Teszt: BMW 220i Gran Tourer

BMW-emblémás családi kisbusz. Ez már a világvége?

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 06.00

Hagyományos BMW-nek gyenge, kompakt egyterűnek viszont zseniális a 220i Gran Tourer.

Röviden – BMW 220i Gran Tourer

Mi ez?

Kompakt egyterű, prémium kivitelben, BMW-emblémával 

Mit tud? Hét ülőhelyet kínál aránylag kompakt külső méret mellett
Mibe kerül? A legolcsóbb 220i Tourer alapáron 8,5 millióba kerül, míg a legdrágább 11,3 millió forint. Plusz extrák. A tesztautó felfelé kerekítve 12,8 millió forint.
Kinek jó?  Akit inkább a prémium kivitel és a márkajel érdekel, mint az, hogy valóban praktikus és jó árú járgányt vegyen

Teszt: BMW 220i Gran Tourer 1

A BMW 2-es Gran Tourer maga az ellentmondás. Az egyterű leginkább olyan autókategória, amit a népesebb családok főleg azért vesznek, hogy hatalmas, praktikus és amennyire lehet, olcsó legyen, beleférjen kutya, macska, papa-mama, víziló, nem pedig azért, hogy borjúbőr-kárpit illata lengje be a lazacszínű hangulatvilágítással feldobott prémium minőségű belsőt.

Amibe igazi gyereket legfeljebb vákuumfóliázva engedne be bárki. Ennek ellenére a BMW kitalálta, hogy legyen ilyen, eddig sosem volt kompakt prémium egyterű kategória, és meg is csinálta a 2-es Gran Tourert. Jó munkát végeztek vele.

Tegye fel a kezét, aki szerint ez szép!

Külső

Tágas egyterűből aránylag nehéz vonzó formájú példányt faragni. Általában nem is sikerül, így az sem meglepő, hogy a BMW 2-es Gran Tourer sem lett csinos, sőt, külseje alapján elég nehéz volna megkívánni a Ford S-Max-nál 24 centivel, az Opel Zafirí Tourernél 10 centivel kurtább egyterűt. Ugyan mindene megvan, amitől szeretjük a BMW-t, de így, ezen a nagyra dagadt testen idétlenül mutatnak a jelleget adó anyagok. Vagy csak szokatlan, hogy veséket, Angel Eye-t látunk egy hétszemélyes minibuszon és idővel majd hozzászokunk ehhez is, nem tudom. Hamarosan kiderül, hogy kell-e ez a népeknek, vagy sok más keresztezéssel előállított autóhoz hasonlóan csendben eltűnik majd ez a modell is.
Mindenesetre a forma cseppet sem szexi, buta, nagy és meredek szögben álló feneke van, pedig az eleje egész ígéretesen indul. Csak ugye a harmadik üléssornak és a csomagtartónak is el kell férnie valahol. Mindegy, formán nem érdemes rugózni, szerencsére nem vagyunk egyformák, így van, akinek a nagy fenék jön be, és van akinek a maréknyi és hála Istennek senkinek nem kell meggyőzni a másikat a saját igazáról. 

Ízléses, tágas, okos a belseje

Belső 

Belülről már jóval szerethetőbb arcát mutatja az autó, berendezése ízléses, a kivitelezés parádés, ergonómiailag is szinte kikezdhetetlen. Ülései jó oldaltartásúak, állítható az ülőlap hossza, és a deréktámasz is jól jöhet. Talán a fényes zongoralakk-szerű műanyag burkolatot hagynám ki a belsőből, amin már pár porszem is hangosan üvölt. Klassz az éjszakai hangulatvilágítás, a hatalmas képernyő, a kézírást is felismerő iDrive-tárcsa, vagy éppen az adatokat plexilapra vetítő, de mindent tudó, színes kijelzős head-up display is. A sofőr magasabban ül benne, mint az átlagautóban, előre hátra jól átlátható az autó, és emellett elöl-hátul radarok és kamera is segít a parkolásban.

Kényelmes ülések, sportos hangulat odabent

Adatlap

BMW 220i Gran Tourer

Teszt: BMW 220i Gran Tourer 2
Motor 1998 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 192 LE
Nyomaték 280 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,7 sec
Végsebesség 223 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,4 l / 100 km

Praktikus megoldások is jutottak a belsőbe, amelyek némelyike szinte már egy francia egyterű szintjét is eléri. Második üléssora 1/3-2/3 arányban előre-hátra tologatható, a háttámlák 2-1-2 arányban, gombnyomásra is elfektethetők és három gyerekülés simán belefért, és van benne lehajtható szalonnázóasztalka is. Használaton kívül a kalaptartó elfér a csomagtartó mélyén, vannak óriási ajtózsebek, ülés alatti, előtti kis rekeszek, és az alapállásban 645 literes, de üléshajtogatás után bitang nagyra, 1905 literesre növelhető csomagtartóban is megvan minden, ami csak kellhet: fedett titkos rekesz, szatyorkampó, rögíztőpontok, hálós zseb, 12 voltos csatlakozó, világítás stb.

