Röviden – Nissan Juke Nismo RS
Mi ez?Sportos, pörgős szabadidő-autó  
Mit tud?Pofás, fürge és jó vezetni
Mibe kerül? A kéziváltós modell 7,8 millió forintos ártól indul
Kinek jó? Izgága, vezetni szerető városlakóknak

A furcsa lámpa-összeállításhoz már teljesen hozzászoktunk

Adatlap

Nissan Juke Nismo RS

Teszt: Nissan Juke Nismo RS 1
Motor1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény218 LE
Nyomaték280 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)7 sec
Végsebesség220 km/h
Fogyasztás (vegyes)7,2 l / 100 km

A Nissan zseniális húzása volt a Juke. Bemutatásakor sokan nem fogadtak volna a megosztó külsejű járgány sikerére, de végül a Nissannak bejött, hogy mertek merőben mást csinálni, mint amit a többiek. Az évek és az időközben megejtett finomítások meghozták gyümölcsüket, a kezdetben idegennek tűnő, sőt, mondjuk ki bátran, idétlen és ronda Juke mára beérett. Lekerült róla az SZTK-keretes vastag szemüveg, a fogszabályzó és a lábairól a mamutbunda is. A Juke 2015-ben már teljesen vállalható külsejű autó, a Nismo RS optikai kiegészítőivel pedig már kifejezetten kívánatos dög. 

A Juke Nismo koncepciója nem teljesen tiszta, egy magasra épített, bumfordi szabadidő-autót ültetnek sportosabbra, tesznek alá kemény futóművet és nagy kereket, bele pedig pörgős, erős benzinmotort. Szemlélhetnénk értetlenül, fejcsóválva is a dolgot, de ha ránézünk a Juke eladási adataira, akkor jól tesszük, ha semmi unortodox húzást nem írunk le reflexből, amely a Nissantól jön. A Juke Nismo ezenfelül szélesebb küszöböket, piros féknyerget, sokat sejtető, nagy kipufogót is kapott. A nehezen érthető fényszóró-elrendezést, illetve a rafinált ívű hátsó lámpatesteket már ismerjük. A mókás, tömzsi, kurta kasztni is maradt, amekkora volt.

Masszív, izmos, sportos test, sötétített hátsó résszel, 18 colos kerekeken

Belső

Ha csak bekukkantunk az utastérbe, baromi vonzó a kép. Kétszínű, menő Recaro sportülések várják az elöl ülőket – 465 ezer forintos felárért -, a kormány bőrborítása, a volán középállását jelző keskeny piros betéttel, a piros számlapos fordulatszámmérő, illetve a Nismo feliratú táblácskák mind mocsok jól néznek ki. Hely van benne elég, igaz, 190 centivel a hátsó nem tűnik túl tágasnak, ez inkább csak érzésre szűk, a magasra húzott lemezek és a sötét ablakok, fekete tetőkárpit miatt. A nőknek nagyon bejön a Juke belső kilincse, amellyel a leghosszabb, legkacifántosabb műköröm sem törik le. 

Látványos, kényelmes belső

A térdmagasságban lévő, homályos, és a klíma üzemmódon kívül teljesen értelmetlen információkat mutató kijelző nélkül prímán meglennénk, 2015-ben már inkább kínos, mint mókás berendezési tárgy ez. Egy érdekessége van csupán, funkcióváltás közben a gombok felirata is megváltozik. Mágia ez a javából, nézzék csak:
Teszt: Nissan Juke Nismo RS 2
Csomagtartója 354 literes – az összkerekes változaté csupán 207 literes -, ha a hátsó ülések háttámláját lehajtjuk, akkor sík rakodófelületet és 797 literes térfogatot kapunk. Ha tetőig pakoljuk a Juke-ot, akkor akár 1189 literben is gondolkodhatunk. 

Milyen vezetni?

Kezdjük a gyerekkád méretű sportülésekkel, amelyekbe mókás belehuppanni, ha nem felejtjük el, hogy a peremre már nem annyira menő fenékkel rázuhanni, ülni benne viszont remek. Jó fogású a részben Alcantara bőrbe csomagolt kormány, a vezetőülésből is gyönyörűen átlátható minden. Távol áll tőle a sportosabb modelleknél megszokott betonbunker stílus, itt hiába szorulunk Recaro ülésekbe, mégis az autó összes sarkát látjuk. Ha mégsem, akkor az autóról felülnézeti képet is készít a rengeteg külső kamera, mondjuk ez a hitvány felbontású és körömnyi méretű kijelző miatt szerény segítséget jelent. 

Látványos, klassz belső, néhol béna részletekkel

A korábbi Juke Nismo változatnál 18 lóerővel erősebbre hangolt RS motorja gombnyomásra indul, és bár a motorhangon is faragtak valamit, ez még mindig nem az a vérforraló hang, amelyet az autó külseje alapján várnánk. Nem rossz, de semmi extra. Aztán jöhet a kemény kuplung, és a szintén szorosan, határozottan járó váltót belökhetjük egyesbe, és gáz. Mire egyet is gondolnánk, már végigszáguldottunk az összes fokozaton, és városban, szabályos 50-nél hatosban áll a váltókar. Mondom 50-nél. 
Autópályán, 130-nál már kissé kínos a motorhang, de városban remek móka másodpercenként váltani. Már annak, aki szereti. A Juke Nismo RS-ben pedig lehet szeretni a váltást. Ugyan van belőle automata váltós, összkerékhajtású kivitel is, de a fronthajtásos talán szórakoztatóbb darab. Nem beszélve arról, hogy az önzáró diffi is csak ebbe kerül bele.

Kerek műszerek, felette a kormány középállását jelző piros csíkkal

218 lóerővel fickósan vágtat a puccos Juke, a 280 Nm-es csúcsnyomaték is szép, a katalógus szerint 7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége 220 km/óra. Kormányzása lehetne egy fokkal közvetlenebb, keményebb, bár nagyobb gázadásoknál azért így is rendesen megdolgoztatja a vezetőt. Feszes futóműve kanyarban is vasmarokkal fogja az 1315 kilogrammos testet, a mókás fordulókért viszont megfizet a vezető, mert mindennapos használatra kissé kemény ez a hangolás. Persze, aki lágyan himbálódzó Juke-ra vágyik, ne a Nismo RS-t vigye haza. 

Fogyasztás

Közel fele-fele városi és autópályás, országúti használat mellett a Juke Nismo RS-be 7,4 liter benzint tankoltunk 100 km-re. Az autó által adott élményhez képest teljesen korrektnek tűnik. 

Juke Nismo RS árak:

 DIG-T 218 (280 Nm) – 6 fok. man.7 844 000 forint 
 DIG-T 214 (250 Nm) – Xtronic 4WD8 514 000 forint

Akár egy versenyautóban, úgy festenek a Recaro ülések hátulról

Mellette – Ellene
  • Pofás külső
  • Klassz váltó
  • Remek Recaro ülések elöl
  • Jó fogású kormány
  • Szerény hang
  • Túl rövid fokozatok
  • Itt-ott béna berendezési tárgyak