Vezettük: 30 kWh-s Nissan Leaf

Nagyobb akku, nagyobb hatótáv a Leafben

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.11.21. 06.00

Apró, de fontos változtatás a világ legnépszerűbb elektromos autóján: a Nissan Leaf immár rendelhető 30 kWh-s akkumulátorral, 250 km-es elméleti hatótávval.

Röviden – Nissan Leaf 30 kWh – 2016
Mi ez? A Nissan elektromos kompakt méretű autójának megnövelt hatótávú változata 
Mit tud? Papíron 250 km-t megtenni egy feltöltéssel elektromos hajtással
Mibe kerül? 10,4 millió forint a 30 kWh-s akkumulátorral szerelt Leaf alapára
Kinek jó?  Mindenkinek, akinek elég 150-200 km hatótáv és hajlandó magasabb vételárat fizetni egy kompaktért, hogy aztán élvezhesse a zéró emisszió és a csekély fenntartási-üzemeltetési költség örömeit

A Nissan Leaf a világ eddigi legnagyobb példányszámban eladott elektromos kocsija. Klasszikus autós értékrend szerint nehezen beskatulyázható jármű, és a modell fejlődéstörténete sem követi a hagyományos szokásjogot. A 2010-ben bemutatott, 2013-ban felfrissített elektromos kompakt méretű modell most egy újabb frissítést kapott: immár rendelhető nagyobb, 30 kWh-s akkumulátorral is. Tényleg nehéz ezt hova tenni hagyományos szemlélettel: mit kezdenénk azzal a hírrel, hogy a Golf tankja mától felárért negyedével nagyobb?

Ezzel együtt a mai napig ez a kocsi az elektromos autózás legnagyobb úttörője.

Világszerte és Európában is a Leaf a legnépszerűbb elektromos autó. Miközben Tesláról, 500 km-es hatótávról, autopilotról cikkezik a világsajtó, ez az egyszerű, Golf-méretű kis elektromos kocsi a japán autógyártás legszebb hagyományai szerint kicsit szürkén, kicsit unalmasan de elszántan és határozottan töri az utat, a valódi, tömeges átállás útját az idejétmúlt olajégető technológiáról az elektromos mobilitásra. Egy Teslát nem sokan engedhetnek meg maguknak, ha kiöregszik a családból az Astra, Golf, Civic, de egy Leaf – egyre vonzóbb alternatíva a füstokádó előző családi vagy céges autó helyett.

Egy kicsit felfrissített fedélzeti elektronika mellett a 30 kWh kapacitású új akkumulátorral kért figyelmet magának most újra a Nissan Leaf. Eddig 24 kWh volt az akku tudása, mostantól – felárért – 25%-kal növelte meg a hatótávot a gyártó az apró modellfrissítéssel. Az akku méretében nem változott, bár még nem volt példa cserére, elviekben teljesen csereszabatos az új lítium-akku a régivel – csak intenzív technológiai fejlesztések eredményeképp valahogy jóval sűrűbb benne az elektromos energia. A fejlesztők érdeme, hogy a CHADEMO-gyorstöltés ideje sem változott, az új akku is 30 perc alatt nyomható 80%-ra az egyenáramú gyorstöltővel, ha teljesen lemerül.

A Nissan közép-kelet európai központja Budapesten mutatta be a cseh, szlovák, lengyel és magyar szaksajtónak az új modellt. A menetpróbán természetesen semmi igazi újdonság nem várt ránk: a megnövelt akkukapacitás a hétköznapokban hozna igazi változást. Egy feltöltéssel, 50-60 km-es tesztúton a Leaf nekünk most ugyanazt prezentálta, amit eddig is tudott: dinamikus, csendes autó, ami pont ott fogyaszt a legkevesebbet, ahol a hagyományos benzines és dízel kocsik a legtöbbet: a sűrű városi forgalomban.



A kocsi viselkedése semmit sem változott, a nagyobb akku mindössze 21 kg többletterhet jelent. Az elektromos Golfnál nagyobb csomagterű, ugyanakkor olcsóbb és immár lényegesen nagyobb hatótávolságú Nissan Leaf továbbra is alighanem a legpraktikusabb és legjobb ár/érték arányú villanyautó a piacon – ugyanakkor továbbra is túl szerény, túl bohókás formájú, valahogy túl komolytalan ahhoz, hogy ezt el is lehessen róla hinni. Pedig a 92%-os vevői elégedettség és a 96%-os ajánlási index azt mutatja, hogy aki megadja neki a bizalmat, nagyon is boldog az elektromos Nissannal. És a nagyobb hatótávval immár még boldogabb lehet.

