Új Vitara: az olcsóbb jobb a drágábbnál

Rövid teszt: Suzuki Vitara 1,6 GL+ 2WD

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.28. 16.00

Egyre több Suzuki Vitarát látni az utakon, de nem a korábban tesztelt csúcsváltozatban. Megnéztük, mit tud a földközeli modell.

Röviden – Suzuki Vitara 1,6 GL+
Mi ez? Családi SUV kompakt méretben, szívó benzines motorral, a középső felszereltséggel. 
Mit tud? Jól szolgálni belátó embereket városi autóként vagy közepes távolságokon.
Mibe kerül? Bőséges felszereltséggel listaáron 4 810 000 Ft, amiből 700 000 Ft az engedmény.
Kinek jó?  Családoknak is elfogadható, de nőknek és idősebb házaspároknak is megfelel.

Áprilisban már teszteltük a Suzuki Vitarát gazdag felszereltséggel és 4×4-es hajtással. Nem volt rossz autó, de ár/érték arányban a 6,3 milliós GLX 4WD nem győzött meg bennünket.

Ezért kértünk el a benzinesből kipróbálásra egy szerényebb felszereltségű autót sima elsőkerék-hajtással, az SX4 S-Crossban a tavalyi tartósteszt alkalmával megszeretett benzines motorral és másfél millió forinttal szerényebb árcédulával.

Kívül

Kevés kockázatot vállalt a Suzuki a formatervvel. A Vitara a nagy tömegeknek tetsző, pont eléggé modern, de nem modernkedő dizájnt kapott. Főleg szemből néz ki jól, oldalnézetben negatívum a hosszú első túlnyúlás. Szépen megoldották viszont a tetőoszlopok fényes fekete borítását. Ezáltal egységesnek hat az oldalsó felület üvegestül, oszlopostul. A fényszórók, hűtőmaszk kombója emlékeztet az előző – UFO – Honda Civic hasonló megoldására, amit anno egy szamurájkardra hajazónak mondtak, a hasonlat itt is áll.

Belül

Kategóriáján belül gyenge minőségérzetet árasztanak a műanyagok, amivel a belső tér fő hibáját le is tudtuk. A Vitara tágas autó, 417,5 centiméteres hosszát ügyesen beosztva szellős belső teret sikerült kialakítani, korrekt csomagtartóval.

Nemsokára jelentkezünk a dízel kis SUV-k összehasonlító tesztjével. A FIAT-motoros Vitara ellenfele a Citroën C4 Cactus, a Mazda CX-3, a Nissan Juke és az Opel Mokka volt

190 centis magassággal gond nélkül elférni hátul, a 375 literes csomagtartó is tisztes. A Mazda CX-3-ban 350, az Opel Mokkában 362, a Nissan Juke-ban az átdolgozás óta 354 literes a hely.

Létravázas softroader: az első Vitara

Az első Vitara rendes terepjáró maradt alvázas felépítéssel, álló helyzetben kapcsolható négykerék-hajtással és fogasléces helyett golyópályás kormányművel

Az első Vitara rendes terepjáró maradt alvázas felépítéssel, álló helyzetben kapcsolható négykerék-hajtással és fogasléces helyett golyópályás kormányművel


A Suzuki nagyon ráérzett, hogy volna igény egy városban is remekül használható dzsipre viszonylag kényelmes futóművel, kulturált belső térrel és persze vonzó, lekerekített formákkal.

Talán a márka offroados hagyományai okán, de az 1988-ban bemutatott első Vitara rendes terepjáró maradt alvázas felépítéssel, álló helyzetben kapcsolható négykerék-hajtással és fogasléces helyett golyópályás kormányművel. Az acél- vagy vászontetős rövid verziót 1991-ben kiegészítette a 2200-ról 2480 mm-re nyújtott tengelytávú ötajtós.

1994-től menet közben lehetett összkerékhajtásra váltani, egy évre rá megjelent a 134 lóerős, 24 szelepes és négyvezérműtengelyes V6 134 lóerővel. 1996-ban érkezett az első dízel, amely 1997-től töltőlevegő-hűtőt kapott.

Az acél- vagy vászontetős rövid verziót 1991-ben kiegészítette a nyújtott tengelytávú ötajtós

Az acél- vagy vászontetős rövid verziót 1991-ben kiegészítette a nyújtott tengelytávú ötajtós


1998-ban, 1,1 millió eladott autó után következett a modellváltás. Az új Vitara már Grand Vitara volt, fogasléces kormánnyal és új, ötlengőkaros, de merev tengelyes hátsó futóművel. A továbbra is alvázas terepjáróból 2001-ben debütált a Grand Vitara XL-7 három üléssorral és 2,7 literesre felfúrt hathengeressel. Az XL-7 tengelytávja 32, teljes hossza 48,5 centivel haladta meg a normál ötajtósét.

