Kokainnal etetett elefánt hátán ülni

Teszt: BMW X6 M (2015)

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 16.30

Ez a nagyra nőtt, józan érvekkel megmagyarázhatatlan cirkuszi elefánt veri az előző évtized legerősebb típusait.

Röviden – BMW X6 M

Mi ez?

Luxus-terepkupé, súlyos egyéniség 575 lóerővel

Mit tud? Felsőbbrendűségi érzést kelt gazdájában, félelmet a többi közlekedőben
Mibe kerül? 35 millió forint az alapár, de 40 millióig könnyen felszalad
Kinek jó?  Maffiózóknak, ízléssel nem rendelkező újgazdagoknak, celebeknek
575 lóerő rámutat az élet nagy igazságaira. Főleg, ha ezt olyan csomagban kapjuk, ami már megjelenésével tarkóig ráncolja a józanul gondolkodók homlokát. A BMW X6M, a mutáns SAV (Sport Activity Vehicle) kategória legizmosabb kivitele, szinte minden pillanatban a forgalom legharsányabb résztvevője. 

Számít a külső

Még akkor is ha áll.
Akkor is, ha a 4,4 literes V8-as blokk hengersorai közt ülő két turbó némán vár, és nyoma sincs a maximális 1,2 baros töltőnyomásnak. Amíg pihennek, a közönség felé ordító optikai kiegészítők feladata, hogy hirdessék a maszkulin masztodon uralmát. 
“A szépség nem feltétlenül jár gyakorlati haszonnal, mégis úgy keressük, mintha a világ legfontosabb dolga lenne.” (Paulo Coelho)

Adatlap

BMW X6 M

Kokainnal etetett elefánt hátán ülni 1
Motor 4395 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény 575 LE
Nyomaték 750 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,2 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 11,1 l / 100 km

A Long Beach-kék szín sem épp egy bujkáláshoz javallott árnyalat, messzire virítanak a parkolók sorából kivillanó karosszériaelemek. Ehhez jön a cseppet sem visszafogott, alap BMW X6 még tovább vadított formaterve. 

Az átrajzolt lökhárítón biztos sokat spórolnak a bajorok. Akkora légbeömlő nyílásokat vágtak a két vese alá, hogy alig akad pár kék elem a tátongó lyukak között. Ehhez viszonyítva igen szerény a hűtőrácson elhelyezett apró X6M márkajel, elvégre egy ilyen autóval hiba lenne hivalkodni.
Mint egy sokat látott orosz ketrecharcos, inas nyakkal, örökké nyugtalan tekintettel és szikár csomókba gyűlt izomzattal. A legharapósabb sávtakarító, a visszapillantóban feltűnve azonnal aktiválja az átlagautós jobbra húzódási ösztönét. 
A far szinte már komikus, annyira hatalmas, biztos a brazil Miss Bum Bum “szépségverseny” döntőjét nézte a tervezőcsapat munka közben. Szerencsére az aránytalanságon javítanak a szélesre húzott hátsó lámpatestek, valamint a figyelmet azonnal elterelő négy kipufogóvég. 
Erőt sejtető, vaskos idomok domborodnak az autó oldalán, a két pufókra fújt kerékjárati ív alatt még a 21 colos kerekek sem tűnnek nagynak. Főleg, mert az abroncsok oldalfala jelképes, elől 285/35,  hátul 325/30 a méret, ezeket a számokat bediktálva csillan fel a gumis szeme, hiszen a BMW által ajánlott Michelin Pilot Super Sport darabja 110 000 forint körül mozog. És gyorsan kopnak.
Nyilván sokat javítanak a Nürburgring köridőn ( A BMW X6 M ugyanolyan köridőt futott a Nürburgringen, mint az előző generációs (E92) M3 kupé. Utóbbi 8 perc 5 másodperc alatt ment körbe a húsz kilométeres Nordschleifén. Az előző X6 M azonos ideje durván 8 perc 25 másodperc volt.), de egyben ez a leginkább fájó, Achilles-sarka az autónak. 
Már egy villamossín melletti repedés, egy ártatlan padka is feltűnő sebet mar a duplaküllős felnikbe, így a 2,3 tonnás bajor elefánttal jobb, ha mindig porcelánboltba képzeljük magunkat. 

