Teszt: Peugeot 308 GT

Nem GTI, de majdnem

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.10.13. 16.00

Kellemes csalódás volt a tavalyi Év Autójának sportváltozata. A 308 GT harap, ha kell, kényelmes és tökéletes GTI-előd.

Röviden – Peugeot 308 GT

Mi ez?

A 2014-es Év Autójának sportváltozata, a GTI előfutára

Mit tud? Erős, játékos, jó vezetni és kényelmes elől, hátul kevésbé
Mibe kerül? Kereken 7,5 millió forint a 205 lóerős benzinmotorral, extrák nélkül
Kinek jó?  Aki szeret dinamikusan, városban a sor elején autózni és pirosnál meglepetést okozni

Mielőtt bárki azt gondolná, hogy a Peugeot 308 GT csakis sebtapasz lehet, míg megérkezik a 270 lóerős GTI, az nagyot téved. A “kistestvér” kicsit több mint kétszáz lóereje is rettentő jól mozgatja az ötajtós változatot, és a franciák jól sakkoztak, nem áldozták fel a visszafogott, sportos eleganciát az ízléstelen giccs oltárán. Egyszerűen jó ránézni a GT-re. Volt olyan, hogy csak azért álltam fel meló közben, hogy az autón legeltessem a szemem az ablakból.


Külső

Elegáns, sportos, minimalista. Pontosan ilyennek kell lennie egy mai középkategóriás kompaktnak, ami több mint 180 lóerő, de 250-nél kevesebb. Maradjon csak a szárny, a légterelő vagy a szélesített kerékjárat a nagyok privilégiuma. A 308 GT tudja, hol a helye a ranglétrán, és egy percig sem kell szégyenkeznie miatta. Lukács Lacit sem azért szeretjük, mert kivágja a négy oktávot.
Nem kell sasszem hozzá, hogy azonnal felismerjük a különbséget az alapmodell és a sportos kivitel között. A motorháztetőről a hűtőmaszkra költözött az oroszlán, a fényszórók diódás technológiát kaptak, oldalanként 62 darab LED-del világítja meg az utat. Szintén új a futófénnyel dolgozó első irányjelző, mely a lökhárítóba vágott légbeömlők fölött mutatja kanyarodási szándékunkat.
Profilból küszöbtoldatairól és a sportgumikkal szerelt, szintén új, 18 colos felnikről ismerszik meg a 308 GT, hátul pedig elmaradhatatlan stíluselem az áldiffúzor-dupla kipufogó páros. A GT-logó három alkalommal is visszaköszön: az első lökhárítón, a kerékíveken és a csomagtartó ajtaján. Így bármelyik irányból is találkozunk az autóval, azonnal be tudjuk azonosítani, és nem kezdünk el izmozni, mert csúnya meglepetést okozhat, mikor a lámpa zöldre vált.

Kereken 7,5 millió forint a 205 lóerős benzinmotorral, extrák nélkül.

Csendes, de szép kipufogóvégek.


Belső

Adatlap

Peugeot 308 GT

Teszt: Peugeot 308 GT 1
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 205 LE
Nyomaték 285 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,5 sec
Végsebesség 235 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,6 l / 100 km

Az utasteret alapvetően a sötét szín uralja, amit mindenhol piros cérnával varrtak el a sportosság jegyében. Na, ez már picit súrolja a giccs oldalvonalát, de a partjelző még nem fújta be a bedobást.
Talán az európai autógyártás legmegosztóbb elemét sikerült beépíteni a 308-ba, ez pedig a perforált bőrrel bevont, apró, szimulátorszerű kormány, amit vagy utálni, vagy imádni lehet, nincs középút. Én az utóbbi tábort erősítem, baromi jó markolni és forgatni a kormánykereket, ami sport üzemmódban kel életre igazán.
A sport csomag részét képzi néhány igazán menő fícsőr, ami jó adaggal rátesz a hangulatra, és versenyautós érzést nyújt a sofőrnek. Ilyen például a kockás zászló – ami a kormány mögötti kijelzőn üdvözöl minket, mikor elfordítjuk a kulcsot -, az alumíniumpedálok, vörösen izzó műszeregységek a sport gomb megnyomásakor, morgósabb motorhang (amit sajnos hangszórókból kapunk) és feszesebb kormányzás.
Szintén a csomag része egy különleges kijelző, amelyről leolvasható a teljesítmény- és nyomatékkifejtés, a töltőnyomás, valamint a hossz- és keresztirányú gyorsulás pillanatnyi mértéke. Ez elég menő, de mikor igazán odaléptem a GT-nek, valahogy nem azzal voltam elfoglalva, hogy épp mennyi g erő hat gyönge testemre, vagy hány barral tölt a turbó.

