Városi kisautó hosszú utakra

Teszt: Peugeot 208 1,6 BlueHDI - 2015

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.09.19. 07.00

Gyári matt fényezéssel, erős, takarékos dízelmotorral vonzó darab a ráncfelvarrt 208-as.

Röviden – Peugeot 208 1.6 BlueHDi

Mi ez?

A Peugeot sikeres városi kisautója Euro6-os dízelmotorral, 120 lóerővel

Mit tud? Gazdaságosabb, szebb belsővel, dögösebb külsővel
Mibe kerül? 5 milliótól indul a 120 lóerős dízel, a tesztautó ára 45 ezer Ft híján 6 millió
Kinek jó?  Aki némi francia különcséggel megszórt, stílusos, erős, kisautóra vágyik

A Peugeot legsikeresebb méretosztályának méltó képviselője a 208-as, amiből három év alatt egymillió darab talált gazdára világszerte. Eljött az ideje a ráncfelvarrásnak, amelyből egy jó ízléssel összeállított darabot próbáltunk, takarékos és erős dízelmotorral.
   

145 ezer forintba kerül a matt hatású, durvább tapintású fényezés


Külső

Csodálják, simogatják, kérdezgetik. Nem kifejezetten új dolog a matt fényezés az autóiparban, de jól mutatja az emberek reakciója: közel sem megszokott még az ilyesmi – pláne nem a kiskategóriában. A nyár elején modellfrissített 208-asnak ráadásul a nagyítóval keresendő változtatások mellett az opálos fényezés a leglátványosabb újítása, amit egyedi, gyári csomagokkal tehetünk még vonzóbbá.

Tesztautónk esetén ez a Lime Yellow csomag volt, amely neonzöld színű betéteket jelent kívül és belül, még éppen ízléses mértékben. Látványban tehát kifejezetten odatette magát a 208-as, amihez az átrajzolt fényszóró, lökhárító és hűtőrács önmagában még kevéske volna. Az Ice Silver névre hallgató, matt, tapintásra durva felületű fényezés 145 ezer forintos felára ráadásul egészen kedvezőnek tűnik, kivitelezése igényesebb, mint az utólagos fóliázás, és gyaníthatóan tartósabb is annál.

Belső

Adatlap

Peugeot 208 1,6 BlueHDI

Városi kisautó hosszú utakra 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 120 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,4 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,6 l / 100 km

A Peugeot 208 szerencsére nem csak a külsejét tekintve látványos, de az egyik legkarakteresebb kisautó is kategóriájában, annak minden szépségével és nyűgjével. Az anyagok a ráncfelvarrás után igényesebbek a korábbinál, puhábbak, képesek kellemes minőségi benyomást kelteni használójában. A nem először látott apró méretű kormánykerék és a fölé pozicionált műszerfal továbbra is a modell jellegzetessége, és továbbra is rendkívül megosztó. A kormány elsőre alacsonynak tűnő pozíciója egész könnyen megszokható, így tulajdonképpen csak egyetlen bosszantó dolog van vele: mégpedig az, hogy kitakarja a műszerfalat. És ez most nem túlzás: 191 centiméteres magasságommal sehogyan sem tudtam úgy magamra állítani az autót, hogy lássak valami használhatót az órából. Ettől eltérő magassággal változhat a helyzet, de az a megoldás akkor sem éppen felhasználóbarát.

Sokkal inkább annak tűnik a médiarendszer, amely egy 7 colos méretű kijelzőn mutatja a tudnivalókat, és ugyancsak kedvezőnek mondható, 150 ezer forintos árért tud navigálni, kihangosítani (kifejezetten jó minőségben) és okostelefont tükrözni is. Pont ugyanennyiért mérik az árnyékolóval is ellátott panorámatetőt, amit egy kicsit bazárinak tűnő ledes világítással együtt kaptunk. Utóbbin keresztül a hátul ülők is gyönyörködhetnek a felhőkben, akik átlagos testalkattal viszonylag kényelmesen elférnek a második sorban.

Egyedi, stílusos darab a belső, de megszokást igényel a használata


Jól használható médiarendszer, a telefont is képes tükrözni


Milyen vezetni?

Meglepően jó. Ebben jelentős szerepet játszik a 2015-ben már Euro6-os, 1,6 literes dízelmotor legerősebb változata. A 120 lóerős BlueHDi motor helyett talán a középső teljesítményszintű (100 LE) változat is megtenné már, de ezzel igazán élvezetes a menet. Kellően erős már alapjárati fordulatszám közelében is – így nem könnyű vele lefulladni -, szépen egyenletesen húz, miközben nemcsak a hangja, de a fogyasztása is visszafogott.

A rövid belvárosi szakaszokon, a klímát veretve, dinamikusan autózva is kijöttünk 6 literből, amiből az ügyesebbek biztosan képesek lefaragni még közel 1 litert. A 9,4 másodperces gyorsulás elegendő ahhoz, hogy sportosnak hasson a 208-as, de az igazi erőssége inkább a hosszabb távok leküzdése. A hosszúra nyújtott váltóáttételeknek (130-nál hatosban 2300 körül forog) hála nem kell sokat költenünk a benzinkúton – 5 liter körül fogyasztással számolhatunk, amit országúton 4 liter alá is beszoríthatunk.

