Vezettük: Kia Optima 2015

Passat koreai módra

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.11.06. 07.00

Elérkezett a modellfrissítéshez a Kia középkategóriás négyajtósa, az Optima. Drámai változások nem látszanak az autón, mégis tágasabb, okosabb, szebb autó lett belőle.

Röviden – Kia Optima 2015

Mi ez?

A Kia középkategóriás modelljének legfrissebb változata
Mit tud? Kicsit nagyobb, szebb, kényelmesebb és okosabb
Mibe kerül? Egyelőre nem tudni, 2016 elején kapunk árakat és az autó is akkor érkezik
Kinek jó? Aki olyan kényelmes, ritka autót szeretne, amihez semmiféle negatív előítélet nem tapad
Három generáció és egymillió eladott példány után idén megújult a Kia középkategóriás négyajtósa, az Optima. Első ránézésre nehezen észrevehető a változás, hiszen a stílus nagyjából változatlan maradt, ugyanaz a padlólemez is, csupán hosszban és tengelytávban gyarapodott valamicskét az autó. Hosszban, magasságban és tengelytávban egyaránt egy-egy centit nőtt, szélességben viszont 2,5 centimétert kapott. Csomagtartója is nőtt, a korábbi 505-ről 510 literesre, és praktikusabb, a szélesebb nyíláson át könnyebben pakolható lett. Minimálisan ugyan, de javult a légellenállás is, a korábbi 0,29-ről, 0,27-re csökkent, amely az új orr-rész mellett az autó aljára került burkolatnak is köszönhető.

A LED-es nappalifény beköltözött a fényszóróba

Külső

Jobban megnézve aztán kiderül, hogy van itt újdonság bőven, a jellegzetes Kia hűtőmaszk keskenyebb lett, a LED-es nappalifény új helyre, a fényszóróba került, valamint mókás, új formájú ködlámpát is kapott az autó. Oldalról a krómcsík és a C oszlopra került apró ablak új, hátul pedig a lámpatest lett modernebb megjelenésű. A klasszikus négyajtós forma mellett 2016-ban várható majd az európai vásárlóknak oly kedves kombi karosszériaváltozat bemutatása, illetve sportosabb GT kivitel, és konnektorból tölthető hibrid változat is lesz az Optimából. Akadnak szemmel észrevehetetlen változások is, ilyen az 50 százalékkal merevebb karosszéria, illetve a hatékonyabb hangszigeteléssel kapcsolatos újítások is.
 
A képen lévő csúszkát ide-oda rángatva összevethető a régi és az új karosszéria:

Belső

Az Optima belseje mentes minden hivalkodó, csiricsáré marhaságtól, egyszerűen egy jól kinéző, tisztességesen összeszerelt, minőségi anyagokból összeépített, barátságos hangulatú kabin várja az utasokat. A formaterven tisztán látszik, hogy mind a BMW, mind az Audi ötleteiből, megoldásaiból is jó nagy adaggal emeltek át részleteket a Kia dizájnerei. De sebaj, jóktól nem szégyen ötleteket csenni. Az összkép rendben van, és még olyan apróságokra is maradt energiájuk a koreaiaknak – illetve sokkal inkább a németeknek, hiszen a Kia Optimát Németországban, Frankfurtban álmodták meg – mint az ajtócsapódás érzetének tökéletesítése, vagy a gombok, kapcsolók mozgatásához szükséges erők belövése.
Akár egy Audiban, jó nyomkodni, kapcsolni, piszkálni benne mindent. Műszerfala, középkonzolja a vezető felé fordul – 8,5 fokos szögben – és vízszintesen kétfelé osztható: egy felső, kijelzőszintre, itt találhatók a műszerek, monitorok (a 7 colos érintőképernyős navigációs berendezés alapáras) és egy vezérlőszintre, ahol a gombok, kapcsolók kaptak helyet.

Jó minőségű anyagok kerültek a szemrevaló utasérbe

Az átemelt megoldások mellett szerencsére akadnak kifejezetten a Kiára jellemző részletek is, mint például a kerek közepű kormány. Mókás finomságok is kerültek az utastérbe, az erre alkalmas telefont vezeték nélkül is tudja tölteni az autó, a tíz hangszórós, 590 wattos összteljesítményű Harman Kardon hifirendszer pedig a telefonon tárolt, amúgy általában hitvány módon tömörített mp3-as zenefájlokkal is csodát tesz. Persze eleinte mi is kikacagtuk az előadót, aki arról mesélt, hogy a tárhely-takarékosság miatt agyontömörített fájlból hogyan csinál a rendszer újból szépen hangzó zenét, de kipróbáltuk, és boszorkányos módon valami jó tényleg történik vele.

