Friss hangok a Jazz-ben

Vezettük: Honda Jazz és HR-V 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.09.13. 07.00

A jellegzetes forma maradt, de műszakilag számtalan ponton frissült a Honda Jazz

Röviden – Honda Jazz

Mi ez?

A Honda egyik legfontosabb tömegmodelljének legújabb változata 
Mit tud? Kompakt külső méret mellett praktikus, tágas belseje van
Mibe kerül? 3,7 és 4,8 millió forint között
Kinek jó?  Józan, racionális családoknak

Klasszikus Jazz forma, mélyen szántó vágásokkal

A Jazz számokban

Magyarországra is megérkezett a Honda Jazz harmadik generációja. 2001-óta 5,5 millió darabot adtak el a sokoldalú, tágas és jól variálható belsejű autóból, 2 milliót az első, 3,5 milliót a második generációból. Az új Jazz 3 centivel nagyobb tengelytávval, illetve 95 milliméterrel hosszabb karosszériával várja a vevőket. Ezek ugyan elsőre nehezen értelmezhető számok, de a méretváltozás úgy is kifejezhető, hogy az első sorban 3 centivel nőtt a válltér, a két első ülés 20 mm-rel messzebb van egymástól, illetve a hátsó utasok térdtere is 65 mm-rel lett nagyobb.

Tessék észrevenni a szárnymotívumot

Csomagtartója 17 literrel gyarapodott, most 354 literes, míg ledöntött hátsó ülésekkel 1314 literesre duzzasztható, legfeljebb 2800 milliméter hosszú csomagoknak nyújtva elegendő helyet. Zseniális hátsó ülésrendszerének köszönhetően, amely akár négy pozícióban is rögzíthető, a csomagok elrendezése is egész változatosan oldható meg. Pakolni is könnyű bele, hátsó ajtajai majdnem 90 fokban nyílnak.

Külső

A Jazz jellegzetes formája nem sokat változott, oldalról továbbra is könnyen megismerhető az autó, azonban vonalaiban a márka frissen megjelent modelljeinek megjelenéséhez igazodik. Hűtőrácsa, első fényszórói kitárt szárnyat mintáznak, legalább is ezt kéne meglátnunk benne, ha elölről tekintünk rá. Oldalról emelkedő vonalak, hátul pedig sokszögletű lámpatestek teszik érdekesé a formát. Már amennyire érdekes lehet a Jazz furcsa, hirtelen véget érő kasztnija.

Szögletesebb, fiatalosabb az új Jazz

Belső

Hogy ne csak tágas és ügyesen variálható legyen a Honda Jazz belseje, hanem csendes is, a műszerfal és a padlólemez hangszigetelő anyagokat kapott és az autó alja is burkolt, a kisebb légellenállás, illetve csendesebb haladás érdekében. Az új Jazz háromféle felszereltségi szinttel rendelhető, Trend, Comfort és Elegance fantázianéven. A belépőmodellhez alapáron jár a légkondicionáló, a közepesen felszerelt változathoz pedig a kormánykerékről vezérelhető, hétcolos érintőképernyővel kiegészített Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer is.

Minden irányban tágasabb lett az utastér

A legfelsőbb felszereltségi szinten a bőrborítású kormánykerék, a kulcsnélküli ajtónyitás, indítás, valamint az érintőképernyőről kezelhető, automatikus légkondicionáló is alapáras. A belső dizájnja, felépítése jóval élhetőbb, igényesebb, mint a korábbi modelleké volt, de az anyaghasználaton még volna mit finomítani. Főleg a nagyméretű műanyagfelületek lehetnének barátságosabbak. Ülései jól tartanak, kényelmesek mindenféle rekeszből, tárolóalkalmatosságból rengeteg van benne, mindennek van a helye.

Biztonság

Az Aktív Városi Fékrendszer minden modellváltozatnál alapáras. Emellett rendelhető bele frontális ütközésre-, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, 
intelligens sebességhatároló, és automatikus távolsági fényszóró is.

