Teszt: Volvo V60 D4 AWD Cross Country

Egy skandináv úr, aki nem ijed meg a sártól

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.29. 17.00

Érdekes jelenség a Volvo V60 CC. Van benne egyfajta klasszikus hangulatú luxus,svéd felsőbbrendűséget sugároz, és nem is okoz csalódást.

Röviden – Volvo V60 D4 AWD Cross Country 

Mi ez?

Családi prémium kombi, terepre emelt tálalásban
Mit tud? Elboldogulni könnyebb terepen, kiemelkedő komfortos utazást négy embernek 
Mibe kerül? 10 930 000 a CC alapára, a Summum csúcsfelszereltséggel 13 070 000 Ft
Kinek jó?  Aki prémium minőségű, stílususkombit akar, de valami másra vágyik, mint amit a megszokott német és japán márkák nyújtani tudnak

Mindenekelőtt nem árt tisztázni a Volvo utóbbi években kissé megkavart családfáját. Mert már megszoktuk, hogy a V általában kombit jelöl, az XC pedig a terepre felkészített, illetve SUV típusok azonosítását szolgálja.
Csakhogy jött a svédek kompaktja a V40, ami ugye eleve nem kombi, ráadásul a terepes verzió sem XC40, mint az XC70 esetén, hanem Cross Country. Reméljük helyreáll a zavar az erőben, elvileg három modellcsalád jelent majd a márka jövőjét, a 40-es (V40, XC40), 60-as (S60/V60, XC60) és a 90-es (S90, V90, XC90) család. 
Ebbe tagozódik bele a Cross Country felszereltség, amolyan átvezető lépcsőfokként az utcai modellek, és az XC szabadidőautók közé. A Cross Country márkanév története egészen a múlt évezredbe nyúlik vissza. A prémium márkák közül elsőként -1997-ben- a Volvo kínált terepre is alkalmas, különleges stílusjegyekkel felruházott kombi autókat, amikor bevezette a V70 Cross Country modellt.
Ezzel elértünk a konkrét autóhoz, ami esetünkben egy Volvo V60 Cross Country, vagyis az S60-as enyhe terepre szánt kombija, még az előző generációs 2,4 literes öthengeres dízelmotorral. 

Kívül

Legmarkánsabb különbséget az aszfaltra szánt kivitelhez képest a hasmagasság 6,5 centiméteres emelése jelenti. Erre jön a tipikus kiegészítő szett: vaskos, matt fekete műanyag keretet kaptak a sárvédők, az ajtók alatt szürkében villan ki a dekorációs célt szolgáló küszöb, a far és frontrészen pedig szintén szürke műanyag elemek, alvázvédő lemezek hirdetik az autó hovatartozását. 
Ezzel a barna színnel a lehető legjobb csomaggá érett a modellciklusa utolsó éveit taposó Volvo V60-as.  Kiforrott, robusztus stílusával magabiztos benyomást kelt.
 
Apró részletekben rejlik a vonzereje, a márkától kissé szokatlan, szinte hivalkodó a hűtőrács gigantikus méretű méhsejt mintázatú díszítése, a motorháztető vaskos domborítása, vagy a két, méretes kipufogóvég.

