Teszt: Mercedes-Benz GLC 250d – 2015

Fenejó autó az új X3-as Mercedes

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.11.09. 06.00

A Mercedes csillaga újra fénylik: sorra szórja ki a jobbnál jobb új modelleket a márka. A GLK utódja is fantasztikusra sikeredett.

Röviden – Mercedes-Benz GLC 250d

Mi ez?

A C-osztály alapjaira épített prémium-középkategóriás szabadidő-autó

Mit tud? Tágas, élvezetesen vezethető, a vezetéstámogató rendszerek összhangja, precizitása talán a legjobb a mai autók között
Mibe kerül? 13 millió felett indul az ár, felextrázva határ a háromágú csillagos ég
Kinek jó?  Akinek telik egy prémium-feláras, nyomatékos, kényelmes, praktikus családi autóra, nagyon boldog lehet az új Mercedesben

A Mercedes-Benz hagyományosan folytonos küzdelemben áll a két másik német prémiummárkával, évtizedek óta. Az is hagyomány, hogy a Mercedesek egy kicsit mindig drágábbak a megfelelő kategóriájú Audinál és BMW-nél. Az utóbbi években az új és újabb Mercedes-modellek menetpróbái, tesztjei közben egyre kevésbé éreztem úgy, hogy ez a felár jogos lenne. Se műszakilag, se a korszerű elektronikus szolgáltatások terén nem nyújtott semmi extrát a Merci, ellenben a Citannak átkeresztelt Renault Kangoo-val és a Renault-tól a kompakt szériába átvett másfél literes, mily szentségtörés: a Daciákból is ismert dízellel az imidzs ragyogása is mattulni kezdett.

Aztán valami történt. Mintha a divatos, fiatalos új A-sorozat friss fuvallata az egész cégen végigsöpört volna. Az új C-osztály olyan szolgáltatást hozott a prémium-középkategóriába, amely nagyon illik a Mercedes luxusnimbuszához és máig egyedüli a szegmensben: a légrugózásra gondolok. Az újságírók által oly sokszor szapult, utólag odabiggyesztettnek ható infotainment konzolt kitartóan vezették be az újabb és újabb modellekben is, míg mára valamiféle csodálatos átalakulás folytán gagyiból elegáns márkaimidzselemmé változott a krómkeretes, szép képet adó kistévé. Az új GLC pedig, e teszt tárgya, pláne a magyar rendszámos tesztautó, jól eltalált felszereltségével immár olyan új Mercedes, amely teljes joggal lehet büszke a márka 120 éves történelmére.

A 18 és fél mázsás dízel GLC optikailag könnyed, mozgékony autónak hat


Forma

A faceliftes E-osztályon még csúnyácska, mesterkéltnek ható, a kompakt termékcsaládból indult legújabb kori Mercedes-egyenpofa nagyon jól áll a GLC-nek. A menetjelző fény nem hivalkodó, de nagyon jellegzetes, a motorháztető domborításai szintén tipikusan mercisek. A kocsi sziluettje pont rímel annyira az első Mercedes-SUV-éra, az ML-re, hogy már egy kis arisztokratikus tradíciót is beleérezhessünk ebbe a márka számára még új kategóriájú autóba, az X3-as és Q5-ös vetélytársába.

Amennyire kilógott a Mercedesek közül az előd, a furcsán bakancsformájú, túl nyurga és túl szögletes GLK, annyira passzol a mostani katalógusba a GLC.

Bár a 2,2 literes dízel a katalógusban impozáns adatokat mutat, a GLC 250d nagy tömege miatt valójában nem olyan gyors, mint a látványos farkiképzés sejtetné

Az apró kiegészítők is jól állnak a kocsinak, a krómbetétes kilincsektől a mára szintén hagyományosnak tekinthető csík-indexbetétes tükrökön át az egyszerű szépségű felnikig. Érdekes, a képeken kevésbé jön át a GLC harmóniája, de élőben nagyon elegáns, nagyon szép volt a kocsi – ezt meg is erősítette mindenki, akit csak megkérdeztem a teszthét során, tetszik-e neki.

