Nehéz nem szeretni: Subaru Outback

Teszt: Subaru Outback 2.5 Lineartronic

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.09.08. 15.30

Szürke szomszédlánynak tűnik, mégis sok olyat tud, amiről csak álmodsz.

Röviden – Subaru Outback 2015

Mi ez?

Az Outback ötödik generációja, emelt hasmagassággal, összkerékhajtással
Mit tud? Belül borzasztó nagy, civilizált, csendes
Mibe kerül? 10,5 millió a legolcsóbb, dízelmotoros Outback, míg a legdrágább 12,8 millióba kerül
Kinek jó?  Akinek kényelmes, csendes, benzines batárra fáj a foga

Nehéz nem szeretni: Subaru Outback 1
Bő 20 évvel ezelőtt indult az Outback karrierje, a mostani, legfrissebb modell pedig már az ötödik a sorban. Eredetileg a Legacy emelt, akár terepezésre is alkalmas változata volt az Outback, amelyet a Subaru-hívők a legelső SUV-nek tekintenek. Mondjuk a Land Rover-bolondok a legelső Range-ről állítják ugyanezt, és biztos vagyok benne, hogy a legtöbb márkának ugyanúgy megvan a saját, elsőnek tartott, kategóriateremtő modellje.

Külső

Kintről a Subaru Outback termetes, lágy vonalú kombinak látszik. 4,8 méternél is hosszabb, 184 centi széles kasztnija nem tűnik nyomasztónak, csak minden irányban egy kicsit nagyobb autó. A masszív, elpusztíthatatlan hangulatra ügyesen erősítenek rá az ízlésesen adagolt, az autó alján végigfutó műanyag karosszériaelemek, illetve a könnyed tetősín is. Ránézésre kellemes, minden izzadságszagú egyediségre törekvés nélkül. Hatszögletű, masszív hűtőmaszkja sok márkának van, és a fényszórók is lehetnének bármelyik más modellen. Talán a mélyen ülő, hagyományos, kerek ködlámpák lehetnek ismerősek, mint Subaru-jellegzetesség. Az összkép mégis harmonikus, a parkolóban álló autóra jó ránézni.

Belső

Az Outback belseje teljesen vállalható megjelenésű, kellemes hely. A külsőhöz hasonlóan itt sincsenek olaszos dizájnbravúrok, de a kép meggyőző, és ergonómiailag is nehezen kikezdhető a bútorozás, a hőfokszabályzók forgatós gombot kaptak és a vészvillogó óriási kapcsolója is szem előtt, könnyen elérhető helyen található. Zseniális húzás az is, ahogy a teljesen sima, gomb nélküli érintőképernyő két oldalára került funkcióknak apró mélyedéseket vájtak, hogy vezetés közben odanyúlva mégis legyen valami tájékozódási pontja az ujjnak. 
Kényelmes ülések, kissé komor hangulat, de tisztességes a megvalósítás, olyan, amiről hajlamosak vagyunk elhinni, hogy örökké tart majd, sosem romlik el. Kerek, cső mélyére süllyesztett műszerek, remek fogású, gombokkal teleaggatott kormány és hely, rengeteg hely mindenhol. Mindkét üléssorban fejedelmi a helykínálat, sem vállban, sem fejben nem lesz szűk, nagyjából 190-195 centiig senkinek. Csomagtartója alapállásban 559, lehajtott háttámlájú ülésekkel 1848 literes, és mindent tud, amit tudnia kell. Padlója sík, szükség esetén gond nélkül lehet benne aludni is.

Biztonság

Legutóbb 2014-ben törtek az EuroNCAP-nél Subaru Outback modellt, akkor simán hozta az ötcsillagos eredményt. Felnőtt- és gyerekvédelme 85, illetve 87 százalékos lett, gyalogosvédelme 70 százalékos – a motorháztető éle és az oszlopok bánnak mostohán az elütött gyalogossal -, egyéb biztonsági berendezései – ESP, biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer, sávtartássegítő, városi ütközéselkerülő rendszer – 73 százalékot zsebeltek be.
Nehéz nem szeretni: Subaru Outback 2
Az Outback legnagyobb varázslata az Eyesight fantázianevű, két darab, nagy felbontású kamerából álló vezetéstámogató rendszer. A balesetek megelőzésére szolgáló berendezés az autó előtti teret figyeli, felismeri az autót, motort, biciklit és a többi rendszer szemeként működik. Az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is a sztereó kamera adatai alapján működik. Az Outback biztonsági rendszere különösen fejlett, ha várható ütközést jeleznek a szenzorok, a gázt is elveszi, ha nagy a baj, akkor pedig maga is képes fékezni.

