Teszt: Nissan Pulsar 1,6 DIG-T 190 LE

Itt a legerősebb Nissan Pulsar

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.11.08. 15.00

Az 1,2-es benzines és az 1,5-ös dízel mellé 190 lóerős turbómotort kapott a Nissan kompaktja. Ettől azonban nem vált vadállat belőle

Röviden – Nissan Pulsar 1,6 DIG-T 190 LE

Mi ez?

Sokáig hiányolt kompakt autó a Nissantól 

Mit tud? Kívül kicsi, belül nagy és 190 lóval elég jól is megy
Mibe kerül? Az 1,6-os turbós Pulsar  felszereltségtől függően 5 780 000 és 6 720 000 forintért kapható
Kinek jó?  Akik átlagos külsejű, de tágas, és egész izmos kompaktra vágynak, jó áron

Egy ideje, az Almera és a Tiida kihalása óta hasztalan volt kompakt ötajtóst keresni a Nissan kínálatában. De mivel a kategória stabilan tartja magát, sőt, népszerűsége egyre nő világszerte, teljesen érthető, hogy a Nissanak is égető szüksége lett egy kompakt modellre, így megalkották a Pulsart. Az 1,2 literes 115 lóerős benzines és az 1,5-ös 110 lovas dízel mellé még márciusban érkezett egy jóval izgalmasabb, 1,6-os, turbós motor is a Pulsarba. A korábbiakhoz képest komoly teljesítményszint ugrást jelent a 190 lóerős benzinmotor. És érthető módon, sokkal szórakoztatóbb is, kényelmetlen mellékhatások nélkül.

Külső

Adatlap

Nissan Pulsar 1,6 DIG-T 190 LE

Teszt: Nissan Pulsar 1,6 DIG-T 190 LE 1
Motor 1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,7 sec
Végsebesség 217 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,7 l / 100 km

Bár izgalmasak, merésznek látják saját gyermeküket a Nissan-nál, mi ne dőljünk be ennek. A Pulsaron ugyan jól mutatnak a Qashqai-nál és az X-Trailnél már megismert formai elemek – a V-alakú hűtőrács, bumerángszerű menetfény, hangsúlyos ívek – menő a sötétített hátsó ablak és a sok apró krómbetét, de túl sok egyéniség nem szorult a formába. 

Utcán megpillantva sem fordul utána az ember, hogy, jé mi volt ez, hanem olyan, mintha már évek óta együtt élnénk vele. Se nem jobb, se nem rosszabb az átlagnál, leginkább talán egy alacsonyra épített Qashqai-ra hasonlít a Pulsar, amelyet pont a modellpaletta Qashqai és a Juke között ásítozó fekete lyukának kitöltésére találtak ki. 
Méreteit tekintve a Pulsar átlagos külsővel rendelkezik, 4387 milliméter hosszú, 1768 mm széles, 1520 mm magas. Amire viszont érdemes odafigyelni, az a tekintélyes 2700 milliméteres tengelytáv, ami nem is olyan rég még az egy kategóriával feljebb lévő autók erényének számított. Idáig.

Klasszikus ötajtós kompakt forma, a Qashqai és X-Trail stíluselemeivel

Látványosak a felnik és a tető légterelője


Belső

Az átlagos külső után egész különleges a Pulsar belseje. Legalábbis helykínálatban biztosan. Főként lábtérben bajnok a Nissan kompaktja, amely 692 milliméteres lábterével nemcsak a saját kategóriájában ér el rekordot, de ez egy kategóriával feljebb is szép teljesítménynek számít. Csomagtere már közel sem ennyire nagyvonalú, a 385 literes adat átlagosnak számít, nincsenek benne nagyobb varázslatok, praktikus apróságok sem és az üléstámlák ledöntése után sem kapunk sík, könnyen pakolható felületet az ilyenkor 1400 literesre táguló térben.
Utasterének anyaghasználata, dizájnja ugyan komoly előrelépés a korábbi Nissanokéhoz képest, de a formaterv is nagyjából annyira izgalmas, mint az autó külseje. Semennyire. Belseje amúgy teljesen civilizált, a műszerek ízlésesek, a kivitelezés tisztességesnek tűnik, a gombok, kapcsolók is rendben vannak.
A hely óriási fejben, vállban nem szűk, lábtérben pedig szinte verhetetlen a Nissan kompaktja. Lehet pakolni az ajtóba, könyöklőbe, váltó melletti kis rekeszekbe egyaránt, van USB csatlakozó, minden, ami kell. A klasszikus  elrendezésű műszerfal két kerek egysége között színes TFT kijelző is található, amely minden fontosat képes megmutatni átlagfogyasztástól a különféle vezetőtámogató rendszerek üzeneteiig. A középkonzol klímavezérlése a fel-le nyomkodós gombokkal ergonómiában ugyan elmarad a tekerős megoldástól, de ízlések és pofonok, van akinek ez tetszik jobban.

