Vezettük: 30 kWh-s Nissan Leaf

Nagyobb akku, nagyobb hatótáv a Leafben

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.11.21. 06.00

Apró, de fontos változtatás a világ legnépszerűbb elektromos autóján: a Nissan Leaf immár rendelhető 30 kWh-s akkumulátorral, 250 km-es elméleti hatótávval.

Röviden – Nissan Leaf 30 kWh – 2016
Mi ez? A Nissan elektromos kompakt méretű autójának megnövelt hatótávú változata 
Mit tud? Papíron 250 km-t megtenni egy feltöltéssel elektromos hajtással
Mibe kerül? 10,4 millió forint a 30 kWh-s akkumulátorral szerelt Leaf alapára
Kinek jó?  Mindenkinek, akinek elég 150-200 km hatótáv és hajlandó magasabb vételárat fizetni egy kompaktért, hogy aztán élvezhesse a zéró emisszió és a csekély fenntartási-üzemeltetési költség örömeit

A Nissan Leaf a világ eddigi legnagyobb példányszámban eladott elektromos kocsija. Klasszikus autós értékrend szerint nehezen beskatulyázható jármű, és a modell fejlődéstörténete sem követi a hagyományos szokásjogot. A 2010-ben bemutatott, 2013-ban felfrissített elektromos kompakt méretű modell most egy újabb frissítést kapott: immár rendelhető nagyobb, 30 kWh-s akkumulátorral is. Tényleg nehéz ezt hova tenni hagyományos szemlélettel: mit kezdenénk azzal a hírrel, hogy a Golf tankja mától felárért negyedével nagyobb?

Ezzel együtt a mai napig ez a kocsi az elektromos autózás legnagyobb úttörője.

Világszerte és Európában is a Leaf a legnépszerűbb elektromos autó. Miközben Tesláról, 500 km-es hatótávról, autopilotról cikkezik a világsajtó, ez az egyszerű, Golf-méretű kis elektromos kocsi a japán autógyártás legszebb hagyományai szerint kicsit szürkén, kicsit unalmasan de elszántan és határozottan töri az utat, a valódi, tömeges átállás útját az idejétmúlt olajégető technológiáról az elektromos mobilitásra. Egy Teslát nem sokan engedhetnek meg maguknak, ha kiöregszik a családból az Astra, Golf, Civic, de egy Leaf – egyre vonzóbb alternatíva a füstokádó előző családi vagy céges autó helyett.

250 km-es elméleti hatótávú Leaf a budapesti forgalomban

Egy kicsit felfrissített fedélzeti elektronika mellett a 30 kWh kapacitású új akkumulátorral kért figyelmet magának most újra a Nissan Leaf. Eddig 24 kWh volt az akku tudása, mostantól – felárért – 25%-kal növelte meg a hatótávot a gyártó az apró modellfrissítéssel. Az akku méretében nem változott, bár még nem volt példa cserére, elviekben teljesen csereszabatos az új lítium-akku a régivel – csak intenzív technológiai fejlesztések eredményeképp valahogy jóval sűrűbb benne az elektromos energia. A fejlesztők érdeme, hogy a CHADEMO-gyorstöltés ideje sem változott, az új akku is 30 perc alatt nyomható 80%-ra az egyenáramú gyorstöltővel, ha teljesen lemerül.

A Nissan közép-kelet európai központja Budapesten mutatta be a cseh, szlovák, lengyel és magyar szaksajtónak az új modellt. A menetpróbán természetesen semmi igazi újdonság nem várt ránk: a megnövelt akkukapacitás a hétköznapokban hozna igazi változást. Egy feltöltéssel, 50-60 km-es tesztúton a Leaf nekünk most ugyanazt prezentálta, amit eddig is tudott: dinamikus, csendes autó, ami pont ott fogyaszt a legkevesebbet, ahol a hagyományos benzines és dízel kocsik a legtöbbet: a sűrű városi forgalomban.

Indulás: 150 km-es hatótáv-kijelzés


33 km-rel később alig 5 km-rel apadt a hatótáv a budapesti sűrű forgalomban. Az elektromos autó imádja a dugót!


Új az érintőképernyős infotainment, van adatbázis a közeli gyorstöltőkre is

A kocsi viselkedése semmit sem változott, a nagyobb akku mindössze 21 kg többletterhet jelent. Az elektromos Golfnál nagyobb csomagterű, ugyanakkor olcsóbb és immár lényegesen nagyobb hatótávolságú Nissan Leaf továbbra is alighanem a legpraktikusabb és legjobb ár/érték arányú villanyautó a piacon – ugyanakkor továbbra is túl szerény, túl bohókás formájú, valahogy túl komolytalan ahhoz, hogy ezt el is lehessen róla hinni. Pedig a 92%-os vevői elégedettség és a 96%-os ajánlási index azt mutatja, hogy aki megadja neki a bizalmat, nagyon is boldog az elektromos Nissannal. És a nagyobb hatótávval immár még boldogabb lehet.

Hogy a menetpróba ne legyen unalmas, megálltunk egy rövid fotózásra a Datsun márka hazai paradicsomában, Guszti műhelyében, ahol Z-k tömkelege kel új életre:

Hihetetlen, hogy ez a Datsun-paradicsom Budapesten, Angyalföldön működik!

