Új vadászterületen a Jaguar

Teszt: Jaguar XE 25t R-Sport RWD

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.09.01. 16.30

Számára eddig ismeretlen vadászterületre tévedt a Jaguar. Vajon elbír a kategória tapasztalt alfahímjeivel?

Röviden – Jaguar XE 25t R-Sport

Mi ez?

A Jaguar 3-as BMW-je 
Mit tud? Kívül-belül dögösen néz ki és hogy igazán jó legyen, hátsókerekes
Mibe kerül? 9,8 milliónál indul az árlista és 15,6 millió a másik vége
Kinek jó? 
Az importőr szerint az aktív, tehetős fiatalok autója, akik nem a német prémiumok közül kívánnak autót választani maguknak

Elölről nagyon erős a formaterv. Ijesztő, sötét orr, vágott, szigorú szemek

Fura jószág a Jaguar XE. A márka fentről, az arisztokrácia vélt vagy valós elefántcsonttornyából növesztett lefelé egy csápot, hogy a 3-as BMW-vel, Mercedes C-osztállyal, Audi A4-essel játszhasson egy ligában.

Külső

Külsőre masszív felépítésű, klasszikus négyajtós néz velünk szembe, amikor az XE-re nézünk. Orra egész hatásosra sikerült, a szűkre szabott, valóban macskás szemekről könnyen beugrik a jaguár, mint nagymacska. Oldalról a cifra légbeömlő, a sötét felni teszi félelmetessé a 4672 mm hosszú, 1850 mm széles és 1416 mm magas autót – bár van, akinek inkább egy dísztárcsáját vesztett, szomorkodó acélfelnis járgány jut eszébe róla – és ahogy haladunk tovább hátrafelé, úgy vész el a formatervezői lendület, a feneke már közel nem annyira izgalmas, mint az eleje, legfeljebb az egyedi lámpadizájn menti a menthetőt.

Jaj, azokat a kipufogókat hogy vágták körbe

A dupla kipufogó körüli esetlen kivágásról pedig nehéz eldönteni, hogy kínos igénytelenségnek, vagy vagány hanyagságnak minősítsük-e. Mindenesetre érdekes. A csomagtartó kicsike légterelője az R-Sport csomag része, ugyanúgy, mint a krómkeretes fekete hűtőmaszk, a krómbetétes első sportlökhárító, a fényezett oldalküszöb. Az R-Sport feliratú oldalszellőző és a 18 colos, ötküllős alufelni is ennek a csomagnak a része.
Adatlap – Jaguar XE 25t
Motoradatok
Lökettérfogat 1999
Hengerek/szelepek 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 177(240)5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340/1750-4000
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,8
Végsebesség (km/h) 250
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 10,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 6
Vegyes (l/100 km) 7,5
CO2 kibocsátás (g/km) 179

Sportos hangulatú utastér, néhány zavaró hibával

Belső

Elsőre mocsok jól néz ki, az utastérben R-Sport feliratú kormány, küszöbborítás található, ülései is sportosak, kényelmesek és jól is néznek ki. Aztán feltűnnek a Volvo kezelőszervek, 2015-ben a kényes, utálatos zongoralakk és pár csapnivaló tapintású műanyag ront sokat a vizuális élményen. Illesztései elnagyoltak, és az apró, egyforma gombok sem az ergonómia iskolapéldái. Klassz viszont a színes head up display, jó fogású a kormány, remek az üléshelyzet és olyan extrák is belefértek, mint a fűthető első szélvédő, a szintén melengethető kormány, vagy az ülésszellőztetés, éjszakai hangulatvilágítás.

Középen színes kijelző, a széleken hagyományos műszerek

Milyen vezetni?

Változatos élmények érik benne a vezetőt. Kezdjük a jóval, a könnyű, háromnegyed részben alumíniumból készülő karosszéria – a teljes vázstruktúra, az ajtó, a motorháztető és a csomagtérfedél is könnyűfém – élvezetessé teszi a kanyargást, pláne, hogy ezzel a motorral sikerült nagyjából 50-50 százalékosra kihozni az első-hátsó tengely közötti súlyeloszlást. A futómű szenzációs, a hátsó több lengőkaros szerkezetben a kanyarodáskor keletkező erőket felvevő lengőkarok bekötései kemények, kanyarban vasmarokkal tartják az autót, de a többi szilent lágy, hogy a hitvány utakon se legyen kényelmetlen autózni vele. Kormányzása szintén szerethető, precíz, pontos, a kormányzáshoz szükséges erő is megfelelő. 