2005-től a most kifutó Grand Vitara maradt a hosszmotoros felépítésnél és a terepfokozatos váltónál, de áttért a Pajeróhoz hasonlóan az önhordó kasztniba hegesztett, integrált alvázra. 1,6-3,2 literes motorjai közül a dízeleket előbb a Renault, majd a FIAT szállította az ötajtóshoz, a háromajtós pedig a nehezen értelmezhető 1,6-os benzinessel célozta meg a maroknyi érdeklődőt.

Új megoldás a más márkáknál jó ideje bevetett érintőképernyő, amivel a telefon-kihangosítás Bluetooth-kapcsolatának megteremtése is sokkal egyszerűbbé vált. Az érintőképernyő jól használható, de a képernyőtükrözés csak néhány okostelefonnal működik, azt nem tudtuk kipróbálni. A navigációs rendszerben az úti célok megadása hamar megvan.

Vezetés

Nem véletlenül veszik az emberek kiugró arányban az elsőkerekes modellt a szívó benzines motorral. Ez a felállás eleve valószínűsíti a Suzukiktól megszokott, nagyon kiszámítható és mérsékelt szervizköltségeket.

120 lóerős 6000-nél az 1,6-os szívómotor. Takarékos és szerény szervizköltségeket ígér vele az autó

Az elöl hajtó Vitara 1,1 tonnás súlyával a 120 lóerős 1.6-os jól megbirkózik. A 180 km/órás végsebesség és a 11,5 másodperce gyorsulás 0-100 km/órára sem rossz érték, bár a mindennapokban nincs nagy jelentőségük. Az alapjáraton alig észlelhető, egyenletesen forgó motor élénken pörög fel. 156 Nm nyomatéka csak 4400-as fordulaton mérhető, de az eloszlása elegendő volt a négy emberrel megtett mintegy 200 kilométeres úton.

Igazán a fogyasztása miatt érdekes ez a változat.  Az autópályán 120-szal megtett szakaszok után 5,9 literes fogyasztást írt ki a rendszer, 140-re gyorsítva 6,7 litert kalkulált a fedélzeti számítógép.

Nemcsak két és négy keréken, de csónakmotorban is erős a Suzuki. Egy hasonló gumihajóban a 80 nagyobb élmény, mint szárazföldön a 200 km/óra

A kedvező értékekben nagy szerepe van az okosan áttételezett sebességváltónak is, 130-nál 3500 körül van a fordulatszám ötödikben. A futómű közepes rugózási kényelmet biztosít, a magas kisterepjárókhoz mérten a Vitara agilitása eléri az átlagost. 140 körüli sebességnél a zajszintjét sem érheti kritika.

Költségek

Nem véletlen a GL+ felszereltség népszerűsége. Ebben a kivitelben benne van minden, ami egy modern családi autóhoz dukál 2015-ben. Automatikus a légkondicionáló, szériában jár a tempomat, a kormányról vezérelhető audiorendszer, hátul is motoros ablakemelő, még a 17 colos könnyűfém keréktárcsa is van az autóhoz.

A Vitara és hasonló teljesítményű konkurensei. Lista- és akciós ár

Citroën C4 Cactus 1,2 PureTech Feel Edition (110 LE)

4 990 000 Ft (4 490 00 Ft)
Mazda CX-3 G120 Challenge (120 LE) 5 419 900 Ft
Opel Mokka 1,6 Enjoy (115 LE) 5 480 000 Ft
Peugeot 2008 Active 1,6 VTi (120 LE) 4 885 000 Ft (4 385 000 Ft)
Suzuki Vitara 1,6 GL+ (120 LE) 4 810 000 Ft (4 110 000 Ft)

700 ezres kedvezménnyel 4,2 millió forintba kerül a GL+ kivitelű benzines. Ezért az árért jó vétel a Vitara, a 4x4-es, csúcsfelszereltségű modellek viszont drágák

4 810 000 Ft a Vitara 1,6 GL+ listaára, a valódi ára ennél 700 000 forinttal alacsonyabb. 4,2 millió forintért a csinosnak mondható, csekély fogyasztású és megbízhatónak ígérkező autót meggyőző ajánlatnak találták a haza autóvásárlók. Az első féléves értékesítési toplistán az S-Cross és a Swift mellett a Vitara is bekerült az első tízbe.

Mellette – Ellene
  • Élénk motor, kedvező fogyasztás
  • Jól kapcsolható, eltalált áttételezésű váltó
  • Várhatóan csekély szerviz- és karbantartási költség
  • Korrekt térkínálat
  • Gazdag biztonsági felszereltség
  • Olcsó hatású műanyagok a belső térben
  • Nem valami kényelmes rugózás
  • Magasabb felszereltséggel gyorsan romló ár/érték arány

Szavazás

Hogy tetszik a 4x2-es benzines Vitara?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • tgu.ts

    Korrekt autó, jó ár.

