Röviden – BMW X6 M

Mi ez?

Luxus-terepkupé, súlyos egyéniség 575 lóerővel

Mit tud?Felsőbbrendűségi érzést kelt gazdájában, félelmet a többi közlekedőben
Mibe kerül?35 millió forint az alapár, de 40 millióig könnyen felszalad
Kinek jó? Maffiózóknak, ízléssel nem rendelkező újgazdagoknak, celebeknek
575 lóerő rámutat az élet nagy igazságaira. Főleg, ha ezt olyan csomagban kapjuk, ami már megjelenésével tarkóig ráncolja a józanul gondolkodók homlokát. A BMW X6M, a mutáns SAV (Sport Activity Vehicle) kategória legizmosabb kivitele, szinte minden pillanatban a forgalom legharsányabb résztvevője. 

Számít a külső

Még akkor is ha áll.
Akkor is, ha a 4,4 literes V8-as blokk hengersorai közt ülő két turbó némán vár, és nyoma sincs a maximális 1,2 baros töltőnyomásnak. Amíg pihennek, a közönség felé ordító optikai kiegészítők feladata, hogy hirdessék a maszkulin masztodon uralmát. 
“A szépség nem feltétlenül jár gyakorlati haszonnal, mégis úgy keressük, mintha a világ legfontosabb dolga lenne.” (Paulo Coelho)

Adatlap

BMW X6 M

Kokainnal etetett elefánt hátán ülni 1
Motor4395 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény575 LE
Nyomaték750 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)4,2 sec
Végsebesség250 km/h
Fogyasztás (vegyes)11,1 l / 100 km

A Long Beach-kék szín sem épp egy bujkáláshoz javallott árnyalat, messzire virítanak a parkolók sorából kivillanó karosszériaelemek. Ehhez jön a cseppet sem visszafogott, alap BMW X6 még tovább vadított formaterve. 

Az átrajzolt lökhárítón biztos sokat spórolnak a bajorok. Akkora légbeömlő nyílásokat vágtak a két vese alá, hogy alig akad pár kék elem a tátongó lyukak között. Ehhez viszonyítva igen szerény a hűtőrácson elhelyezett apró X6M márkajel, elvégre egy ilyen autóval hiba lenne hivalkodni.
Mint egy sokat látott orosz ketrecharcos, inas nyakkal, örökké nyugtalan tekintettel és szikár csomókba gyűlt izomzattal. A legharapósabb sávtakarító, a visszapillantóban feltűnve azonnal aktiválja az átlagautós jobbra húzódási ösztönét. 
A far szinte már komikus, annyira hatalmas, biztos a brazil Miss Bum Bum “szépségverseny” döntőjét nézte a tervezőcsapat munka közben. Szerencsére az aránytalanságon javítanak a szélesre húzott hátsó lámpatestek, valamint a figyelmet azonnal elterelő négy kipufogóvég. 
Erőt sejtető, vaskos idomok domborodnak az autó oldalán, a két pufókra fújt kerékjárati ív alatt még a 21 colos kerekek sem tűnnek nagynak. Főleg, mert az abroncsok oldalfala jelképes, elől 285/35,  hátul 325/30 a méret, ezeket a számokat bediktálva csillan fel a gumis szeme, hiszen a BMW által ajánlott Michelin Pilot Super Sport darabja 110 000 forint körül mozog. És gyorsan kopnak.
Nyilván sokat javítanak a Nürburgring köridőn ( A BMW X6 M ugyanolyan köridőt futott a Nürburgringen, mint az előző generációs (E92) M3 kupé. Utóbbi 8 perc 5 másodperc alatt ment körbe a húsz kilométeres Nordschleifén. Az előző X6 M azonos ideje durván 8 perc 25 másodperc volt.), de egyben ez a leginkább fájó, Achilles-sarka az autónak. 
Már egy villamossín melletti repedés, egy ártatlan padka is feltűnő sebet mar a duplaküllős felnikbe, így a 2,3 tonnás bajor elefánttal jobb, ha mindig porcelánboltba képzeljük magunkat. 

