Aki igazi változást vár az Opel Astra soron következő, K kódjellel érkező generációjától, nem fog csalódni. A nagy múltú márka kompaktja a padlólemezétől a motorokig minden elemében a legfejlettebb technológiát képviseli.

Különösen igaz ez a tömegcsökkentésre: az újonc legalább 130, de akár 200 kilóval könnyebb elődjénél, ami főképp az új platformnak köszönhető: a vázon 77 kilót (Az Astra J üres fémkarosszériája 357 kilogrammot nyomott a mérlegen, az újé viszont csak 280-at) faragtak.

Könnyebb az elődnél

De más területen is látszik a fogyókúra eredménye, a futómű további 50 kilót hozott az ultranagy szilárdságú acélelemeknek és a szerkezeti könnyítéseknek köszönhetően.
Ezt ugyan nem tudtuk ellenőrizni a hazai bemutatón, a méretváltozásokat, és a karcsúbb külső ellenére is tágasabb belsőt azonban igen. Szabad szemmel nehéz lenne megállapítani, de igen, a nagy puffadás korszaka véget ért, az új Astra már kisebb, mint elődje. Méghozzá nem is kevéssel, majdnem öt centivel, ebből 2,3 centiméter a tengelytáv csökkentésére jutott, és a magasságból is visszavettek 2,6 centit, így csak 1,46 méter magas az Astra K.
Már képeken láttuk, de élőben, térben mindig más egy autó keltette benyomás. Ez az Opel Astra esetén sincs másképp, ahogy lehullt a lepel, a márkaképbe tökéletesen illeszkedő, merészen dinamikus, ugyanakkor nem túl harsány, nem túl hivalkodó autót pillantottunk meg.

A dizájn meghatározó eleme a kettéosztott C-oszlop, ez a megoldás egyre több típuson tűnik fel.

A formaterv fő célja is a könnyedség hangsúlyozása. Eltűntek a vaskos ívek, oszlopok, minden díszítés, domborítás karcsúbbnak, szélesebbnek mutatja az autót. Ezt a hatást főképp a hűtőmaszkkal egybeolvadó lámpatestek és az osztott C oszlop fokozza. Utóbbi a fekete árnyalatú betét miatt olyan hatást kelt, mintha lebegne a tető. Ugyanezt a trükköt már ellőtték az Opel Adam esetén, és kijelenthető, hogy autóipari divathullámról van szó, a leghátsó oszlop hasonló elgondolással rajzolt variációi a Renault Espace, Citroen Cactus esetén is megfigyelhetőek.
Nem egy átütő erejű, meghökkentő jelenség, de talán pont ezért lesz hosszú ideig tetszetős, a klasszikus formai megoldásokat pár egyedi megoldással feldobó típusok arculata öregszik legkevésbé. Beülve a sokat kritizált, gombokkal telezsúfolt középkonzol változása tűnik fel először.

Átdolgozott belső

A legtöbb funkciót nagyméretű, nyolccolos érintőképernyő vette át, amelyet magasra, a műszeregységgel egy vonalba terveztek, így vezetés közben sem vonja el a figyelmet a kezelése. Legalábbis ez volt a szándék. Innen kezelhető az Opel OnStar rendszer, amely most először érhető el az Astrához.

Könnyebb, belül nagyobb, kívül karcsúbb, új extrák, motorok hadát kínálja majd az Opel Astra, kíváncsian várjuk, ebből a generációból lesz-e hibrid, elektromos kivitel.

Ez egy élő diszpécseren keresztül működő segélynyújtó és tájékoztató szolgáltatás, amely nonstop segít, ha bajba jutunk vagy segítségre szorulunk. Az online rendszer egyben helyi wifi hotspotként is működik, amelyhez egyszerre hét készülék csatlakozhat.

Új motorok

A motorok szintén vadonatújak, hét variáns érhető el, 95-200 lóerő közötti teljesítménnyel. A teljes dízelkínálatot egyetlen 1,6 literes alapblokk mutációi testesítik meg, míg a benzineseknél az 1,0 literes, közvetlen befecskendezéses Ecotec benzines turbómotor jelenti a belépőszintet, a vele rokon, 1,4-es turbómotor 145 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes, teljesen alumínium szerkezete további 10 kilóval csökkenti az autó tömegét (a jelenlegi, szürke öntvény blokkos 1.4 turbóhoz képest).

A kusza, kissé zsúfolt kezelőfelületek helyett, egyszerű, letisztult elrendezés jellemi az új Opel Astra műszerfalát.

Fokozott kényelem és biztonság

A biztonsági technológiák terén is a nagy ellenfelek, a Volkswagen Golf és a Ford Focus által fémjelzett szintre lép az újonc. Megjelent a LED mátrix fényszóró, amely városon kívül folyamatosan távolsági fényt ad, és egy kamera segítségével, a forgalom függvényében variálja a fény elosztását. Ezzel gyorsabban aktiválható újra a távfény, ami azt jelenti, hogy 80 km/óránál egy bő féktávnyival, 30-40 méterrel hamarabb észlelhetők az akadályok – ennek jelentőségét nem kell ecsetelni.

A kormányra került gombok az ráncfelvarráson átesett Insigniából lehetnek ismerősek.

A további biztonsági rendszerekről csak dióhéjban: az Astra felismeri a jelzőtáblákat, megakadályozza a sáv elhagyását, kijelzi a követési távolságot, és ha túl gyorsan közelítünk az előttünk haladóhoz, magától fékezni kezd.

A motortérben hiába keresünk akkumulátort, azt a hátsó kerekek közé helyezték a mérnökök. Hét motorral készül majd az Opel Astra, többek között egyliteres, háromhengeres benzinessel is.

Van még tolatókamera, holttérfigyelő és parkolórobot is. Az Opel visszatérő nagy aduja az ergonómiailag tökéletesített ülés, amely itt is megjelenik, 18 irányú elektromos állíthatósággal, wellness-masszázsfunkcióval, állítható szélességgel és belső hűtéssel, felárért a hátsó szélső ülések is fűthetők.

370 literes csomagtere elegendő lesz egy átlagos autós számára.

Az első vevők várhatóan november-december táján vehetik át a vadonatúj Opel Astra K generáció legfrissebb tagjait, a hazai árlista pedig a barátian csengő, 4 350 000 forintos árról indul majd, és a legmagasabb, Dynamic felszereltséggel sem lépi túl a 6-6,5 milliós szintet.

Tetszik neked az új Opel Astra? 1-től 10-ig hány pontot adnál rá?

1,481 szavazat - átlag: 7.9 (10-ből)

Tetszik neked az új Opel Astra? 1-től 10-ig hány pontot adnál rá?