A világot megelőzve láttuk az új Opel Astrát

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.09. 15.00

Bár a világpremier csak jövő héten, a Frankfurti Autószalonon lesz, mi mégis beleülhettünk az utóbbi idők legjobban várt Opeljébe, az új Astrába.

A világot megelőzve láttuk az új Opel Astrát

Aki igazi változást vár az Opel Astra soron következő, K kódjellel érkező generációjától, nem fog csalódni. A nagy múltú márka kompaktja a padlólemezétől a motorokig minden elemében a legfejlettebb technológiát képviseli.

Különösen igaz ez a tömegcsökkentésre: az újonc legalább 130, de akár 200 kilóval könnyebb elődjénél, ami főképp az új platformnak köszönhető: a vázon 77 kilót (Az Astra J üres fémkarosszériája 357 kilogrammot nyomott a mérlegen, az újé viszont csak 280-at) faragtak.

Könnyebb az elődnél

De más területen is látszik a fogyókúra eredménye, a futómű további 50 kilót hozott az ultranagy szilárdságú acélelemeknek és a szerkezeti könnyítéseknek köszönhetően.
Ezt ugyan nem tudtuk ellenőrizni a hazai bemutatón, a méretváltozásokat, és a karcsúbb külső ellenére is tágasabb belsőt azonban igen. Szabad szemmel nehéz lenne megállapítani, de igen, a nagy puffadás korszaka véget ért, az új Astra már kisebb, mint elődje. Méghozzá nem is kevéssel, majdnem öt centivel, ebből 2,3 centiméter a tengelytáv csökkentésére jutott, és a magasságból is visszavettek 2,6 centit, így csak 1,46 méter magas az Astra K.
Már képeken láttuk, de élőben, térben mindig más egy autó keltette benyomás. Ez az Opel Astra esetén sincs másképp, ahogy lehullt a lepel, a márkaképbe tökéletesen illeszkedő, merészen dinamikus, ugyanakkor nem túl harsány, nem túl hivalkodó autót pillantottunk meg.

A dizájn meghatározó eleme a kettéosztott C-oszlop, ez a megoldás egyre több típuson tűnik fel.

A formaterv fő célja is a könnyedség hangsúlyozása. Eltűntek a vaskos ívek, oszlopok, minden díszítés, domborítás karcsúbbnak, szélesebbnek mutatja az autót. Ezt a hatást főképp a hűtőmaszkkal egybeolvadó lámpatestek és az osztott C oszlop fokozza. Utóbbi a fekete árnyalatú betét miatt olyan hatást kelt, mintha lebegne a tető. Ugyanezt a trükköt már ellőtték az Opel Adam esetén, és kijelenthető, hogy autóipari divathullámról van szó, a leghátsó oszlop hasonló elgondolással rajzolt variációi a Renault Espace, Citroen Cactus esetén is megfigyelhetőek.
Nem egy átütő erejű, meghökkentő jelenség, de talán pont ezért lesz hosszú ideig tetszetős, a klasszikus formai megoldásokat pár egyedi megoldással feldobó típusok arculata öregszik legkevésbé. Beülve a sokat kritizált, gombokkal telezsúfolt középkonzol változása tűnik fel először.

Átdolgozott belső

A legtöbb funkciót nagyméretű, nyolccolos érintőképernyő vette át, amelyet magasra, a műszeregységgel egy vonalba terveztek, így vezetés közben sem vonja el a figyelmet a kezelése. Legalábbis ez volt a szándék. Innen kezelhető az Opel OnStar rendszer, amely most először érhető el az Astrához.

Könnyebb, belül nagyobb, kívül karcsúbb, új extrák, motorok hadát kínálja majd az Opel Astra, kíváncsian várjuk, ebből a generációból lesz-e hibrid, elektromos kivitel.

Ez egy élő diszpécseren keresztül működő segélynyújtó és tájékoztató szolgáltatás, amely nonstop segít, ha bajba jutunk vagy segítségre szorulunk. Az online rendszer egyben helyi wifi hotspotként is működik, amelyhez egyszerre hét készülék csatlakozhat.

Új motorok

A motorok szintén vadonatújak, hét variáns érhető el, 95-200 lóerő közötti teljesítménnyel. A teljes dízelkínálatot egyetlen 1,6 literes alapblokk mutációi testesítik meg, míg a benzineseknél az 1,0 literes, közvetlen befecskendezéses Ecotec benzines turbómotor jelenti a belépőszintet, a vele rokon, 1,4-es turbómotor 145 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes, teljesen alumínium szerkezete további 10 kilóval csökkenti az autó tömegét (a jelenlegi, szürke öntvény blokkos 1.4 turbóhoz képest).

