Mazda 6: olyan szép, hogy a többi mindegy is

Teszt: Mazda 6 SW CD175 AWD aut.

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.08.03. 15.00

Kit érdekel a hagyományos japán megbízhatóság, a gazdag felszereltség vagy a korszerű műszaki tartalom: ezt a kocsit (kombiban is) azért veszik, mert marha jól néz ki.

Röviden – Mazda 6 kombi dízel 4×4 full extra (kivéve napfénytető)

Mi ez?

A középkategóriás Mazda kombiváltozata, 175 lovas dízellel, összkerékkel, automatával, bőrrel, mindennel, amit a márka ma tud

Mit tud? Nagyon jól néz ki, tisztes menetteljesítményeket hoz, Euro6-os AdBlue-adalékolás nélkül, benne vannak a legfontosabb korszerű asszisztensek
Mibe kerül? 10,7 millióért elhozható listaáron, ha beikszelgetjük a navit, a fehér bőrt, a metálfényt, akkor is megállunk 11 alatt. Több extra nincs is a 6-os kombihoz, csak a napfénytető (SD-kivitel), még kétszázezerért
Kinek jó?  Kényelmes, gyors, stabil hosszú távú utazóautó. Cégautónak, nagy rakterű családi autónak remek, ha nem gyakran ültetünk hosszú lábú embereket hátra

Minimális változtatásokkal és még mindig csodaszép külsővel hódítja meg a szíveket a 2016-os modellévre áttervezett Mazda 6. A japán gyártó modellpolitikája egészen különös: a kombi kisebb a szedánnál, ellenben összkerékhajtás csak a kombihoz kapható. A lényeg persze nem ez, sosem az volt. A harmadik generációs Mazda 6 azért tudott például a magyar piacon is abszolút tényezővé válni a középkategóriában (stabil negyedik a Passat-Mondeo-Insignia szentháromság után), mert úgy néz ki, ahogy.

És persze mert ehhez az elragadó külsőhöz elfogadható műszaki tartalmat kínál, ráadásul sok extrával is vonzó áron, a konkurens német modellekhez képest. És amikor konkurens modellről beszélünk, már nem csak Insigniáról meg Mondeóról beszélünk ám, hanem propelleres meg négykarikás kocsikról!

A csapott farral és a szedánnál rövidebb kasztnival a Mazda 6 SW nem családi batár, hanem sportkombi


Külső

A facelift során tényleg csak nagyon óvatosan nyúltak a kocsihoz, el ne rontsák a sikeres formát. Egy kis króm a ködlámpafészekbe, egy pici változtatás a fényszóróban, egy nagyon pici finomítás a hűtőmaszkon, a krómozott szárnymotívum enyhe vaskosítása, ennyi, máskülönben minden maradt, amilyen volt:

A forma sikerét jól mutatja, hogy bár a fővárosi utakat szinte ellepik a 6-os Mazdák, a mai napig utánafordulnak az utcán, még akkor is, ha nem a legszebb színek valamelyikével (fehér, bordómetál), hanem ebben a lehetetlen szürkésbarnában sikerült berendelni a tesztautót az importőrnek. Tavaly január-szeptember időszakra a 2013-as évhez képest 65%-kal növelte eladásait a Mazda Motor Hungary, ezzel a legsikeresebb márka volt a Mazda ebben az időszakban; jelenleg 8% a modell aránya a magyar eladásokban saját kategóriájában (idén júniusig 270 kocsit adtak el). Magas a kombik arány a 6-os értékesítésen belül: 40%. Pedig kombinak fura egy kombi ám ez a 6-os SW!

