Teszt: Volvo V60 D4 AWD Cross Country

Egy skandináv úr, aki nem ijed meg a sártól

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.29. 17.00

Érdekes jelenség a Volvo V60 CC. Van benne egyfajta klasszikus hangulatú luxus,svéd felsőbbrendűséget sugároz, és nem is okoz csalódást.

Röviden – Volvo V60 D4 AWD Cross Country 

Mi ez?

Családi prémium kombi, terepre emelt tálalásban
Mit tud? Elboldogulni könnyebb terepen, kiemelkedő komfortos utazást négy embernek 
Mibe kerül? 10 930 000 a CC alapára, a Summum csúcsfelszereltséggel 13 070 000 Ft
Kinek jó?  Aki prémium minőségű, stílususkombit akar, de valami másra vágyik, mint amit a megszokott német és japán márkák nyújtani tudnak

Mindenekelőtt nem árt tisztázni a Volvo utóbbi években kissé megkavart családfáját. Mert már megszoktuk, hogy a V általában kombit jelöl, az XC pedig a terepre felkészített, illetve SUV típusok azonosítását szolgálja.
Csakhogy jött a svédek kompaktja a V40, ami ugye eleve nem kombi, ráadásul a terepes verzió sem XC40, mint az XC70 esetén, hanem Cross Country. Reméljük helyreáll a zavar az erőben, elvileg három modellcsalád jelent majd a márka jövőjét, a 40-es (V40, XC40), 60-as (S60/V60, XC60) és a 90-es (S90, V90, XC90) család. 
Ebbe tagozódik bele a Cross Country felszereltség, amolyan átvezető lépcsőfokként az utcai modellek, és az XC szabadidőautók közé. A Cross Country márkanév története egészen a múlt évezredbe nyúlik vissza. A prémium márkák közül elsőként -1997-ben- a Volvo kínált terepre is alkalmas, különleges stílusjegyekkel felruházott kombi autókat, amikor bevezette a V70 Cross Country modellt.
Ezzel elértünk a konkrét autóhoz, ami esetünkben egy Volvo V60 Cross Country, vagyis az S60-as enyhe terepre szánt kombija, még az előző generációs 2,4 literes öthengeres dízelmotorral. 

Kívül

Legmarkánsabb különbséget az aszfaltra szánt kivitelhez képest a hasmagasság 6,5 centiméteres emelése jelenti. Erre jön a tipikus kiegészítő szett: vaskos, matt fekete műanyag keretet kaptak a sárvédők, az ajtók alatt szürkében villan ki a dekorációs célt szolgáló küszöb, a far és frontrészen pedig szintén szürke műanyag elemek, alvázvédő lemezek hirdetik az autó hovatartozását. 
Ezzel a barna színnel a lehető legjobb csomaggá érett a modellciklusa utolsó éveit taposó Volvo V60-as.  Kiforrott, robusztus stílusával magabiztos benyomást kelt.
 
Apró részletekben rejlik a vonzereje, a márkától kissé szokatlan, szinte hivalkodó a hűtőrács gigantikus méretű méhsejt mintázatú díszítése, a motorháztető vaskos domborítása, vagy a két, méretes kipufogóvég.

