Teszt:Toyota Avensis 2.0 D-4D

Toyota, aminek a BMW az erőssége

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.09.18. 17.00

Másodszor és alaposan megújult a Toyota Avensis. A jelentős fejlődés legfőbb kulcsa a BMW-től érkezik egy dízelmotor képében.

Röviden – Toyota Avensis 2015 2.0 D-4D

Mi ez?

Alaposan átdolgozott, harmadik verzió a középkategóriás Toyota harmadik generációjából  

Mit tud? BMW-dízelt kapott, takarékosabb, biztonságosabb és csendesebb , de érezhetően javult a futómű is. És megmaradt könnyűnek.
Mibe kerül? A legolcsóbb 143 lóerős BMW dízellel 8,5 millió Ft listaáron.
Kinek jó?  Leginkább nyugodt stílusban vezető, középkorú vagy annál idősebb férfiaknak válhat be.

Frissebb, fiatalosabb lett az Aurishoz hasonló külsővel


Külső

Rápillantottam a mélygarázs félhomályában a barna Avensisre, és egy pillanatig teljesen biztos voltam benne: egy Auris áll tőlem 30 méterre, és valaki csúnyán megviccelt. De mégsem. Ugyan az Avensis a kompakt kategóriás Toyota meghosszabbított padlólemezére épül, egyértelműen nagyobb annál, és a hasonló front részt leszámítva érezhetően többet is nyújt annál, pláne a mostani megújulás után. 

Adatlap

Toyota, aminek a BMW az erőssége

Teszt:Toyota Avensis 2.0 D-4D 1
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 143 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,5 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Az átalakítás látványos változásokat hozott, de jó, ha tudjuk, az mostani Avensis nem teljesen új modell, hanem egy erősen átdolgozott kivitel, tulajdonképpen a 2008-ban bemutatott autó második és egyben jelentősebb ráncfelvarrása. Hogy miért volt szükség egy 1000 feletti alkatrészt érintő frissítésre a modellváltás helyett, azt valószínűleg a gyengélkedő piac kényszerítette költséghatékonyság magyarázza, de tulajdonképpen teljesen mindegy is az átlag felhasználónak. Utóbbit sokkal inkább érdekli a hétköznapi használhatóság, és azon újítások, amelyek összességben jobb érezhetően jobb autóvá teszik az Avensist.

A jóval markánsabb front szerintünk jól áll a Toyotának, az átdolgozott hátsó sem rontott a kinézeten, oldalról pedig szinte felismerhetetlen az újítás. Tesztautónk barna színével viszont nekem kevésbé sikerült megbarátkoznom, de az is biztos, hogy nem én vagyok a célcsoport.  Itthon szinte csak a flottakezelők vásárolnak Avensist, akik néhány idősebb vásárlóval együtt állnak sorba a pénztárnál.

Belső

Az újítással ugrásszerűen javult a minőségérzet az utastérben, ami az egyik legjobb módja annak, hogy megszerettessék a vevőkkel az új Avensist. Kár, hogy ezt leginkább csak némi összeszokás után lehet élvezni, mert a stílus erősen megkérdőjelezhető, bármennyire is szubjektív annak megítélése. Az Avensis műszerfalán találni néhány olyan elemet, amit mostanra már csak Japánban vagy Dél-Koreában használnak – gondolok itt főleg a hőmérséklet-szabályozás kék hátterű kijelzőjére és néhány nem túl modern hatású kapcsolóra.

Ez nem úgy tűnik, mint egy igényes európai autó belseje


A stílus vitatható, de a minőségérzet kellemes,

Az összhatás így tipikusan nem európai autóra vall – ami a kiváló puha minőségű anyagoknak hála azért így is elég könnyen megszokható. A másik oldalon viszont az Avensis olyan nyugodtságot és csendet sugároz, amely abszolút megnyugtató és kellemes együttlétet ígér rövid és hosszú távon egyaránt, bár ehhez a futómű és a motor/váltó ügyes kombinációja is kellett. A helykínálat is kielégítő a kényelmes utazáshoz, elöl abszolút, hátul átlagosan, az 543 literes csomagtérbe pedig lehet pakolni rendesen.