Helykínálat szempontjából az első két sorban mindent megkapnak az utasok, bár a második sorban középen ülni már nem nagy élmény. Ilyenkor érdemes arra gondolni, hogy a csomagtartó padlójából egy mozdulattal előhajtogatható harmadik sor még ennél is szerényebb teret kínál, oda leginkább csak a gyerekek másznak be szívesen. 

Videón így néz ki a 2-es Gran Tourer belseje:

Milyen vezetni?

Ezen a téren egy elsőkerekes, hétszemélyes, galériázható belmagasságú bálnaformától nem vár túl sok élményt az ember. Pedig a BMW 2-es Gran Tourert határozottan jó dolog vezetni. Kétliteres, 192 lóerős négyhengeres turbós benzinmotorja több mint elég ebbe a kasztniba, néma csendben működik –  a start-stop rendszer is észrevétlenül, finoman, feltűnés nélkül teszi a dolgát – és szinte minden helyzetet meg lehet vele oldani, van benne elég tartalék. Fogyasztása 500 kilométernyi fele-fele városi és autópályás autózás után mérve 8,6 literre jött ki. 

Hagyományos műszerek, felettük a HUD plexija

Kézi váltós BMW tesztautóval már nem is tudom, mikor találkoztam utoljára, így teljesen váratlanul ért, hogy ezt mennyire varázslatosan finoman is meg lehet oldani egy autóban. A titok annyi, hogy visszaváltásnál, miután megvan a kiválasztott fokozat de a kuplungot még nem engedtük fel, az elektronika megemeli a motor fordulatszámát, mintha gázfröccsöt adna és rángatás nélkül, finoman válthat az is, akinek kevés érzéke van az efféle dolgokhoz. Válthatunk négyesből kettesbe, hatosból hármasba, az autó pontosan tudja, hogy pár másodpercig milyen fordulatszámra állítsa be a motort, hogy zökkenőmentes legyen a váltás. Sőt, ez felfelé kapcsolásnál is működni látszik.

Óriási raktér

Kormányzása precíz, pontos, a fék jól adagolható és hatékony is, és a stabil futóműre sem lehet semmi rosszat mondani. Egyterű szörny ide vagy oda, a BMW 2-es Gran Tourert baromi jó vezetni. Amit lehetett, kihozták az autóból, így ha minden reggel leszegett fejjel, hunyorítva, elölről közelítve száll be valaki az autóba, akár örökre elfelejtheti, hogy mekkora feneket húz maga után, és élvezet lesz vele minden perc. 

Kinek jó?

Főleg vezetni szerető, márkahű háziasszonyoknak, vagy a hátsókerekes BMW-zésen már túljutott, családos apukáknak, akik a remek vezethetőség, tisztességes kivitelezés mellett azt is fel tudják dolgozni, hogy a 2-es Gran Tourer annyira férfias valami, mint egy patchwork tanfolyam. És persze van rá egy kis plusz pénzük, mert BMW emblémával az egyterű is többe kerül.
Mellette – Ellene
  • Erős, csendes motor
  • Prémium minőségű belső
  • Remek hangszigetelés
  • Jó vezethetőség
  • Szűk harmadik üléssor
  • Megosztó forma
  • Elsőkerék-hajtás
  • Drága

Szavazás

És te hány pontot adnál ennek az unortodox BMW-nek?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zselatyne

    Az jutott eszembe, hogy ugye nem tesz jót a motornak az, ha terhelés nélkül magas fordulaton járatják, ezért pl le is szabályozzák őket mostanság. Egy ilyen visszaváltás segéd, ami a fordulatszámot felnyomja oda, ahova kell, nem káros? Pl 60-nál egy gyors előzés miatt visszadobja a mama 5-ből 2-be, de lassan engedi rá a kuplungot, így mondjuk minden ilyen alkalom során forog a motor 1 másodpercet 5 ezres fordulaton.

  • geotrinus

    BMW kisbusz? Ez majdnem akkora gyalázat, mint a dízel Maserati.

  • subtotal

    zselatyne: inkább nem engedi leesni a fordulatot, mint felpörgeti. Olyan kicsit, mintha hamarabb kezdenéd nyomni a gázt, mint ahogy a kupplung felengedésével elkezd összefogni a hajtáslánc.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.