Imádtam, hogy a kis kormány fölött láttam a robotszemekbe foglalat műszeregységet.

Az ötajtós változat nem ígér semmi jót a nagyobb termetű utasoknak, akik hátul szeretnének helyet foglalni.


Milyen vezetni?

A Peugeot 308 GT-re nemcsak ránézni jó, de vezetni is izgalmas. A 205 lóerő teljesítményű, 1,6 literes turbómotor 285 Nm nyomatéka könnyedén repíti az üresen 1200 kilós kompaktot. A kettős megfúvásnak köszönhetően pedig gyorsan leforogja a fokozatokat, nem egyszer fordult elő, hogy egyesben és kettesben már tiltáson dadogott a motor (bőven hatezres fordulat fölött), mire elváltottam.
Nem mértem le órával a 0-100-as sprintet, de hiszek a gyártónak, miszerint 7,5 másodperc alatt eléri álló helyzetből a 100 kilométeres óránkénti sebességet. Érzésre is ilyen jól megy a GT. Itt egy videó, amin nemcsak a százig, de végsebességig történő gyorsulás is “átélhető”.  A Peugeot 308 GT Hivatalos végsebessége 235 km/óra.
A hatfokozatú kézi váltó precízen jár, francia autótól szokatlanul sima a szálcsiszolt alumíniummal borított kar megvezetése. Ehhez pedig pont annyira kemény kuplung párosul, hogy egy percre se essen ki a sofőr a pilótaszerepből. Hiszen, hogy nézne már ki, ha lágyan nyomódna be a pedál, mint mondjuk egy Toyota Avensisben?
A normál modellekhez mért,  elöl 7, hátul 10 milliméteres ültetésnek és a feszesebb lengéscsillapítóknak köszönhetően nehéz elbizonytalanítani kanyarban a GT-t, de nem lehetetlen. Ilyenkor pedig táncra perdült az autó hátulja, amit utoljára a szintén fronthajtású Ford Fiesta ST-ben tapasztaltam. Jó móka!
Egyetlen szívfájdalmam a két hosszúkás kipufogó, vagyis azok nem létező hangja. Sosem fogom megérteni, hogy miért nem lehet életre kelteni kicsit jobban azokat a szerencsétlen pufókat?! Ha már gombnyomásra kapunk egy kis plusz motorhangot, akkor a hátsó traktus orgánuma miért nem változhat?

Elegáns, sportos, minimalista.

Költségek, vetélytársak

Bár a benzinmotorral több mint egymillióval olcsóbb a GT, mégis erősebb, gyorsabb és élvezetesebb, mint a dízel. Ha nagyon kihasználjuk a harapós négyhengeres adottságait, tankoláskor nyilván mélyebben a zsebbe kell nyúlni, de pánikra semmi ok. Az 1,6 literes erőforrás gyári adat szerint megelégszik 5,6 liter benzinnel, ami azért durva alálövés, de a tesztfogyasztás 8,2 literes átlaga egyáltalán nem rémisztő. 

Főleg annak a fényében, hogy autópályán, 110-120 km/órás tempóval simán 7 liter alatt lehet tartani a fogyasztást. Az 1,6 literes, ötsebességes szívó Corollám simán bevágja a 8 litert 130-as tempónál. És akkor közel sem egy sportautóról beszélünk…

A Peugeot 308 GT vetélytársai Alapár, forint 
Peugeot 308 1.6 THP GT (205 LE)
Renault Clio 1.6 T RS (200 LE) 
7 500 000
6 990 000
Seat Leon 1.8 TSI FR (180 LE) 7 104 760
VW Golf 2.0 TSI GTI (220 LE) 7 298 650

Mellette – Ellene
  • Jó ránézni
  • Erős
  • Kényelmes
  • Jól szigetelt utastér
  • Remek a manuális sebességváltó
  • Szimulátorszerű, közvetlen kormány
  • Szűkös helykínálat hátul
  • Hangszóróból érkező motorhang
  • Csendes kipufogó

Szavazás

Na, hogy tetszik a 308-as méregzsák?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • subtotal

    Golf GTI: 7 888 820.-

    Ezen a műszerfalon én mindig elámulok…vajon mennyi vevőt veszítenek vele?

