel ki rajta. Bevállalnád?

Röviden – Airwheel A3
Mi ez? Kétkerekű, önegyensúlyozó elektromos járgány, amin már ülni is lehet
Mit tud? 35 kilométeren át csendben, kényelemben szállít bárkit 120 kilogrammig
Mibe kerül? Akciósan 499 000 forintba
Kinek jó?  Bárkinek, aki vonzódik a mókás járművekhez és nem szeret, akar, vagy tud sokat gyalogolni

Egy átszörpözött gyerekzsúr után 8 évesen magam is így képzeltem el a jövő kerékpárpótlóját

Amikor azt hiszed, hogy már mindent láttál, amit két keréken száguldó, giroszkóppal stabilizált guruló izékből ki lehet hozni, akkor a kínaiak még mindig tudnak újat mutatni. Az Airwheel A3 a márka első, üléssel is felextrázott, magát egyensúlyozó szerkezete.

Külső

Unortodox kerékpár, két egymás mellett álló kerékkel, narancs-fehér színben és hasonló szín-összeállítású bőrüléssel. A bizarr megjelenésű járgányból egy kormány is kinyúlik, amelyet a hasonló izéknél megszokott jobbra-balra döntögetés helyett a hagyományos bringakormányhoz hasonlóan kell kezelni. Fékkar nincs. A fehér műanyagok tisztességes minőségűek, a narancsszínű rugó, amely lengéscsillapítót ölel körbe, szintén jól néz ki. 
Sajnos az ülésmagasság nem állítható, így 180 centi felett már kezdi rajta magát igen nyomorultul érezni az ember, a nyakába húzott térdeivel. Kormányának közepén 4 colos LCD-kijelző mutatja a legfontosabb információkat, pillanatnyi sebességet, akksitöltöttséget, hőmérsékletet, stb. Egyetlen suta alkatrésze van az A3-asnak, ez pedig a cingár kitámasztórúd, amely nagyon idegenül fest az amúgy teljesen összeszedett, látványos formatervű vázon.

Irányjelző. MAgától működik, hozzá sem kell nyúlni. Nagy fekete BMW-kbe ideális extra lenne.

Az Airwheel különféle mókás gépeit a forgalmazó bemutatótermében, biztonságos körülmények között ki is lehet próbálni. Vannak könnyen kezelhető modellek, a bevállalósabbak pedig egykerekű, egész extra típusok kezelésébe is beleszagolhatnak. 

Milyen vele menni?

Ha lehúztuk a töltőről – fura módon töltőkábellel a fenekében is simán bekapcsolható a szerkezet – akkor a csatlakozó melletti főkapcsolóval lehet életre kelteni a gépet. Ilyenkor ordibál velünk egy kicsit angolul a járgányban lakó, fura akcentussal beszélő robotasszony – hogy vigyázzunk magunkra stb. – aztán már meg is próbálhatunk felülni a nyeregbe. Jó hír, hogy az életviteli tanácsokat nem kell minden indításnál végighallgatni, ha a főkapcsolót nem piszkáljuk, csak a kormányon fityegő távirányítóval kapcsolgatjuk az Airwheelt, akkor megússzuk a dumát. 

Lehajtható lábtartó. Akár állni is lehet rajta. De ez hülyeség, hiszen van rajta ülés is.

