Teszt: BMW M6 Gran Coupé

BMW M6 Gran Coupé - Atomhasadás

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.10.23. 07.00

Beng-beng-beng – veri be a fokozatokat a hegyesre állított váltó. De az az igazán dermesztő, ami két váltás között történik.

Röviden – BMW M6 F06 Gran Coupé
Mi ez? Napjaink autóiparának egyik csúcsa, 560/600 lóerős sportkupé az F10-es M5 technikájával.
Mit tud? Az benne a varázslat, hogy egy autóban kapunk nekibőszült burnout-szörnyet és kényelmes családi autót.
Mibe kerül? 40 135 000 Ft az alapár, de hifivel, kerámiafékekkel, szép belsővel, M-versenycsomaggal ez rögtön 50 millió.
Kinek jó? Akinek az M5 túl visszafogott és akinek nem hiányzik a Cadillac CTS-V, az AMG-k vagy a Jaguar XFR hangja, esetleg az E63 AMG S és az Audi RS6 összkerékhajtása.

Egyszer azt olvastam, hogy az igazán híres emberek névjegyére nem kell ráírni a foglalkozásukat. Ha azt hallom, hogy Kiss Gergely vagy Szabó Gyula, akkor a vízilabdázóra vagy a színészóriásra gondolok. Hasonló rangot vívott ki magának a BMW is az M-modellekkel. Az M1 nem metró, az M3 nem tévéadó, az M6 nem brit autópálya. Legalábbis nekünk, autóbuziknak.

Sokkoló csáberő

Házon belül a visszafogottabb M5-nek és a látványosabb M6 Gran Coupénak is megvannak a rajongói, a márkán belüli természetes alternatívának. Nekem az tetszik a négyajtós kupéban, hogy nem torzult tipikus striciautóvá, amit egy ennyire erős, kivagyi és feltűnő autónál nehéz elkerülni. Formája oldalról és hátulról sem veszít erejéből, sőt, hátul háromnegyedből nézve különösen sok benne az öröm.

A táplálékláncban a 6-os Gran Coupé szerényebb változatai is igencsak fent állnak, de az M6 külön világ. Igen, még azon a szinten is. A tesztautó összeállítása értő kézre vall, lehengerlő hatást kelt matt rézszínű fényezésével, fehér bőrüléseivel, a műszerfal szürke-fehér borborításával.

Adatlap

BMW M6 Gran Coupé

Motor 4395 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény 560 LE
Nyomaték 680 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,2 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,9 l / 100 km

A hanyagul becsukott ajtókat elöl és hátul is szervomotor húzza be, mert a nemes kupéban a luxus is hangsúlyos, nemcsak a sportosság.

Ennél nem nagyon tudok jobb helyet elképzelni négy keréken. A gyorsan koszolódó, de káprázatosan szép bőrkárpit, a kétféle színű műszerfalborítás, a kiváló ülés, a tisztán zengő hifi klasszisokkal jobb hangulatot teremt, mint a mostani 5-ösből váratlanul fakóra sikerült M5-ben. A technikát adó F10-es M5 belső tere túlságosan közel volt egy jól felszerelt 530 dízeléhez, legalábbis a tesztautóé.

Abszolút tisztes a helykínálat a második sorban, ráadásul a kocsi ötszemélyes, persze az ülések szintjéig emelt kardánalagút miatt ez kompromisszumos ülőhely. A két szélen térdünk nem szorul az üléstámlához, inkább az a gond, hogy a kényelmesen sportosra engedett első ülések alá a hátsó utasok nem tudják bedugni lábfejüket.

A mai iDrive érettségét, logikus felépítését már dicsértük eleget, de ez az autó mindenben klasszis a LED-es fényszóróktól a ráfutásos balesetre figyelmeztető berendezés működéséig.

Sokkoló őserő

560 lóerős a motor, amit az M versenycsomagban 2 828 400 forintos felárért 600 lóerőre és 700 Nm-re növelhetnek mindazok, akiknek semmi nem elég. Ez legalább kívül van a teljesítménymérés hibahatárán, szemben az 575 lóerős verzióval. A két feltöltőre osztott vagy ikercsatornás csövön érkezik a kipufogógáz a Twin Scroll megoldással. Ebben a motorban a TwinPower Turbo megnevezés végre nem félrevezető, mint a duplaturbósról egy feltöltőre visszavett 35i-kben, mert itt valóban két feltöltő pörög, 1050 Celsius-fok körüli üzemi (!!!) hőmérsékletű kipufogógázokkal dacolva. Lenne az 1200 is, ha nem tennének ellene.