Belül

Bár változott itt-ott, kapott például teljes LCD műszerfalat, a Volvo V60 Cross Country beltere mégis az a klasszikus, svéd módra egyértelmű, mégis kellemesen otthonos benyomást kelti, amit bő tíz éve tálal a márka. Ezért hatalmas előrelépés a Volvo XC90 által megkezdett modellváltási hullám, az a következő tíz év előfutára, a V60 pedig az előző zárása. 
A digitális műszeregység megjelenését a baloldali bajuszkapcsolóval változtathatjuk, összesen három opció áll rendelkezésünkre, a takarékos vezetésre buzdító ECO, a mindennapokra célzott elegáns, és a vörös színnel vadított Sport. 
Aki már hozzánőtt okostelefonjához, és mindene az érintőképernyő, annak bosszúságot okozhat a csak nyomógombbal irányítható központi kijelző. 
Mai szemmel nézve már lassan reagál az egy gombbal noszogatható rendszer, menüi nehezen kezelhetőek, és nyakatekert logikát követnek. Nyilván ez is ízlés dolga, ha valaki vérbeli hifi őrült, biztos értékeli a külön, Sound gombra telepített hangszínszabályzót, de talán akad fontosabb funkció, amit egy érintéssel kellene elérni. 
Szintén múltidéző a középkonzol gomberdeje, csak nyomógombból 31 darab akad, és ebben nincs benne a szellőzés kezelőfelülete. Kitűnő viszont az anyaghasználat, a barna öltésekkel varrott kéttónusú bőrülések mellett őrült jól mutatnak a mesteri fabetétek, valamint a finoman megmunkált, az ajtón, a légbeömlők körül, középkonzolon feltűnő fém díszítőelemek.
Hátul ketten utazhatnak kényelmesen, az ülésfűtésnek hála, meleg üleppel, és a négyajtóssal szemben itt a fejük is kényelmesebben elfér, de még így is szűknek mondható az autó méreteihez képest. 
Ugyanez jellemzi a csomagteret is, a Volvo V60 CC, amolyan sportkombi, inkább a formára, mintsem az óriási raktérre hegyezték ki. Alaphelyzetben 430 literes csomagtere 1241 literig bővíthető, és ezzel bőven elmarad az ellenlábasokkal szemben, (Škoda Octavia Scout 610-1740 liter, VW Passat Alltrek 588-1716 liter, Opel Insignia Country Tourer 540-1530 liter,). A nagyobb hasmagasság miatt a csomagokat is magasabbra kell emelni, de legalább perem nem akadályozza a pakolást, a 40-20-40 arányban dönthető üléseket előre engedve sík rakodófelületet kapunk. 

Milyen menet közben?

Kiforrott technika dolgozik a kínálat tetejét jelentő D4 AWD verzióban. A 2,4 literes, 190 lóerős, 420 Nm nyomatékú dízelmotortól hatfokozatú automata váltón keresztül jut el a a mozgási energia mind a négy hajtott kerékhez. 
Öthengeres hangjával ma már egy kihalófélben lévő fajt képvisel, egyedi orgánuma erőteljes gyorsítások alkalmával egyértelműen felismerhető, és ez olyan zaj, amit vétek lenne elszigetelni az utasok fülétől. 
Megvan benne az a számokkal, görbékkel nehezen igazolható érzés, a “köbcentiből tolás”. Lehet, hogy csak szentimentális gondolat, mégis mintha ezt a szekeret még öt ökör húzná, és nem ötezer doppingolt, mesterségesen felpumpált patkány. 
Pörgetni felesleges, a 20 szelepes blokk 4000-es fordulatnál leadja maximális teljesítményét, 420 Nm nyomatéka pedig 1500-tól rendelkezésre áll. Sőt, sietni is felesleges, de nem is fogunk őrülten előre törni, mert a Volvóktól megszokott maximális komforton a V60 CC még csavar egyet a kényelem irányába. 
A régi vágású Geartronic automata puhán kapcsol, a magasabb építés miatt beépített hosszú rugók áldásként hatnak a hazai utakon, és bár 18 colosak a felnijei, mégis megnyugtató 235/50-es a gumiméret. Ez az érték ma már húsos oldalfalúnak számít, és még egy lapáttal rátesz a már említett, úthibákat kisimító, kátyúkat, felnit metsző repedéseket semlegesítő karakterre. 
Ülései kiválóak, a hátnak hosszú úton kíméletes, ugyanakkor megfelelő tartást adó darabok, aki sokat utazik, és ez fontos szempont az nem fog csalódni a svédek régóta bevált megoldásában.
1823 kilogrammos tömeg, összkerékhajtás, automata váltó, ehhez az összeállításhoz a 8,3 literes, főleg autópályán mért átlagfogyasztás kifejezetten jónak mondható.
Érdekes jelenség a Volvo V60 CC. Van benne egyfajta klasszikus hangulatú luxus, az anyagok, a beltér hangulata, az összeszerelés, az öthengeres motor svéd felsőbbrendűséget hirdet, és nem is okoz csalódást. 

