Teszt: Nissan X-Trail Tekna 1,6 DIG-T

Vidékről a városba került - Nissan X-Trail

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.10.10. 06.00

Nagyapja már rá sem ismerne a harmadik generációs X-Trailre. Most kis, tubós benzinmotorral és elsőkerék-hajtással próbáltuk

Röviden – Nissan X-Trail 1,6 – 160 LE

Mi ez?

Hétüléses, nagyméretű szabadidő-autó piciny benzinmotorral  

Mit tud? Pofás, nagy autó, tágas, okosan variálható belsővel
Mibe kerül? Az X-Trail árlistája hajszállal 7 millió forint alatt kezdődik és 10,9 milliónál végződik
Kinek jó?  Aki csinos, nagy bendőjű családi autóra vágyik, annak tutira jó lesz

A Nissan X-Trail a kezdetektől leginkább baltával faragott vonásaival, tekintélyes belső terével, megbízható műszaki tartalmával és biztos tereptudásával lopta be magát a vásárlók szívébe. A legutolsó generáció azonban szakított a vidéki életmóddal, szépen felöltözött és beköltözött a városba. Az új élettérhez annyira jól alkalmazkodott, hogy a tesztautó már csak elsőkerék-hajtású, terepen legfeljebb az átlagosnál nagyobb hasmagassága segíthet valamit, más nem.

Külső

Formája, stílusa már inkább a Qashqai-t idézi, ami nem is véletlen, a két modell jóval közelebb került egymáshoz, mint korábban. Például aki hétszemélyes Qashqai-ra vágyik, már hiába keresi a +2-es változatot a kereskedésekben, neki már mindenhol az X-Trailt fogják ajánlani. A Nissan Qashqai-jal közös moduláris padlólemezen nyugvó X-Trail bő negyed méterrel hosszabb a rokonánál, saját maga korábbi verziójához képest pedig 76 milliméterrel nagyobb a tengelytáv és kapható hétszemélyes változatban, illetve szimplán elsőkerék-hajtással is.

Megjelenése teljesen európai stílusú, modern, tele van ívekkel, a nemzetközi bemutató tanúsága szerint még némi agresszivitást is megpróbáltak belevinni, szerintem sikertelenül. Az X-Trail egyáltalán nem ijesztő, sokkal inkább barátságos, mégis komolyan vehető külsejű jószág. Görbületekkel, gondosan kidolgozott apró részletekkel, és a jó ízlés határain belül maradó, mégis jellegzetes LED-es nappalifény-dizájnnal. Az extra odafigyelés nem véletlen, az új X-Trailtől jóval többet várnak, mint elődeitől. 

Jó kiállású, cseppet sem agresszív, de komolyan vehető autó a z X-Trail

Vállalható mennyiségű króm, csinos nappalifény és jó arányok


Belső

Adatlap

Nissan X-Trail Tekna 1,6 DIG-T

Teszt: Nissan X-Trail Tekna 1,6 DIG-T 1
Motor 1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 200 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,7 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

Közel derékszögben nyíló ajtajaival az X-Trail belsejét könnyű megközelíteni. Az, hogy az első két ülés kényelmes és tágas az teljesen normális, nincs ebben semmi váratlan, de az X-Trail második sora is teljesen korrekt, hely is van bőven, emellett az ülések háttámlájának szöge, illetve a sínen csúsztatható foteleknek hála a lábtér is változtatható. 

Nem, mintha hátul bárkit is zavarna a túl nagy lábtér, sokkal inkább azért, hogy az utolsó, harmadik sorban is ülhessenek emberek. Na jó, inkább csak gyerekek, vagy hobbitok, kevés uzsonnával. A harmadik üléssor felára 300 ezer forint, és a hatalmas üvegtetővel párban is rendelhető, ilyenkor 500 ezer forintot kell még hozzácsapni az eredeti vételárhoz.
A két plusz ülés egy mozdulattal elővarázsolható az alapállásban 550, kreatív üléshajtogató öt perc után pedig durván két köbméteressé puffasztható csomagtartó padlójából, és a visszarendezéshez sem kell műszaki diploma. Bútorozása rendben van, a felhasznált anyagok ott puhák, ahol puhának kell lenniük, és ott olcsóbbak, ahol a kutya sem kopogtatja őket. Pár műanyag dekorelem talán már kicsit soknak tűnhet, de belefér, ez legyen a legnagyobb baj bent.