Számít a pénz

Mondhatjuk, hogy belül a szokásos BMW-hangulat fogad. A nagy műgonddal kimunkált kezelőszervek tökéletes pozícióban, az iDrive gördülékenyen működik, a dekorelemek kifogástalanok. Ezt elmondhatjuk a bajor gyártó összes termékéről, de az X6 M nem véletlenül kerül 35 millió forintba alapáron. 
Ez az a csúcstermék, ahol a precízen tervezett, és összeállított csomagra még rápakolnak egy adag luxust. Az egész tetőt Alcantara kárpit borítja, a füstfehér kagylóüléseken az M divízió logója ül szerényen, az ajtókon és a műszerfalon vastag lakkréteg alatt valódi karbonszálas műanyag bújik meg. 
Bárhová nézünk, akad valamilyen apróság, ami emlékeztet a lemezek alatt megbújó fenevadra. Egy apró M logó a kormányon, a váltón, világos és sötétkék, valamint vörös cérnával varrott bőr. Innen nézve nevetséges igazán a 316i farára nem poénból ragasztott M-es típusjel. 
“Minden M-es BMW-ben van egy kapcsoló, ami képes felszítani benne a tüzet, amitől csillogni kezd a szeme.” (Oravecz Nóra után, szabadon)

Számít a sebesség

Mert ebben az autóban tényleg a kapcsolókon múlik minden. Nem mintha alapbeállítással nem volna pusztító. A 6000-6500/perces fordulat között rendelkezésre álló 575 lóerő, a 2200-as fordulaton jelentkező 750 Nm nyomaték, valamint a villámgyorsan kapcsoló, nyolcsebességes M Steptronic  automata váltó minden gázadást rakétakilövéssel tesz egyenlővé. 
Legalábbis az utasaim így írták körül az élményt. Nehéz a tetszikre bökni Facebookon, amikor 4,2 másodperc alatt már százat mutat a kilométeróra, és vígan, röhögve tör tovább kétszáz fölé, ahol csak az örök német józanság által megszabott 250 km/órás limit szab gátat az őrületnek. 
“Emlékeket szeretnék, tökéletes, nem zavarba ejtő pillanatokat. Nem akarok folyton töprengeni, csak élvezni azt, ami történik velem, élvezni, hogy kapok.” (Oravecz Nóra)
Ha az idézetben meghatározott emléket szeretnénk zsebre tenni, érdemes a kormány bal oldalán található, M1-M2 feliratú gombokkal szöszölni. Ez a két kapcsoló ereszti ki a krakent, a nyakizmot sajdító, vérnyomást emelő, mocskos bajor szörnyet, egy lázálmot, amit talán a hatodik sör habjában láttak meg az M divízió fejlesztőmérnökei. 
Programozható gombokról lévén szó az M1 jelen esetben kikapcsolt menetstabilizálóval adott engedélyt a drága Michelin szett pusztítására. Mert hiába az xDrive, azért kapnak a hátsó hordók, és fenékkel kifelé táncol az elefánt a kanyarból. Negyed gázon. 
Az M2 pedig a piros ász, mindent visz. Sport+, vagyis a legkeményebb üzemmód a futóművet, a kormányzást és gázreakciót is beleértve. Ekkor végre némi élet költözik a végtelenül könnyűre, és puhára szervózott kormányba, a kipufogók helyét recsegő ágyúcsövek veszik át, az utasok arca pedig beleolvad a bőrkárpit füstös fehér árnyalatába.

A szélvédőre színes, éles képet vetítő head-up display ilyenkor átalakul, méretes fokozatkijelzőt, a fordulatszámot jelző sávos grafikát jelenít meg, és felvillanva jelez, ha ideje a kormány mögötti, fémborítású fülekkel fokozatot váltani. 

