Húz rendesen, mégsem vedel sokat

Teszt: BMW 120d xDrive 2015

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.08.10. 16.00

Nem kell kompromisszumot kötni, ezt garantáltan szeretni fogja a család minden tagja, de csak akkor, ha egyedül vagy ketten utaznak, mert hely az nincs benne.

Röviden – BMW 120d xDrive M csomaggal

Mi ez?

Szívrabló BMW, két fő részére

Mit tud? Dinamikusan közlekedni és közben keveset fogyasztani, feltűnést kelteni
Mibe kerül? A 190 lóerős xDrive alapára 10,1 millió forint. A tesztmodell 14 millió fölött.
Kinek jó?  Annak, akinek van egy nagyobb autója és van pénze venni egy kisebbet az asszonynak. Vagy gyermek nélküli fiataloknak.

Mondhatni optimális verzióban került hozzánk a BMW legkisebb modellje, a ráncfelvarrás utáni Egyes, hiszen ezzel a dízelmotorral és felszereltséggel szinte tökéletes választás lehet, ha a bajorok legkisebbikére fáj a fogunk. Nem kell kompromisszumot kötni, ezt garantáltan szeretni fogja a család minden tagja, de csak akkor, ha egyedül vagy ketten utaznak, mert hely az nincs benne.
Apa azért fogja szeretni, mert 5 liter alá lehet vinni a fogyasztást, a jogsival rendelkező ivadékok az M-csomag miatt vállalják az egész heti mosogatást, hogy aztán hétvégén villanthassanak vele a haverok előtt, anya pedig azért, mert kicsi, pofonegyszerű vele a parkolás és télen is biztonságos.
Én durván 1200 kilométert tettem a 120d-be, megjártam vele egy fesztivált, próbáltunk mindenhol aludni benne, mondom milyen volt.

Külső

A facelift nagyon jót tett az Egyesnek, végre teljesen száműzték a békapofájú megjelenést, bár azt hozzá kell tenni, hogy az M-es lökhárítók rátesznek  jó nagy lapáttal, de nélküle is egész pofás a frissített “kis-bmw”. 
A BMW 1-es sorozat modellfrissítését a termékciklus közepére időzítette a gyártó (idén márciusban debütált), amit a BMW LCI-nek (Life Cycle Impulse) nevez, és jóval markánsabb külső változásokat hozott a szokottnál.
Házon belül sosem találtuk szépnek az eddigi F20-at, ezért is örülünk a ráncfelvarrásnak. Átrajzolták a veséket, mellettük pedig jelentősen laposabb ívű fényszórók figyelnek, amik már alapáron tartalmazzák a LED-es nappali menetfényt. A hátsó lámpatesteket szintén teljesen átdolgozták, így beköszön a jól ismert “L” alak, ahogy azt a többi BMW-modellnél már megszokhattuk. A sportcsomaggal pedig annyira vadító a dizájn, hogy akkor is rá kellett néznem időről-időre az autóra, ha csak az udvaron állt, és elégedett fejbiccentéssel nyugtáztam: “igen, ezt a látványt huzamosabb ideig el tudnám viselni az udvaron.”
Az M Performance kivitel igazi tekintetmágnes. Átszeltem az országot a bajor kompakttal, és kivétel nélkül mindenütt elismerő pillantásokat gyűjtöttem be.
Az új első lökhárító egyébként nemcsak dizájnelem, az új generációs motorok hűtőlevegő-igénye is indokolta a légbeömlők áttervezést. A dízelekkel nincs olyan nehéz dolga a gyártónak, de a háromhengeres benzinesek, főleg a később várható, nagyobb teljesítményű verziók hűtéséhez nem voltak elég nagyok az eddigi nyílások. A moduláris hűtőrendszerrel azt is ki kell bírnia az autónak, ha valaki 50 fokban veret felfelé a hegyen, mondjuk teljes utánfutós terheléssel, majd leállítja a motort és megáll bedobni egy pörköltet nokedlivel.

Belső

A Nyíregyháza-Sopron távolság nem kevés (470 km), mi pedig mindössze egyszer álltunk meg. Ennél jobb igazságszérum nem is kell egy autónak, hiszen hosszútávon mutatkozik meg igazán, hogy mennyire kényelmes. Ha ketten lettünk volna, akkor minden bizonnyal úgy szállok ki a soproni parkolóban, mint aki csak a szomszéd városba ugrott át, azonban mi négyen voltunk.
Az Egyes BMW 4 felnőtt férfi számára kicsi, nagyon kicsi! Tudom, most jön az, hogy nem erre találták ki, de a forgalmiba mégsem az van beleírva, hogy szállítható személyek száma kettő. A háromajtós, 2006-os Corollámban ehhez képest táncolni lehet hátul. Komolyan.

Adatlap

BMW 120d xDrive

Húz rendesen, mégsem vedel sokat 1
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,1 sec
Végsebesség 228 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,1 l / 100 km