Belül

Bár változott itt-ott, kapott például teljes LCD műszerfalat, a Volvo V60 Cross Country beltere mégis az a klasszikus, svéd módra egyértelmű, mégis kellemesen otthonos benyomást kelti, amit bő tíz éve tálal a márka. Ezért hatalmas előrelépés a Volvo XC90 által megkezdett modellváltási hullám, az a következő tíz év előfutára, a V60 pedig az előző zárása. 
A digitális műszeregység megjelenését a baloldali bajuszkapcsolóval változtathatjuk, összesen három opció áll rendelkezésünkre, a takarékos vezetésre buzdító ECO, a mindennapokra célzott elegáns, és a vörös színnel vadított Sport. 
Aki már hozzánőtt okostelefonjához, és mindene az érintőképernyő, annak bosszúságot okozhat a csak nyomógombbal irányítható központi kijelző. 
Mai szemmel nézve már lassan reagál az egy gombbal noszogatható rendszer, menüi nehezen kezelhetőek, és nyakatekert logikát követnek. Nyilván ez is ízlés dolga, ha valaki vérbeli hifi őrült, biztos értékeli a külön, Sound gombra telepített hangszínszabályzót, de talán akad fontosabb funkció, amit egy érintéssel kellene elérni. 
Szintén múltidéző a középkonzol gomberdeje, csak nyomógombból 31 darab akad, és ebben nincs benne a szellőzés kezelőfelülete. Kitűnő viszont az anyaghasználat, a barna öltésekkel varrott kéttónusú bőrülések mellett őrült jól mutatnak a mesteri fabetétek, valamint a finoman megmunkált, az ajtón, a légbeömlők körül, középkonzolon feltűnő fém díszítőelemek.
Hátul ketten utazhatnak kényelmesen, az ülésfűtésnek hála, meleg üleppel, és a négyajtóssal szemben itt a fejük is kényelmesebben elfér, de még így is szűknek mondható az autó méreteihez képest. 
Ugyanez jellemzi a csomagteret is, a Volvo V60 CC, amolyan sportkombi, inkább a formára, mintsem az óriási raktérre hegyezték ki. Alaphelyzetben 430 literes csomagtere 1241 literig bővíthető, és ezzel bőven elmarad az ellenlábasokkal szemben, (Škoda Octavia Scout 610-1740 liter, VW Passat Alltrek 588-1716 liter, Opel Insignia Country Tourer 540-1530 liter,). A nagyobb hasmagasság miatt a csomagokat is magasabbra kell emelni, de legalább perem nem akadályozza a pakolást, a 40-20-40 arányban dönthető üléseket előre engedve sík rakodófelületet kapunk. 

Milyen menet közben?

Kiforrott technika dolgozik a kínálat tetejét jelentő D4 AWD verzióban. A 2,4 literes, 190 lóerős, 420 Nm nyomatékú dízelmotortól hatfokozatú automata váltón keresztül jut el a a mozgási energia mind a négy hajtott kerékhez. 
Öthengeres hangjával ma már egy kihalófélben lévő fajt képvisel, egyedi orgánuma erőteljes gyorsítások alkalmával egyértelműen felismerhető, és ez olyan zaj, amit vétek lenne elszigetelni az utasok fülétől. 
Megvan benne az a számokkal, görbékkel nehezen igazolható érzés, a “köbcentiből tolás”. Lehet, hogy csak szentimentális gondolat, mégis mintha ezt a szekeret még öt ökör húzná, és nem ötezer doppingolt, mesterségesen felpumpált patkány. 
Pörgetni felesleges, a 20 szelepes blokk 4000-es fordulatnál leadja maximális teljesítményét, 420 Nm nyomatéka pedig 1500-tól rendelkezésre áll. Sőt, sietni is felesleges, de nem is fogunk őrülten előre törni, mert a Volvóktól megszokott maximális komforton a V60 CC még csavar egyet a kényelem irányába. 
A régi vágású Geartronic automata puhán kapcsol, a magasabb építés miatt beépített hosszú rugók áldásként hatnak a hazai utakon, és bár 18 colosak a felnijei, mégis megnyugtató 235/50-es a gumiméret. Ez az érték ma már húsos oldalfalúnak számít, és még egy lapáttal rátesz a már említett, úthibákat kisimító, kátyúkat, felnit metsző repedéseket semlegesítő karakterre. 
Ülései kiválóak, a hátnak hosszú úton kíméletes, ugyanakkor megfelelő tartást adó darabok, aki sokat utazik, és ez fontos szempont az nem fog csalódni a svédek régóta bevált megoldásában.
1823 kilogrammos tömeg, összkerékhajtás, automata váltó, ehhez az összeállításhoz a 8,3 literes, főleg autópályán mért átlagfogyasztás kifejezetten jónak mondható.
Érdekes jelenség a Volvo V60 CC. Van benne egyfajta klasszikus hangulatú luxus, az anyagok, a beltér hangulata, az összeszerelés, az öthengeres motor svéd felsőbbrendűséget hirdet, és nem is okoz csalódást. 

