Kisebb, könnyebb, jobb: Audi Q7

Teszt: Audi Q7 3,0 V6 quattro, tiptronic

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.08.25. 16.30

Stílust váltott az Audi Q7-es, a korábbi agresszív tankból civilizált, okos, szerethető járgánnyá fejlődött.

Röviden – Audi Q7 3,0 TDI V6

Mi ez?

Prémium SUV XXL-es méretben

Mit tud? Masszív, tágas, csodás belsővel, rafinált vezetőtámogató rendszerekkel
Mibe kerül? 17,9 milliótól a 272 lóerős, V6-os dízellel, 19,1 milliótól a 333 lóerős benzinessel. A tesztautó 31,9 millió forintba került
Kinek jó?  Tehetősebbeknek családi autónak, női autónak, vagy csak mutatni, hogy ez is belefér

Kisebb, könnyebb, jobb: Audi Q7 1
A 2005-ben bemutatott, akkor a kategória legbrutálisabb méretű szabadidő-autója nemrég megújult. Levetette a kegyetlen verőlegény jelmezt, ledobott több mint három mázsát, és egy jóval kellemesebb megjelenésű, iskolázottabb figura lett belőle. Akinek egyéb rejtett tartalékai is vannak.

Sok-sok matt ezüst az orron

Külső

A modellfrissítéseknél megszokott trenddel szembemenve az Audi Q7-es elődjénél 3,4 centivel rövidebb, 1,5-tel keskenyebb, 8 milliméterrel rövidebb tengelytávú járgánnyá vált, csupán magasságban gyarapodott pár milliméterrel, egészen pontosan néggyel. Oda lett a rémisztő, brutális megjelenés is, a legújabb modell sokkal inkább barátságos, harmonikus megjelenésű szerethető családi járgány, nem pedig bérgyilkosbusz. Az orr-rész hivalkodó hatszögletű, matt ezüst térplasztikáját talán egy kicsit túltolták, de valami jelleget adó anyag mégiscsak kell egy ekkora és ilyen drága autó elejére. Nézzük el neki.

Belső

Akik valamiért utálják az Audikat, vagy csak szimplán a BMW, Mercedes belső dizájnjáért, megoldásaiért rajonganak, azok most ugorjanak egy nagyot. Gusztustalan ömlengés következik.

Adatlap

Audi Q7 3,0 V6 quattro, tiptronic

Kisebb, könnyebb, jobb: Audi Q7 2
Motor 2967 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 272 LE
Nyomaték 600 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,3 sec
Végsebesség 234 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,7 l / 100 km

Mentségemre szól, hogy nem alaptalanul. Az Audik belseje jó ideje megbízhatóan tart a hibátlan felé, és a Q7-es sem kivétel ez alól. Azt, hogy tágas, kényelmes, elegáns, felesleges is leírni. Minőségi anyagok, szép fabetét, okosan átgondolt elrendezés, kifinomult működés jellemző minden egyes négyzetcentiméterére, az ajtócsapódás hangjától, a villanymotorral megtámogatott dolgok mozgásán át az éjszakai kivilágításig. Gombjai, kapcsolói pont akkorák, pont olyan tapintásúak és pont olyan erővel kell őket mozgatni, kapcsolni, amilyenre tudat alatt vágyunk. Ijesztő tökéletesség. 

Vannak akiket bosszant a középkonzolra tapasztott, tablet méretű kijelző, ha az gombnyomásra nem tüntethető el valahová. Engem hidegen hagy, hogy hol van, ha nem ülök az autóban, talán már nincs is olyan ostoba tolvaj a világon, aki azért törné fel a kocsit, mert erre fáj a foga. A kilátást meg ugye nem zavarja ott, ahol van. Az Audi Q7-esben persze ezt is villanymotor süllyeszti – de milyen finoman – a műszerfal gyomrába, ha nincs rá szükség. 
A végére kínkeservesen csupán annyi negatívumot lehet összeszedni, hogy a harmadik üléssor az autó bitang méretei ellenére is szűk, legfeljebb gyerekeknek, vagy hobbit méretű felnőtteknek való, illetve az automatikus váltó karja előtti tapipad nehezebben hozzáférhető, mint szeretnénk. Ja, még valami botrányos, a vártnál kicsit lassabban mozognak a dupla üvegből készülő hangszigetelt ablakok. Ennyi.

Zavarba ejtően hibátlan belső

Milyen vezetni?

A Q7-es tömve van vezetéstámogató rendszerekkel, valószínűleg mindet felsorolni reménytelen vállalkozás lenne. Pláne, hogy a tesztautó konfigurálásánál alig maradt ki valami az extralistáról. Autópályán az adaptív tempomat zseniális – városban sem rossz, ha dugóban kell vánszorogni – a sávtartó egész biztosan tartja a felfestett vonalak között az autót, bár néha megpróbálja kicsavarni a kezünkből a kormányt, ami főleg terelések ideiglenes felfestéseinél lehet izgalmas. 