Milyen vezetni?

Az Outbackben ülve legelőször az tűnik fel, hogy valószínűtlenül csendben utazunk. A kormányon található gombokkal változtatható karakterisztikájú benzinmotor zajából alig hallatszik be valami az utastérbe, és ez autópálya-tempónál sem változik. A 2,5 literes, 175 lóerős benzinmotorhoz csak a fokozatmentes, Lineartronic névre keresztelt váltót rendelhetjük, de a dízelhez van manuális is. 
Bár a CVT váltó sosem hangzik túl csábítóan, az Outbackben mégsem keserves vele az élet. Sőt, az ügyes programozásnak hála, teljesen boldogan lehet vele élni, érzékeny, gyors, és a fokozatmentes váltók bántó motorüvöltetése is idegen számára. A katalógusban szereplő 10,2 másodperces gyorsulástól nem kell a lázmérő után kapkodni, de ez az autó nem is igazán erről szól. 20 centis hasmagasságával és fejlett összkerékhajtásával inkább máshol érdemes vele kalandokat keresni, nem az aszfalton. 
Ennek dacára a gyors kanyarokban sem hagyja cserben gazdáját az autó, de remekelni inkább hitvány úton fog, ahol végig kényelmes és csendes marad ablakszigetelésének, folyadékkal töltött motorbakjainak és a rengeteg felhasznált hangszigetelő anyagnak köszönhetően. 

Fogyasztás

Benzines, összkerékhajtású, automata váltós, termetes autótól badarság volna 5-6 liter körüli átlagfogyasztást várni. Az Outback katalógusában 7 literes vegyes és 8,7 literes városi fogyasztás szerepel. A reális viszont az, hogy 10-11 liter alatt nehéz vele városban autózni és a vegyes 9 liter is komoly önfegyelmet és megengedő forgalmat igényel. Ennek ellenére nem fájt a hajszálnyival a lélektani 10 liter alatti mért átlagfogyasztása. A jó munkást etetni kell.

Kinek?

Aki valamiért undorodik a kormos dízelektől és csendes, kényelmes, biztonságos, nem éppen hivalkodó külsejű, de ígéretes minőségű, izgalmas műszaki tartalmú, óriási belterű japán autóra vágyik, a Subaru Outback-kel boldog lehet. 
Mellette – Ellene
  • Tágas, kényelmes utastér
  • Valószínűtlenül halk belül
  • Tisztességes kivitelezés
  • Okos vezetőtámogató rendszerek
  • Magas ár
  • Benzineshez csak CVT váltó jár

Szavazás

Vajon hány pontot ér a Subaru Outback?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • DTF

    Tobb helyen is a cikkben outlander szerepel outback helyett (?)!

  • subtotal

    Szvsz a külseje pocsék (az orra a 408-es lámpájával, kicsinyített Audi maszkkal és önmaga paródiáját jelentő aludísszel lenn), a belseje ódivatúan semmilyen, a csomagtartó csak egy üreg aminél a tizenéves kombim többet tud használhatóságban, a motorja egy vicc…

    Öreg papáknak meg amcsi anyukáknak jó lesz.

  • Gsxr1000

    Aránytalan karosszéria, hosszú első és hátsó túlnyúlással. Fogyasztás a menetparaméterekhez viszonyítva csak közepes. A piac elfelejti, mintha nem is lett volna. Megpróbáltam rajongni érte. Nem sikerült.

  • hova

    Olyan nyugis autónak gondolom, a forma az nem jön be, sztem kevesen választják, habár ha subtotálra hallgatok, elég “öreg” a népességünk/ mármint Európának/.

  • zoldfulu2000

    Jól tudom hogy a világ legnagyobb gyártójának anyagi és műszaki segítségével sikerült ezt a vacakot összehoznia a Subinak? Senki sem meózta le a tulajcégnél hogy elsunnyogták a munkát?

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.