Hogy a menetpróba ne legyen unalmas, megálltunk egy rövid fotózásra a Datsun márka hazai paradicsomában, Guszti műhelyében, ahol Z-k tömkelege kel új életre:

Egy LeMans-versenyautó pedig a Nemzeti Színház előtt várt minket; ez az a kocsi, ami elsőként lépte át tisztán elektromos hajtással a 300 km/h-s sebességhatárt:

A Nissan Leaf és konkurensei
Nissan Leaf 30 kWh VW E-Golf Kia Soul EV BMW i3
Hatótáv 250 190 200 160
Max. teljesítmény (LE) 109 115 110 170
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,5 10,4 11,2 7,2
Végsebesség (km/h) 145 140 145 150
Listaár (Ft) 10 400 000 11 200 000 9 900 000 11 830 000

A sajtótájékoztatón egy 65 új Leaf-et vásárló magyar taxitársaság, a GreenLite tulajdonosa mesélt arról, hogy mennyire nem a jövő, hanem a jelen technológiája az elektromos autózás. Azt mondta, napi 70 km futás felett gazdaságilag már megéri elektromos taxikat futtatni – még úgy is, hogy a cégnek a Magyarországon ugyancsak korlátozott töltőhálózat miatt saját gyorstöltőket is telepítenie kell.

A Leaf az új, nagyobb kapacitású akku bevezetésével egyidejűleg alapméretű akkumulátorral is egy kicsit drágább lett, mint volt. Ugyanakkor mostantól a mifelénk eddig nem kínált magasabb felszereltségek is megvásárolhatók, és mivel a 30kWh-s változat csak Acenta és Tekna szinten kapható, egy kicsit átértékelődött az elektromos Nissan árazása. A nagykapacitásó akkumulátorral 10,4 millió forintos induló áron vihető el Magyarországon a Nissan Leaf.

Kommentek

  • japancar

    Ültem a Nissan Leaf kocsiban, bár nem én vezettem. A legjobban az tetszik, hogy lassításkor visszatölt energiát. A másik élvezetes tulajdonsága -furcsán hangzik- fürge. Az összes kerék hajtott és “gázadásra” azonnal ugrik. A csöndet is szokni kell, az egész autó kicsit máskép viselkedik, mint ahogyan megszoktuk.
    DE: Ez lesz a jövő, remélhetőleg már a közeli jövő. Hamarosan jönnek a még jobb akkumulátorok, elterjed a gyorstöltőhálózat.

  • Cliogta

    japancar: csak elsökerék hajtással elérhetö a LEAF.

  • Vérmacy

    Nagyon drága!!! Állami támogatást rá, ha komolyan gondoljuk a környezetvédelmet. Nálunk kiváló oviba járós autó lehetne, de ennyiért nem kell!
    A dízelbotrány kiváló alkalom lehetne marketingelni az elektromos autókat. 40%-os árcsökkentés és már megyek is konnektort venni otthonra…

  • Rácz Tamás

    Vérmacy: számold ki mondjuk 5 évre évi 30 ezer kilométerrel a fenntartási költségeket is, mindjárt nem olyan drága a Leaf.
    A taxis cég nem hülye, ők kiszámolták – nem kalandvágyból vettek 65 darab autót.

  • strezitom

    Szerintem a cikbben manipulált vagy hibás adatok vannak. Jelenleg is itt áll a Leaf az ablakom alatt, tudom miről beszélek ;)

    Kizárt dolog, hogy 33 km városi forgalom után csak 10%-ot csökkenjen a cikk megíráásának idejében a töltés szintje! Lehet ugyan fűtés nélkül menni, de nem vicces 10 perc után! Azaz, ha az ember bekapcsolja a fűtést, mondjuk csak a kormányt és az ülést, akkor is már majdnem feleződik a hatótáv …

    Oda ahova nyáron simán elmentünk a családdal, most esélyem sincs eljutni.
    Sajnos így télen – az amúgy nyáron élvezetes – kisautó tényleg a vicc kategóriába csúszik vissza.. Mondom ezt úgy, hogy túl vagyok vele több ezer kellemes kilóméteren, és zsebemben a pénz amit vagy erre vagy egy BMW I3-ra szántam.

    Mivel nem vagyok méregzöld, a mostani téli tapsztalatok után egyszerű a döntés: holnap elhozok egy BMW X5 4.0d-t és pár évig nem nézek vissza az elektromos autókra! Amíg nem lesz általános egy legalább 60kWh akku csomag, vagy 50 kilóméterenként egy gyorstöltő addig nekem túl sok kompromisszummal és aránytalan induló költséggel jár egy ilyen elektromos autó.

  • ktoni

    Meglebbentettek híreket valami lítium-oxigén akkuról, mely minden tekintetben sokkal jobb. Ha ez igaz és a közeljövőben megvalósul, akkor már általános autóként is használható lesz. Most Pestről fölmenni a Kékesre síelni, majd vissza, egyszerűen elképzelhetetlen. Addig a rövid utakra használóknak alkalmas, akik kímélik a kocsit, csak falun, kerületen belül mennek, gyakorlatilag folyamatosan hideg motorral.

  • Marcikutya

    És állófűtés? Akkor a fűtéssel már nincs (nem lenne) probléma. Csak a légkondi marad a gond, de magam nem szívesen használom a benzinesben sem, úgyhogy nem akkora a gond.

    Holnap be is megyek a Nissanhoz az ötletemmel.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.