Röviden – Toyota Avensis 2015 2.0 D-4D

Mi ez?

Alaposan átdolgozott, harmadik verzió a középkategóriás Toyota harmadik generációjából  

Mit tud?BMW-dízelt kapott, takarékosabb, biztonságosabb és csendesebb , de érezhetően javult a futómű is. És megmaradt könnyűnek.
Mibe kerül?A legolcsóbb 143 lóerős BMW dízellel 8,5 millió Ft listaáron.
Kinek jó? Leginkább nyugodt stílusban vezető, középkorú vagy annál idősebb férfiaknak válhat be.

Frissebb, fiatalosabb lett az Aurishoz hasonló külsővel

Külső

Rápillantottam a mélygarázs félhomályában a barna Avensisre, és egy pillanatig teljesen biztos voltam benne: egy Auris áll tőlem 30 méterre, és valaki csúnyán megviccelt. De mégsem. Ugyan az Avensis a kompakt kategóriás Toyota meghosszabbított padlólemezére épül, egyértelműen nagyobb annál, és a hasonló front részt leszámítva érezhetően többet is nyújt annál, pláne a mostani megújulás után. 

Adatlap

Toyota, aminek a BMW az erőssége

Teszt:Toyota Avensis 2.0 D-4D 1
Motor1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény143 LE
Nyomaték320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)9,5 sec
Végsebesség200 km/h
Fogyasztás (vegyes)4,5 l / 100 km

Az átalakítás látványos változásokat hozott, de jó, ha tudjuk, az mostani Avensis nem teljesen új modell, hanem egy erősen átdolgozott kivitel, tulajdonképpen a 2008-ban bemutatott autó második és egyben jelentősebb ráncfelvarrása. Hogy miért volt szükség egy 1000 feletti alkatrészt érintő frissítésre a modellváltás helyett, azt valószínűleg a gyengélkedő piac kényszerítette költséghatékonyság magyarázza, de tulajdonképpen teljesen mindegy is az átlag felhasználónak. Utóbbit sokkal inkább érdekli a hétköznapi használhatóság, és azon újítások, amelyek összességben jobb érezhetően jobb autóvá teszik az Avensist.

A jóval markánsabb front szerintünk jól áll a Toyotának, az átdolgozott hátsó sem rontott a kinézeten, oldalról pedig szinte felismerhetetlen az újítás. Tesztautónk barna színével viszont nekem kevésbé sikerült megbarátkoznom, de az is biztos, hogy nem én vagyok a célcsoport.  Itthon szinte csak a flottakezelők vásárolnak Avensist, akik néhány idősebb vásárlóval együtt állnak sorba a pénztárnál.

Belső

Az újítással ugrásszerűen javult a minőségérzet az utastérben, ami az egyik legjobb módja annak, hogy megszerettessék a vevőkkel az új Avensist. Kár, hogy ezt leginkább csak némi összeszokás után lehet élvezni, mert a stílus erősen megkérdőjelezhető, bármennyire is szubjektív annak megítélése. Az Avensis műszerfalán találni néhány olyan elemet, amit mostanra már csak Japánban vagy Dél-Koreában használnak – gondolok itt főleg a hőmérséklet-szabályozás kék hátterű kijelzőjére és néhány nem túl modern hatású kapcsolóra.

Ez nem úgy tűnik, mint egy igényes európai autó belseje


A stílus vitatható, de a minőségérzet kellemes,

Az összhatás így tipikusan nem európai autóra vall – ami a kiváló puha minőségű anyagoknak hála azért így is elég könnyen megszokható. A másik oldalon viszont az Avensis olyan nyugodtságot és csendet sugároz, amely abszolút megnyugtató és kellemes együttlétet ígér rövid és hosszú távon egyaránt, bár ehhez a futómű és a motor/váltó ügyes kombinációja is kellett. A helykínálat is kielégítő a kényelmes utazáshoz, elöl abszolút, hátul átlagosan, az 543 literes csomagtérbe pedig lehet pakolni rendesen.