Fenomenálisan megy az autó, rakétán innen nincs mihez hasonlítani. A 4,2 másodperces százra gyorsulásból 3-4 tizedet biztosan lehámozna az összkerékhajtás, tehát a motoron semmi nem múlik. A gyorsulás 200 felett is olyan durva, mintha kilőnének valami túltenyésztett részecskegyorsítóval.

A duplakuplungos automatikus váltó hibátlan, mert az M6 óvatos és eszement üzemmódját is egyformán jól kiszolgálja. Kényelmesre állítva finoman kapcsolgat, osonás közben 1500 alatt tartva a fordulatszámot. Ha akarjuk, akkor élesre lövi a szettet és a vehemens váltásokkal értékes tizedeket ment meg 300 fölé gyorsulva.

Kézírással is előcsalogatható a rajtautomatika

Ebben az autóban az a művészet, ahogy merőben különböző arcait mutatja felénk nyugodt közlekedés és vadulás közben. Amíg nem babráljuk a menetstabilizálást, bele sem pirulunk, de közel vagyunk a fénysebességhez.

Aztán pár gombnyomással az M6 megvadítható. A kormányon lévő M1 és M2 gombokra saját konfigurációkat rögzíthetünk, például mindent harci üzemmódba lőhetünk, benne a szélvédőre vetített kijelzővel. A másik gombra én az erőcsúsztatásos konfigurációt tettem, kis sebességhez. Kényelmes váltó, takarékos üzemmód, nem túl szoros kormányzás kikapcsolt DSC-vel, hogy minden kigyorsításnál rettegve örülhessek.

A DSC-nek hívott menetstabilizálás rendelkezik MDM-fokozattal, amivel bőven elég nagy szabadságot kap a vezető. Az aktív menetstabilizálás és kipörgésgátlás közúton életmentő lehet a pokolian erős autóban.

Az erőelosztást aktívan változtató, önzáró M-differenciálmű kitesz magáért. Segít farolni a széles és hosszú autóval, de aki egy M6-nak cibálja a bajszát, ne legyen meglepve, ha az autó visszamar és kiderül, hogy mégsem sikerült felnőni hozzá vezetési tudásban.

Hangélményben összesen ennyit kapunk. Aki szerint ez nem is rossz, hallgasson bele, mit hoz ki a Jaguar a V8-ból, széria kipufogóval!

Kanyargós országútra a széles és hosszú autó túl terebélyes. A dőléskiegyenlítéssel és az aktív lengéscsillapítás-szabályozással 1,9 tonnáját meghazudtolva repül, de méretei egyszerűen túl nagyok szűk kanyarokban. Nyújtott íveken igazi mindenvivő, stabilitása hamar megingathatatlan bizalmat ébreszt, még a tesztautó szanaszét kopott sport-gumiabroncsaival is.

Sajnos bármennyivel tépünk is, hangélményben nagyon keveset kapunk. Reggelenként hidegindításnál jön erős zúgás hátulról, de ez nagyon messze van attól a drámaiságtól, ahogy egy V8-as sportmotor be tud röffeni.

Menet közben a hangszórókból árad egy mély, tompa dübörgés, ami ezen a szinten nagyon gyér aláfestés. Nem tudom, miért szólnak ennyire gyáván az M-es BMW-k. A turbók kétségtelenül hangtompító dobként viselkednek, de a szintén turbós E63 AMG rekedt üvöltése lemossa ezt a motort, legyen bár az M5, az M6-ot vagy az X6M orrában.

Nem kell a Maserati Quattroportét vagy a Ghiblit felhozni, a Jaguar vagy az AMG kompozíciói is a márkához szögezik az embert, ha egyszer szabadjára engedi a kipufogót. Hangban ez messze van attól, amit egy használt E39 a sorhattal, gyári kipufogóval megad.

Hifiben annál szebbet mutat az M6, amikor nem a gyorsulás a főszereplő. A tesztautóban a Harman/Kardon rendszer felára 429 300 forint, a még menőbb és látványban többet nyújtó Bang & Olufsen hangrendszeré 1 647 100 Ft.

