Teszt: Mazda CX-3 2.0 G150 Revolution Top AWD AT

Jelenetek egy friss házasságból

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.10.11. 06.00

Hogy szokott lenni? Megkívántam, élveztem, aztán jött a hosszabb együttélés, és az idegesítő apróságok.

Röviden – Mazda CX-3 2.0 G150 Revolution Top AWD AT
Mi ez? Vonzó kis SUV csúcsfelszereltséggel 
Mit tud? Kellemes hölgyek majdnem tökéletes partnere lenni
Mibe kerül? 8,25 millióval legtöbbe a prémiummárkák alatt tolongók csapatából
Kinek jó?  Tehetős egyedülállóknak és pároknak kisgyerek és sok csomag nélkül

Bevallom, majdnem beleszerettem ebbe a pöpec japánba a pár hónappal ezelőtti spanyolországi bemutatón. A kompakt alatti SUV-októl is elvárt praktikumra fittyet hányó arányaival levett a lábamról azelőtt, hogy beleültem volna. Szabadidő-autó roadsteresen hosszú orral, cseppnyi hátsó hellyel és érdemi csomagtartó nélkül? De nem csak a formájával dobtak kesztyűt a riválisoknak, a varázs megmaradt Montserrat hegyén is: megunhatatlan élmény volt vele jobbra-balra kanyarogni.

Nyilván örültem, hogy itthon hosszabban tesztelhetem, habár a rapid tapasztalatok is sejtették, mégsem annyira kerek itt minden.

Külső-belső

Simán elálldogál mellette az ember, kémleli és méricskéli, somolyog a kasztnin hullámzó fények játékán. Minél tovább nézegetjük, annál több őrületet fedezünk fel a Macuda Jouicsi által vezetett formatervező csapat alkotásán. A vízszintes síkok mellett érdemes megnézni a lemezfelület és az üveg egymáshoz viszonyított arányát is, olyannyira eltalálták a műanyagok vastagságát, hogy a jelentős differencia ellenére ez sem tűnik eltúlzottnak. Tojtak ezek a kilátásra, a fejtérre, még a csomagtartó ajtajának alját is pimaszul magasan húzták meg. Emeld csak a koffert, így mutatja magát vagánynak, és kész.

Ingyen persze nem lehet megúszni a kategória szabályainak felrúgását, beülve tapasztalja az ember a vonzó dizájn hátulütőit. Ha már azt írtam, hátul, nos, itt a kategória jó eséllyel legszűkebb helye szorongatja ellenségeinket, miközben a pokol felé fuvarozzuk őket. Csomagot se hozzanak, abból is a legkevesebb fér hátra, hogy ezt számmal is érzékeltessem, ide hozom összehasonlításképpen a földijét. A kívülről szinte tök

Adatlap

Mazda CX-3 2.0 G150 Revolution Top AWD AT

Teszt: Mazda CX-3 2.0 G150 Revolution Top AWD AT 1
Motor 1998 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 204 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 sec
Végsebesség 195 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,3 l / 100 km

ugyanekkora Honda HR-V-ben 453 literes a csomagtér, míg a CX-3-ban a padló felszedése után is csak 350 liter.

Onnan nézve gyalázat ez, hogy SUV-ról beszélünk, másrészről meg hónapok óta az autót egyedül vezető, 40-60 közötti elegáns hölgyeket látok a főváros utcáin CX-3-mal, és egyikük sem úgy néz ki, hogy horgászni indult volna éppen, csak hát nem fért be hátra a fenekező, meg a sáros gumicsizma. Nagyon úgy tűnik, hogy kölkök taknyos orrát már nem törölgető városlakók veszik ezt a formás négykerekűt, akik online rendelnek a tacskóból.

Általában mi is így teszünk, de a teszthét alatt egyszer mégis nagybevásárolni voltunk, és bizony nem fért be hátra az összes teszkós zacskó, muszájból ment pár a lábrészhez. Egy SUV-ban. Drága szerelmem tesztnaplójába beírtam egy méretes fekete pontot, az előző mellé, amit a szűkös hátsó tér miatt kapott.

Elöl azért sokkal-sokkal jobb a helyzet. Mindenütt a szokásos mazdás vonások, ahogy csökkennek a márka modelljelölő számai (6, 5, 3…), annál egyszerűbb formákból áll össze ugyanarra a koncepcióra rajzolva a műszerfal. Ez itt szinte teljesen a 2-es Mazdáé, amire köztudottan épül a CX-3.

A kategória felső szintjén megszokottnál is igényesebb a lyuggatott fehér bőr és a fekete velúr kombójából alkotott ülésborítás, ízlésesek a piros bőrrel vont, és a szürke karbon betétek. Nagyon úgy tűnik, tényleg az említett, jól szituált nagyvárosi nőknek készíti a CX-3-at a Mazda.