A Volvo XC60 D4 AWD és pár hasonló méretű, tudású családi autó
Listaár, forint 
Seat Leon ST X-perience (184 LE)  9 980 040
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive aut. (150 LE) 11 149 000
Skoda Octavia 4×4 Scout (184 LE) 9 120 690
Volvo XC60 D4 AWD  (181 LE) 10 930 000
Feltéve, ha nem a legfrissebb, legújabb technológiai megoldásokat várjuk egy autótól. Főleg a tiszta lappal induló, teljes generációt váltó, új XC90 mellett érezhető ez, ha négyhengeres motorból facsart lóerőhegyek, óriási kijelzők, minden létező digitális extra az elvárás, akkor inkább várni kell pár évet a hasonló tulajdonságokkal felvértezett utódra. 
Mellette – Ellene
  • Kiemelkedő komfort
  • Van értelme a terepes gúnyának
  • Anyaghasználat a beltérben
  • Egyedi megjelenés
  • Szűk hátsó sor
  • Szűk csomagtér
  • Nehezen kezelhető menü
  • A legújabb Volvo technológia hiánya

Szavazás

Szerinted a tízes skálán mennyire lett kívánatos a terepre szánt Volvo S60?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mootehen

    Azért autós újságíróként leírni azt, hogy VW Passat Alltrek, hát khmmmm. Mind a típusismeretről, mind az angoltudásról sokat elárul.

  • zoldfulu2000

    A konkurensek meghatározásánál megint teljes a homály a szerzőnél (okatvia scout, ezen lehidaltam, a CrossPolót miért nem írja oda?!). Pedig a legevidensebb ellenfél az A4 Allroad. Műszakilag pedig még mindig van amiben nem érte utol a konkurencia a V60ast, pl az LCD műszerfalat elég kevés autó tronfolja (új A4, de annak még mincs allroadja), biztonságban pedig még mindig nagyon ott van a volvo. Ha van márka amelyik évente frissíti minden modelljét, az épp a Volvo (oké, a BMW talán még módszeresebb).

    Nem tudom mekkora tapasztalata van a szerzőnek audikkal, de pl a búcsúzó Q5 fed elektronikája eléggé kőkörszaki (http://autossagok.blog.hu/2015/04/24/audi_q5_teszt), pl a navihoz nincs 3D-snézet csak madártávlat!!!. Nem várok sok pozitívat a kifutó A4 Alroadtól sem.

    A CRV megont nem értem mit keres itt. Az egy városi tömegterepjáró, ez meg egy terepesített prémiumközép kombi.

  • DTF

    Egyedul a dizelmotor nem stimmel, a tobbi tokeletes! Inkabb volvo mint azdi/bmw/ merci/vw

  • Holiday

    Kíváló anyaghasználat….?
    70.000km-nél kiszakadó üléshuzat (csere több, mint 100.000 Ft lett volna)
    80.000km-nél lekopó festés a kormánybőrről
    Zörgő műanyag borítások a csomagtér ajtón
    Nyöszörgő ajtók a B oszlopnál

    Szívesen megmutatom a kétkedőknek.

  • ACC.600

    holiday jól leírta a bmw x3-as főbb jellemzőit. csak kár, hogy rossz cikkhez.
    mondjuk egy skoda után elhiszem, hogy tetszik.

  • zoldfulu2000

    Holi: nem akarlak stresszelni de a fórumok alapján az ülések tartósabbak mint a vezérműlánc :)

    Amúgy a Volvo HU ténlyeg egy xarrágó banda annak alapján amit hallottam (ismerősök BMWtől kaptak már új motort vagy váltót is ingyen gari után, így kell megtartani a vevőt ha már beütött a krach), bár az ülést elég nehéz bizonyítani, szerintem a szakadást illene gariban kezelni. Nékunk 170.000kmig hibátlanul húzták, a V70esen kicsit koptak. A kormány viszont meglepően állandó maradt (a V70 puhább bőre hajlamosabb karcolódásra, a kopás viszont elkerülte).

    Ez inkább rutinkérdés, mert nem hiszem hogy ilyen hibát elkövetsz de ápoltattad a bőrt rendesen? Nekünk eléggé megrepedezett az első évben aztán elkezdtük évente kétszer kenni (sonax bőrűápoló), és utána megállt az erezés a bőrön. TKP az első és a hatodik év között nem romlott érdemben.

  • geotrinus

    Tipikus “apu vedd meg” autó, a koszos dízel miatt meg amúgy se lenne szabad az utakra engedni.

  • Guevara

    “mintha ezt a szekeret még öt ökör húzná, és nem ötezer doppingolt, mesterségesen felpumpált patkány.”

    Ez a tagmondat nagyon szépen összefoglalja a downsizing lényegét! :)

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.