A műszerfalon a két műszer közötti kijelzőt végre színesre cserélték, és a középkonzolra szerelt nagyméretű monitor is megfelel a kívánalmaknak. Biztonsági felszereltségét tekintve is sokat fejlődött az Avensis, bár a konkurensek között vannak azért nagyobb tudással megáldott modellek is.  Újdonság a szembejövő autókat kevésbé vakító automatikus távfény-működtetésű LED-es fényszóró, valamint a Safety Sense balesetmegelőző rendszer is, amely 30 km/órával képes csökkenteni a becsapódás sebességét. Az utat pásztázó kamerák felismerik az előzni tilos és a sebességhatárra vonatkozó táblákat, valamint az indexelés nélküli sávelhagyást is, amire hangjelzéssel figyelmeztet az autó. Tempomatból már csak a régi hagyományos választható, adaptív (távolságtartó) nincs az újdonsághoz – ez például visszalépés.

Kanyarban dől az Avensis, de gyorsabb, mint gondolnánk

Milyen vezetni?

A dízel Avensis legfőbb erőssége egyértelműen a motorja, amely nem Toyota gyártmány, hanem BMW. Tesztautónkat az erősebb, kétliteres kivitel hajtotta 143 lóerővel és 320 newtonméteres nyomatékkal.  A számadatok önmagukban még nem tükröznek semmilyen különlegességet, akárcsak a 9,5 másodperces gyorsulás 0-100 km/óra között, így érdemes inkább kipróbálni, mint egy katalógust lapozgatva véleményt alkotni.

A négyhengeres dízel finoman és kiegyensúlyozottan jár, és ami meglepő, kifejezetten csendesnek tűnik, ami nem mondható el egyébként a BMW-kről.  Vezethetősége is kiváló, egyáltalán nem hajlamos lefulladásra, indulástól kezdve kellően nyomatékos, ahonnan folyamatosan kellemes erővel húz. Fogyasztásban is meglepően kedvező, autópályán 6 liter körül fogyaszt, vegyesben pedig 7 literből is megúsztuk 100 kilométerenként.

A BMW-től származik a remek kétliteres, 143 lóerős dízelmotor

Utóbbit nem is éppen lassú vezetéssel, bár az sokkal inkább illik az Avensis karakteréhez. A hosszú váltófokozatok, a csendes utastér, az úthibákon is finoman átsuhanó futómű cseppet sem csábít vadulásra, sokkal inkább annak ellenkezőjére. A viszonylag erős oldaldőlés ellenére az Avensis nem kanyarodik bután, a kormányzás eléggé közvetlen, az ESP pedig nem avatkozik be túl korán vagy túl erősen ahhoz, hogy ne tudjunk dinamikusan kanyarodni vele. Ez abszolút pozitív csalódás, az Avensis ezzel a motorral olyan, amilyennek lennie kell.

A Toyota Avensis és 4 ajtós vetélytársaiAlapár, forint 
Toyota Avensis 2.0 D-4D (143 LE)8 500 000
Mazda6 CD150 (150 LE)7 969 900
VW Passat 2.0 TDI (150 LE)8 763 380

Összegzés

Egyértelmű előrelépést jelent a megújult Toyota Avensis, amelynek legfőbb erőssége házon kívülről, a BMW-től érkezik. A modernebb utastér és biztonsági elektronikák segítségével egy kellemes, nyugodt hangulatú és megbízható választás az Avensis, amely inkább a kedvező összhatásával hódít, mint egyes részleteivel.

Mellette – Ellene
  • Csendes járású, nyomatékos, takarékos dízel
  • Jobb minőségérzet
  • Kellemes rugózás, de stabil futómű
  • Jobb megjelenés
  • Mérsékelt önsúly
  • Európai szemmel kevésbé szép utastér
  • Átlagos helykínálat
  • Nincs adaptív tempomat
  • Nincs automata váltó a dízelhez
  • Nincs ötajtós karosszériával


Hány pontot ér a Toyota BMW dízelmotorral?

339 szavazat - átlag: 6.5 (10-ből)

Hány pontot ér a Toyota BMW dízelmotorral?