Belső

Az első sorban és a csomagtartóban minden rendben van, a 6-os SW akkora, amekkora egy középkategóriás kombinak lennie kell, középen azonban minden nagyon furcsa: az ajtó rövid, a lábtér szűkös. Hogy a fenébe lehet ez? Hát úgy, hogy a Mazdánál talán túl komolyan vették ezt a sportkombis dolgot, és a kombi teljes hossza és tengelytávolsága egyaránt kisebb, mint a szedáné. Nem is kicsit: 6,5 centivel hosszabb nála a négyajtós, a tengelytáv pedig nyolc centivel hosszabb a szedánban! Ezt a rövidülést leginkább a hátsó lábtér szenvedi meg, átlagos alkatú sofőr mögött kb. 180 centiig lehet kényelmesen elférni hátul, felette bizony feszengés következik.

A tesztautó világos bőrkárpitozása annyira hatásos, hogy szinte elfedi, mennyire átlagos, praktikus, de alapvetően fantáziátlan, tipikus távol-keleti ízlés szerintiek az egyes gombcsoportok, a szellőzők, a nem virtualizált, hagyományos órákkal felszerelt műszeregység. Ez persze nem baj, aki tudja, milyen tartós bírt lenni egy Carina, egy Galant vagy egy Legacy, pont ettől a józan, de problémamentes kilométerek százezreit előre vetítő környezettől lesz boldog.

A széles üléseken kényelmes az utazás, bár némi oldaltartást még méltányoltam volna, ahogy az elvileg fullos középkategóriás kocsiból eléggé hiányzott az ülésszellőztetés vagy a kihúzható combtámasz. A könyöklőben sok kis tárolórekesz lapul meg, két USB-aljzatról is lehet tölteni a mobilokat.

Tárolórekeszből van elég, USB-konnektorból kettő is van!


Egy kis ezeréves japán hagyomány: bowden nyitja a tanksapkát, mint az ős-magyar Swiftben


Gyönyörű a kárpit, kit érdekel, hogy a középkategóriában jóval átlag alatti a lábtér!

A csomagtér, ahogy egy Mazdában illik, tele van lenyűgöző részletmegoldásokkal – bár nagyon különös, hogy a facelift során sem sikerült motoros csomagtérajtóval felszerelni a kocsit, holott ez ma már majdhogynem alapvető szolgáltatás a középkategóriában. Megmaradt a Karakuri ülésmechanika, egy kart meghúzva a hátsó támla elegánsan leheveredik, a raktérpadlóval egy síkba fekszik. A kalaptartó felnyílik az ötödik ajtó emelésével, így könnyű a rakodás, és hideg időben nem deresedik le a hátul ülők tarkója, ha a benzinkútnál kikap a sofőr egy dzsekit hátulról.

A raktérpadló alatt gyönyörű rendben, zörgésmentesen lapulnak vackaikban a kiegészítő tartozékok. Az pedig már maga a zen, ahogy a szatyorakasztó kampók másodállásban előzékenyen megtámasztják a felemelt raktérpadlót, ha kell:

Ilyet csak a japánok tudnak: a felhajtott raktérpadlót a kihajtható szatyorakasztó kampó rögzíti


A felnyíló kalaptartóval egyszerű a rakodás, az utasokat pedig nem legyinti tarkón a mínusz 10 télen


A Karakuri máig bámulatos: meghúzom a kart, a padlóval síkba fekszik az üléstámla


Technika

A 6-os ízig-vérig japán autó, még ma is. Nem gyártják Európában (Dél-Amerikában, Oroszországban, Kínában és az USA-ban igen, de hozzánk csak Japánból jönnek a kocsik), és a technika is teljesen saját. A dízelmotor, az automata váltó, az elektronikusan vezérelt kuplungos összkerékhajtás mind házon belüli fejlesztés eredménye.

Adatlap

Mazda 6 SW CD175 AWD aut.

Mazda 6: olyan szép, hogy a többi mindegy is 1
Motor 2191 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 175 LE
Nyomaték 420 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,1 sec
Végsebesség 209 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,4 l / 100 km

A Mazda Skyactivnak hívja azt a technológiai, nem is tudom, trendet, filozófiát a márkánál, amelybe az Euro-6 előírásainak megfelelő tisztaságú motorok fejlesztése, az általános súlycsökkentés és a moduláris gyártás egyaránt beletartozik.