Nyeregből már teljesen ismerős az irányítás, egyensúlyozni egyáltalán nem kell, a gép mindent csinál helyettünk, előre dőlve gyorsul, hátra dőlve lassul, vagy tolat, irányt pedig meglepő módon a kormánnyal kell váltani. Nem túl bonyolult. Legfeljebb a hirtelen, tempós kanyarokat kerüljük az elején, mert az aránylag közeli kerekek miatt a külső íven kanyarodó kerék hajlamos elemelkedni a talajtól. De pár kanyar után már remekül érezhető, kényelmesen irányítható. Szépen gyorsul, zokszó nélkül bírja az emelkedőket és aki nálunk ügyesebb, akár kisebb lépcsőfokokon is leugrathat vele. Egy töltéssel a 30 kilométer sem elérhetetlen, így akár munkába járáshoz is megfelelhet, ha nem kell sokszor lépcsőn cipelni. A tempó éppen elég, valahogy nem kívánt rajta az ember komolyabb száguldást átélni. 
A 34 kilogrammos saját tömeg pont határeset, egy átlagos kombi csomagtartójába már simán beemelhető a járgány. Ha még a kormány is egy mozdulattal kiszedhető lenne, még kényelmesebb lenne a szállítása, de így sem vészes. Egy Segway méretű dolgot így nem tudnánk mozgatni, az tuti. 

Az amúgy utálatos forgóajtó sem leküzdhetetlen feladat vele

Technikai részletek:
 Csúcssebesség  16 km/h (12 km/h-nál jelez)
 Biztonságos kapaszkodóképesség  15° (60 kg-os vezetővel 18°)
 Akkumulátor kapacitás  520 Wh
 Működési hőmérséklet tartomány   -10 – 40 °C (Opt. 20-30 °C)
 Terhelhetőség  120 kg
 Töltés  230 V 
 Töltési idő  360 perc
 Méretek  Magasság: 1204 mm, hossz: 720 mm, szélesség: 438 mm
 Pedálmagasság  247 mm
 Kerékméret  16″
 Saját tömeg  34 kg
Videón az Airwheel A3:

Biztonság

Mint a legtöbb önegyensúlyozó elektromos izé, ez a szerkezet sem túl gyors. Nem véletlen a 16 km/órás sebességkorlátozás, ez még nagyjából az a tempó, ami mellett ha valami baj van, leugorva és futásra váltva megmenekülhetünk a komolyabb zakótól. 

Ha hirtelen kéne lefékezni, ezt a gombot kell megnyomni

A biztonságos közlekedést szolgálja a bringalámpa, a féklámpa, valamint az automatikus irányjelző is, az elektronika megtébolyodásától pedig a létfontosságú szervek megduplázása véd. Ha ez egyik csip elfüstöl, akkor sem kell orra esni, hanem átveszi az irányítást a kettes számú. A legtöbb hasonló járgányban a gyors fékezés jelenti a legnagyobb kalandot. Ezt a szerkezetet is testsúlyáthelyezéssel lehet lassítani, de ha ezt mégsem éreznénk elég hatékonynak, a kormány bal oldalán található nyomógombbal még intenzívebb lassulás is elérhető. Akár egy vészfék. Emellett van benne riasztó és GPS is, és az Airwheel saját, telefonra letölthető alkalmazásával a járgány pontos helye is meghatározható. 

Váháhá, utólagos, pálcika kitámasztó. Az Airwheel egyetlen suta alkatrésze

Mire jó?

Elsőre nehéz elhinni, hogy a majom a köszörűkövön című szórakoztató magánszámon kívül másra is alkalmas lehet ez a szerkezet. Pedig olyan helyeken, ahol nagy távokat kell gyalogolni, aranyat ér egy hasonló jószág. Biztonsági őrök, parkolóőrök, raktáráruházban dolgozók, repülőtéri személyzet is hasznát veheti, de kényelmes egyéni, vagy akár szervezett városnéző túrákhoz is tökéletes választás lehet. Bár a várost ellepő, airwheeles nyugdíjas turistahordáktól talán még egy darabig nem kell tartani.

Mennyibe kerül? 

Az Airwheel A3-as jelenleg akciósan éppen valamivel félmillió forint alatt van. Ehhez 1+1 év kiterjesztett garancia is jár. 
Mellette – Ellene
  • Aránylag könnyen szállítható
  • Kényelmes
  • Civilizált működés
  • Tisztességes kivitel
  • Éles kanyarban instabil
  • Béna kitámasztó pálcika
  • Nem állítható az ülésmagasság

Kommentek

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.