  • hova

    Valami borzalom a belső tér, a külső forma annyira közönséges, hogy semmit sem lehet mondani rá……….

  • menőmanó

    Jó ránézni?
    Nem ronda, de semmi különös.
    Belülről kimondottan ocsmány és a fordítottan mozgó fordulatszámmérő csak hab a tortán.
    A Kia Ceed GT szerintem sokkal jobb autó.
    Főleg, hogy ez egy francia és az ára nem ezt tükrözi. Ez alig ér többet 6 milliónál. Ha van eszük, akkor oda is adják ennyiért.
    Egyébként az említett dolgoktól eltekintve biztos nem rossz autó.

  • demagóg

    Nagyon szép kívül, belül.
    Halk, kifinomult. Szuper kocsi. Kéne.

  • Szuperjeno

    Nem bölcs dolog olyan autóról nyilatkozni amit még csak képen láttatok…
    Idén nyáron belefutottam egy rendezvénybe, ahová valamelyik kereskedő kihozta ezt a verziót is. Ott beleültem és egy kisebb kört is mehettem vele. Azt tárgyilagosan el kell mondanom, hogy a Kia Ceed GT sehol sincs ehhez képest, sem anyagminőségben, sem designban, sem menettulajdonságokban. Aki ezt állítja az valószínűleg nem ismeri valamelyik autót vagy egyiket sem… Nekem a szomszédom egy Kia kereskedő, így minden modelljüket ismerem testközelből. Komolyan nem értem mi ez a zsigeri gyűlölet, szerintem ez a kategória egyik legjobban sikerült autója, nagyon közel a Golf-hoz vagy az A3-hoz. Nem egy ligában játszik a Focus-Ceed-Mégane-Auris mezőnnyel az biztos, esetleg az új Astra vagy a Mazda 3 tudja megszorongatni, de azért azok sem tökéletesek. A belső tér pedig kifejezetten ízléses és igényes, a pözsós emberke azt mondta pont ezért veszik sokan más modellek ellenében, mert beleszeretnek a belsőbe.

  • demagóg

    A csomagtartója nagyobb, mint a Golfé, no meg a Peugeot csendesebb autó.
    A kicsi, közvetlen kormány és a nagy érintőkijelző is a Peugeot mellett szól szerintem.

  • piritkarcsi

    Egyik kollégám már másfél éve nyüstöl egy 120 LE-s dízelt, nagyon meg van vele elégedve. 5 liter alatt fogyaszt pályán, hosszú távon is kényelmes, eddig semmi baj nem volt vele (60.000 Km). Ő gyakran megjárja vele a Bp.-Frankfurt távot és még mindig azt mondja hogy ilyen jó kocsija még nem volt, pedig volt alatta az elmúlt 10 évben szinte minden középkategóriás. Én is vezettem párszor, szerintem nagyon jól eltalálták a futóművet. 120 LE-vel meglepően jól megy, el sem tudom képzelni mit művel a 200 LE-s motor. A kicsi kormányt szokni kell, de nagyon élvezetes, a fordítva működő fordulatszámmérő pedig egyáltalán nem zavaró, inkább érdekesség ami egyedivé teszi az autót. Akinek nagy hátsó lábtér kell, az inkább a kombit vegye, a csomagtér alapból elég nagy.

  • menőmanó

    Szuperjeno:

    “Azt tárgyilagosan el kell mondanom, hogy a Kia Ceed GT sehol sincs ehhez képest, sem anyagminőségben, sem designban, sem menettulajdonságokban. Aki ezt állítja az valószínűleg nem ismeri valamelyik autót vagy egyiket sem..”

    Elfogult és dilettáns megjegyzés, főleg, hogy a KIA-t nem ismered, de a Peugeot-t sem.

    okulásul:
    http://www.zeperfs.com/en/duel5609-4819.htm

  • Szuperjeno

    Kedves menőmanó!
    Ebből pont az derül ki, hogy nagyon hasonló a kettő, sőt a Peugeot egy csomó paraméterben jobb, innentől elég szubjektív hogy melyik nyer. Amúgy pont nem érdekel, hogy mit mond egy noname tesztelő, ha a saját élményeimre is támaszkodhatok. Egyébként a köridők és gyorsulások mint mondanak el egy autó minőségéről, hétköznapi használhatóságáról és kényelméről??? Szerintem semmit!!! (amúgy köridőban pont jobb a lett 308, ami a futóművet dícséri). Ha valaki pályázni, akar az nyilván megveszi majd a 270 LE-s GTi-t. Szerintem eljött az ideje hogy te is beleülj ezekbe a kocsikba a fröcsögés és haszontalan guglizás helyett!