A kusza, kissé zsúfolt kezelőfelületek helyett, egyszerű, letisztult elrendezés jellemi az új Opel Astra műszerfalát.

Fokozott kényelem és biztonság

A biztonsági technológiák terén is a nagy ellenfelek, a Volkswagen Golf és a Ford Focus által fémjelzett szintre lép az újonc. Megjelent a LED mátrix fényszóró, amely városon kívül folyamatosan távolsági fényt ad, és egy kamera segítségével, a forgalom függvényében variálja a fény elosztását. Ezzel gyorsabban aktiválható újra a távfény, ami azt jelenti, hogy 80 km/óránál egy bő féktávnyival, 30-40 méterrel hamarabb észlelhetők az akadályok – ennek jelentőségét nem kell ecsetelni.

A kormányra került gombok az ráncfelvarráson átesett Insigniából lehetnek ismerősek.

A további biztonsági rendszerekről csak dióhéjban: az Astra felismeri a jelzőtáblákat, megakadályozza a sáv elhagyását, kijelzi a követési távolságot, és ha túl gyorsan közelítünk az előttünk haladóhoz, magától fékezni kezd.

A motortérben hiába keresünk akkumulátort, azt a hátsó kerekek közé helyezték a mérnökök. Hét motorral készül majd az Opel Astra, többek között egyliteres, háromhengeres benzinessel is.

Van még tolatókamera, holttérfigyelő és parkolórobot is. Az Opel visszatérő nagy aduja az ergonómiailag tökéletesített ülés, amely itt is megjelenik, 18 irányú elektromos állíthatósággal, wellness-masszázsfunkcióval, állítható szélességgel és belső hűtéssel, felárért a hátsó szélső ülések is fűthetők.

370 literes csomagtere elegendő lesz egy átlagos autós számára.

Az első vevők várhatóan november-december táján vehetik át a vadonatúj Opel Astra K generáció legfrissebb tagjait, a hazai árlista pedig a barátian csengő, 4 350 000 forintos árról indul majd, és a legmagasabb, Dynamic felszereltséggel sem lépi túl a 6-6,5 milliós szintet.

Szavazás

Tetszik neked az új Opel Astra? 1-től 10-ig hány pontot adnál rá?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Szabi5

    Nagyon szép. Miután megnéztem az új octaviát és határozott vonallal húztam ki a listáról felvettem az opelt is. Az opel és a renault szerimntem most a legjobb uton jár. A skoda annyira elszállt a sikerétől – amit én nem értek, mert mi 3 darab octáviát használunk illetve használnánk – hogy már lassan logan szintre sülyesztette az anyaghasználatot miközben az árak fölfele mennek. A II-es octáviához képest annyit rontott az anyagminőségen, hogy ilyesztő, pedig az is elég gyenge volt.

  • norbi50

    Én mondjuk fullos Octaviát próbáltam, amiben volt Navi is – szerintem abszolút kellemes és hosszú távra is vállalható modell a mostani. Vitathatatlan erénye a brutális csomagtér, ami kenterbe veri az egész kategóriát.
    Az én igényeimnek most jobban megfelelne egy Astra csomagtér méretű modell, arról nem is beszélve, hogy az Octavia külsejében túl sok érzelem nincsen, de ez mindig is jellemező volt a típusra – elvisz A-ból B-be.

  • Szabi5

    Én egy közepeset próbáltam szintén navival és azt vettem észre, hogy a hangszigetelése nem jobb mint a II-esnek, pedig annak aztán tényleg gyenge volt még egy G astrához képest is. Ezen felül jelentősen keményebbek a müanyagok mint a II-esben és eltünt az ajtórol az a kis szövetborítás, ami még a loganban is van. Végül de nem utolsó sorban a kerékjáratokból eltünt a filc és helyette kemény müanyag van. Az opelekben nem tapasztaltam ilyesféle spórolást.

  • mtbe

    Nekem is nagyon tetszik, a Mégane mellett erre voltam még nagyon kíváncsi, mindegyik bejön. Várom a kombikat is és remélem lesz újra sedan.
    Szerintem is szebbek az Octaviánál, de nekem az is tetszik.

    norbi50,
    egy nem extrásat próbálj ki és hasonlítsd össze őket egymással

  • hova

    Igen finoman kezdik hangolni a Németek az Opelt és egyre jobban tetszik is, amit csinálnak. Főleg a külső vonalak ritmusos egyensúlya tetszik, a belső tér egyre nyugodtabb.

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.