Utastér

Mivel a GLC, mint a típus új neve is jelzi, a C-osztályra épül technikailag, az utastérben is nagy a hasonlóság a prémium-középkategóriás limuzinhoz. Szépség és ergonómia, luxus és praktikum remek összhangja jellemzi a belteret, az első és hátsó traktusban egyaránt jól érzik magukat az utasok.

A menürendszer grafikája azon a bizonyos fura kijelzőn annyira szép és látványos, hogy hamar megbocsátja az ember, mennyivel nehézkesebb a tenyerelős-tekerőtárcsás rendszer logikája mondjuk a BMW I-Drive-jánál. A szellőzőrostélyok kattanása középállásba visszatolva őket egy-egy miniorgazmus, minden alkalommal, amikor birizgálja őket az ember. Az ülések kényelmesek és tartanak is, hátul is jó ülni, nincs a nyakunkban a lábunk, mint oly sok magasra húzott padlólemezű SUV-ban.

A csomagtér kidolgozása németesen alapos. A hátsó üléstámlák gombnyomással, elektromosan billenthetők le, egy másik gombbal pedig a légrugók leengedhetők, ha kell az a pár centis süllyesztés is a pakoláshoz.

Szép, tiszta vonalú, tipikusan német és tipikusan mercis műszerfal, a mára márkaemblémává vált biggyesztett kistévével


A Comand-rendszer túlkombinált kezelőszerve. Könnyű véletlenül megnyomni gombokat,nehéz pont azt csinálni vele, amit szeretnénk


Technika

Az alapvetően fronthajtásúnak tervezett kompakt Mercedesek, bármilyen sikeresek is a márka számára üzletileg, még sokáig nem lesznek igazán hiteles csillagos autók a magamfajta autóbuzik számára. (Habár a GLA 4Matic AMG egy brutálisan jó kis luxus-sportautó – no mindegy.) De a GLC ízig-vérig Mercedes.

Adatlap

Mercedes-Benz GLC 250d

Teszt: Mercedes-Benz GLC 250d – 2015 1
Motor 2143 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 204 LE
Nyomaték 500 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,6 sec
Végsebesség 222 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,5 l / 100 km

Hosszmotor, hátsókerék-domináns összkerékhajtás, kormánykapcsolós, finom működésű hagyományos automata váltó (az új, kilencfokozatú ráadásul), könnyű, kissé érzéketlen, de nagyon komfortos kormányzás, finoman adagolható fékerő, légrugós-szintszabályzós felfüggesztés: semmibe nem lehet belekötni a GLC-ben.

Vagyis hát a hengerek számába igen: négy hengerrel, az amúgy is kissé zajos 2,2 literes dízellel egy apró disszonancia azért mindig ott zörög ebben a kocsiban. Pedig sajnos ezt a modellt hat hengerrel nem lehet megvenni: vagy ez, vagy a szintén négyhengeres turbós benzines kerülhet a motortérbe, a háromliteres V6 – egyelőre – nem.

A menetteljesítmények persze így is versenyképesek a konkurenciával. A fogyasztás 7-7,5 liter volt vegyes üzemben; ez valamivel rosszabb, mint amit a BMW, Audi szokott tudni hasonló karosszéria és teljesítmény mellett.

Száznál szinte alapjáraton ketyeg kilencedik(!) fokozatban a motor


Sportműszert is varázsolhatunk a központi kijelzőre


Szolgáltatások

Automatikus sávtartás aktív kormányzással, követőradaros tempomat, amely a városi dugóban is képes az önálló újraindulásra, automatikus reflektorkapcsoló, fejlett infotainment: igazán up-to-date a Mercedes GLC extraszolgáltatásainak listája. Ráadásul ezek a cuccok jól, finoman működnek, a sávtartás még az M1-M7 bevezetőjén a csatornázási melók miatt kiképzett erős sávelhúzásokat is le tudta követni, jobban, mint bármilyen más ilyen fél-autonóm autó a praxisomban eddig.

Az ütközéseket is ügyesen kerüli el a Mercedes, bár néha egy kicsit túlságosan is óvatos: többször is erőteljes fékezéssel bírálta felül az én lassítási tempómat, amikor megtorpant előttünk a sor.