Pont ennyit láttam a műszerfalból

Az ügyesen kombinált motor/váltó páros már fél siker a vezethetőség pontozásánál, márpedig a hatfokozatú kézi váltó is szerethető darab. A másik felet a kormányzás és a futómű adja a képlethez, amivel szintén kellemesen eltalálta a Peugeot azt a bizonyos középutat. Az apró kormány ellenére túlságosan gokartszerű élményre azért ne számítsunk, de közvetlensége épp elég ahhoz, hogy tudjuk, merre és mikor fordul a Peugeot azután, hogy kiadtuk a parancsot. A futómű is pont ilyen: méretéhez képest kifejezetten ügyesen csillapítja az úthibákat, de a kényelmes beállítás mellett szépen tűri a sportos autózást is, nincs veszélyes oldaldőlés.

Összegzés

Egyedi utasterével és többféle karakterrel választható külsejével ránézésre könnyen elvarázsol férfit, nőt egyaránt a 208-as, de szerencsére jóval többet nyújt, mint puszta külsőségeket. Biztonság terén is előrelépést hozott a facelift – megjelent az automatikus városi vészfékrendszer. A szélvédő felső részén látható rövid hatótávolságú lézeres detektor (Lidar) az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 km/óra alatti sebességtartományban működik. Az Active City Brake néven futó asszisztens így képes elkerülni az ütközést, vagy csökkenti annak súlyosságát.

Kisautóhoz képest tisztességes a hátsó helykínálat

Az alapáron, kedvezménnyel 3 millió forint alatti belépőmodelltől persze nagyon messze van a kipróbált 208-as – pont kétszer annyiba kerül – de arra jó, hogy kiscsaládosoknak a kompakt autókkal szinte egyenértékű kényelmet nyújtson, kellően erős motorizáltsággal és kiterjedt extralistával. Városi közlekedéshez luxus ez a motor, oda inkább a benzines turbómotorok közül válasszunk.

Mellette – Ellene
  • Egyedi fényezés
  • Igényes utastér
  • Erős, takarékos, dízelmotor
  • Kényelmes futómű
  • Megfizethető áru extrák
  • Kitakarja a kormány a műszerfalat
  • Csak Allure felszereltségi szinttel választható
  • Átlagos méretű hátsó lábtér


Szavazás

Hány pontot adnál a legdrágább 208-asnak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Csodálkozom a Franciákon és mégsem: évek óta sinylődnek az asztalnál és olyan gnóm autókat hoznak ki, hogy esőbeállónak sem jók. Tessék ezt a szerencsétlen autót megnézni: szerintem Szenegál is csinál ilyet……….

  • bochi

    Szerintem se sikerült jól továbbvinni az előd formáját. Plusz annyit nem ér az egyediség, hogy ne lehessen látni a műszerfalat.

  • oszkopeter

    Egy jó tanács: le kell tolni mélyre a kormánykereket és akkor tökéletesen látszódnak a műszerek. Kár, hogy erre a vezess.hu-nál még mindig nem jöttek rá…

    Épp ez a kis kormánykerék előnye, hogy tökéletesen “ölbe” lehet venni, mint egy dodgem-ben. Ha felemeljük úgy, ahogy a képen van, akkor semmi értelme az egésznek.

  • Szuperjeno

    Kedves hova!

    Ezt a hozzászólást inkább az új Prius cikkhez kellett volna írnod. Na az egy igazi gnóm:
    http://www.vezess.hu/hirek/kiszivargott-vadonatuj-toyota-prius/62047/
    És a többi új Toyota modellről nem is beszélve. Ízlések és pofonok.

    Élőben amúgy nem rossz a kis Peugeot, eléggé torzítanak ezek a képek. Másrészt ha azt akarod hogy egy rövid városi autóban magasabb emberek is elférjenek, akkor ilyen “gombócot” kell tervezni. Ha nem fért volna el a 190 centis vezető, akkor meg az lenne a baj… Ez a kategória nem az eleganciáról, hanem a maximális helykihasználásról szól. Ha megnézed, ez 30-40 centivel rövidebb mint sok kisautó, ezért jóval könnyebb parkolni, mégis el lehet benne férni elöl-hátul.

  • Szuperjeno

    Amúgy a kormány tényleg nem ilyen rossz mint a képen. Én 185 cm vagyok, egész jól be tudtam állítani magamnak, talán a műszerek legalsó csíkját nem láttam, de ennyi bármelyik autóban előfordul.

  • hova

    Kedves Szuperjeno!

    Elfogadom az érveidet, hasznos autó 185 cm és afeletti embereknek és jól lehet vele parkolni. Az ízlések-pofonok világa ilyen:nekem nem jönnek be a Francia autók, csak szenvedést látok a tervezéseken és kész autókon. A Priusszal nincs semmi bajom, látom, hogy mit akarnak és a formavilága is tetszik. Nekem nincs és nem is volt Toyotám-annyira nem tetszik!-de egyértelmű:mindenki olyan autót vásárol, amilyen célra az megfelel,van hozzá elég pénze és persze a tetszési index sem utolsó.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.