Röviden – Kia cee’d (2015)

Mi ez?

A Kia sikeres, visszafogott kompaktjának még visszafogottabb frissítésen átesett kivitele
Mit tud?Új benzinmotorral bővült a paletta, új színek, és átfésült külsővel érkezik a 2015-ös modell
Mibe kerül?4 629 000 forinttól 6 159 000-ig tart az árlista
Kinek jó? Aki eddig is cee’d vásárláson törte a fejét

A megtestesült józanságot már európai ízlés szerint csomagoló, sőt érzelmeket kiváltó Kia cee’d második generációját is elérte a kötelező frissítés. Egy ilyen, célszerűséggel, racionalitással, praktikummal vevőket csábító modelltől nem várunk hirtelen pálfordulást, de a koreaiak még óvatosabban nyúltak a modellhez, mint sejtettük.

Külső

Megmutatták, milyen egy igazán enyhe ráncfelvarrás, avagy a dél-koreai gyártó döntéshozói igazán hisznek a győztes csapaton ne változtass elvben. Külsőre tényleg leheletnyi újítást hoz az idén ősztől piacra kerülő  Kia cee’d verzió, maradt az  Auditól 11 éve elcsábított Peter Schreyer tervező (és Kovács Miklós) által megálmodott forma.

Az igazi kozmetikai változást az jelenti, hogy már gyengébb motorral is elérhető a pro_cee'd optikai csomagja a GT Line felszereltségi szinttel.

Ha azt írom, leheletnyi, tökéletesen fedi a frissítés mértékét, a frontrészen a szögletesebb, szélesebb lökhárító, a ködfényszórók krómkerete, valamint a hűtőmaszk új, ovális rácsozata jelent változást. 
Ha biztosra akarunk menni, a farrész ad megdönthetetlen bizonyítékot, a lökhárítók fényvisszaverői, valamint a LED-es zárófények mutatják, hogy a 2015-ös Kia Cee?d-el állunk szemben. Külső optikai vonalon még új felnikkel, és színárnyalatokkal nőtt a csábítási faktor.

Alig változott a külső, még a szokásos fényszóró-hűtőmaszk átrajzolás is elmaradt.

Az igazán látványos változásra vágyók igényeit elégíti ki a GT Line felszereltségi szint. Ez tulajdonképpen az eddig csak a pro_cee’d  csúcsverzióhoz elérhető gúnya, a jellegzetes jégkocka formájú nappali menetfényekkel, egyéb kiegészítőkkel. 

Belső tér

Belül szinte minden maradt az európai vásárlók ízlésére szabott formában, visszafogott, funkcionális, a konkurenciával lépést tartó hangulat uralkodik a tágas utastérben. Csak néhány, szinte zárójelben odabiggyesztett krómdísz, fényes fekete műanyag jelent meg, viszont végre teret kapnak a vidám színek, az új barna csomag elegáns barna ülés és ajtókárpitot kínál.

A GT csinos új, lapított alsó résszel készülő kormányt kapott.

A felfrissített cee’d megkapta a Kia új fedélzeti rendszerét, amely pontosabban, gyorsabban működik elődjénél, a 7,0 colos központi kijelzőt érezhetően egyszerűbb volt használni vezetés közben az elődnél.

Tisztességgel tervezett, és összeszerelt műszerfal, minimálisra zsugorított hivalkodási faktorral.

Nagyobb horderejű változásokra a lemezek alatt került sor. Legnagyobb újdonság az egyliteres, háromhengeres benzinmotor bevezetése volt. Az új turbós blokk 100 lóerős alapverzióban, vagy megnövelt teljesítménnyel, 120 lóerővel kerül a motorháztető alá. (mindkét modell forgatónyomatéka 172 Nm.)

Új benzinmotor

A Zsolna melletti Kia gyár környékén szervezett menetpróbán az utóbbi, erősebb kivitelt próbáltuk, és a downsizing őrülettel szembeni minden előítéletemet félretéve kijelentem: ez egy jól sikerült motor.
Nyilván, vissza kell térni a kérdésre pár év, és pár százezer kilométer múlva, de a Kia nagyvonalú 7 év, vagy 150 000 kilométer garanciája ezekre a motorokra is áll. 
Van benne mágia, kezdve a nyílegyenes szívónyílástól a lézerrel fúrt injektor lyukakon át a turbó lefúvató szelepének elektromos működtetőjéig, amely a henger öblítését a szelep nyitásával teszi hatékonyabbá.