A motor, a világ legkisebb kompressziójú dízelmotorja AdBlue-adalékolás nélkül is tudja az Euro-6-ot – bár a 2,2 literes dízel közel nem olyan takarékos, mint a legjobb mai közös nyomócsöves motorok, és nincs is belőle olyan erős változat, mint a VW-csoport vagy a BMW kétliteres csúcsdízeleiből. 150 vagy 175 lóerő, ennyi a választék – a Passat már 240 lóerőnél jár, a BMW-nél 218 lóerő a 25d jelzésű csúcskivitel a négyhengeresből.

A Mazda vegyes üzemben (kb. 20% város, 40% országút, 40% sztráda) 7,5 litert fogyasztott alattam. A Passat szintén 4×4-gyel és automatával (igaz duplakuplungossal) 7,4-et evett a benzinkútnál kiszámolva, pedig azt főleg autópályán, szub-traffipaxikus sebességen használtam. Most pedig egy BMW 220d Gran Tourer X-Drive várja itt alattam a szerkesztőségi mélygarázsban a nap végét, eddig vegyes üzemben a hagyományos, nyolcgangos automatával 6,5 litert mutat a hétüléses, nagy homlokfelületű egyterű számítógépe 500 kilométer után. Jó, egy tizenmilliós kocsinál pár deci vagy akár egy liter ide vagy oda nemigen számít, de azért akkor is.

Nagyon minimalista volt a ráncfelvarrás, de jól állnak a kocsinak az apró változások


Milyen vezetni?

Bár jellege szerint sportkombi, a Mazda 6 SW vezetése, pláne a sokkal inkább komfortos mint izgága automata váltóval alapértelmezésben nélkülöz minden sportosságot. Erős, kényelmes túraautó ez inkább, precíz futóművel és közvetlen, élénk kormányzással, de azzal a komforttal, amit a 14 mázsás kombinak tudnia kell – nem MX-5 ez, lássuk be, nem is annak veszik.

Egyedül csúszós-nyálkás úton, a villámgyorsan reagáló 4×4 rendszerrel tempósan kanyarodva, a kanyarból finoman, kontrolláltan sodródva kigyorsítva érezteti néha a Mazda, hogy tud ő izgalmasan is közlekedni, ha kell. De nem kell. Ami kell, azt 175 lóerővel is remekül tudja a kocsi: ha a német sztrádára tévedünk, messze az itthon legális tartományon túl is csendesen, kis motorfordulaton falja a kilométereket zokszó nélkül.

Érdekes, hogy bár városban nem tűnt túl csendesnek, autópályán már kifejezetten pihentető az autó, a zörgésmentes, tömör utastérben remekül lehet élvezni a BOSE-rendszer kiváló hangzását. Igazából minden elektronikai másodvonal-béliség dacára szerettem használni a kocsit – csak azt nem bírtam megszokni egész a teszt végéig, hogy a vaskos A-oszlop és a nagy belső tükör sokat kitakar a valóságból.

Bár a hétköznapi autózás során nincs sok jelentősége, mély gyásszal vettem tudomásul, hogy elesett egy újabb katona az általános, néha ész nélküli elektronizálás védekező háborújában: immár a Mazda 6-ban sem mechanikus, hanem motoros a rögzítőfék. RIP, régi, érzéki, kézbe simuló, havas téli autózások során oly csodás élményeket adó hagyományos kézifék! Nagy boldogság volt ugyanakkor, hogy a klímakonzol nem szívódott fel a virtualitásba. Megmaradtak a gombok, tekerentyűk, és megvolt a kis kijelző, így nem kellett egy félfokos hőmérséklet-emeléssel annyit tökölni, mint az érintőképernyőt kvázi monoteista felfogásban, minden régi konzolt kiváltva installáló gyártók némelyik modelljében (Volvo XC90, Peugeot 308, Citroen C-Cactus).