Szép, jó tapintású, jó szagú itt minden

A Head up display színes szagos, a navigációs segítségeket is mutatja. Városban a 360 fokos kamerarendszer madártávlati képpel segíti az áldozatmentes parkolást, sötétben pedig az éjjellátó segít kiszúrni a vadat, vagy az út szélén csalinkázó kivilágítatlan kerékpárost, gyalogost. Az útra merőleges parkolóhelyről kitolatva a keresztirányú forgalmat is figyeli az autó, sőt, ha úgy érzi, bajunk eshet, határozottan meg is állítja az autót. Tekintélyes mérete ellenére remekül lehet vele lavírozni szűk helyeken, parkolóházakban is, fordulóköre váratlanul kicsi.

Akár egy modern szobor

Menet közben a két tonnás össztömeg alig érezhető, csak kanyarban tűnik fel. 3 literes V6-os, kellemes hangú motorja 272 lóerővel nem vacakol sokat, ha kell, 6,5 másodperc alatt is képes 100 km/órás tempóra gyorsítani az autót. Autópályán az adaptív légrugók, a dupla ablakok és a tisztességes hangszigetelés miatt semmi zavaró zaj nincs az autóban, akár 1000 kilométer levezetése után is frissen lehet kiszállni a kormány mögül. A légrugó nemcsak kényelmes, hanem okos, ügyes is, az úthibákkal, vasúti kereszteződések szintkülönbségeivel is remekül megbirkózik. 
Konkurensek:
A 272 lovas dízel Audi Q7 és 4×4-es, automata konkurensei: Listaár, forint 
BMW X5 3.0d aut. 258 LE 16 887 000
Mercedes Benz ML 350 BlueTec 4Matic Offroader 258 LE 17 404 920
Audi Q7 3.0 V6 TDI Quattro tiptronic 7 szem.
18 409 490

A head up display csodás dolog

Fogyasztás

Bár keserves kínok között valahogy sikerült a drabális Q7-est a lélektani két tonnás tömeg alá fogyasztani, de a takarékos, könnyű kisautótól még mindig baromi messze van. Papíron mégis arcpirítóan szerény adat díszeleg a kombinált fogyasztás rubrika mellett, amely főleg akkor bosszantó, ha városban haladva pillantunk a fedélzeti számítógép által mutatott adatokra. 12 liter alatti értéket ne is várjunk. 

Dönthető háttámlák és temérdek hely

Ennek ellenére a közel 1500 kilométeresre nyúlt tesztút végelszámolása után meghökkentő, 6,88 literes átlagot számoltam. Igen, többször is utána számoltam és akkor is ennyi jött ki. Volt benne civilizált autópályás menet 300-350 km körül, város 150 km, a többi pedig országút, hegyen völgyön át, spórolós, de nem zavaróan finoman vezetett stílusban. Meglepő.
Mindent összevetve az Audi Q7-es már súrolja az értelmetlenül nagy, okos és kifinomult kategóriát. Legalábbis autóban már zavarba ejtően sok ez a tömény jóság. De akinek van rá bő 30 milliója, az nyugodtan költse Q7-esre, valószínűleg egy percig sem fogja úgy érezni, hogy másra kellett volna elvernie egy családi ház árát.

Szép, 3D-s térképpel varázsol el a fedélzeti GPS

Mellette – Ellene
  • Pazar belső
  • Ergonómiailag kikezdhetetlen
  • Csendes
  • Takarékosan is vezethető
  • Még mindig nehéz
  • Rendesen felszerelve baromi drága
  • Szűkös harmadik üléssor

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pizdata

    A Volvo XC90 gondolom véletlenül maradt le a vetélytársak közül…

  • zoldfulu2000

    Pizda: nem ez egy konzekvens nemtörődömségi stratégia. A háromnál tovább számolni képtelen szerző arra is lusta volt hogy megnézze, hogy az ML már nemlétezik a nyár óta (GLE SUVként fut). Arról már nem is beszélve a Mercedes 7 üléses full size SUVja a GL, az X5nek pedig nincs is 7 ülésese. De ha el is fogadjuk hogy az új Q7es lejjebb lett pozicionálva, az ML mint típus már nem létezik…

  • AMG666

    Ez nem semmi: “Kinek jó? Tehetősebbeknek családi autónak, női autónak, vagy csak mutatni, hogy ez is belefér”

    Szánalmas kijelentés.
    Ez a magyar valóság itt orbániában!

  • Iceman.

    HAT EGÉSZ NYOLCVANNYOLC SZÁZAD LITER VEGYESBEN? Az előző Q7-nél inkább a 10 liter volt a realitás finoman vezetve… Ez igazán meghökkentő adat.

  • Iceman.

    Egyébként a cikk legelején még 17,9 millió van írva alapárra, a modell összehasonlításnál meg már 18,4 gondolom a 7 személyes opció miatt. A konkurensek is hét személyesek? Emellett nem létezik már ML osztály a mercinél…

  • mtbe

    zöld,
    tudjuk, hogy nem létezik már ML, mondtad már egy párszor.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Új Toyota Yaris: Befellegzett a kis motoroknak?

Rengeteg pénzt költöttek el a Toyota Yaris felfrissítésére. Nézzük, mire volt elég 28 milliárd

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.