  • menőmanó

    Kedves Szuperjeno!

    Hasonlónak hasonló, de a Ceed egyértelműen gyorsabb, ami ebben a kategóriában fontos. Tehát az idézett megállapításod utolsó része inkorrekt.
    A kinézete sokkal dögösebb, de ez szubjektív. A belseje is jobban néz ki, ami szintén szubjektív, de egy dilettáns vesz ez alapján autót.
    A tartósságról meg ne is beszéljünk, mert a Peugeot ebben igazi sereghajtó. Főleg ezzel a hírhedt motorral :) A garanciája is szánalmas, talán nem véletlenül.
    Valóban komoly véleményt tudsz alkotni egy autó menetteljesítményeiről egy parkolóban tett kör után.
    Szerintem ne erőltessük a témát, hiszen ezek sportos autók, így a tények a KIA mellett szólak, a szubjektivitás meg nem érdekel.

  • hova

    A Ceed egyedi külső, agresszív de ennek ellenére finom vonásai, valamint a belső tér harmóniája messze túl mutat a peugeot-n. Arról valóban nem is beszélve, hogy a tartósság tekintetében a peugeot valóban a hátsó sorokban van.

  • Szuperjeno

    Akkor néhány konkrétum:

    Gyorsaság
    A Peugeot az idézett tesztben is jobb köridőt futott, TEHÁT GYORSABB. A Ceed motorja rugalmasabb, de a 80-120 gyorsulásuk harmadikban pont egyforma. 4-6 sebességben jobb a Kia gyorsulása, de ettől nem gyorsabb csak rugalmasabb, de az is lehet hogy a váltó kiosztása más.

    Ár-érték arány
    Az idézet tesztben egyébként döntetlen volt az eredmény, mivel ez egy francia teszt , ahol a Peugeot drágább. Nálunk listaáron minimális az eltérés, de a Peugeot-ra 700 ezer kedvezmény van (a cikk árához képest), tehát a Peugeot egyértelműen olcsóbb.

    Tartósság
    A Peugeot garanciája is 5 év, ez a THP motor legalább negyedik, E6-os változata, tehát valószínűleg túl van a gyerekbetegségeken. A Kia motorja újabb, nem sokat tudni róla, de ez a kategória nem a tartósságról szó, mindkettő turbós, közvetlen befecskendezésű, tehát egyiket sem az örökkévalóságnak tervezték. A Kia 7 év garanciája egyébként pont annyit ér, hogy a sűrűbb, méregdrága kötelező szervízek alatt kifizeted az árárt. Én inkább nevezném védelmi pénznek vagy biztosításnak, mint garanciának

  • Szuperjeno

    Külső
    Ízlések és pofonok, a Kia agresszívebb, a Peugeot viszont elegánsabb. Mivel ez nem a hot-hatch kategória, inkább gyors utazóautó (grand tourismo), ezért a célközönség szerintem inkább a Peugeot-ra szavaz, de itt döntetlen a meccs.

    Belső
    Ahogy mások is megírták a Peugeot sokkal jobb minőségű anyagokkal, egységesebb dizájnnal dolgozik. Amit én láttam, hogy a Kia tele van gagyi megoldásokkal: narancsárga LCD kijezők, lakkfekete betét a kormányon, kényelmetlen könyöklő, túl alacsonyra helyezett navi képernyő, navi nélkül pedig kifejezetten béna középkonzol. A Peugeot ülései nekem kényelmesebbek voltak, a kormányon lévő rengeteg gombon nehéz eligazodni. A hatalmas kormány egyáltalán nem illik a sportos karakterhez. A Kia egyértelműen hangosabbnak tűnt.

    Futómű, kormányzás
    Ebben jóval előrébb van a Peugeot, már az alap 308 futúműve is nagyon jól sikerült. A GT abban is jó, hogy 19-es kerekekkel sem rázta le a vesémet, ellentétben a Kia-val, ami eléggés rázósan viselkedett, de nem követte jobban az ívet mint a széria változat. A Peugeot kormányzása jóval közvetlenebb, élvezetesebb, egyébként a Kia sem rossz.
    Felszereltség
    Csak néhány fontosabb dolog ami a 308 GT-ben szériában benne van, a Kia-ben pedig nincs és némelyik nem is rendelhető: full LED fényszórók, kulcs nélküli rendszer, navigáció, érintőképernyő, első-hátsó radar. Az opciós kínálat is gazdagabb, a Ceed-hez szinte semmi sem rendelhető.