Számít a pénz

Mondhatjuk, hogy belül a szokásos BMW-hangulat fogad. A nagy műgonddal kimunkált kezelőszervek tökéletes pozícióban, az iDrive gördülékenyen működik, a dekorelemek kifogástalanok. Ezt elmondhatjuk a bajor gyártó összes termékéről, de az X6 M nem véletlenül kerül 35 millió forintba alapáron. 
Ez az a csúcstermék, ahol a precízen tervezett, és összeállított csomagra még rápakolnak egy adag luxust. Az egész tetőt Alcantara kárpit borítja, a füstfehér kagylóüléseken az M divízió logója ül szerényen, az ajtókon és a műszerfalon vastag lakkréteg alatt valódi karbonszálas műanyag bújik meg. 
Bárhová nézünk, akad valamilyen apróság, ami emlékeztet a lemezek alatt megbújó fenevadra. Egy apró M logó a kormányon, a váltón, világos és sötétkék, valamint vörös cérnával varrott bőr. Innen nézve nevetséges igazán a 316i farára nem poénból ragasztott M-es típusjel. 
“Minden M-es BMW-ben van egy kapcsoló, ami képes felszítani benne a tüzet, amitől csillogni kezd a szeme.” (Oravecz Nóra után, szabadon)

Számít a sebesség

Mert ebben az autóban tényleg a kapcsolókon múlik minden. Nem mintha alapbeállítással nem volna pusztító. A 6000-6500/perces fordulat között rendelkezésre álló 575 lóerő, a 2200-as fordulaton jelentkező 750 Nm nyomaték, valamint a villámgyorsan kapcsoló, nyolcsebességes M Steptronic  automata váltó minden gázadást rakétakilövéssel tesz egyenlővé. 
Legalábbis az utasaim így írták körül az élményt. Nehéz a tetszikre bökni Facebookon, amikor 4,2 másodperc alatt már százat mutat a kilométeróra, és vígan, röhögve tör tovább kétszáz fölé, ahol csak az örök német józanság által megszabott 250 km/órás limit szab gátat az őrületnek. 
“Emlékeket szeretnék, tökéletes, nem zavarba ejtő pillanatokat. Nem akarok folyton töprengeni, csak élvezni azt, ami történik velem, élvezni, hogy kapok.” (Oravecz Nóra)
Ha az idézetben meghatározott emléket szeretnénk zsebre tenni, érdemes a kormány bal oldalán található, M1-M2 feliratú gombokkal szöszölni. Ez a két kapcsoló ereszti ki a krakent, a nyakizmot sajdító, vérnyomást emelő, mocskos bajor szörnyet, egy lázálmot, amit talán a hatodik sör habjában láttak meg az M divízió fejlesztőmérnökei. 
Programozható gombokról lévén szó az M1 jelen esetben kikapcsolt menetstabilizálóval adott engedélyt a drága Michelin szett pusztítására. Mert hiába az xDrive, azért kapnak a hátsó hordók, és fenékkel kifelé táncol az elefánt a kanyarból. Negyed gázon. 
Az M2 pedig a piros ász, mindent visz. Sport+, vagyis a legkeményebb üzemmód a futóművet, a kormányzást és gázreakciót is beleértve. Ekkor végre némi élet költözik a végtelenül könnyűre, és puhára szervózott kormányba, a kipufogók helyét recsegő ágyúcsövek veszik át, az utasok arca pedig beleolvad a bőrkárpit füstös fehér árnyalatába.

A szélvédőre színes, éles képet vetítő head-up display ilyenkor átalakul, méretes fokozatkijelzőt, a fordulatszámot jelző sávos grafikát jelenít meg, és felvillanva jelez, ha ideje a kormány mögötti, fémborítású fülekkel fokozatot váltani. 

A Valvetronic rendszerrel, közvetlen benzinbefecskendezéssel, két kettős megfúvású turbófeltöltővel lélegző motor minden pillanatban kész tarkónkat a rögzített fejtámaszhoz koccantani, a váltó briliáns közreműködésével. Nincs késlekedés, szempillantás alatt kapcsol, boszorkányos mérnöki mutatvány ekkora erőt tökéletes kontroll alatt tartva szabadjára engedni. 
Ez a nagyra nőtt, józan érvekkel megmagyarázhatatlan cirkuszi elefánt veri az előző évtized legerősebb típusait, de a fémmel, bőrrel körített luxus nem azt a nyers élményt adja, amire egy sebességhajhász vágyik. Itt végképp igaz, hogy a kilométeróra szürreális értéket mutat, belül meg csak annyit érzünk, hogy ívre tapad a bódé, és tart az öv. 

