Gördeszka két, rossz helyen lévő kerékkel

Teszt: Airboard 1,0

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.08.22. 11.15

Unortodox, kétkerekű gördeszka, amivel tényleg gyerekjáték gurulni

Röviden – Airboard 1.0

Mi ez?

Kétkerekű, gördeszkaszerű valami 
Mit tud? Sima, egyenletes talajon jól kiváltja a gyaloglást
Mibe kerül? 599 font, ami nagyjából 250 ezer forint
Kinek jó?  Aki vonzódik a hasonló guruló bolondságokhoz, esetleg beltérben kell sokat gyalogolnia

Külső

Ránézésre ez is egy kerékpár, csak teljesen másképp. A gördeszka méretű cucc két rövidebb oldalán vannak az alufelnis, aránylag kisméretű kerekek. Derékban kicsit karcsúsított a szerkezet, itt el is csavarodik egymáson a két fél. Borítása fényes, könnyen karcolódó műanyag, amelyen sajnos a legkisebb karcolás is mély sebeket ejt. Baja nem esik a gépnek, csak nem áll jól neki a sok karmolás, akinek meg mégis szúrja a szemét, az olcsón kaphat hozzá szép új műanyag borítást. Van még rajta egy töltő csatlakozó és két kék LED-ekből álló lámpa is a bekapcsoló gombon és a két visszajelző LED-en kívül.

Két darab alufelnis kerék és egy deszka

Videón az Airboard:

Hogyan működik?

Egyetlen kapcsoló van rajta, azt benyomva sípol egyet a gép, világít rajta egy termetes zöld lámpa és már működik is. Ha rálépünk akkor elméletileg semmi dolgunk nincs, a beépített giroszkóp és villanymotor szépen megtartja a rajta álló embert. Feltéve, ha az nem kezd el küzdeni a sorsa ellen és nem akar egyensúlyozni. Innen már csak neki kell lódulni és gurulni.

Alacsony hasmagassága okozhat meglepetést vacak úton

Nehéz megtanulni?

Nem. A Segwayhez hasonlóan ez a szerkezet is azok közé tartozik, amelynek durván 1 perc alatt el lehet sajátítani a kezelését, csak a függőleges kapaszkodó hiányozhat, míg rá nem jövünk, hogy tök fölösleges lenne. További 4 perc és már biztonsággal kezeli bárki, aki túljutott az első pillanaton, amikor mind a két lábát feltette a deszkára. Előre dőlve előre, hátra dőlve hátra megy, illetve fékez. Kanyarodni a jobb, vagy bal láb előrebillentésével lehet. Mivel nagyjából 10 centivel vagyunk csak rajta magasabban, mint a földön, még az eséstől sem kell félni, ha valami baj van, egyszerűen le kell róla lépni. És kész. Tényleg gyerekjáték az egész.

Kis rutinnal fűben is használható

Egy titka van csupán, nem kell küzdenünk a sorsunk ellen, előre hátra rángatni a felsőtestet, hanem hagyjunk rá mindent az Airboardra és minden rendben lesz. Ennyi.
Műszaki adatok:
Hatótáv: 18-22 km
Csúcssebesség: 15 km/h
Saját tömeg: 9,8 kg
Töltési idő: 1 óra
Vízállóság: IP54 – felfröccsenő víz nem tesz benne kárt

Mi van, ha lemerül?

Semmi. Ha vészesen elerőtlenedik a kütyü, akkor elkezd sípolni és a zöld lámpa pirosra vált. A 10 kilogrammos Airboardot ilyenkor egyszerűen fel lehet venni, és saját táskájába pakolva, vagy hátizsákba tuszkolva felvihető buszra, villamosra, stb. egyáltalán nem nehéz.

Ha lemerül az akksi sivalkodik a gép

Hátrányok

Az Airboard egyetlen hátránya, hogy aránylag jó minőségű, sima aszfaltot, vagy útfelületet igényel. Kis kerekeivel ezeken megy magabiztosan, és a szerény hasmagasság is okozhat nehézséget. A fű határeset, ha nincsenek nagyobb gödrök, fűcsomók, meg lehet próbálni, de nem terepre való szerkezet ez. Illetve van még egy hátránya, az ára. Ennyi pénzért egy aránylag kevés helyen használható, de kétség kívül feltűnő jószágot kapunk, ami szórakozásra inkább alkalmas, mint közlekedésre.

Szavazás

Szerinted ordas baromság, vagy mókás cucc az Airboard? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.