Friss hangok a Jazz-ben

Vezettük: Honda Jazz és HR-V 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.09.13. 07.00

A jellegzetes forma maradt, de műszakilag számtalan ponton frissült a Honda Jazz

Röviden – Honda Jazz

Mi ez?

A Honda egyik legfontosabb tömegmodelljének legújabb változata 
Mit tud? Kompakt külső méret mellett praktikus, tágas belseje van
Mibe kerül? 3,7 és 4,8 millió forint között
Kinek jó?  Józan, racionális családoknak

Klasszikus Jazz forma, mélyen szántó vágásokkal

A Jazz számokban

Magyarországra is megérkezett a Honda Jazz harmadik generációja. 2001-óta 5,5 millió darabot adtak el a sokoldalú, tágas és jól variálható belsejű autóból, 2 milliót az első, 3,5 milliót a második generációból. Az új Jazz 3 centivel nagyobb tengelytávval, illetve 95 milliméterrel hosszabb karosszériával várja a vevőket. Ezek ugyan elsőre nehezen értelmezhető számok, de a méretváltozás úgy is kifejezhető, hogy az első sorban 3 centivel nőtt a válltér, a két első ülés 20 mm-rel messzebb van egymástól, illetve a hátsó utasok térdtere is 65 mm-rel lett nagyobb.

Tessék észrevenni a szárnymotívumot

Csomagtartója 17 literrel gyarapodott, most 354 literes, míg ledöntött hátsó ülésekkel 1314 literesre duzzasztható, legfeljebb 2800 milliméter hosszú csomagoknak nyújtva elegendő helyet. Zseniális hátsó ülésrendszerének köszönhetően, amely akár négy pozícióban is rögzíthető, a csomagok elrendezése is egész változatosan oldható meg. Pakolni is könnyű bele, hátsó ajtajai majdnem 90 fokban nyílnak.

Külső

A Jazz jellegzetes formája nem sokat változott, oldalról továbbra is könnyen megismerhető az autó, azonban vonalaiban a márka frissen megjelent modelljeinek megjelenéséhez igazodik. Hűtőrácsa, első fényszórói kitárt szárnyat mintáznak, legalább is ezt kéne meglátnunk benne, ha elölről tekintünk rá. Oldalról emelkedő vonalak, hátul pedig sokszögletű lámpatestek teszik érdekesé a formát. Már amennyire érdekes lehet a Jazz furcsa, hirtelen véget érő kasztnija.

Szögletesebb, fiatalosabb az új Jazz

Belső

Hogy ne csak tágas és ügyesen variálható legyen a Honda Jazz belseje, hanem csendes is, a műszerfal és a padlólemez hangszigetelő anyagokat kapott és az autó alja is burkolt, a kisebb légellenállás, illetve csendesebb haladás érdekében. Az új Jazz háromféle felszereltségi szinttel rendelhető, Trend, Comfort és Elegance fantázianéven. A belépőmodellhez alapáron jár a légkondicionáló, a közepesen felszerelt változathoz pedig a kormánykerékről vezérelhető, hétcolos érintőképernyővel kiegészített Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer is.

Minden irányban tágasabb lett az utastér

A legfelsőbb felszereltségi szinten a bőrborítású kormánykerék, a kulcsnélküli ajtónyitás, indítás, valamint az érintőképernyőről kezelhető, automatikus légkondicionáló is alapáras. A belső dizájnja, felépítése jóval élhetőbb, igényesebb, mint a korábbi modelleké volt, de az anyaghasználaton még volna mit finomítani. Főleg a nagyméretű műanyagfelületek lehetnének barátságosabbak. Ülései jól tartanak, kényelmesek mindenféle rekeszből, tárolóalkalmatosságból rengeteg van benne, mindennek van a helye.

Biztonság

Az Aktív Városi Fékrendszer minden modellváltozatnál alapáras. Emellett rendelhető bele frontális ütközésre-, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, 
intelligens sebességhatároló, és automatikus távolsági fényszóró is.