A külsőhöz képest nagyon is józan, már-már unalmas a beltér berendezése


Elektronika

Ha végigmegyünk a legfrissebb elektronikai szolgáltatásokon, vezetéstámogató rendszereken, mint egy csekklistán, a legtöbb létező tételt kipipálhatjuk a Mazda 6 esetében. Ha viszont használni kezdjük a kocsit, azt tapasztaljuk, hogy ezek az extrák, bár működnek, nem hozzák azt a kifinomultságot, intuitív együttélést, amit a műfaj legjobbjaiban tapasztalhatunk. Szó se róla, valamennyi szolgáltatás használható, de mindegyik hagy egy kis keserű utóízt: lehetne ezt jobban is csinálni. Sőt: láttuk ezt már jobban is működni. Figyelem: igazi ellenszenves szar-is-ízetlen jellegű fanyalgás következik olyan hipermodern szolgáltatások miatt, amikben már az is csoda egy olyan embernek, aki még Zastaván tanult vezetni, hogy egyáltalán léteznek:

  • A Head Up Display-nek (ahogy a Peugeot-kon és az olcsóbb BMW-ken) nem sok értelme van, ha nem a szélvédőre, magasra, hanem a kormány mögé egy plexilapra vetíti ki az információkat. Ha látni akarom, mennyivel megyek, ugyanúgy le kell pillantanom, mintha a műszeregységre néznék.
  • A központi kijelző képe nem elég fényes és éles, különösen a tolatókamera képe tűnik tompának, halottnak.
  • A hibrid menürendszer fura: bizonyos szolgáltatásokat csak érintőképernyőn érhetünk el, ami csak akkor működik, ha a kocsi áll.
  • A menüben néhány opció nem aktív, valószínű szoftverfrissítésre volna szükség, például nem lehetett megváltoztatni az automatikus ajtózárás beállításait.
  • A követőradaros tempomat a CX-3 után óvatosabbnak és öregurasabbnak tűnt, nem volt olyan agilis és ügyes, mint a kisebb Mazdában.

A HUD-nak így nincs sok értelme: ha nem a szélvédőre vetít, hanem alá, ugyanúgy el kell szakítani a tekintetünket az útról, mintha lenéznénk a műszerekre


Csúnya a kijelző képe, néhány funkció nem működött: itt azért lenne mit javítania a Mazdának


Szerencsére nem vitték a nagy kijelzőre a klímakonzol információit, mindig könnyedén kezelhető a légkondi a 6-osban

A fullos, 175 lovas, 4×4-es automata dízel és hasonló tudású alternatívák hazai listaárai (nota bene: a Mazda extralistája sokkal bővebb, mint a még oly magas kivitelű európai szériamodelleké)
Peugeot 508 RXH BlueHDI EAT6 (180 LE) 11 025 000 Ft
BMW 320d Luxury Touring X-Drive aut. (190 LE) 13 070 000 Ft
Mazda 6 CD 175 SW AWD aut. Revolution Top (175 LE) 10 739 900 Ft
Opel Insignia 2.0 CDTI AWD aut. (195 LE) 10 840 000 Ft
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 4Motion SCR (190 LE) 11 576 430 Ft

Kinek ajánljuk?

A Mazda 6 kombi automatával, 4×4-gyel nagy örömet és boldogságot fog okozni annak, aki beleszeretett a formába, és szüksége van erre a komplex technikára. Még akkor is lehet szeretni, pláne ezzel a fehér bőrrel és a sok extrával, ha valaki egy fapadosabb, bár a Mazdával összemérhető árú BMW-ből, Merciből, Audiból ül át ebbe a fullos Kánaánba.