A hátul utazó haverok az utolsó 100 kilométeren már tényleg szenvedtek, de elöl sem volt sokkal jobb a helyzet, hiszen szűkebbre kellett venni a teret, hogy a hátsók lábába is jusson elég vér. Így pedig hiába az autóban alapáron megtalálható kétzónás klíma, a beépített SIM-kártyával működő Connected Drive, az online szórakoztató-központ, amely 22 millió zeneszámot tesz elérhetővé az autóban, a valós idejű közlekedési infókkal dolgozó navigáció és az iDrive, a sok extrát nem tudtuk igazán kiélvezni. Azt út felétől gyakorlatilag többször hangzott el az “Ott vagyunk már?”, mint a Shrekben.
A hátul uralkodó körülményeket még az is nehezítette, hogy a hátsó légkondi gyakorlatilag semmit nem ért, hibába vették maximumra a ventilációt, nem hűtött eléggé. Odakint pedig durván 37 °C-os hőmérséklet próbált az aszfaltra pirítani minket.
De voltunk olyan elvetemültek, hogy ezek után megpróbáltunk egy éjszakát, vagyis egy átmulatott fesztivál utáni hajnalt eltölteni az autóban. Ledöntöttük a hátsó üléseket, oda bepréselődtek ketten, ketten pedig a két első ülésen próbáltunk kényelmes pozíciót fogni, nem sikerült. Egy óra elteltével a parkoló betonján hajtottam álomra a fejem. Kényelmesebb volt, mint az anyósülésen.
Kíváncsi vagy az utastérben felhasznált anyagokra is? Két szóval tudnám jellemezni: sportosan patent, minden a helyén, ahogy azt egy BMW-től elvárjuk.

Milyen vezetni?

Az új generációs erőforrások közül a kék tesztautó a kétliteres, immár 190 lóerős (400 Nm-es) dízelmotorral volt felvértezve, ami szerintem a legjobb választás az 1430 kilós verdához. Egyszer sem éreztem, hogy kevés lenne, de nem is tépte le a fejemet, ideális középút. Az xDrive összkerékhajtással párosítva bolondbiztos a 120d, száraz aszfalton egyszerűen nincs az az élethelyzet, amelyben veszélyben lennénk. Akkor is a végtelenségig stabil, ha Sport+ vagy DTC üzemmódba kapcsolunk, és komolyabban tiporjuk a gázpedált, bátrabban ereszkedünk egy-egy kanyarba.
Ha viszont EcoPróba kapcsolunk, a kátyúkkal együtt minden kisimul és mindent átjár a zöld harmónia. Érdemes kihasználni ezt a funkciót, ugyanis ilyenkor a nyolcgangos automata váltó képes vitorlázó üzemmódba kapcsolni, ha felemeljük a lábunkat a gázról, amit ha ügyesen kihasználunk, több maradhat a tárcánkban nap végén.
Személy szerint magamnak soha nem venném összkerékkel, ennyi élvezet jár apának is, persze az asszonynak kötelezően csak azzal (vagy az új fronthajtással), pláne, ha a gyerekek is elviszik néha. Télen jobb a békesség.
A hangszigetelésre komoly hangsúlyt fektethettek a mérnökök, mert az utastérbe egyáltalán nem tolakodik be a dízel ketyegése, kívülről azonban továbbra is hallani az otromba kerregést, aminek elfojtásán lehetne mit csiszolni.

Piszkos anyagiak

Fogyasztás tekintetében panaszra nincs ok. 6,3 liter/100 kilométeres átlaggal adtam le a tesztautót, de ez hosszú autópályázás során, 110-120 km/órás tempóval simán lement 5 liter alá, ami azért elég kellemes.
A BMW 120d xDrive és vetélytársai Listaár, forint 
Audi A3 2.0 TDI Ambiente quattro S-tronic 184 LE 10 523 600
Mercedes-Benz A-osztály A 220 CDI 4Matic 170 LE 10 656 150
Ebben a kivitelben piszkosul jól néz ki a BMW 1-es széria, de mindezért mélyen a zsebbe kell nyúlni, hiszen az M csomaggal és fékekkel, LED fényszórókkal, nagy navigációval, mindenféle támogatórendszerekkel telezsúfolt tesztautó ára 14,8 millió forintnál koppan, amiért, valljuk be, már egy nem alap Hármast is simán össze tudunk konfigurálni. A 320i xDrive 11 millióról indul…
Mellette – Ellene
  • Gyönyörű
  • Sportos
  • Keveset fogyaszt
  • Jó belső hangszigetelés
  • Sokoldalú hajtáslánc
  • Szűk helykínálat
  • Lehetne nagyobb a csomagtartó
  • Hangos dízelmotor

Szavazás

Neked hogy testszik az frissített Egyes BMW?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Gsxr1000

    A kategóriát is figyelembe véve, aki 8-nál kevesebbet adott, az nem tudja, hogy mire szavazott. Részletezni fökösleges, mert ŐK úgy sem értenék.

  • demagóg

    A ráncfelvarrás tényleg jót tett neki, most már kívánatos autó.
    Most már csak tényleg a helyszűke a hátránya. De hát ez kis autó.

    Egy ilyen mellett még a parkoló betonján aludni is élmény lehet :)))

  • cuebler

    szép autó, de lássuk csak, mit kaphatunk 14 millióból:
    – ennyiért kelleti magát egy 2015. februári 520xd 300 km-rel
    – 0 km-es passat highline 4mot dsg
    – 0 km-es golf vii r 301 pacival
    – 5 km-es mb cla 220cdi
    – 4 km-es volvo xc60 d4 rstyle
    és még sorolhatnám (forrás: hasznaltauto.hu)

  • Fel_x

    Cuebler, vidéken meg 2 családi házat is adnak ennyiért.

  • cuebler

    t’om, de ott nem is vennék, ahol 7 misiből kijön :-)
    vagy rámomlik vagy a “szomszédság”

  • hova

    Képtelen az utóbbi években a bmw megújítani az orr részt, egyszerűen csapkod ide-oda de semmi finom dolog nem jön ki belőle. Kapkodás van, mert lemaradást érez. Van is.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Új Toyota Yaris: Befellegzett a kis motoroknak?

Rengeteg pénzt költöttek el a Toyota Yaris felfrissítésére. Nézzük, mire volt elég 28 milliárd

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.