A belső dizájn is van olyan jó, mint a külső

A közlekedési jelzőtáblák nagy részét is képes elolvasni

Kormánya jó fogású, a kasztni tisztességesen átlátható a többi közlekedőnél kissé magasabban lévő ülésből. Ha ez a helyzeti előny mégsem lenne ez elegendő, akkor kamerák képeiből összeállított, sajnos nem túl részletes panorámaképen felülnézetből is megnézhetjük az autót, hogy kiderüljön milyen aljas virágládák, kiskutyák rejtőznek a holtterünkben. Vezetőtámogató rendszerekkel jól áll az X-Trail, vészfékasszisztens, éberségfigyelő, közúti táblafelismerő, sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő, automata távolságifényszóró-kapcsoló, és mozgó objektumok észlelésére alkalmas berendezés is kerülhet bele igénytől és pénztárcától függően. 
Szabadidő-autóhoz illő módon tengernyi gyári kiegészítővel lehet javítani az X-Trail megjelenésén, használati értékén. Vásárolható hozzá csomagtér védő műanyag betét, síléctartó, tetőbox, akár 3 kerékpár szállítására alkalmas bringatartó, lecsatolható vonóhorog, kutyarács, kerékfellépő, és persze mindenféle külső kiegészítő is, felnitől a szélterelőig, műanyag karosszéria rátétekig.
Márka, modell: Motor: Teljesítmény: Ár:
Toyota RAV4 2,0 VVTI 151 LE 9 855 000 ft
Honda CR-V 2,0i 150 LE 9 299 000 ft
Nissan X-Trail 1,6 DIG-T 163 LE 9 290 000 ft

Milyen vezetni?

1,6 literes benzinmotort tenni egy ekkorára hizlalt autóba, nem feltétlenül tűnik bölcs dolognak. Hiába a turbó és a papíron 163 lóerő, alacsony fordulaton nem veti szét a motor ereje az autót. A kétezres fordulatszám környékétől aztán magára talál és innen szórakoztatóvá válik vele az autózás. Autópályán a hosszú hatodik fokozat tesz jó szolgálatot, így csendben és takarékosan lehet vele autózni. 

Váltója könnyen jár, egy kis határozottság, pontosság jól jönne neki. Futóműve a korábbi X-Trailtől eltérően egyáltalán nem terepre szánt, lágy, kényelmes valami, hanem kifejezetten feszes, sokkal inkább jó minőségű aszfaltra való. Ott viszont remekül úton tartja az autót, amely magas építésének dacára teljesen stabil, nem dülöngél, nem bólint nagyokat. Vezetni egész élvezetes, 4,6 méteres hossza és 1,8 méteres szélessége ellenére jól manőverezhető autó.

A második sor ülései előre hátra tologathatóak

Kinek?

Aki európai külsejű, hatalmas és jól variálható praktikus belső terű, tágas szabadidő-autót szeretne, amelybe szükség esetén akár heten is be férnek, az X-Trailt mindenképpen nézze meg testközelből is. Az 1,6-os turbós benzinmotorral már 7 millió forint alatt is hazavihető.
Mellette – Ellene
  • Vonzó forma
  • Csendes benzinmotor
  • Tágas, jól variálható belső
  • Bizonytalan váltó

Szavazás

Tízből hány pontot adnál a Nissan X-Trailnek, Kéne? Nem?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mtbe

    Még régen, az előző X-Trail-lel mentem 150-150 km-t, a 2.0 DCi volt benne. Tetszett nekem is a magas üléshelyzet és a motor is nagyon jó volt, sőt, vigyáznom kellett, mert könnyedén túllépett a 130-on.

    Ez a mostani is nagyon tetszik, valószínű, én az 1.6 DCi-vel venném meg.

    Tényleg; mennyit evett a tesztautó?

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.