Hitvány műanyagban a süllyedő, emelkedő fokozatválasztó

Meztelenítsetek Jaguar XE-t:
Jöjjön a motor, amely kétliteres, négyhengeres, turbós példány, 240 lóereje papíron 6,8 másodperc alatt gyorsítja a Jaguar-t 100-ra, de az életben nem tűnik ennyire agilisnak. Hangja nagyon messze van a legutóbb nálunk járt Jaguar-étól, de még egy átlagos, sportosabb járgány is ezerszer izgalmasabban muzsikál. Az XE hangja kívül belül felejthető, egyáltalán nem éri el az ingerküszöböt. Pedig színház van hozzá, az autó szívdobogás-szerűen lüktető, vörös fényben derengő gombbal indul, a nyolcfokozatú automatikus váltó fokozatválasztója a mélyből emelkedik fel, és a mutatók is minden indításkor eljárják táncukat 0-280 km/h és 0-8000 rpm között.

Remek futóművel és pompás kormányzással kényezteti a sofőrt a Jaguar XE

Kormány mögötti fülekkel is vezérelhető 8 fokozatú automatikus váltója még sport módban sem elég fürge, a fékje pedig nehezen adagolható, sokáig alig történik valami, aztán hirtelen igen harapóssá válik a szerkezet. 
Városban a sok radar és a tolatókamera segít a Jaguar-t sérülésmentes állapotban tartani, autópályán pedig a csendes, szinte hangtalan utastér lesz hamar szimpatikus, de az adaptív tempomat nagyon hiányzik az autóból. 
Márka/modell: Teljesítmény: Ár:
Audi A4 2,0 TFSI tiptronic 242 LE 11 240 350 Ft
BMW 328i aut. 245 LE 11 364 500 Ft
Mercedes C300 T aut. 245 LE 12 643 700 Ft
Ennyiféle kiegészítő rendelhető a Jaguar XE-hez, ha aktív, sportos életet kívánunk élni vele:

Kinek jó?

Ahogy egyik kollégám mondta, Anglia nagyon messze van még Németországtól. Az igyekezet tisztán látszik, az irány is jó, de a Jaguar-nál nincsenek könnyű helyzetben, amikor a német prémium márkákra lőnek. Azonban a Jaguar XE minden hülyesége, hibája ellenére roppant egyedi megjelenésű, szórakoztató autó. És ami sokaknak fontos lehet, nem jön szembe belőle minden sarkon több tucatnyi. Na, ők boldogok lesznek a Jaguar XE-vel.
Mellette – Ellene
  • Izgalmas külső
  • Szép utastér
  • Ügyes futómű
  • Jó üléshelyzet
  • Nem egységes belső minőség
  • Béna, töketlen hang
  • Ügyetlen váltóvezérlés

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a Jaguar XE?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • ötvencent

    Ebben még a Ford féle SCTi motor van ha jól tippelek talán azért ilyen ” szar” . Nekem nem tetszik az osztott ajtó panel hogy fentre került az ablak leengedő kapcsolók lent ” ahol lenniük kellene” pedig az ülésállítás memória gombjai találhatók … így ha ablakot akarsz leengedni menet közben le kell venned a szemed az útról ami igazán nagy ötlet a tervező(k) részéről … gratulálok hozzá! Mert ugye az ülésállítás memória gomb az fontos hogy kézre essen elvégre azt napi használatban használják ( cink ) és nem úgy hogy egyszer beállítod aztán jobb esetben megint hozzá nyúlsz 1 év múlva mikor esetleg szervizre viszed és ott átállítja az éppen aktuális szerelő mikor beleül …Továbbá erősen ciki kategóriának tartom 2015 ben egy 2016 os modellévű autónál , hogy CSAK bi-xenon fényszóróval lehet rendelni teljesen adaptív LED-et még csak hírből sem lehet hozzá venni!!! A hátsó rész az valami förmedvény főleg a nevetségesen picurka kipufogó végekkel amik túl közel is vannak egymáshoz nem értem miért nem lehetett eltenni egy rendes vastagságú verziót az autó jobb és bal sarkába mint ahogy más dizájnra adó gyártó is készíti … hátsó lámpa alapján elmenne egy giccses Kínai autónak is … meglátszik az Indiai behatás az autó dizájnján SAJNOS… kár érte mert én nagyon vártam ezt a kocsit de csalódást keltett.

