Röviden – Subaru Outback 2015

Mi ez?

Az Outback ötödik generációja, emelt hasmagassággal, összkerékhajtással
Mit tud? Belül borzasztó nagy, civilizált, csendes
Mibe kerül? 10,5 millió a legolcsóbb, dízelmotoros Outback, míg a legdrágább 12,8 millióba kerül
Kinek jó?  Akinek kényelmes, csendes, benzines batárra fáj a foga

Nehéz nem szeretni: Subaru Outback 1
Bő 20 évvel ezelőtt indult az Outback karrierje, a mostani, legfrissebb modell pedig már az ötödik a sorban. Eredetileg a Legacy emelt, akár terepezésre is alkalmas változata volt az Outback, amelyet a Subaru-hívők a legelső SUV-nek tekintenek. Mondjuk a Land Rover-bolondok a legelső Range-ről állítják ugyanezt, és biztos vagyok benne, hogy a legtöbb márkának ugyanúgy megvan a saját, elsőnek tartott, kategóriateremtő modellje.

A kerek ködlámpák maradtak, csak összementek

Külső

Kintről a Subaru Outback termetes, lágy vonalú kombinak látszik. 4,8 méternél is hosszabb, 184 centi széles kasztnija nem tűnik nyomasztónak, csak minden irányban egy kicsit nagyobb autó. A masszív, elpusztíthatatlan hangulatra ügyesen erősítenek rá az ízlésesen adagolt, az autó alján végigfutó műanyag karosszériaelemek, illetve a könnyed tetősín is. Ránézésre kellemes, minden izzadságszagú egyediségre törekvés nélkül. Hatszögletű, masszív hűtőmaszkja sok márkának van, és a fényszórók is lehetnének bármelyik más modellen. Talán a mélyen ülő, hagyományos, kerek ködlámpák lehetnek ismerősek, mint Subaru-jellegzetesség. Az összkép mégis harmonikus, a parkolóban álló autóra jó ránézni.

Óriási kombi

Belső

Az Outback belseje teljesen vállalható megjelenésű, kellemes hely. A külsőhöz hasonlóan itt sincsenek olaszos dizájnbravúrok, de a kép meggyőző, és ergonómiailag is nehezen kikezdhető a bútorozás, a hőfokszabályzók forgatós gombot kaptak és a vészvillogó óriási kapcsolója is szem előtt, könnyen elérhető helyen található. Zseniális húzás az is, ahogy a teljesen sima, gomb nélküli érintőképernyő két oldalára került funkcióknak apró mélyedéseket vájtak, hogy vezetés közben odanyúlva mégis legyen valami tájékozódási pontja az ujjnak. 

Civilizált, élhető belső

Kényelmes ülések, kissé komor hangulat, de tisztességes a megvalósítás, olyan, amiről hajlamosak vagyunk elhinni, hogy örökké tart majd, sosem romlik el. Kerek, cső mélyére süllyesztett műszerek, remek fogású, gombokkal teleaggatott kormány és hely, rengeteg hely mindenhol. Mindkét üléssorban fejedelmi a helykínálat, sem vállban, sem fejben nem lesz szűk, nagyjából 190-195 centiig senkinek. Csomagtartója alapállásban 559, lehajtott háttámlájú ülésekkel 1848 literes, és mindent tud, amit tudnia kell. Padlója sík, szükség esetén gond nélkül lehet benne aludni is.

Biztonság

Legutóbb 2014-ben törtek az EuroNCAP-nél Subaru Outback modellt, akkor simán hozta az ötcsillagos eredményt. Felnőtt- és gyerekvédelme 85, illetve 87 százalékos lett, gyalogosvédelme 70 százalékos – a motorháztető éle és az oszlopok bánnak mostohán az elütött gyalogossal -, egyéb biztonsági berendezései – ESP, biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer, sávtartássegítő, városi ütközéselkerülő rendszer – 73 százalékot zsebeltek be.
Nehéz nem szeretni: Subaru Outback 2
Az Outback legnagyobb varázslata az Eyesight fantázianevű, két darab, nagy felbontású kamerából álló vezetéstámogató rendszer. A balesetek megelőzésére szolgáló berendezés az autó előtti teret figyeli, felismeri az autót, motort, biciklit és a többi rendszer szemeként működik. Az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is a sztereó kamera adatai alapján működik. Az Outback biztonsági rendszere különösen fejlett, ha várható ütközést jeleznek a szenzorok, a gázt is elveszi, ha nagy a baj, akkor pedig maga is képes fékezni.

A sofőrén kívül még két szem figyeli az utat

Milyen vezetni?

Az Outbackben ülve legelőször az tűnik fel, hogy valószínűtlenül csendben utazunk. A kormányon található gombokkal változtatható karakterisztikájú benzinmotor zajából alig hallatszik be valami az utastérbe, és ez autópálya-tempónál sem változik. A 2,5 literes, 175 lóerős benzinmotorhoz csak a fokozatmentes, Lineartronic névre keresztelt váltót rendelhetjük, de a dízelhez van manuális is. 

Csendes, ügyes boxermotor

Bár a CVT váltó sosem hangzik túl csábítóan, az Outbackben mégsem keserves vele az élet. Sőt, az ügyes programozásnak hála, teljesen boldogan lehet vele élni, érzékeny, gyors, és a fokozatmentes váltók bántó motorüvöltetése is idegen számára. A katalógusban szereplő 10,2 másodperces gyorsulástól nem kell a lázmérő után kapkodni, de ez az autó nem is igazán erről szól. 20 centis hasmagasságával és fejlett összkerékhajtásával inkább máshol érdemes vele kalandokat keresni, nem az aszfalton. 
Ennek dacára a gyors kanyarokban sem hagyja cserben gazdáját az autó, de remekelni inkább hitvány úton fog, ahol végig kényelmes és csendes marad ablakszigetelésének, folyadékkal töltött motorbakjainak és a rengeteg felhasznált hangszigetelő anyagnak köszönhetően. 

Méretes csomagtartó

Fogyasztás

Benzines, összkerékhajtású, automata váltós, termetes autótól badarság volna 5-6 liter körüli átlagfogyasztást várni. Az Outback katalógusában 7 literes vegyes és 8,7 literes városi fogyasztás szerepel. A reális viszont az, hogy 10-11 liter alatt nehéz vele városban autózni és a vegyes 9 liter is komoly önfegyelmet és megengedő forgalmat igényel. Ennek ellenére nem fájt a hajszálnyival a lélektani 10 liter alatti mért átlagfogyasztása. A jó munkást etetni kell.

Színes TFT monitor jutott a hagyományos műszerek közé

Kinek?

Aki valamiért undorodik a kormos dízelektől és csendes, kényelmes, biztonságos, nem éppen hivalkodó külsejű, de ígéretes minőségű, izgalmas műszaki tartalmú, óriási belterű japán autóra vágyik, a Subaru Outback-kel boldog lehet. 
Mellette – Ellene
  • Tágas, kényelmes utastér
  • Valószínűtlenül halk belül
  • Tisztességes kivitelezés
  • Okos vezetőtámogató rendszerek
  • Magas ár
  • Benzineshez csak CVT váltó jár

Vajon hány pontot ér a Subaru Outback?

447 szavazat - átlag: 8.2 (10-ből)

Vajon hány pontot ér a Subaru Outback?