  • bochi

    Ja, vállalható. Végre nem egy lefolyt orrú szopottgombóc.

  • norbi50

    Klassz autó.
    Nagyon várom már az összehasonlító tesztet, örülök, hogy a vezess.hu rááll erre is.

  • ballac_86

    Láttam alap Vitarákat a forgalomban. Megdöbbentően jobban néznek ki mint a fullos kétszínű (főleg a narancs-fehér) modellek.

  • Szuperjeno

    Nagyon várom már az összehasonlító tesztet. Sajnálom viszont, hogy a Peugeot 2008 kimarad belőle. Szerintem jóval közelebb áll ehhez a kategóriához mint a családi autónak alkalmatlan, inkább a különleges dizájnra és sportosságra hajazó Nissan Juke. Ugyanígy beférhetett volna a Renault Captur is.

  • a.szorenyi

    Kedves Olvasóink! Nagyon örülünk, hogy tetszik a téma! A mezőnyt az importőri tesztparkok összetétele illetve az autók mozgatására befogható embermennyiség határozza meg. Utóbbi okból nem volt pl. MINI Countryman, mert kevesebb olvasónk vásárolná meg. A Captur túl gyenge volna 90 lóerővel a mezőnyben, a Vitara 118,l a Mokka 136 lóerős volt, a Juke is 110. A 2008 helyett izgalmasabbnak találtuk a C4 Cactust, mivel a 2008 már szerepelt hasonló teszten Trax, Juke, Captur, 2008 összetételben: http://www.vezess.hu/teszt/osszehasonlito_teszt_kis_varosi_terepjarok/48566/ Üdv, Szörényi András

  • gyurip

    Nem kis vivmany 2015-ben, hogy lassan mar sikerül a telefon csatlakoztatasa a kocsival, noha meg mindig nem igazan, de semmit sem hallottunk a cikkben a biztonsagrol, az ezt szolgalo asszisztencia rendszerekröl. Mar egy Ford Focus is evek ota kinal hasonlokat, a VW tele van velük, minden magara vmit is ado marka kihoz többe-kevesbe müködö dolgokat eteren. A Suzuki hogy gondolja, hogy piacra dob egy autot, amelyinek van egy kellemes motorja, silany utastere es elfogadhato beltere… Eszem megall.

  • gyurip

    Ennyi penzert mar inkabb egy Focus, Golf, vagy egy Astra, mert ugyan nem ilyen divatosak, de barmelyikük ezerszer komolyabb auto, ami egy balaesetnel az eletem megörzeset jelentheti. Nem Indiaban vagyunk kedves Suzuki, hogy eleg legyen egy plehdoboz, meg egy motor hozza.

  • ffff

    gyurip:

    Szerintem updateld a 15 éve leragadt tudásodat. Tehát olvass, mielőtt a gyermekkori előítéleteid alapján csacsiságokat írsz:

    http://www.euroncap.com/en/results/suzuki/vitara/20389

    Gondolom, nálad még a Skoda is farmotoros autókat gyárt. :-)

  • gyurip

    ffff:
    nem emlekszem, hogy beszoltam volna neked. Ha frusztrald vagy, azt vezed le mason!
    Ha neked az NCAP eredmeny=magas szintü passziv es aktiv biztonsag, akkor erdemes a temaban meg elmellyedned.
    Az autos tudasomat ne iteld meg, mert nem ismered. Legyen eleg annyi, hogy 18 eve foglalkozom csupan hivatasszerüen autokkal. Es nem jatekautokkal. A többit radbizom.

  • ffff

    De nagy az arcod, csak kár, hogy nincs mire.

  • gyurip

    ffff: szerintem ennyi ertelmes comment eleg is lesz reszedröl. Megtisztelsz, ha innentöl hallgatsz.

  • ffff

    OK, jó éjt traktorhuszár.

  • hova

    Remek autó, nem csak városban v közepes távolságra!!-mennyi is a “közepes távolság” Szörényi úr? Vezettem kb. 1600 km-t-tengerpart is volt benne, de kényelmesen, jó komfort érzéssel szálltam ki. Még pici gyerek is volt velem és a fogyasztással is elégedett voltam. De úgy olvasgatom és látom, hogy a Magyarok nagyon megkedvelték, már egészen biztos, hogy az 11.6-s benzines lesz a nyerő.

  • hova

    Bocsánat:1.6-os benzines, értelem szerűen.

  • galtibor

    Valaki felvilágosítana, hogy a fent említett 700 000 Ft-os engedményt mire adják, vagy hogyan lehet igényelni? Bocsánat, ha kiszúrja a szemem, de sehol nem találom.
    Köszönöm a választ előre is!

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.