  • zoldfulu2000

    Óvatos leszek a kommentekkel, mert vezetnem eddig nem sikerült, csak üléspróbát venni, azt is jó régen (http://autossagok.blog.hu/2015/03/08/antwerpen_classics ).

    A belső tényleg elmarad a nagyobb Jagektől, és szokatlan a márkától, de talán a legtöbb konkurenstől is. Egy ennyire magas műszaki szinvonalú autótól ez érthetetlen.

    Ugyanakkor továbbra sem értem a Vezess kissé röhejesen átlátszó, mondhatni “marhára” laza, de eléggé üres vakerálását Jag vonalon. XF, F type, XE, bármelyik jag jön, árad belőle az a lenéző hangnem amit csak a német újságírók szoktak megereszteni ha féltik a hazai ipart (náluk egy hazai minden tud, az importkonkurens csak a távolságtartó sollen segédigével lehet képes bármire…).

    Nem fizették be a védelmi pénzt vagy mi a szösz? A Mercinek szinte csak ergonómia hibái vannak a búcsúzó C klasséban (váltó, kézifék, indexkarok, tampomat, hogy csak pár kirívó példa). Az új C műszerfala sem full LED-es (a Jag XJ és a nagy landyk az úttörők között voltak).

    Egy jóbban sikerült belsővel tuti az elsők között lenne nálam, így sem egy rossz darab az előzetes tapasztalatok alapján.

  • DTF

    ez nevetséges nagyon, négy hengers turbó ilyen autóban… ha vkinak van egy kis esze – mindig ezzel jövök, mert ezt tartm ésszerűenk – vesz egy 2-3 éves Lexus GS450h-t, fullosna. 10-11 millióért és még 4-5 éb jótállással. az minpségibb, ezerszer jobb, gyorsabb és 8-8,5 a fooyasztása. és itt évget ért a jaguár páylafutása…

  • ötvencent

    Lexus Gs450H-t 2-3 évesen nem kapsz 10-11 millióért vagy ha igen az olyan is ! Van aki nem vesz használt autót egyébként ezzel a motorral az Xe fullra extrázva sem kerül többe mint 16.5 millió egy fullos Gs 450h pedig 22 igaz ott már benne van az éjjellátó itt viszont a gyalogos felismerő ami kiválthatja a haszontalan és drága infra kamerát.Egyébként pot tegnap konfiguráltam kíváncsiságból egy Audi a5 kupét 230 le-s motorral quattro dsg és minden szir-szart beletettem az sem került annyival többe hogy ne érje meg a Jaggal szemben … 17.6 volt … viszont az ugye 4kerekes bármikor még ma is a 9 éves modellév ellenére agyonveri dizájnban a legtöbb ma futó trendi kocsit beleértve az új Jag Xe-t is . Ráadásul nem egyetlen egy márkaszervize létezik az országban így ha valaki vidékiéken lakik jó eséllyel talál 40-50 km-es körzetben egy Audi szervizt vagy márkaszervizt ami nem elhanyagolható szempont tekintve hogy garancia időre gyártanak csak új autókat utána szinte kötelező jelleggel elkezdenek szétesni …Szóval erősen zsiráf fílingje van a Jaguárnak … szép szép de otthonra nem kéne …

  • hanyistok

    ötvencent!
    A Jaguar XE tesztautó ára minden szirszarral együtt 17 670 240 forint.

  • DTF

    50cent: a gs-t azert irtam mert egyel magasabb kategoria :) az xe-nek ott az is300h vagy majd. Is 200t. Ezek megallnak 15-be fullosan :) hazsnaltan meg 10-11 korul olyan is-t veszel! :) aki nem sokat gondokodik az megvezsi majd a jaguarto aztan sziv majd, mer hiaba jol nez ki, belul okadek gagyi :)

  • zoldfulu2000

    Hanyistók: ez is olyan, mint a múltkor hozott 17 millás Q3 amit feléből is ki lehet hozni.

    a DTM által említett GS garija már lejért, ugyanúgy lehet parázni hogy mikor kell valamit javítani. Ha lenne rá 5 v 7 év gari akkor fel lehetne hozni példának. Így viszont csak úgy hogy 2-3 millát elkülönítünk javításokra (xenon klíma mint két régi Luxus/toyota rákfene) és extraszervízre (pl fékbetétek, gumik, eselteg lengéscsillapító).