Ha viszont egy nagyon jól felszerelt, bár újkori listaáron másfél-kétszeres értékű presztízsnémetből, netán egy Lexusból, Infinitiből huppan bele valaki, csalódást okozhat. Hiszen a Mazda nem prémiummárka, a 6-os sem tekinthető luxusautónak, bármilyen szép is a bestének a teste!

Mellette – Ellene
  • Látványos, hatásos megjelenés
  • Japán gyártás, japán technika
  • Jó ár/érték arány
  • Sztrádán gyors és csendes
  • Nyugdíjas hangulat az utastérben
  • Nincs motoros csomagtérajtó
  • Megszokást igénylő hibrid HMI
  • Nem szép a központi kijelző képe
  • A konkurencia elitjéhez képest markáns túlfogyasztás


Szavazás

Mazda 6 kombi, 175 lovas dízellel, automatával, összkerékhajtással, fullextrával

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Hol van az mai kornak megfelelő finom, jól megszokott kényelem, amit a bmw v audik tudnak? Olyan régimódi ennek az autónak a belseje, mint nagyanyám kásztlija, igaz még ma is meg van. Nem segített rajta a ránc felvarrás, mert elvesztette azt a finom orrészt, ezzel az összképet, ami első és második dobásra bejött. Kezdik elrontani a japánok azt, amivel pár éve betörtek- minimum a formával- az európai piacra.

  • v_Petya25

    Hát a belseje visszafejlődés de komolyan. A régi műszerfal jobban nézett ki. Tényleg a külső a minden?

  • mtbe

    A Passat dízele 240 lóerőt tud, na és? Ez is elég.
    Nem vagyok szigorú fogyasztás terén, erre a 7,5 literre is azt mondom, hogy 175 ló mellett jó.
    Igazából nagyon tetszik, bár nekem bőven sok.
    Kevés jó ár/érték arányú autó van számomra, ez nem az.

  • mtbe

    Ja, és nagyon szép színben van a tesztautó, de a sötét üveg nálam elrontja a formát és sajnos csak ilyen fut az utakon.
    Ha Mazdát vennék, akkor 3-ast és mindenképp normál üvegekkel, 100, esetleg 120 lovas benzinessel, meggypirosban. Vagy sötétkékben.

  • hova

    Az “eredeti” szedán Mazda3, az igen, az egy tökéletesen kidolgozott gép,tanúsíthatom,hogy remekül megy, hibátlan. Kár elrontani, nagy kár.

  • DTF

    Nagyon szep ez a mazda, sokkal szebb mint bamely mas vetelytarsa. Persze dizellel nem kene, csak a benzinessel.
    A 7,5 sztem sok. Gs450h (2008) nalam most 8,4, de nagyobb odafigyelessel 8 alatt is elmegy, pedig az majdnem dupla ikyen eros, sot…

  • MetroGoldwinMayer

    1. nagyon tetszik
    2. dizellel soha

    3. ne vicceljünk már, senkit nem érdekel h ti mit fogyasztottatok a bejáratás előtti tesztautóval a saját stílusotokban, útvonalotokon. Soknak hangzik amúgy.

    4. sajna 175 lóerősen elég halovány menetteljesítményei vannak az autónak…209/9.1sec….10 éve a Mondeo kombi 2.2es 155 lovas jobban ment, kevesebbet evett pedig az papíron nehezebb 1-200 kilóval

  • Szaky

    Nálunk is a fogyasztás miatt adtuk vissza a lízingből ezeket a Mazdákat,simán 8litereket ettek!!! A Pasattok a Dsg-vel meg a Mondeók simán 6literből eljárnak, sőt a VW még kevesebből! Ja és a szervízeik sokkal jobbak, sok baj volt a dízel Mazdákkal, szoftveres!

  • OKdoki

    “A Mazda vegyes üzemben (kb. 20% város, 40% országút, 40% sztráda) 7,5 litert fogyasztott alattam.”
    Az soknak tűnik. Enyhíti, hogy automata és 4 kerék hajtásos. Meg persze az is, hogy a hasonló Passat alig evett kevesebbet. Nyilván a motor technológiája is felel ezért. Valamit-valamiért.

