Teszt: Nissan Juke Nismo RS

Újabb őrült húzás a Nissantól: Juke Nismo RS

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.11.12. 15.00

A Juke Nismo erősebb, látványosabb, mint valaha. Kipróbáltuk az RS változatot.

Röviden – Nissan Juke Nismo RS
Mi ez? Sportos, pörgős szabadidő-autó  
Mit tud? Pofás, fürge és jó vezetni
Mibe kerül?  A kéziváltós modell 7,8 millió forintos ártól indul
Kinek jó?  Izgága, vezetni szerető városlakóknak

A furcsa lámpa-összeállításhoz már teljesen hozzászoktunk

Adatlap

Nissan Juke Nismo RS

Teszt: Nissan Juke Nismo RS 1
Motor 1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 218 LE
Nyomaték 280 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7 sec
Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,2 l / 100 km

A Nissan zseniális húzása volt a Juke. Bemutatásakor sokan nem fogadtak volna a megosztó külsejű járgány sikerére, de végül a Nissannak bejött, hogy mertek merőben mást csinálni, mint amit a többiek. Az évek és az időközben megejtett finomítások meghozták gyümölcsüket, a kezdetben idegennek tűnő, sőt, mondjuk ki bátran, idétlen és ronda Juke mára beérett. Lekerült róla az SZTK-keretes vastag szemüveg, a fogszabályzó és a lábairól a mamutbunda is. A Juke 2015-ben már teljesen vállalható külsejű autó, a Nismo RS optikai kiegészítőivel pedig már kifejezetten kívánatos dög. 

A Juke Nismo koncepciója nem teljesen tiszta, egy magasra épített, bumfordi szabadidő-autót ültetnek sportosabbra, tesznek alá kemény futóművet és nagy kereket, bele pedig pörgős, erős benzinmotort. Szemlélhetnénk értetlenül, fejcsóválva is a dolgot, de ha ránézünk a Juke eladási adataira, akkor jól tesszük, ha semmi unortodox húzást nem írunk le reflexből, amely a Nissantól jön. A Juke Nismo ezenfelül szélesebb küszöböket, piros féknyerget, sokat sejtető, nagy kipufogót is kapott. A nehezen érthető fényszóró-elrendezést, illetve a rafinált ívű hátsó lámpatesteket már ismerjük. A mókás, tömzsi, kurta kasztni is maradt, amekkora volt.

Masszív, izmos, sportos test, sötétített hátsó résszel, 18 colos kerekeken

Belső

Ha csak bekukkantunk az utastérbe, baromi vonzó a kép. Kétszínű, menő Recaro sportülések várják az elöl ülőket – 465 ezer forintos felárért -, a kormány bőrborítása, a volán középállását jelző keskeny piros betéttel, a piros számlapos fordulatszámmérő, illetve a Nismo feliratú táblácskák mind mocsok jól néznek ki. Hely van benne elég, igaz, 190 centivel a hátsó nem tűnik túl tágasnak, ez inkább csak érzésre szűk, a magasra húzott lemezek és a sötét ablakok, fekete tetőkárpit miatt. A nőknek nagyon bejön a Juke belső kilincse, amellyel a leghosszabb, legkacifántosabb műköröm sem törik le. 

Látványos, kényelmes belső

A térdmagasságban lévő, homályos, és a klíma üzemmódon kívül teljesen értelmetlen információkat mutató kijelző nélkül prímán meglennénk, 2015-ben már inkább kínos, mint mókás berendezési tárgy ez. Egy érdekessége van csupán, funkcióváltás közben a gombok felirata is megváltozik. Mágia ez a javából, nézzék csak:
Teszt: Nissan Juke Nismo RS 2
Csomagtartója 354 literes – az összkerekes változaté csupán 207 literes -, ha a hátsó ülések háttámláját lehajtjuk, akkor sík rakodófelületet és 797 literes térfogatot kapunk. Ha tetőig pakoljuk a Juke-ot, akkor akár 1189 literben is gondolkodhatunk. 

Milyen vezetni?

Kezdjük a gyerekkád méretű sportülésekkel, amelyekbe mókás belehuppanni, ha nem felejtjük el, hogy a peremre már nem annyira menő fenékkel rázuhanni, ülni benne viszont remek. Jó fogású a részben Alcantara bőrbe csomagolt kormány, a vezetőülésből is gyönyörűen átlátható minden. Távol áll tőle a sportosabb modelleknél megszokott betonbunker stílus, itt hiába szorulunk Recaro ülésekbe, mégis az autó összes sarkát látjuk. Ha mégsem, akkor az autóról felülnézeti képet is készít a rengeteg külső kamera, mondjuk ez a hitvány felbontású és körömnyi méretű kijelző miatt szerény segítséget jelent. 

Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel

A korábbi Juke Nismo változatnál 18 lóerővel erősebbre hangolt RS motorja gombnyomásra indul, és bár a motorhangon is faragtak valamit, ez még mindig nem az a vérforraló hang, amelyet az autó külseje alapján várnánk. Nem rossz, de semmi extra. Aztán jöhet a kemény kuplung, és a szintén szorosan, határozottan járó váltót belökhetjük egyesbe, és gáz. Mire egyet is gondolnánk, már végigszáguldottunk az összes fokozaton, és városban, szabályos 50-nél hatosban áll a váltókar. Mondom 50-nél. 
Autópályán, 130-nál már kissé kínos a motorhang, de városban remek móka másodpercenként váltani. Már annak, aki szereti. A Juke Nismo RS-ben pedig lehet szeretni a váltást. Ugyan van belőle automata váltós, összkerékhajtású kivitel is, de a fronthajtásos talán szórakoztatóbb darab. Nem beszélve arról, hogy az önzáró diffi is csak ebbe kerül bele.

Kerek műszerek, felette a kormány középállását jelző piros csíkkal

218 lóerővel fickósan vágtat a puccos Juke, a 280 Nm-es csúcsnyomaték is szép, a katalógus szerint 7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége 220 km/óra. Kormányzása lehetne egy fokkal közvetlenebb, keményebb, bár nagyobb gázadásoknál azért így is rendesen megdolgoztatja a vezetőt. Feszes futóműve kanyarban is vasmarokkal fogja az 1315 kilogrammos testet, a mókás fordulókért viszont megfizet a vezető, mert mindennapos használatra kissé kemény ez a hangolás. Persze, aki lágyan himbálódzó Juke-ra vágyik, ne a Nismo RS-t vigye haza. 

Fogyasztás

Közel fele-fele városi és autópályás, országúti használat mellett a Juke Nismo RS-be 7,4 liter benzint tankoltunk 100 km-re. Az autó által adott élményhez képest teljesen korrektnek tűnik. 

Juke Nismo RS árak:

 DIG-T 218 (280 Nm) – 6 fok. man. 7 844 000 forint 
 DIG-T 214 (250 Nm) – Xtronic 4WD 8 514 000 forint

Akár egy versenyautóban, úgy festenek a Recaro ülések hátulról

Mellette – Ellene
  • Pofás külső
  • Klassz váltó
  • Remek Recaro ülések elöl
  • Jó fogású kormány
  • Szerény hang
  • Túl rövid fokozatok
  • Itt-ott béna berendezési tárgyak

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.