Hátul is óriási a hely

Az új Honda Jazz árlistája:
Felszereltségi szint: Váltó: Ár:
JAZZ 1.3 TREND 16 6 MT 3 699 000 Ft
JAZZ 1.3 COMFORT 16 6 MT 3 999 000 Ft
JAZZ 1.3 TREND 16 CVT 3 999 000 Ft
JAZZ 1.3 COMFORT 16 CVT 4 299 000 Ft
JAZZ 1.3 ELEGANCE 16 6 MT 4 479 000 Ft
JAZZ 1.3 ELEGANCE 16 CVT 4 779 000 Ft

Motor-váltó

Új az autóhoz rendelhető 1,3 literes benzinmotor is. És más nincs is. A korábbi, szintén nem éppen zavarba ejtő, kétdarabos motorpaletta felére, azaz egyetlen motorra zsugorodott, de nagy baj nincs, az új motort a korábbiak közé lőtték be, takarékosabb a kisebbnél és erősebb a nagyobbnál. Az 1,3 literes, szükség esetén Otto illetve takarékos Atkinson ciklusban is működő i-VTEC motor 102 lóerős teljesítményre képes, 123 Nm csúcsnyomatékkal. 11,2 másodperces gyorsulás és 190 km/órás csúcssebességet  lehet vele elérni. Szintén új a korábbi ötösfokozatú helyére érkező hatfokozatú kéziváltó is, amely 1-5. fokozat között rövidebb áttételt kapott, illetve hosszabb hosszú hatodikat, hogy autópályán kisebb zaj és vibráció mellett takarékosan szaladhasson az autó.

Csupán egyetlen benzinmotorral rendelhető a Jazz

Csökkent a váltóút és a kapcsolásokhoz szükséges erő is. A Jazz megvásárolható fokozatmentes CVT váltóval is, ennek nagyobb áttételskálája, csökkentett belső súrlódása jelenti az újdonságot. Illetve a klasszikus kéziváltókat idéző működése is. Nem hangzik túl logikusnak, hogy egy fokozatmentes váltóba hét, virtuális fokozatot programozzanak, de a gyorsulásérzetnek határozottan jót tesz ez a megoldás és úgy látszik, az európai vásárlók lelkének szüksége van erre.

A navigáció agyát a Garmin szállította

Ha még több információért, illetve a Honda Jazz nemzetközi bemutatójának tapasztalataiért ide kell kattintani.
A Jazz mellett teljesen újjá varázsolták a márka alsó-középkategóriás szabadidő-autóját, a Honda HR-V-t is. Az első generáció 1999-es bemutatása óta 110 ezer darab kelt el belőle. Magas üléspozíció, kupészerűen otthonos hangulata illetve kategóriájának egyik legtágasabb utastere teheti vonzóvá, a márka által megcélzott egyedülálló, vagy már a gyerekvállalás küszöbén álló fiatal célközönség számára. A Honda sokat vár az új modelltől, reményeik szerint a vásárlók 70 százaléka más márkáktól pártol majd át a Hondához.

Kupéból és terepjáróból gyúrták az újra gyártott HR-V.

A megújult HR-V kétféle motorral rendelhető, a dízel 1,6 literes, 120 lóerőt és 300 Nm nyomatékot kínál, míg az 1,5-ös benzines 130 lóerős, 155 Nm csúcsnyomaték mellett. Hatfokozatú manuális és a manuális váltónál is takarékosabb fokozatmentes CVT váltó is rendelhető hozzá. Belseje a Jazz-hez hasonlóan valószínűtlenül tágas, csomagtartója 470, lehajtott ülésekkel 1533 literes. A Honda HR-V nemzetközi bemutatójának krónikája itt olvasható.
Honda HR-V árlista:

Felszereltségi szint: Váltó: Ár:
HR-V 1.5 COMFORT 16 6 MT 5 499 000 Ft
HR-V 1.5 ELEGANCE 16 6 MT 5 999 000 Ft
HR-V 1.5 EXE 16 6 MT 6 899 000 Ft
HR-V 1.5 ELEGANCE 16 CVT 6 299 000 Ft
HR-V 1.5 EXE 16 CVT 7 199 000 Ft
HR-V 1.6 COMFORT 16 6 MT 6 199 000 Ft
HR-V 1.6 ELEGANCE 6 MT 6 699 000 Ft
HR-V 1.6 EXE 16 6 MT 7 599 000 Ft

Szavazás

Tetszik, vagy nem? Pontozd az új Honda Jazz-t!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.