Hajtáslánc és felszereltség

G150 Revolution Top AWD AT a tesztautó teljes neve, amiben benne van szinte az összes lényeges információ. A G150 a két benzines CX-3 motor erősebbjét jelöli, értelemszerűen 150 lóerővel, és 204 Nm maximális nyomatékkal. Viszont lényeges különbség a 2-eshez Mazdához képest, hogy ebbe nem az 1,5-ös blokkot szerelik, hanem a kétlitereset. Visszatérve a teljesítményre, véleményem szerint elégséges lenne az 1300 kilós, 4,2 méter hosszú és mindössze 153 centi magas kisautóba a 120 lovas is. Az AWD a nagyváros épületei között ritkán szükséges összkerékhajtást jelzi, míg az AT a határhelyzetekben kissé lomha hatfokozatú automata váltót.

Bekerült a CX-3-asba a már ismert i-Eloop start-stop rendszer, ami lassításkor a generátoron át egy kondenzátorba gyűjti a számos autóban elvesző energiát. Az autó elektromos rendszere innen is üzemel, a hivatalos adat szerint városban akár 10 százaléknyi üzemanyagot takarítva meg ezzel, aminek túl sok nyomát nem láttam, de erről majd később.

Áttérve a magasan felszerelt tesztautó extráira, a csúcsverzióban head-up display (a plexifelhajtós, fapadosabb) mutat pár infót a sofőrnek, akire sávelhagyás figyelmeztető sípol, ha szükséges, és koccanásgátló vigyáz rá vészhelyzetben, majd megállás előtt parkolóradarok segítik elkerülni neki az apróbb karcokat. 

Milyen vezetni?

A dizájnja mellett leginkább vezetni volt jó a kéziváltós verziót a premieren, ebben viszont a drágább, és hirtelen padlógázas szituációkban gondolkodós automata működik. Ha nem erőltetjük az autót, gond nélkül kapcsolgat, de én biztosan kézi váltóval venném, sokkal élvezetesebb arcát mutatja úgy a kis SUV, amely tükörsima úton kanyarogni is kimondottan szeret. Az átlagnál testesebb férfiaknak ilyenkor kapaszkodni kell, a rövid ülőlapos első fotelek ugyanis nem igazán tartják a hátat. Ezt tényleg nőknek tervezték, olyan 60 kilóig.

Ha már említem az üléseket, egy közel 9 milliós csúcsverzióba illett volna a két ülés közé könyöklőt szerelni, és a menü forgótárcsás kapcsolójához pedig tisztességes kéztartót. A galéria egyik fotóján látható kis nem tudom én micsodát inkább be sem kellett volna szerelni, annyira kényelmetlen. A menü kezelésének bizonyos elemei eleve bosszantóak, például egyetlen kapcsolással nem lehet a rádió sávjai között váltogatni oda és vissza.

Nem véletlenül hangsúlyoztam az útfelület minőségét az előbb, a keményre hangolt futómű a 18-as, igaz, felettébb mutatós kerekekkel már-már kellemetlenül rázós a gyatra hazai utak jelentős részén. Pedig könnyedén húzza a tesztautót a CX-3 kínálatának legerősebb szívó benzines motorja, nem ő tehet róla, hogy elrontja a játékot, sőt, sokszor az egyszerű utazás komfortját veszi el a hazai úthálózat. El ne felejtsem az apró bosszúságok felsorolásánál, hogy csak a sofőr ablaka automata, ami kínos. Ennyire azért ne tessék spórolni, ez a mentalitás nagyon nem illik ehhez, a magát egyre feljebb pozicionáló márkához.

Városban meglehetősen szomjas a kisautó, forgalomtól függően 9-11 liter között evett, s mivel többnyire Budapesten használtan, 400 kilométer után már jelezte, hogy tankolnom kellene. Nem is emlékszem, hogy benzines autóban tapasztaltam-e ilyet valaha. Ismét egy érv a drága automata váltó, és a felesleges összkerékhajtás elhagyására konfiguráláskor. Autóúton nyilván szerényebben fogyaszt, 90-es tempomatos haladás közben 5,2-t, 5,3-at mutatott a kijelzője, mivel azonban kétharmadrészt a fővárosban mentem vele, 8,8 lett az átlagfogyasztásom a tesztidőszak végére.