    Egyebek
    A Peugeot 308 Év autója díjat is kapott, ami talán nem véletlen. Lehet fikázni, de a Kiának még ilyen sincs, a nemzetközi szakújságírókból álló zsűri pedig lehet hogy jobban ért hozzá mint a kommentelők

  • Szuperjeno

    Összességében
    Lehet azt mondani, hogy neked jobban tetszik a Ceed GT, de egy konkrét összehasonlításban jóval több érvet tudok a Peugeot mellett és ezt a személyes tapasztalat is alátámasztja. A Peugeot GT-vel körülbelül 20 percet mehettem a 7-es úton, az M7-esen és a velencei tó körüli kisebb utakon. Más Peugeot 308-at is vezettem, 2*1100 Km-es távon is. A Kia GT-t a Budapest Gödöllő távon vezettem oda-vissza, illetve többször rövidebb távokon a XVII. Kerületben. Előző generációs Ceed van a családban. Én ennyit tudok hozzátenni az összehasonlításhoz, bármilyen konkrét tapasztalatot, adatot szívesen veszek, a személyeskedést és a trollkodást lehetőleg kerüljük, én sem tettem.

    Üdvözlettel: Jenő

    UI: javaslom a vezess.hu-nak egy összehasonlító teszt írását, kíváncsi lennék az ő véleményükre is

  • menőmanó

    Igen pontosan azt “mondom”, hogy nekem jobban tetszik a KIA.
    Te kezdted el ledegradálni, mert teljesen egyértelműen elfogult vagy a Peugeot-val szemben.
    Azt hiszed, hogy csak a te véleményed mérvadó és meghatározó. Hidd el nem így van. Még az sem érdekel, hogy milyen zsűri milyen autót választ az év autójának, mert bizonyítottan nagy sz.rokat is választottak már. Komolytalan erre hivatkozni, főleg egy sportos modellnél.
    Mint írtam, részben elismerem a Peugeot erényeit, de nem hiszem, hogy bármikor ilyet vennék, hiszen nagyon sportosan vezetek és ki szoktam használni az autó teljesítményét. Én általában hosszú távon gondolkozom.
    Az a cég amelyik a megbízhatósági listák végén kullog, talán 4. módosításra össze tud rakni egy hosszabb távon működő motort és az 5 éves garanciáért több mint 100.000Ft-ot kér, abban én nem igazán tudnék bízni.
    Ezt talán el tudná felejtetni egy alacsony árképzés, de a tesztben szereplő ár minden csak nem alacsony.
    Egyébként szinte kizártnak tartom, hogy a KIA fenntartása többe kerülne mint a Peugeot-é, sőt.
    Végül még annyit megjegyeznék, hogy azért, mert valaki nem ért veled egyet és ezt szóvá teszi, sőt az állításodat egyértelműen megcáfolja még nem “troll”.
    Ha leírsz valamit és nem tudod megvédeni, bizonyítani (mint pl. a menettulajdonságokban sehol sincs a KIA CEED GT), az a te hibád, nem a másiké.

  • Szuperjeno

    Én konkrét tényeket, tapasztalatokat írtam, amiket a tesztek és a többi hozzászólás is alátámaszt. Sajnos úgy látom továbbra sem sikerült megértetni néhány TÉNYT , például az árral vagy a menettulajdonságokkal kapcsolatban.

    Amúgy ha azt írtad volna hogy NEKED a Ceed jobban tetszik, akkor nem indul el ez a beszélgetés, de nem az hangzott el, hanem hogy a Ceed DE FACTO jobb autó.

    Olyan szó hogy “le degradálni” egyébként nincs.

    Ha neked fontos a gyorsaság akkor ez alapján a Peugeot a te autód, mert megverte a CEED GT-t köridőben. Ez is tény, nem én raktam be az összehasonlító teszt linket…

    A Peugeot pedig nem kullog a megbízhatósági listák végén, mostanában a középmezőnyben van, hasonlóan a KIA-hoz.