A Head-Up Display képe éles és fényes, az információtartalom hasonlóan komplex, mint az etalon BMW-nél


Vezetési élmény

Szegény Merci, nem igazságos, hogy pont a Rolls-túra után kellett beleülnöm! A Ghost és a Phantom fantasztikus lágysága után minden más földön vonszolt faládának tűnik, így nem tudtam igazán értékelni a légrugózást. Pláne, hogy a Mercedes nem elsősorban a komfortra gyúrt a rendszer hangolása során, inkább az úttartásra, a precíz kanyarodásra. Míg a GLE Coupé brutális AMG-változata pár hete kifejezetten lágyan himbálózó, komfortos utazóautónak bizonyult, amely csapnivalóan viselkedik gyors kanyarokban, az elvileg sokkal decensebb GLC bizony sokkal intenzívebb élményt adott, ha gyorsan kellett menni szűk, kanyargós utakon.

A motor ereje elég a hétköznapi autózásra, előzésekre, de autópályán, pláne Németországban bizony 130 felett gyorsítva már érezni a bő 18(!) mázsát, az állandó összkerékhajtás és az automata által felzabált newtonméterek hiányát, és a hangját meg a rezgését is érezni: ha lesz benzines hibrid változat a GLC-ből, az lesz majd a tuti, a dízellel mindig nyers az autó, ha jár a motor. Ha nem jár, az nem baj: a Stop-Start rendszer jól működik, gyorsan reagál, ha lelépünk a fékről.

A Burmeister hifi hangzása, az automata klíma csendes, huzatmentes működése csodás, a GLC elegáns, komfortos utazóautó, a karcos motortól eltekintve száz százalékban méltó a csillaghoz.

580 literes a csomagtér. Felmerül a kérdés: egyáltalán miért vesz bárki is GLE-t, amikor a kistesó is ekkora?


Az elülső gomb billenti a támlát, a hátsó süllyeszti a kasztnit a légrugók nyomásának csökkentésével


Kinek ajánljuk?

A GLC Merci nemcsak frissebb modell, ebben a gazdag felszereltségben bizony határozottan újabb, jobb autó benyomását is kelti, mint a BMW ötödik éves X3-asa és az Audi hetedik éve gyártott Q5-je. (A látványos, de “prémiumság” tekintetében nem túl meggyőzőre sikeredett Lexus NX-ről nem is beszélve.) Persze ebben a körben nemigen választ senki autót józan elemzések alapján, egy Merci, BMW, Audi mindig “kell”, nem pedig “jó lesz”, szóval senkit sem akarok lebeszélni a propelleres vagy a négykarikás konkurensekről, mert nem is lehet.

Inkább csak megnyugtatnám azokat, akik az új GLC-t választják majd: ezúttal nem csak a csillagért fizetik ki a hagyományos Merci-felárat. Ez a kocsi jó annyira, hogy teljes mértékben megérje a pénzét, azt a nem keveset is, amennyibe kerül.

Mellette – Ellene
  • Tágas
  • Kényelmes
  • Vezetéstámogató rendszerei nagyon ügyesek, hasznosak
  • A kanyarokban is precízen irányítható a jól hangolt légrugózással
  • A négyhengeres dízelmotor nem illik az autóba
  • Nagy saját tömeg
  • Felextrázva magas ár

Szavazás

Értékeld az új kompakt SUV-ot a Mercedestől!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • szaboata

    Úgy látszik,hogy a BMW nemcsak kategoriát teremetett,hanem formát is,amit a Mercedesnél érdemesnek találtak lenyúlni.Kicsit szánalmas,de akinek az számít,hogy a csillagot lássa az orra előtt,annak hajrá.
    Talán a migránsok helyre teszik a kisiklott értékrendeket is…

  • v_johny

    Hát, én előbb látom bele a Q5 vonalait mint az X3-at. A Q5 is remek autó, Mercedes Q5 pláne nem lehet rossz.

  • zoldfulu2000

    Bár a teszt alapvető felütéseivel messzemenően egyetértek, rengeteg olyan hangulatkeltő részlet van amit viszont nem értek.

