Gördeszka két, rossz helyen lévő kerékkel

Teszt: Airboard 1,0

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.08.22. 11.15

Unortodox, kétkerekű gördeszka, amivel tényleg gyerekjáték gurulni

Röviden – Airboard 1.0

Mi ez?

Kétkerekű, gördeszkaszerű valami 
Mit tud? Sima, egyenletes talajon jól kiváltja a gyaloglást
Mibe kerül? 599 font, ami nagyjából 250 ezer forint
Kinek jó?  Aki vonzódik a hasonló guruló bolondságokhoz, esetleg beltérben kell sokat gyalogolnia

Külső

Ránézésre ez is egy kerékpár, csak teljesen másképp. A gördeszka méretű cucc két rövidebb oldalán vannak az alufelnis, aránylag kisméretű kerekek. Derékban kicsit karcsúsított a szerkezet, itt el is csavarodik egymáson a két fél. Borítása fényes, könnyen karcolódó műanyag, amelyen sajnos a legkisebb karcolás is mély sebeket ejt. Baja nem esik a gépnek, csak nem áll jól neki a sok karmolás, akinek meg mégis szúrja a szemét, az olcsón kaphat hozzá szép új műanyag borítást. Van még rajta egy töltő csatlakozó és két kék LED-ekből álló lámpa is a bekapcsoló gombon és a két visszajelző LED-en kívül.

Két darab alufelnis kerék és egy deszka

Videón az Airboard:

Hogyan működik?

Egyetlen kapcsoló van rajta, azt benyomva sípol egyet a gép, világít rajta egy termetes zöld lámpa és már működik is. Ha rálépünk akkor elméletileg semmi dolgunk nincs, a beépített giroszkóp és villanymotor szépen megtartja a rajta álló embert. Feltéve, ha az nem kezd el küzdeni a sorsa ellen és nem akar egyensúlyozni. Innen már csak neki kell lódulni és gurulni.

Alacsony hasmagassága okozhat meglepetést vacak úton

Nehéz megtanulni?

Nem. A Segwayhez hasonlóan ez a szerkezet is azok közé tartozik, amelynek durván 1 perc alatt el lehet sajátítani a kezelését, csak a függőleges kapaszkodó hiányozhat, míg rá nem jövünk, hogy tök fölösleges lenne. További 4 perc és már biztonsággal kezeli bárki, aki túljutott az első pillanaton, amikor mind a két lábát feltette a deszkára. Előre dőlve előre, hátra dőlve hátra megy, illetve fékez. Kanyarodni a jobb, vagy bal láb előrebillentésével lehet. Mivel nagyjából 10 centivel vagyunk csak rajta magasabban, mint a földön, még az eséstől sem kell félni, ha valami baj van, egyszerűen le kell róla lépni. És kész. Tényleg gyerekjáték az egész.

Kis rutinnal fűben is használható

Egy titka van csupán, nem kell küzdenünk a sorsunk ellen, előre hátra rángatni a felsőtestet, hanem hagyjunk rá mindent az Airboardra és minden rendben lesz. Ennyi.
Műszaki adatok:
Hatótáv: 18-22 km
Csúcssebesség: 15 km/h
Saját tömeg: 9,8 kg
Töltési idő: 1 óra
Vízállóság: IP54 – felfröccsenő víz nem tesz benne kárt

Mi van, ha lemerül?

Semmi. Ha vészesen elerőtlenedik a kütyü, akkor elkezd sípolni és a zöld lámpa pirosra vált. A 10 kilogrammos Airboardot ilyenkor egyszerűen fel lehet venni, és saját táskájába pakolva, vagy hátizsákba tuszkolva felvihető buszra, villamosra, stb. egyáltalán nem nehéz.

Ha lemerül az akksi sivalkodik a gép

Hátrányok

Az Airboard egyetlen hátránya, hogy aránylag jó minőségű, sima aszfaltot, vagy útfelületet igényel. Kis kerekeivel ezeken megy magabiztosan, és a szerény hasmagasság is okozhat nehézséget. A fű határeset, ha nincsenek nagyobb gödrök, fűcsomók, meg lehet próbálni, de nem terepre való szerkezet ez. Illetve van még egy hátránya, az ára. Ennyi pénzért egy aránylag kevés helyen használható, de kétség kívül feltűnő jószágot kapunk, ami szórakozásra inkább alkalmas, mint közlekedésre.

Szavazás

Szerinted ordas baromság, vagy mókás cucc az Airboard? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

Az Alfa Romeo Giulia felnyitotta a szemem, mindent értek

Száz fokon izzó érzéki nő, a neve is ezt sugallja: Alfa Romeo Giulia. A teszt végére a feleségem kezdett féltékeny lenni, mert finoman simogattam az autót és Júliának becéztem. Nem tehetek róla, egyszerűen ezt hozza ki az emberből.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.