Csak a reakció számít

Reccsenve jönnek az új fokozatok, messzire hallatszik az előadás, a többi BMW-s félrehúzódik, követ, integet, és fotóz. Ez az autó nem ajánlott paranoid elméknek, csak súlyosbítja az állapotot, hogy valaki állandóan figyel, valaki csak nekünk integet. De tulajdonképpen ez az igazi cél, ez a BMW X6 M valódi terepe. A város, ahol kézzel kapcsolva lehet dörrenteni a bámészkodóknak, ahol a kovácsolt, 21 colos felnik alól kivillannak a brutális méretű féktárcsák.
Fogyasztás? Tényleg érdekel? A gyári adat 11,1 liter száz kilométeren. Ezt nem sikerült megközelíteni, a negyven fokban, városban húsz liter alá nem sikerült bekúszni, de vegyesben, sok országúttal 15-17 liter között maradt az átlag. 
A BMW X6 M konkurensei: Listaár, forint 
Mercedes-AMG 63 GLE Coupé (558 LE) 36 240 000 Ft
                                               
Sokan félreértik, de ez mégis egy autóipari kuriózum, egy szeretni való, drága vadállat, amit nem kötelező megvenni. Konkurenciája alig akad, a Mercedes vette fel nemrég a kesztyűt, a GLE Coupé kapott AMG verziót, amit 36 millióért kínálnak.
Gondolhatnám, de más a véleményem.
Az X6 M tulajdonképpen egy elhízott, púpos M5, amitől ugyanúgy eláll a szava bárkinek, aki beleül, csak az autóbuzi agyakban küzdenek a gondolatok pro és kontra. Mert az X6 M felfogható belsős poénnak, ami jó üzlet. Egy iróniával, szarkazmussal bőven átitatott sláger, amelyeket a célközönség áhítattal, átélve énekel, de nem veszik észre, hogy önmaguk paródiáját zabálják két pofára.
Talán a BMW X6 M is ilyen. Szeretnél egy nagy, nagyon erős, veszett drága, cserébe korlátozottan használható, pályanapokra kövér kocsit? Szeretnél a Wall Street farkasa mintájára dollárkötegeket jachtról a tengerbe szórni? Ezt az életérzést keresed? Nos, birtokunkban van a tudás, hogy megvalósítsuk az elképzelést.

Imádjuk az M3/M4/M5 újabb és újabb generációit reszelni, de ha erre van igény, még rálökünk egy lapát harsányságot, és kiszolgáljuk az igényt. Talán így született a BMW X6 M, amivel az a legnagyobb baj, hogy pár nap után egyre szimpatikusabb időtöltésnek tűnik dollárkötegeket a tengerbe szórni. 
Mellette – Ellene
  • Hihetetlenül megy
  • De tényleg
  • 575 lóerő, 750 Nm nyomaték
  • V8
  • A mindenre teszek, élet császára faktor
  • A mindenre teszek, élet császára faktor
  • Sokba kerül
  • Sokat fogyaszt
  • Túl sokan megnézik

Szavazás

Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • DTF

    Ilyet epeszu ember nem vasarol. Felesleges. Veszel egy gs450h-t meg melle egy rc-t es kesz :)

  • Kanyaró Malvin

    Nem ismerem Oravecz Nórát, csak Oravecz Imrét, de ez a cikk mestermű.

  • Drake

    DTF: autót is tudsz ajánlani a szarjaid helyett?:)

  • Drake

    Persze attól még nekem ez sem kéne,inkább egy M4:)

  • DTF

    Drake: mitol szar? Ultel mar ilyenben? A gyorsulas brutal, es ugyanilyen a rugalmassag. Rc meg aztan plane, persze nem a 2-es turbi hanem a v8 :)

  • Lovy11

    Sztem nagyon jól néz ki ez a verda, de ennyiből márkán belül is veszel 2 sokkal jobb gépet. Egyet sportolni, egyet hétköznapra.40 + milla az rengeteg

  • cuebler

    a nímetek rendre a cayenne turbo s-sel vetik össze ezt a rémes hodályt, ami eléggé megalázó a porsche-ra nézve. a minap járt nálam egy bmw kereskedő, aki elmesélte, hogy az m-es x5 és x6 pályán rommá veri a cayenne-t. nem vitatkoztam vele, elvégre a cayenne-hez még nem volt szerencsém…

  • hova

    Pénteken, szept.4-én Veszprémben az interspar bevezető útszakasza előtt irány jelezve megállt az IPE… bmw, a szembe jövő hatalmas forgalom miatt képtelenség volt megelőzni a cicababát kirakó autót- a vezető ordibált kifelé:” mi van,tetszik az irányjelzőm?” Nem tetszett senkinek,de “ilyet” csak bmw-től, mercistől kap leginkább a józan autós közönség.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.