A Valvetronic rendszerrel, közvetlen benzinbefecskendezéssel, két kettős megfúvású turbófeltöltővel lélegző motor minden pillanatban kész tarkónkat a rögzített fejtámaszhoz koccantani, a váltó briliáns közreműködésével. Nincs késlekedés, szempillantás alatt kapcsol, boszorkányos mérnöki mutatvány ekkora erőt tökéletes kontroll alatt tartva szabadjára engedni. 
Ez a nagyra nőtt, józan érvekkel megmagyarázhatatlan cirkuszi elefánt veri az előző évtized legerősebb típusait, de a fémmel, bőrrel körített luxus nem azt a nyers élményt adja, amire egy sebességhajhász vágyik. Itt végképp igaz, hogy a kilométeróra szürreális értéket mutat, belül meg csak annyit érzünk, hogy ívre tapad a bódé, és tart az öv. 

Csak a reakció számít

Reccsenve jönnek az új fokozatok, messzire hallatszik az előadás, a többi BMW-s félrehúzódik, követ, integet, és fotóz. Ez az autó nem ajánlott paranoid elméknek, csak súlyosbítja az állapotot, hogy valaki állandóan figyel, valaki csak nekünk integet. De tulajdonképpen ez az igazi cél, ez a BMW X6 M valódi terepe. A város, ahol kézzel kapcsolva lehet dörrenteni a bámészkodóknak, ahol a kovácsolt, 21 colos felnik alól kivillannak a brutális méretű féktárcsák.
Fogyasztás? Tényleg érdekel? A gyári adat 11,1 liter száz kilométeren. Ezt nem sikerült megközelíteni, a negyven fokban, városban húsz liter alá nem sikerült bekúszni, de vegyesben, sok országúttal 15-17 liter között maradt az átlag. 
A BMW X6 M konkurensei:Listaár, forint 
Mercedes-AMG 63 GLE Coupé (558 LE)36 240 000 Ft
                                               
Sokan félreértik, de ez mégis egy autóipari kuriózum, egy szeretni való, drága vadállat, amit nem kötelező megvenni. Konkurenciája alig akad, a Mercedes vette fel nemrég a kesztyűt, a GLE Coupé kapott AMG verziót, amit 36 millióért kínálnak.
Gondolhatnám, de más a véleményem.
Az X6 M tulajdonképpen egy elhízott, púpos M5, amitől ugyanúgy eláll a szava bárkinek, aki beleül, csak az autóbuzi agyakban küzdenek a gondolatok pro és kontra. Mert az X6 M felfogható belsős poénnak, ami jó üzlet. Egy iróniával, szarkazmussal bőven átitatott sláger, amelyeket a célközönség áhítattal, átélve énekel, de nem veszik észre, hogy önmaguk paródiáját zabálják két pofára.
Talán a BMW X6 M is ilyen. Szeretnél egy nagy, nagyon erős, veszett drága, cserébe korlátozottan használható, pályanapokra kövér kocsit? Szeretnél a Wall Street farkasa mintájára dollárkötegeket jachtról a tengerbe szórni? Ezt az életérzést keresed? Nos, birtokunkban van a tudás, hogy megvalósítsuk az elképzelést.

Imádjuk az M3/M4/M5 újabb és újabb generációit reszelni, de ha erre van igény, még rálökünk egy lapát harsányságot, és kiszolgáljuk az igényt. Talán így született a BMW X6 M, amivel az a legnagyobb baj, hogy pár nap után egyre szimpatikusabb időtöltésnek tűnik dollárkötegeket a tengerbe szórni. 
Mellette – Ellene
  • Hihetetlenül megy
  • De tényleg
  • 575 lóerő, 750 Nm nyomaték
  • V8
  • A mindenre teszek, élet császára faktor
  • A mindenre teszek, élet császára faktor
  • Sokba kerül
  • Sokat fogyaszt
  • Túl sokan megnézik

Értékeld 1-től 10-ig!

205 szavazat - átlag: 7 (10-ből)

Értékeld 1-től 10-ig!