A legnagyobb újdonság a 100 illetve 120 lóerővel készülő háromhengeres turbó benzinmotor. Meglepően élénk és csendes.

Ezek hatására egész élénken reagál, és kellemes nyomatékkal lódul előre az autó, a 172 Nm nyomaték már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll, és egészen 4000-ig tart. Megvan a sokak által szeretett, rövid szünetet követő ugrás a motor egekbe pörgetése, visszaváltás nélkül is. 
Nem fog kevesebbet enni az eddigi 128 lóerős 1,6-os GDI szívó benzinesnél, de használhatóságban, dinamikában lekörözi az álmosan, tompán reagáló négyhengerest.  Ami választható opció marad, akárcsak a  100 lóerős 1,4-es MPI, valamin az 1,4-1,6 literes CRDi turbós dízelmotorok.
Kizárólag az utóbbihoz, vagyis az átdolgozott 136 lóerős dízelhez választható, az új DCT duplakuplongos házi fejlesztésű váltó, aminek nyomaték-kapacitása magasabb, mint a korábbi hatfokozatú, hidrodinamikus egységnek, gyorsabb működés, és alacsonyabb fogyasztás mellett. Kapcsolási érzetre a Volkswagenénél kiforratlanabb, ám a FIAT-énál és a Renault-énál jobb szerkezetet ismertünk meg benne: finoman kapcsol, de van gyorsabb, pontosabb megoldás a piacon.

Csendesebb, biztonságosabb

Fülelve észlelhető még a másik nagy előrelépés, a továbbfejlesztett zaj- és rezgéscsillapítással műszeres mérés nélkül is érzékelhető a javulás az elődhöz képest. Köszönhető mindez a szellőzőrendszerben, műszerfalban a korábbinál kétszer több rezgéscsillapító habnak, a dízelmotorok hatékonyabb hangelnyelő burkolatának, valamint az áttervezett, kevesebb rezgést továbbító futóműnek.

A Kia cee'd maradt ami volt, egy Európában fejlesztett, és itt is gyártott, de koreai szemléletet tükröző típus.

Eddig is három üzemmódban volt használható az elektromos szervokormány, de hiába választottunk a Sport-Normal-Comfort beállítások között, az útról adott visszajelzések minden esetben hiányoztak, csak a könnyű, és iszonyatosan könnyű között ingadozott a rásegítés mértéke. Ezen javított az áttervezett kerékgeomteria elől, valamint az ívbelső kerekeket fékező nyomatékelosztó rendszer, ami csökkenti az alulkormányzottságot. 
Némileg csiszoltak a legerősebb GT, és pro_cee’d  GT modellek teljesítményén is, nagyobb fékek, elektronikus hanggenerátor, nagyobb töltőnyomás jelentik a halvány különbséget.
Bővült az extralista, biztonsági, kényelmi tételekkel. Megjelent a sebességkorlátozások tábláit felismerő a holttérfigyelő (BSD) és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő (RCTA) rendszer, valamint a párhuzamos és merőleges helyekre is beálló intelligens parkolási asszisztens.

A megújult Kia cee’d 2015 őszétől kapható, az 1,4 literes motorral szerelt alapverzió 4 629 000 forinttól elérhető listaáron, de ebből kapásból lejön a hazai piacon kötelező akció/kedvezmény/engedmény/alkucsakhogyjólérezdmagad, így már 4 229 000 Forint az ár. Hirtelen megkedvelt motorunk az egyliteres turbós 4 879 000 kedvezménnyel, LX felszereltséggel. 

Mellette – Ellene
  • Dinamikus új benzinmotor
  • Csendesebb utastér
  • Több kényelmi extra
  • Új GT felszereltség
  • Alig változott a külső
  • Egyedi szolgáltatások hiánya
  • Élettelen kormányzás

Értékeld a dél-koreai kompaktot!

373 szavazat - átlag: 7.5 (10-ből)

Értékeld a dél-koreai kompaktot!