A műszerfalon a két műszer közötti kijelzőt végre színesre cserélték, és a középkonzolra szerelt nagyméretű monitor is megfelel a kívánalmaknak. Biztonsági felszereltségét tekintve is sokat fejlődött az Avensis, bár a konkurensek között vannak azért nagyobb tudással megáldott modellek is.  Újdonság a szembejövő autókat kevésbé vakító automatikus távfény-működtetésű LED-es fényszóró, valamint a Safety Sense balesetmegelőző rendszer is, amely 30 km/órával képes csökkenteni a becsapódás sebességét. Az utat pásztázó kamerák felismerik az előzni tilos és a sebességhatárra vonatkozó táblákat, valamint az indexelés nélküli sávelhagyást is, amire hangjelzéssel figyelmeztet az autó. Tempomatból már csak a régi hagyományos választható, adaptív (távolságtartó) nincs az újdonsághoz – ez például visszalépés.

Kanyarban dől az Avensis, de gyorsabb, mint gondolnánk


Milyen vezetni?

A dízel Avensis legfőbb erőssége egyértelműen a motorja, amely nem Toyota gyártmány, hanem BMW. Tesztautónkat az erősebb, kétliteres kivitel hajtotta 143 lóerővel és 320 newtonméteres nyomatékkal.  A számadatok önmagukban még nem tükröznek semmilyen különlegességet, akárcsak a 9,5 másodperces gyorsulás 0-100 km/óra között, így érdemes inkább kipróbálni, mint egy katalógust lapozgatva véleményt alkotni.

A négyhengeres dízel finoman és kiegyensúlyozottan jár, és ami meglepő, kifejezetten csendesnek tűnik, ami nem mondható el egyébként a BMW-kről.  Vezethetősége is kiváló, egyáltalán nem hajlamos lefulladásra, indulástól kezdve kellően nyomatékos, ahonnan folyamatosan kellemes erővel húz. Fogyasztásban is meglepően kedvező, autópályán 6 liter körül fogyaszt, vegyesben pedig 7 literből is megúsztuk 100 kilométerenként.

A BMW-től származik a remek kétliteres, 143 lóerős dízelmotor

Utóbbit nem is éppen lassú vezetéssel, bár az sokkal inkább illik az Avensis karakteréhez. A hosszú váltófokozatok, a csendes utastér, az úthibákon is finoman átsuhanó futómű cseppet sem csábít vadulásra, sokkal inkább annak ellenkezőjére. A viszonylag erős oldaldőlés ellenére az Avensis nem kanyarodik bután, a kormányzás eléggé közvetlen, az ESP pedig nem avatkozik be túl korán vagy túl erősen ahhoz, hogy ne tudjunk dinamikusan kanyarodni vele. Ez abszolút pozitív csalódás, az Avensis ezzel a motorral olyan, amilyennek lennie kell.

A Toyota Avensis és 4 ajtós vetélytársai Alapár, forint 
Toyota Avensis 2.0 D-4D (143 LE) 8 500 000
Mazda6 CD150 (150 LE) 7 969 900
VW Passat 2.0 TDI (150 LE) 8 763 380

Összegzés

Egyértelmű előrelépést jelent a megújult Toyota Avensis, amelynek legfőbb erőssége házon kívülről, a BMW-től érkezik. A modernebb utastér és biztonsági elektronikák segítségével egy kellemes, nyugodt hangulatú és megbízható választás az Avensis, amely inkább a kedvező összhatásával hódít, mint egyes részleteivel.

Mellette – Ellene
  • Csendes járású, nyomatékos, takarékos dízel
  • Jobb minőségérzet
  • Kellemes rugózás, de stabil futómű
  • Jobb megjelenés
  • Mérsékelt önsúly
  • Európai szemmel kevésbé szép utastér
  • Átlagos helykínálat
  • Nincs adaptív tempomat
  • Nincs automata váltó a dízelhez
  • Nincs ötajtós karosszériával


Szavazás

Hány pontot ér a Toyota BMW dízelmotorral?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    Kéne, 5 év múlva 4 M-ért :)

  • largo

    5 év múlva mehetsz motor cserére.

  • apaarpi

    demagóg: Miért lenne 5 évesen ilyen drága?
    Én 2.5 évesen vettem a 2010-es 2-2 D-cat-et ennyiért.

    largo: te mást cserélhetnél, de már most.

  • DTF

    Szep, konzervativ auto, nekem nagyon bejon. De jo kis cvt benzinessel :)

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.