    Az 5 év garancia nem fizetős, nézz utána. Direkt felhívtam egy dílert miatta, nekem nem derogál utánajárni a dolgoknak…

    Üdv.: Jenő

  • Szuperjeno

    Csak hogy pontosítsuk, ez volt az a megállapítás ami miatt felsoroltam az érveimet, köztük néhány szubjektív dologgal és számos TÉNNYEL:

    “Szerintem ne erőltessük a témát, hiszen ezek sportos autók, így a tények a KIA mellett szólak, a szubjektivitás meg nem érdekel.”

  • oszkopeter

    @Szuperjeno

    Nagyon jó kocsi az új 308, de erről ne próbálj meg meggyőzni egy Kia vagy Toyota fanatikust, úgysem fog sikerülni! Ne fáraszd magad, hiába csinálják meg a franciák az egyik legjobb kompaktot, itt csak fanyalogni fognak! Elég ha neked és a hozzáértőknek tetszik, a többit hagyd meg a korlátoltaknak! Ugyanazt a dumát tolják itt évek óta, kár a gőzért!

  • menőmanó

    Szuperjeno

    Ezt írtad:
    “Amúgy ha azt írtad volna hogy NEKED a Ceed jobban tetszik, akkor nem indul el ez a beszélgetés, de nem az hangzott el, hanem hogy a Ceed DE FACTO jobb autó.”

    Amit írtam:
    “A Kia Ceed GT szerintem sokkal jobb autó.”

    Segítek! A SZERINTEM-re koncentrálj.

    A köridő a hétköznapokban nem igazán számít, hiszen nem versenypályákon közlekedünk és a legtöbb sofőr a közelébe sem mer menni az autó lehetőségeinek.
    Gondolom nem vagy jártas a témában. :)
    A gyorsulás rugalmasság már inkább “életszerűbb” dolgok és könnyebben elérhető adottság az átlag felhasználó számára.
    Bár én azt vallom, hogy amelyik autóban van egy jó váltó, ott nem igazán számít a rugalmasság.

    A bővített garancia a cikkben van. Légy figyelmesebb és a szerzőnél reklamálj! Az autó árával kapcsolatban szintén.

    üdv.

  • menőmanó

    oszko

    Nálad korlátoltabb nem sok ír ide, így a bagoly mondja… simán megáll.

  • hova

    ejnye-bejnye oszkopeter, ezek szerint te vagy egy hozzáértő? Mert ez a legjobb kompakt? És ezt csak te tudod értékelni?- és a hozzáértők!! Autókról beszélgetünk, szükségtelen a sértegetés.
    Üdv!

  • Szuperjeno

    Kedves Menőmano! (és Hova, ha egyáltalán két emberről van szó…)
    Te aztán hatalmas szakember vagy:

    – Idézel egy összehasonlítást, mondván mennyivel jobb a KIA, holott a tesztben egyenlő pontszámot kaptak, csak az árával győzött a Ceed
    – Szerinted egy lassabb köridőt futó autó az gyorsabb
    – Szerinted az a kocsi gyorsabb, amelyik 5.-6. sebességben jobban gyorsul
    – Szerinted jobb ár/érték arányú az a a kocsi, ami alacsonyabb felszereltség mellett több százezer forinttal drágább
    – Úgy gondolod, hogy egy másfél éve bemutatott turbómotor tartósabb lesz mint egy 8 éve a piacon lévő konstrukció, csak azért mert KIA felirat van rajta (megjegyezem ugyanaz a technika: twin scroll turbó, valvetronic szelepvezérlés, direkt befecskendezés)
    – Semmilyen pro/ kontra érvet nem tudsz egyik autóról sem, azon kívül hogy neked tetszik vagy tetszik
    – Neked egy év autója díj semmit sem számít, mert a te személyes véleményed az nyilván felülír mindent
    – Semmilyen saját tapasztalatot élményt nem írtál, szerintem nem ültél egyikben sem, de akkor mi alapján alkotsz véleményt?
    – Kiragadsz a válaszaimból egy-egy dolgot, de a tényekre, konkrétumokra nem reagálsz

    Továbbra sem látom részedről a TÉNYEKET pedig ezt te írtad (vagy HOVA kolléga álnéven???) és itt nem szerepelt a szerintem szó:

    “…a tények a KIA mellett szólak, a szubjektivitás meg nem érdekel.”

    Részemről ezt a vitát berekesztettem, azt hittem tudsz érveket mondani, de látom csak a fröcsögés megy.

    (Külön üdvözlöm HOVA kollégát…!)

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.