Sokkoló pénznyelő

Fele város, fele országúti és autópályás üzemben 19,6 literes tesztfogyasztást mértünk. Nem az a baj, hogy ez közel a duplája a 9,9 literes gyári átlagértéknek, mert a BMW abban is überprofi, hogy éljen az NEDC labormérés sajátosságaival és a tulajnak is jó, ha kevesebb adót fizet a megszépített széndioxid-kibocsátással.

Azért gond a fogyasztás, mert a teszt hetén hat napig esett az eső, tehát ez messze van attól, ami száraz időben adódhatott volna, amikor a tapadás nem limitálja a gázállást egyharmadra. (Ezért vettük fel az irodaház garázsában a rajtot, mert közel s távol nem akadt száraz útszakasz.) A mért minimumfogyasztás nyugodt országúti sebességnél, sporadikus gyorsításokkal 11,6 l/100 km volt. A 80 literes tank az alsó határa annak, amit ez a motor kikövetel.

Két éve a turbós sportmodellek és a Toyota GT86 tesztjekor is feltűnt, hogy a boxer szívómotor volt a legtakarékosabb a hajszában a tököli reptéren, a turbósok lényegesen többet zabbantottak.

Ennek részben az az oka, hogy a turbómotorok a feltöltés hőterhelése miatt többlet üzemanyag befecskendezésével kénytelenek hűteni az égésteret. A szabványos mérés tötymörgésében segít spórolni a turbósítás, ha csak felerészben kiaknázzuk a motor képességeit, akkor a takarékosságot szolgáló technikától kezd zabálni. Kissé abszurd.

Árban is más dimenzió ez az autó, mint amihez szoktunk. Listaára extrák nélkül 40 135 000 Ft, a fényűző tesztautó extráinak összeadogatását 45 millió forintnál hagytam abba. Ez az árszint nem mindenkinek probléma. A tesztautót előttünk vezető ügyfél beleszeretett ebbe a kocsiba, de vett mellé egy 30,4 millióról induló 650i Gran Coupét is, mert az M-esből nincs összkerékhajtás, neki viszont kellett az xDrive. Ilyen egyszerű is lehet a döntés.

Mellette – Ellene
  • Lélegzetelállító forma
  • Káprázatos erő
  • Lenyűgöző futómű
  • Mesteri duplakuplungos váltó
  • Pazar belső tér
  • Kedvező térkínálat
  • Kiváló utazóautó
  • Széles spektrum eltérő üzemmódokban
  • A jó végén hajt
  • Kiváló kerámiafékek (2 928 200 Ft)
  • Csillapíthatatlan benzinszomj
  • Gyenge hangélmény
  • Nincs opcióként négykerék-hajtás


Szavazás

Csak a 10-es vagy egyjegyű számot érdemel?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Na ez azért odaszexuál. Sokkal jobban kéne, mint a kék M5!

  • Kanyaró Malvin

    Jobb hanggal meg is kapná a 10 pontot.

  • norbi50

    Azert az Audi megint odaszurt: az RS7 3.7s alatt van szazon, az M6 4.2-je mar szemmel is lathato lemaradas.
    Raadasul kozel ugyanekkora motorerobol es osszkerekkel dolgozik az Audi is.

  • norbi50

    Illetve ekkora eronel mar nem csak illene, de kotelezo az osszkerek. Ez sulyos hiba a BMW-tol.

  • Sturmge

    norbi50
    bakker ez nem összkerekes. nna? Vegyél Audit a 0,5 mp-ért de aztán autózd is ki. A F1 -ben is van lóerő gazdagon, sőőőt.. ott sincs összkerék, az is súlyos hiba. Ja hogy azok tudnak vezetni. Akik ezt megveszik azoknak is tudni kéne.

  • apaarpi

    Norbika, te még mindig nem tanultad meg, hogy az autózás nem 0-100 gyorsulásból áll?
    Pedig mostanra már csak elmúltál 18, ugye?

    Ja, aki reggelre elfelejti, hogy hova készült előző nap, miközben még az autóját is lemosta…

  • norbi50

    Hat ha en ilyen autot tudnek venni, akkor ki is autoznam belole azt a 3.7 mp-t, es igenis szamitana hogy a masik csak fel mp-vel kevesebbet tud. Ott is lennek a legtobb zartpalyas gyorsulasi versenyen es nem arra hasznalnam, hogy szombaton leguruljak vele a Szepvolgyi uton a Sparba.
    Csak megjegyzem, hogy eppen 3 hete itt olvastam, hogy a Tesla Model S tulajai meltatlankodnak, mert az amugy papiron gyengebb gyorsulassal biro RS7-esek lenyomjak oket. Presztizs, igenis mennek mar a katalogushuszarkodasok ezen a szinten. Ez nem egy 1.3as Swift es egy 1.4 Golf rivalizacio.