Egy LeMans-versenyautó pedig a Nemzeti Színház előtt várt minket; ez az a kocsi, ami elsőként lépte át tisztán elektromos hajtással a 300 km/h-s sebességhatárt:

Nissan ZEOD a Nemzeti előtt

A Nissan Leaf és konkurensei
Nissan Leaf 30 kWh VW E-Golf Kia Soul EV BMW i3
Hatótáv 250 190 200 160
Max. teljesítmény (LE) 109 115 110 170
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,5 10,4 11,2 7,2
Végsebesség (km/h) 145 140 145 150
Listaár (Ft) 10 400 000 11 200 000 9 900 000 11 830 000

A sajtótájékoztatón egy 65 új Leaf-et vásárló magyar taxitársaság, a GreenLite tulajdonosa mesélt arról, hogy mennyire nem a jövő, hanem a jelen technológiája az elektromos autózás. Azt mondta, napi 70 km futás felett gazdaságilag már megéri elektromos taxikat futtatni – még úgy is, hogy a cégnek a Magyarországon ugyancsak korlátozott töltőhálózat miatt saját gyorstöltőket is telepítenie kell.

Budaörsön, a Gablini-kereskedésben található ez a nyilvános (egyelőre) ingyen-gyorstöltő

A Leaf az új, nagyobb kapacitású akku bevezetésével egyidejűleg alapméretű akkumulátorral is egy kicsit drágább lett, mint volt. Ugyanakkor mostantól a mifelénk eddig nem kínált magasabb felszereltségek is megvásárolhatók, és mivel a 30kWh-s változat csak Acenta és Tekna szinten kapható, egy kicsit átértékelődött az elektromos Nissan árazása. A nagykapacitásó akkumulátorral 10,4 millió forintos induló áron vihető el Magyarországon a Nissan Leaf.

Kommentek

  • japancar

    Ültem a Nissan Leaf kocsiban, bár nem én vezettem. A legjobban az tetszik, hogy lassításkor visszatölt energiát. A másik élvezetes tulajdonsága -furcsán hangzik- fürge. Az összes kerék hajtott és “gázadásra” azonnal ugrik. A csöndet is szokni kell, az egész autó kicsit máskép viselkedik, mint ahogyan megszoktuk.
    DE: Ez lesz a jövő, remélhetőleg már a közeli jövő. Hamarosan jönnek a még jobb akkumulátorok, elterjed a gyorstöltőhálózat.

  • Cliogta

    japancar: csak elsökerék hajtással elérhetö a LEAF.

  • Vérmacy

    Nagyon drága!!! Állami támogatást rá, ha komolyan gondoljuk a környezetvédelmet. Nálunk kiváló oviba járós autó lehetne, de ennyiért nem kell!
    A dízelbotrány kiváló alkalom lehetne marketingelni az elektromos autókat. 40%-os árcsökkentés és már megyek is konnektort venni otthonra…

  • Rácz Tamás

    Vérmacy: számold ki mondjuk 5 évre évi 30 ezer kilométerrel a fenntartási költségeket is, mindjárt nem olyan drága a Leaf.
    A taxis cég nem hülye, ők kiszámolták – nem kalandvágyból vettek 65 darab autót.

  • strezitom

    Szerintem a cikbben manipulált vagy hibás adatok vannak. Jelenleg is itt áll a Leaf az ablakom alatt, tudom miről beszélek ;)

    Kizárt dolog, hogy 33 km városi forgalom után csak 10%-ot csökkenjen a cikk megíráásának idejében a töltés szintje! Lehet ugyan fűtés nélkül menni, de nem vicces 10 perc után! Azaz, ha az ember bekapcsolja a fűtést, mondjuk csak a kormányt és az ülést, akkor is már majdnem feleződik a hatótáv …

    Oda ahova nyáron simán elmentünk a családdal, most esélyem sincs eljutni.
    Sajnos így télen – az amúgy nyáron élvezetes – kisautó tényleg a vicc kategóriába csúszik vissza.. Mondom ezt úgy, hogy túl vagyok vele több ezer kellemes kilóméteren, és zsebemben a pénz amit vagy erre vagy egy BMW I3-ra szántam.

    Mivel nem vagyok méregzöld, a mostani téli tapsztalatok után egyszerű a döntés: holnap elhozok egy BMW X5 4.0d-t és pár évig nem nézek vissza az elektromos autókra! Amíg nem lesz általános egy legalább 60kWh akku csomag, vagy 50 kilóméterenként egy gyorstöltő addig nekem túl sok kompromisszummal és aránytalan induló költséggel jár egy ilyen elektromos autó.

  • ktoni

    Meglebbentettek híreket valami lítium-oxigén akkuról, mely minden tekintetben sokkal jobb. Ha ez igaz és a közeljövőben megvalósul, akkor már általános autóként is használható lesz. Most Pestről fölmenni a Kékesre síelni, majd vissza, egyszerűen elképzelhetetlen. Addig a rövid utakra használóknak alkalmas, akik kímélik a kocsit, csak falun, kerületen belül mennek, gyakorlatilag folyamatosan hideg motorral.

  • Marcikutya

    És állófűtés? Akkor a fűtéssel már nincs (nem lenne) probléma. Csak a légkondi marad a gond, de magam nem szívesen használom a benzinesben sem, úgyhogy nem akkora a gond.

    Holnap be is megyek a Nissanhoz az ötletemmel.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.