Sajnos a navigációs képernyő képminősége, felbontása 2015-ben már éppen hogy csak megüti az elfogadható szintet. A 360 fokos, az autóról madártávlati képet mutató rendszer képe pedig inkább csak tájékoztató jellegű, örüljünk neki, de az égvilágon semmire sem jó ebben a méretben, felbontásban. Viszont a fehér öltésekkel megbolondított, gombokkal gazdagon teleaggatott kormány jó fogású, remek darab.

Sötét, komor belső

TFT kijelző a hagyományos kerek műszerek között

Négy embernek fejedelmi a Pulsar helykínálata

Hogy megy?

A külsőnél sokkal fontosabb az, ami az autó orrában van. Az 1,6-os turbós benzines érkezéséről idén tavasszal írtunk először, most pedig már menet közben is kipróbálhattuk. Érkezéséről már a típus bevezetésekor lehetett tudni, ám a modellprogramba csak idén márciustól vette fel a gyár a 190 lovas motort, amely egyelőre a legerősebb a Pulsarhoz választhatóak közül. Papíron 240 Nm csúcsnyomatékra képes a közvetlen benzinbefecskendezéses motor, és 7,7 másodperc alatt éri el vele a 100 km/órás sebességet az 1350 kilogrammos autó. 
A motor hiába közel 200 lóerős, minden gond nélkül el lehet vele úgyis járni, hogy erre sosem jövünk rá. Ha pörgetjük, akkor persze egész szépen húzza a Pulsar karosszériáját, de sportos hangulat még ilyenkor sem csepeg belőle, szimplán magabiztosan és lendületesen lehet vele közlekedni. A motor ilyenkor is csendesen, finoman működik.

Rendben van a vezető munkahelye is

Idejétmúlt, pixeles navigációs képernyő

Komfortos, lágy futóművön gurul a Pulsar, amihez az indokoltnál valamivel keményebben kezelhető váltó és kormány tartozik. Nincs vele gond, de a vajpuhán működő VW-ek, Opelek mellett azért kicsit kilóg a sorból. Precízebben mozgó váltót nem nehéz találni, a kissé sportosan kapcsolható hatfokozatú kéziváltó átlagos darab. Kicsit szokni kell, hogy nehezebb kapcsolni, mint gondolnánk és mégsem annyira sportosan, határozottan működik, mint ahogy ígéri. Nekem nagyjából egy napomba került megtanulni úgy váltani vele, hogy a kuplung felengedésekor ne rángasson az autó. Ördög tudja, hogy a motorvezérlés, vagy a kuplung miatt működik ennyire furcsán. Lényeg, hogy mint minden hülyeséghez, ehhez is hozzá lehet szokni.

Mennyit fogyaszt?

A jó munkást etetni is kell. De a Pulsar motorja nem mindig szomjazza a nagy adagokat. Városban a kilenc liter körüli átlag nem hangzik túl fényesen, de amint autópályára, vagy országútra jut, máris sokkal barátibb, 8 liter körüli fogyasztásra áll be. Sőt, takarékosan vezetve a 7,5 literes adat elérése sem reménytelen feladat.
Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Erős, csendes motor
  • Komfortos futómű
  • Átlagos megjelenés
  • Szerencsétlen váltó
  • Cseppet sem sportos

Videón a Nissan Pulsar:

Szavazás

Te hány pontot adnál neki?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Hát ez max a Tiidához képest néz ki valahogy….hol van pl. egy mai Kia vagy Hujundáj dizájnjához képest?

    + 190 lóerős motorral az Audi A6 méretü hodályok gyorsulnak ugyanígy 3-400 kg-mal nehezebben, szóval az a hajtáslánc sincs a toppon, sajna.

    = kb. annyit fogunk látni belőle, mint Tiidából…vagy LaFerrariból..:)

  • Shaperd67

    Nekem a Polo BlueGT jobban bejön. Kisebb az autó, de 1.4-es, 150 lovas, 250 NM nyomatékkal, nagyobb végsebességgel, jóval alacsonyabb fogyasztással.
    Volt szerencsém kipróbálni és a maga kategóriájában szerintem a legjobb.

  • Hawaii-

    MetroGoldwinMayer – 2015.11.08 15:58
    Persze nem reprezentatív, de az elmúlt hónapban már vagy 5 Pulsart láttam, ebből 2-t rendszeresen (vidéki megyeszékhely).

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

Az Alfa Romeo Giulia felnyitotta a szemem, mindent értek

Száz fokon izzó érzéki nő, a neve is ezt sugallja: Alfa Romeo Giulia. A teszt végére a feleségem kezdett féltékeny lenni, mert finoman simogattam az autót és Júliának becéztem. Nem tehetek róla, egyszerűen ezt hozza ki az emberből.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.