Hátul is óriási a hely

Az új Honda Jazz árlistája:
Felszereltségi szint: Váltó: Ár:
JAZZ 1.3 TREND 16 6 MT 3 699 000 Ft
JAZZ 1.3 COMFORT 16 6 MT 3 999 000 Ft
JAZZ 1.3 TREND 16 CVT 3 999 000 Ft
JAZZ 1.3 COMFORT 16 CVT 4 299 000 Ft
JAZZ 1.3 ELEGANCE 16 6 MT 4 479 000 Ft
JAZZ 1.3 ELEGANCE 16 CVT 4 779 000 Ft

Motor-váltó

Új az autóhoz rendelhető 1,3 literes benzinmotor is. És más nincs is. A korábbi, szintén nem éppen zavarba ejtő, kétdarabos motorpaletta felére, azaz egyetlen motorra zsugorodott, de nagy baj nincs, az új motort a korábbiak közé lőtték be, takarékosabb a kisebbnél és erősebb a nagyobbnál. Az 1,3 literes, szükség esetén Otto illetve takarékos Atkinson ciklusban is működő i-VTEC motor 102 lóerős teljesítményre képes, 123 Nm csúcsnyomatékkal. 11,2 másodperces gyorsulás és 190 km/órás csúcssebességet  lehet vele elérni. Szintén új a korábbi ötösfokozatú helyére érkező hatfokozatú kéziváltó is, amely 1-5. fokozat között rövidebb áttételt kapott, illetve hosszabb hosszú hatodikat, hogy autópályán kisebb zaj és vibráció mellett takarékosan szaladhasson az autó.

Csupán egyetlen benzinmotorral rendelhető a Jazz

Csökkent a váltóút és a kapcsolásokhoz szükséges erő is. A Jazz megvásárolható fokozatmentes CVT váltóval is, ennek nagyobb áttételskálája, csökkentett belső súrlódása jelenti az újdonságot. Illetve a klasszikus kéziváltókat idéző működése is. Nem hangzik túl logikusnak, hogy egy fokozatmentes váltóba hét, virtuális fokozatot programozzanak, de a gyorsulásérzetnek határozottan jót tesz ez a megoldás és úgy látszik, az európai vásárlók lelkének szüksége van erre.

A navigáció agyát a Garmin szállította

Ha még több információért, illetve a Honda Jazz nemzetközi bemutatójának tapasztalataiért ide kell kattintani.
A Jazz mellett teljesen újjá varázsolták a márka alsó-középkategóriás szabadidő-autóját, a Honda HR-V-t is. Az első generáció 1999-es bemutatása óta 110 ezer darab kelt el belőle. Magas üléspozíció, kupészerűen otthonos hangulata illetve kategóriájának egyik legtágasabb utastere teheti vonzóvá, a márka által megcélzott egyedülálló, vagy már a gyerekvállalás küszöbén álló fiatal célközönség számára. A Honda sokat vár az új modelltől, reményeik szerint a vásárlók 70 százaléka más márkáktól pártol majd át a Hondához.

Kupéból és terepjáróból gyúrták az újra gyártott HR-V.

A megújult HR-V kétféle motorral rendelhető, a dízel 1,6 literes, 120 lóerőt és 300 Nm nyomatékot kínál, míg az 1,5-ös benzines 130 lóerős, 155 Nm csúcsnyomaték mellett. Hatfokozatú manuális és a manuális váltónál is takarékosabb fokozatmentes CVT váltó is rendelhető hozzá. Belseje a Jazz-hez hasonlóan valószínűtlenül tágas, csomagtartója 470, lehajtott ülésekkel 1533 literes. A Honda HR-V nemzetközi bemutatójának krónikája itt olvasható.
Honda HR-V árlista:

Felszereltségi szint: Váltó: Ár:
HR-V 1.5 COMFORT 16 6 MT 5 499 000 Ft
HR-V 1.5 ELEGANCE 16 6 MT 5 999 000 Ft
HR-V 1.5 EXE 16 6 MT 6 899 000 Ft
HR-V 1.5 ELEGANCE 16 CVT 6 299 000 Ft
HR-V 1.5 EXE 16 CVT 7 199 000 Ft
HR-V 1.6 COMFORT 16 6 MT 6 199 000 Ft
HR-V 1.6 ELEGANCE 6 MT 6 699 000 Ft
HR-V 1.6 EXE 16 6 MT 7 599 000 Ft

Szavazás

Tetszik, vagy nem? Pontozd az új Honda Jazz-t!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.