A tesztautó és hasonszőrű riválisai
Listaár, forint 
Mazda CX-3 G150 Revolution Top AWD AT (150 lóerő)  7 990 000
Honda HR-V 1,5 i-VTEC Executive CVT elsőkerék-hajtással. (130 lóerő) 7 199 000
Opel Mokka 1,4 Turbo Ecotec AWD Cosmo kézi váltóval. (140 lóerő) 6 730 000
Nissan Juke Dig-T Xtronic 4WD  (190 lóerő) 7 494 000

Ár

Az automataváltó, plusz összkerékhajtás és csúcsfelszereltség triója a kis szabadidő-autóknál is szép listaárakat hoz, amelyek közül a CX-3-é a legkövérebb. A képeken látható tesztautó a 160 ezres navival, és a közel 100 ezres metálfényezéssel immár 8,25 millióba kerül, amire nyilván rávágják páran, hogy hát annyiért már rendes…

Riválisai közül ez a legtrendibb, leginkább a prémium irányába közelítő jószág, bár simán lehet, hogy sokaknak valamelyik konkurense már külsőre is vonzóbbnak tűnik. Vezethetőségben talán ez a legjobb, helykínálatban viszont a HR-V, majd a Mokka a sorrend, úgyhogy ár/érték arányban semmiképpen nem nevezném bajnoknak, sőt.

Ez egy beleszeretek, és szemet hunyok a hibái felett autó. Velem is ez történt, tengernyi apró hülyesége ellenére változatlanul imádom.

 
Mellette – Ellene
  • Baromira jól néz ki
  • Sima úton élmény vezetni
  • Ízléses, finom a belseje
  • Drága
  • Szűkös
  • Rossz utakon rázós

 

Szavazás

Mennyit ér az autó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mtbe

    Ez nagyon nem tetszik. A cikk olvasása közben sokszor mondtam magamban: “egy nyolcmilliós autóban”. Csak a sofőr ablaka automata. Egy nyolcmilliós autóban. A belseje számomra ízléses, de nem nyűgöz le. Kívül tényleg szép, mondjuk a fehér színt sötétített üveggel kedvelem a legkevésbé.
    Tele van radarokkal, mert lassan elfogynak az ablakok. Valahogy nekem ez kicsit paródia jellegű dolog.
    Az az érdekes, hogy a fogyasztás nem lepett meg. Végül is egy nagy, erős szívómotor, ez van, benyel 10 litert városban.
    Nyolcmillióból én valószínű, inkább egy szintén nagyon jól felszerelt, alsó-középkategóriás kocsit vennék, akár a legerősebb dízelekkel. Persze azok kevésbé izgalmas autók.

  • PDA FAN

    Szerintem csúnya, aránytalan. A Mazda 6-on ezek a vonalak nagyon jók, a Cx5 már határeset, mert kissé ormótlan, a Cx3 meg simán ronda.

  • mtbe

    Szerintem a 3-ason is szépek ezek a vonalak, Mazdából az a kedvencem.

  • MetroGoldwinMayer

    Ez a kategória eleve tragédia. Ha nagyon nem tudnám a pénzem értelmes dologba tenni, akkor is CX5-öt vennék – de minek.

    Ebben a kategóriában a szépség elég erős fogalom, a prémiumSUVok is rondák, meg nem is valók semmire. Pályán magas=sokat fogyaszt, terepre meg nem való, szekérúton meg bármi elmegy. Ok, kényelmes a beszállás + kilátni, ideális városi(..:D) autók, de akkor meg egyterü, hamár.

  • OKdoki

    Azért ez elégé furcsává teszi azokat az újságírói megjegyzésket, amiket a benzines Mazda CX-5 AWD AT fogyasztásával kapcsolatban tapasztaltak. “Alig eszik nyolcat városban. Egy automata őszkerekes!” Ja kérem! Éjszaka. Vagy 30% város 70% országút esetén az átlag. Állítólag a Mazda 6 meg 7 literrel is eljár, pedig minimum 1320 kiló. És ebben az autóban is benne volt az modern stop-start rendszer. Nem kéne ezeket az autókat egyszer valóban a városban és forgalomban tesztelni? Most végre összejött!

  • hova

    A 3-as Mazda szedán maga a tökéletesség. Ezt a formát nyomják rendre. A 6-os már picit “utánzat” szagú, de még mindíg tökéletes. A CX3-s cikkbeli autó is sokkal elegánsabb mint bármelyik hasonló SUV, de ezért 8 milkóért érdekes dolgok hiányoznak belőle. Sokra nem tartom a SUV-kat, / mit lehet velük kezdeni a mutogatáson kivől? / de tutira benyeli városnam a 10 litert.Az új 3-s is okozott meglepetéseket fogyasztás terén!

  • Csak_egy_hozzaszolo

    Az ár érthető, mert megteheti a gyártó. aki ilyet vesz rég nem az árát nézi. Ez már inkább szimbólum hogy nekem ilyenre is tellik. ezek azok az autók amiknek nem sok hasznuk van. Bár ettől függetlenül szerintem Jól néz ki. De sosem kellene :)

  • Gianniz

    Szűk csicsafos.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.