  • menőmanó

    Biztos jó kis autó a maga módján, de az árához és erejéhez képest nem tud eleget.
    Egy Audi RS3 jóval kevesebb mint fél áron megfingatja, nedves úton állva hagyja.
    Kit érdekel mit tud az autó 150-160 felett? Hol lehet azt kiautózni? Szinte sehol! Az “élhető tartományban” pedig sok komoly versenytársa akad sokkal kedvezőbb áron.
    Mellesleg ebben a kategóriában csak a dilettánsok nem tulajdonítanak jelentőséget a gyorsulásnak. Ezeknél az autóknál minden tized mp számít, mert ezen az esztelen szinten ez presztízs értékű adat. Lehet vele hencegni.
    Az egész autó értelmetlenül erős és másról sem szól csak arról, hogy a tulaj elmondhatja, hogy neki telik ilyenre. A közelébe sem jut, hogy kiautózza a benne rejlő lehetőségeket, de ha esetleg tehetséges is lenne, akkor sem a közútra való ilyen esztelen teljesítmény.
    Versenypályára meg nem igazán való, hiszen sok “megaláztatásban” lehet része annak, aki sokat várna tőle.
    Szóval komoly, erős, szép és tekintélyt parancsoló, de értelme semmi.
    Bármilyen furcsának tűnhet, de ezt még egy BMW-ket kimondottan kedvelő autóversenyző is elismerte.

  • fank1970

    Talán az egyik legszebb mai autó.

  • apaarpi

    Norbika, hát hogyne tudnál ilyet venni, aki már 17 évesen ügyvéd tudott lenni, annak ez nem lehet probléma.

  • Playhard

    Norbika, akkor spóroljál még egy kicsit, )gondolom egy ügyvédnek fasza fizetése van), vegyél egy Koenigsegg Agera R-t, költözz ki a zárt pályára, azt annak veretheted 2.8mp-es 100-ra kilövését egész nap ;) addig se traktálsz itt minket a semmitérő kommentjeiddel..

  • bestyen

    A hátsókerékhajtás bele van kódolva az autó DNS-ébe. Aki összkerekes sínautót akar az megvásárolhatja máshol (Audi, Mercedes, Lamborghini stb…), de még ha nem is tudja minden körülmények közt leadni az aszfaltra minden erejét akkor is fogadjátok ezt az autót így el. Amúgy meg elég gyakori, hogy a BMW köridőben veri az összkerekes konkurenciát, ami természetesen 0-100-on gyorsabb. BMW az hátsókerék. Pont. :)

  • PAlex

    Így múlik el a világ dicsősége, hogy hangszóróból jön a hang egy 6 hengere, vagy 8 hengeres motor esetében is.
    Nálam így sajna a BMW is elássa magát sajnos (persze nem belőlem él a cég :D). Ennyi pénztért nem óvszerben szeretnék szexelni, vagy guminővel.
    Jó példa a cikkben látható JAG V8-as hangorgazmus.

  • demagóg

    biztos csak az én ízlésem fura, de nekem akkor is az M3 jobban tetszik.

  • hova

    Abszolút értelmetlennek tartom ezt az autót. Fehér asztal mellett, korcsmában, kurváknak dicsekedni lehet vele, de kihozni ami benne van, azt nem. Akkor meg minek ez a pazarlás? Hogy tudunk ilyet /is/, ekkorát, bazi nagyot? Tegye el a kezét itt, aki rendszeresen 200 felett, netán 250-l közlekedik, de nem ám éppen elértem és vissza!!- hanem úgy folyamatosan pl. 10-20-50- kmt! Na ugye! Hogy a csúcs, meg elájulok!!-a cikk írója lehet, de egy normális ember erre inkább a homlokát ráncolja. Hogy a legszebb? Ezt már százszor kibeszéltük:valakinek igen, nekem pl. nem, mert ezt a formát nem kedvelem. De némelyik emberke akkora butaságokat ír, hogy ettől aztán el lehet ájulni, nem ettől a kordétól….

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.