  • DTF

    Zoldfulu: a lexusrokra 3 ev teljes koru (5 ev a hybrid rednszerre) van. Ez hosszabbithato azbauto 7 eves koraig, kb evi 120-ert atlagban, 160ekm-ig. A haybrid rednszerre meg hosszabbithatod a 7. Ev utan azbauto 10 eves koraig.
    Autos blogod van es ezeket nem tudod? :D

  • zoldfulu2000

    Aha nézem (http://www.lexus.de/garantie/index.tmex#/Anschlussgarantie). Mondjuk ez nem néz ki rosszul, ha tényleg mindent állnak. Mondjuk a kopó alktatrészek akkor is ott lesznek, de érdekes alternatívát jelent.

    Amúgy nem minden országban van ilyen. Van ahol csak a Lexus Select-re adnak 1/3 év garit. Szóval magadnak nem hosszabbíthatsz.

  • ACC.600

    Jaguárhoz használt toyotát hasonlítani??????
    ezen röhögök pár órája….. :DDDDDD

  • ötvencent

    hanyistok : ez sport felszereltség kinek kell a 18 as kerék ezekre az utakra és a sportülés ? Konfigurálj egy prestige felszerelést ésszerűen … és simán kijön 16.7 ből ugyan így ahogy ez van felszerelve .

  • ötvencent

    DTF : a Gs az szerintem semmilyen kategóriába nem illik bele .. mivel túl nagy a 3,A4,C konkurensnek és túl pici az A6,5 -nek egyedül a kifutó E szériának felel meg méretben mert pont akkora mint az ” nem véletlen elvégre Mercit majmolja a Lexus ” . De ha már itt tartunk a Lexus Gs csak 5 cm el hosszabb mint egy Mazda 6 és az újonnan is kijön 10 ből :D …szóval akkor már inkább azt mint egy 3 éves kitudja ki és hogyan használta a kocsit kalandos hybridet… egyébként ha a Magyar átlagot veszed alapul aki 30.000 km nél többet megy évente egy használt Gs-t jó 90-120.000 km közötti futással kapsz meg 3 évesen … ami azt jelenti hogy jobb esetben elmehetsz vele még 40.000 ” gondtalanul” aztán vége a garinak és jöhet a körömrágás…

  • AMV12

    Mit várhat az ember egy olyan újságírótól, aki alapvető dolgoknak nem néz utána mielőtt cikket ír. (Jöjjön a motor, amely kétliteres, négyhengeres, friss fejlesztésű példány). Nem, egyáltalán nem friss fejlesztés, még a Fordtól van. Az dízelek már valóban Ingenium motorok viszont benzines Ingenium motorok csak jövőre jönnek. (Aztán feltűnnek a Volvo kezelőszervek, 2015-ben a kényes, utálatos zongoralakk és pár csapnivaló tapintású műanyag ront sokat a vizuális élményen.) A Jaguarnak 2008 óta már semmi köze a Volvo-hoz, hogy a fenébe lennének ott Volvo kezelőszervek. Utálatos zongoralakk? Van aki szereti, van aki nem (én sem), de lehet bele mást rendelni. Érdekes, hogy ezekről a problémákról semmilyen más újságban nem olvastam, pedig angol, német, holland teszteket is láttam. De ugyanez áll a motorhangra, fékre, váltóra (a 200 lóerős benzines motorral valóban nem a legjobb az automata, de többi motorral mindenütt dicsérik váltót és egyébként is kapcsolja kézzel, ha nem az automatikát akarja használni), kipufogó fölött a lökhárító kivágására??? . Annyira szeretem amikor egy tök ismeretlen kis magyar újságocska újságírója mondja meg a tutit az elismert nemzetközi, angol, német, holland lapoknak. Hiányzik az adaptív tempomat? Akkor rendeld meg bele. Messze van Anglia Németországtól? Hála Istennek. Kéne a fenének egy német klón. Szerencsére ez más, de nem rosszabb, (sőt a most kifutó 3-ast verte az összehasonlító teszteken, mondjuk kérdés, hogy a face liftelt 3-as ellen mire megy arra még nem láttam tesztet) van aki ezt szereti, van aki azt. Az egész cikkről ordít, hogy kétségbeesetten igyekszik lehúzni az autót, nehogy a német szentháromság igazi konkurenciáját lássák benne.

  • hanyistok

    ötvencent:
    Nem akartam semmit konfigurálni, nem is volt semmi célom az árral, csak infónak írtam ide. :)

  • Guevara

    Nem rossz csak kár hogy semmi igazán Jaguaros vonán nincs benne. Ez egy BMW-ből és Audiból összegyúrt valami…

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.