A Volvo XC60 D4 AWD és pár hasonló méretű, tudású családi autó
Listaár, forint 
Seat Leon ST X-perience (184 LE)  9 980 040
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive aut. (150 LE) 11 149 000
Skoda Octavia 4×4 Scout (184 LE) 9 120 690
Volvo XC60 D4 AWD  (181 LE) 10 930 000
Feltéve, ha nem a legfrissebb, legújabb technológiai megoldásokat várjuk egy autótól. Főleg a tiszta lappal induló, teljes generációt váltó, új XC90 mellett érezhető ez, ha négyhengeres motorból facsart lóerőhegyek, óriási kijelzők, minden létező digitális extra az elvárás, akkor inkább várni kell pár évet a hasonló tulajdonságokkal felvértezett utódra. 
Mellette – Ellene
  • Kiemelkedő komfort
  • Van értelme a terepes gúnyának
  • Anyaghasználat a beltérben
  • Egyedi megjelenés
  • Szűk hátsó sor
  • Szűk csomagtér
  • Nehezen kezelhető menü
  • A legújabb Volvo technológia hiánya

Szavazás

Szerinted a tízes skálán mennyire lett kívánatos a terepre szánt Volvo S60?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mootehen

    Azért autós újságíróként leírni azt, hogy VW Passat Alltrek, hát khmmmm. Mind a típusismeretről, mind az angoltudásról sokat elárul.

  • zoldfulu2000

    A konkurensek meghatározásánál megint teljes a homály a szerzőnél (okatvia scout, ezen lehidaltam, a CrossPolót miért nem írja oda?!). Pedig a legevidensebb ellenfél az A4 Allroad. Műszakilag pedig még mindig van amiben nem érte utol a konkurencia a V60ast, pl az LCD műszerfalat elég kevés autó tronfolja (új A4, de annak még mincs allroadja), biztonságban pedig még mindig nagyon ott van a volvo. Ha van márka amelyik évente frissíti minden modelljét, az épp a Volvo (oké, a BMW talán még módszeresebb).

    Nem tudom mekkora tapasztalata van a szerzőnek audikkal, de pl a búcsúzó Q5 fed elektronikája eléggé kőkörszaki (http://autossagok.blog.hu/2015/04/24/audi_q5_teszt), pl a navihoz nincs 3D-snézet csak madártávlat!!!. Nem várok sok pozitívat a kifutó A4 Alroadtól sem.

    A CRV megont nem értem mit keres itt. Az egy városi tömegterepjáró, ez meg egy terepesített prémiumközép kombi.

  • DTF

    Egyedul a dizelmotor nem stimmel, a tobbi tokeletes! Inkabb volvo mint azdi/bmw/ merci/vw

  • Holiday

    Kíváló anyaghasználat….?
    70.000km-nél kiszakadó üléshuzat (csere több, mint 100.000 Ft lett volna)
    80.000km-nél lekopó festés a kormánybőrről
    Zörgő műanyag borítások a csomagtér ajtón
    Nyöszörgő ajtók a B oszlopnál

    Szívesen megmutatom a kétkedőknek.

  • ACC.600

    holiday jól leírta a bmw x3-as főbb jellemzőit. csak kár, hogy rossz cikkhez.
    mondjuk egy skoda után elhiszem, hogy tetszik.

  • zoldfulu2000

    Holi: nem akarlak stresszelni de a fórumok alapján az ülések tartósabbak mint a vezérműlánc :)

    Amúgy a Volvo HU ténlyeg egy xarrágó banda annak alapján amit hallottam (ismerősök BMWtől kaptak már új motort vagy váltót is ingyen gari után, így kell megtartani a vevőt ha már beütött a krach), bár az ülést elég nehéz bizonyítani, szerintem a szakadást illene gariban kezelni. Nékunk 170.000kmig hibátlanul húzták, a V70esen kicsit koptak. A kormány viszont meglepően állandó maradt (a V70 puhább bőre hajlamosabb karcolódásra, a kopás viszont elkerülte).

    Ez inkább rutinkérdés, mert nem hiszem hogy ilyen hibát elkövetsz de ápoltattad a bőrt rendesen? Nekünk eléggé megrepedezett az első évben aztán elkezdtük évente kétszer kenni (sonax bőrűápoló), és utána megállt az erezés a bőrön. TKP az első és a hatodik év között nem romlott érdemben.

  • geotrinus

    Tipikus “apu vedd meg” autó, a koszos dízel miatt meg amúgy se lenne szabad az utakra engedni.

  • Guevara

    “mintha ezt a szekeret még öt ökör húzná, és nem ötezer doppingolt, mesterségesen felpumpált patkány.”

    Ez a tagmondat nagyon szépen összefoglalja a downsizing lényegét! :)

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.