    Az tény, hogy a GLK egy elég szerencsétlen félszerzet volt, és a most kihozott GLC feljebb lépett, amivel egyértelműen az X3 méreteit és attributumait hozza. Ugyanakkor ha Európában nézzük, akkor eladásokban a mérce az Xc60 (http://left-lane.com/european-sales-2015-first-half-premium-compact-suv-segment/ ), az X3 viszonylag lemaradva, a negyedik helyen. A tipikusan német műszerfalról meg annyit, hogy tipikus lebegő középkonzolt kapott és ugyanolyan ivű műszerfalat mint az S80 II. Viszont sokkal-sokkal szebben kivitelezve. De kb annyira tipikus “Merci” vagy “német” mint amikor a W204 a faceliftnél megkapta a Skoda Oktavia első lámpáit.

    Szerintem kívülről semmi BMW-s nincs benne, ha valamit akkor Audit lehet a hátsóba belelátni, de szerintem nagyon-nagyon rendben van ez a kocsi.

    És a lényeg: hatalamas előrelépés a GLC, igazi utolsóból lett első, a BMW-nek és a Volvónak évei vannak hátra, az Audi meg úgy tűnik nagyon elfelejtett formatevezni ( http://autossagok.blog.hu/2015/10/06/uj_q5_kemfoto ), az NX pedig khm, nem igazi telitalálat.

    Nagyon nem lehet a konkourenseknek mást csinálni mint akciózni a portékáit… Az eygetlen szerencséjük, hogy a Mercedes még nem kínál alapdízelekt, ha majd jön az 1.6 dízel RWD-vel, akkor nem lesz hova bújni, de gonodlom a Merci egyelőre megelégszik a magsabb profittal. A Q5 amúgy is kifutó, és nem is nagyon fejlesztgetik, BMW viszont folyamatosan reszelgeti, kiváncsi leszek mit lép a Volvo, mert ők hagyományosan évente updatelnek (lásd BMW) és gyorsan terítik a fejleszteéseket, az XC90-snél bevezetett dolgokat (3-4 zónás klíma, tablet alapú Sensus, surround view kamera) nem olcsó átvinni. más modellekbe.

    De akárhogy is, ezek az autók remek családi verdák, megfelelően konfigurálva bármilyen célra alkalmasak, opciók, tudás és ár tekintetében. És még a legöregebb Q5 is alapjában véve nagyon jó alapokkal bír és remek kocsit lehet összekonfigurálni. A nyertes pedig akár hajtáslánconként is változhat, a mezőny annyira sűrű…

  • zoldfulu2000

    De akárhogy is, furcsa, hogy a szerző a két sikeresebb konkurenset (XC60, Evoque) meg sem említi konkurensként. És emellett korrekt darab, de valamiért teljesen ignorálják ideát az Infiniti EX-et, véleményem szerint épp azért mert V6osokkal ökörködik, ahelyett, hogy egy rendes négyhengeres dízelt tett volna bele, amivel azért nem évi párszáz fogyna belőle.

    Árban pedig könnyen lehet hogy a Macan sem lesz mesze árban… A prémiumautóknál az alapár amúgy sem jelent semmit. Hatalmas a játék az akciókkal és az extrák feláraival…

  • hova

    Ha ez a Mercédes új csillaga, csak mélabús gondolataim támadnak, pedig atomhasadásnak kéne lenni. Nincs ebben az autóban semmi, de semmi, ami birizgálná a fantáziámat v csiklandozna bármivel. Benne van a német gépészet remek megbízhatósága,de ez még nem elég, már nem elég.

  • TEPE

    Műszakilag biztos jó ez az autó, de ahogy a képeket nézem..
    Hátulról szép, de elölről túlcsicsázott, össze-vissza vonalak, oldalról aránytalan, belülről meg.. pl. az ajtókárpit – ne má’.
    Ha ez egy kínai autó lenne, most itt cikizné a fél ország.
    Össze nem lehet hasonlítani egy Audival, Nissan Qashqai-val, vagy egy Kia-val.
    Ronda.

  • DTF

    ha már ilyen dízel ücskaság, akor bmw. audi es merci eléggé csúnya. nx az visznt üt, főleg egy 300h ;)

  • Vérmacy

    Láttam élőben, bele is ültem. Sajna, ünnepek miatt már nem tudtam tesztvezetésre bejelentkezni, de a Top 3-ban van, amikor a CLA-t lecserélem.
    Élőben nagyon üt és kényelmesebben lehet benne elférni (és magam mögött is!!!), mint egy E osztályban!

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.