  • v_Petya25

    Javaslom a szavazórobotok kitiltását.

  • zoldfulu2000

    Nem kell itt hülyíteni az fórumozókat, az épphogy elfogadható dinamikájú 1.0 yaris 6.5 litert evett alattam, igen jó az az 7 lityis adat, szerintem alattam hozná a 8 litert vegyes forgalomban alhangon is.

    “elfogadható műszaki tartalmat kínál, ráadásul sok extrával is vonzó áron” ehem, na jó maradjunk annyiban hogy már nem okoz csalódást a belső a szép külső után, és ha nem kiemelkedő de legalább egyszerű a hajtáslánc.

  • hova

    Az ismerősöm 5-s bmw-je -újonnan vette- kétszer megállt alatta, egészen apró hibák miatt padkára küldi az automatika. Padkán álló mazdát még sohasem láttam és azért úgy látom, hogy egyre több kedvelője akad-nem véletlenül.

  • Kempelen

    “egészen apró hibák miatt padkára küldi az automatika.”

    Egészen pontosan nem igaz!

  • zoldfulu2000

    Még mindig ezerszer inkább küldje padkára, mint nyírja ki tulaját a padlógázas, visszaváltott fékszervót vesztet kikapcsolhatalan kulcsnélküli anyaszomorító…

  • Kempelen

    De nem teszi zöld. Hova pont azt a hülyeséget szajkózza, amit 20 éve tesz minden tudatlan. Akkor a BMW-k LED-es inspekció jelzőjéről terjedt el, hogy amikor az pirosba ér, akkor “letilt”. Mindig vannak ostoba alakok, akik mindent elhisznek.
    A legnagyobb baj, amikor a hülyeség szorgalommal párosul. Lentebbi eset is ékes bizonyítéka ennek.

  • mtbe

    zöld,
    az egy literes Yarisból 6,5 litert kihozni már művészet

  • demagóg

    zöldfülü:
    “Még mindig ezerszer inkább küldje padkára, mint nyírja ki tulaját a padlógázas, visszaváltott fékszervót vesztet kikapcsolhatalan kulcsnélküli anyaszomorító…”
    kikapcsolhatatlan? ezt rosszul tudod. nyomva kell tartani a startgombot és leáll a motor. csak nem a tulaj vezette (kölcsönzős autó volt), a kezelésit meg persze nem olvasta, így nem tudta, hogyan kell leállítani az autót.
    a 911-et azért fel tudta hívni…

  • hova

    Kempelen!

    Mindenki unja már, hogy te vagy a nagyokos, a nagyotmond és ráadásul mindenki tudatlan, mindenkit lehüjézel!! Mire fel ez a nagy arc? Egyszuer elfeledkezem a jó illemről nagyon messzire foglak küldeni. Próbál ember módjára viselkedni, n em üvölteni mint egy állat+

  • vargagixxxer

    Én megmondom, miért csak a kombiból van összkerekes: mert Európa hagyományosan összkerékvásárló országaiban (Svájc és Skandinávia) az emberek szinte csak kombit vesznek! Itt Svájcban szinte nincs szedán (a 3 német prémiumon kívül, de ott is kevés), Norvégiában meg komolyan nem elég, hogy a legtöbb autó kombi, 100-ból egynek tuti van tetőbox a tetején – lehet többnek is. :) Szóval ahol eladják az összkerekes személyautók 75%-át, ott a szedán nem menő.

  • Pityke

    Norvégiában a síléceket nem postán adják fel, az megy a tetőboxba.

Itt az Opel vadonatúj kompakt crossovere, a Crossland X

Nem a Mokka X helyére, hanem mellé sorolja be új városi crossoverét az Opel. A rég várt autó ma hajnaltól létezik.

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.