A klasszikus kerek műszerek között hatalmas, színes kijelző ontja az adatokat

Hely elöl-hátul rengeteg van a Kia Optimában, a hátsó lábtér hatalmas, de a menetpróbán vezetett autó nyitható üvegteteje alatt a hátsó sorban 190 centivel már nem kényelmes utazni, az ember feje beleér a tetőbe. Kár. Ülései kényelmesek, opcióként fűtés – a hátsó sorban is – és szellőztető berendezés is választható. Belseje háromféle színösszeállításban rendelhető, a klasszikus fekete mellett szürke és bézs kivitelben is készül.
Persze technikai újítás nélkül nem lenne teljes a frissítés, így új a hétfokozatú duplakuplungos váltó is, amely mindegyik motorhoz rendelhető, és akár 340 Nm-es nyomaték átvitelére is képes, illetve az elektromos szervokormány rásegítő motorját is új helyre költöztették. Korábban magasan, a kormányoszlopon volt a rásegítőmotor, újabban viszont a kormánymű aljára építik, hogy jobb legyen nekünk.
Biztonsági felszerelései között 7 légzsák szerepel – a vezetőnél térdlégzsák is – automatikus vészfék és gyalogosfelismerő rendszert is kapott a fejlett adaptív tempomat mellé. A holttér-, keresztirányú forgalomfigyelő mellett sávtartó rendszer és táblafelismerő is rendelhető az autóhoz, de tud magától parkolni, városon kívül pedig magától kezeli a reflektort is.

Tengernyi gomb került a kormányra

Milyen vezetni?

Bár többféle motor is szerepel a Kia Optima motorpalettáján, kizárólag 1,7-es dízelmotorokkal felszerelt autókat lehetett a külföldi menetpróbán próbát tenni. Pedig 2,0 literes, négyhengeres benzinmotorból van szívó és turbós változat, illetve 1,6-os, szintén turbós benzines, és kétliteres LPG-üzemű is. Az Európában egyelőre még népszerű dízelből csupán az 1,7-es, 141 lóerős szerepel a listán, amely ugyan tisztességgel viszi a kasztnit, de a kategória kétliteres turbódízeljeinél azért valamivel gyengébbnek érződik. Menetzaja elhanyagolható, a kormány mögötti fülekkel is vezérelhető hétfokozatú duplakuplungos váltó gyors és komfortos, és amennyire a Frankfurt környéki, jó minőségű utakon kiderült, a futómű is kényelmes, okos darab. Itthon azért nagyobb munka kell a bizonyításhoz.

A padlólemez maradt, mégis egy centivel nagyobb a tengelytáv és hosszabb is lett az új Optima

Mikortól, mennyiért?

Az új Kia Optima a jövő év elején kerül a kereskedésekbe, az ára egyelőre kérdéses. Majd valamikor jövőre az is kiderül.
Mellette – Ellene
  • Minőségi belső tér
  • Korrekt külső, belső dizájn
  • Csendes utastér
  • Lehetne erősebb dízelmotor is a listán
  • Szűk fejtér a hátsó sorban

Szavazás

Te hány pontot adnál a Kia Optimának?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Fogash73

    “A formaterven tisztán látszik, hogy mind a BMW, mind az Audi ötleteiből, megoldásaiból is jó nagy adaggal emeltek át részleteket a Kia dizájnerei. De sebaj, jóktól nem szégyen ötleteket csenni. ”

    Az megvan, hogy a Kia vezetője az a Peter Schreyer, akit az Audi formatervezői vezetői székéből csábított el a Kia? Akkor miért ötletlopás? Fájna leírni, hogy egy távolkeleti autó európai ízlés szerint is szép/jó?

  • hanyistok

    Fogash73!
    Persze, megvan, már néhányszor le is írtam, például itt is: http://www.vezess.hu/teszt/erdekhazassagbol_szerelem_kia_cee_d/37555/
    Amúgy ha figyelmesen elolvassa még egyszer a tesztet, talán feltűnik, hogy ha nem is ezekkel a szavakkal, de azt írom, hogy szép és jó az autó. :)

  • Iceman.

    Fogash73: egyszerűen azért ötlet lopás, mert valaki más már használta korábban, és ez akkor is így van, ha a tervező ugyanaz. Ettől még szép és jó az autó!

  • Kempelen.

    Csalfaromeo, miért nem olvasol figyelmesen? Azt írja a szerző, amit olvasni akarsz. Vagy már az is baj, ha úgy van, ahogy szeretnéd Fogash?!

  • Szaky

    Soha többé KIA, a hossz

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.