Röviden – BMW 340i Sport Line 2015

Mi ez?

A hatodik generációs Hármas BMW frissített változata.
Mit tud?Mindent, amire ma egy autósnak szüksége lehet, és még annál is többet.
Mibe kerül?A négyajtós 340i alapára 14 430 000 forint.
Kinek jó? Akinek nem kell M3-as, mégis adni szeretne az érzésnek, mindemellett fontos a sportos elegancia.
Ha Erdős Norti kollégánkat BMW-rajongóként azonosítanád, az nem a véletlen műve. Most ráadásul hónaljig járt a mézesbödönben az új 340i vezetésével. Cikkét ennek ismeretében küldjük mindenkinek, aki szereti. A szerk.

Tudjátok, miért a Hármas sorozat a BMW legfontosabb modellje? Mert többet értékesítenek belőle, mint az ötösből és a hetesből együttvéve. 1975 óta, azaz 40 év alatt több mint 14 millió hármas talált gazdára világszerte, közülük is a négyajtós, lépcsős hátú a legnépszerűbb, mondhatni viszik, mint a cukrot.

Mi pedig naná, hogy a legmenőbb BMW frissített példányát hajtottuk meg Tirol szerpentinjein (Münchenből indulva), és félve mondom ki: lehet, hogy van tökéletesebb hétköznapi autó az F30-asnál, de én még nem ültem benne, és nem is biztos, hogy akarok.

Külső

“Az új 3-as BMW soha nem volt még ennyire sportos és dinamikusan elegáns” – így hangzott a prezentáció első mondata. Jöhet a virtuális nyakleves, de azt kell mondjam, hogy a 2012-ben bevezetett hatodik generáció nem csupán korunk egyik autóipari remekműve (legalábbis, ami a formatervet illeti), de talán a valaha készített legszebb 3-as. A mostani ráncfelvarrás pedig csak erősít ezen, bár nem árt hozzá nagyító, hogy megtaláljuk az újításokat.

Talán a valaha készített legszebb hármas

Tényleg csak nüansznyi dolgokról van szó, lényegében arra feküdtek rá a faceliftnél, hogy fizikai dimenziók változtatása nélkül, optikailag úgy tűnjön, hogy nagyobbat terpeszt az autó elődjénél. A BMW-nél egyszerű a képlet: széles+lapos=sportos.
Az első lökhárító alján átdolgozott légbeömlők figyelnek, a távolságtartó tempomat érzékelője ezek közül a középsőben kapott helyet. Eddig nem ott volt, és ha ezt nem mondják el a sajtótájékoztatón, talán hülyén halunk meg. A hátsó lökhárító vízszintes díszítőeleme és a LED-es hátsó lámpa (amely már széria) ugyancsak finomításon esett át. Csakúgy, mint a nappali menetfény elöl, amely szintén LED-es technológiával dolgozik.
Akinek viszont mindez feltűnik, annak jár a pacsi, igazán alapos ismerője a BMW 3-as hatodik szériájának.
De a legjobb, ha inkább mutatom: 
Húzogasd az egeret a képen, és láthatod a különbséget, vagy nem

A fekete az előző modell
A szürke az előző modell

Belső

Az utastérbe is jutott a frissítésből, szintén csak módjával: krómozott légbeömlők és eltolható fedelű pohártartók várják az utasokat. Hurrá. Ami viszont érdekesebb, az új, színes head-up kijelző, amely minden fontos infót a sofőr elé vetít (rádió, médialejátszó, GPS, sebesség, táblafelismerés stb.), viszont túlságosan polarizált napszemüvegben ebből az égegyedta világon semmit nem látunk. A szikrázó napsütésnek hála, durván a nap végén vettem észre a 326 100 forintos fícsőrt, mikor már nem volt szükség szemüvegre.

Szívesen kipróbálnám az alap, háromhengerers hármast, ami 8 795 000 forintba kerül, és bizony nem ez a látvány fogadja a sofőrt

A GPS állítólag gyorsabb az eddiginél – én pont az ellenkezőjét tapasztaltam, főleg közelítés és távolítás alkalmával -, és szebb térbeli grafikával dolgozik, de ami igazán menő, és hosszan elnyújtott tapsot érdemelnek érte a bajorok, az a 36 hónapnyi ingyen térképfrissítés. Ja, majdnem elfelejtettem, az Audi után a BMW is kínál 4G/LTE mobil adatátviteli szolgáltatást és automatikus parkolósegédet.

A nyolcfokozatú automata karja még mindig gyönyörű és a körülötte lévő kezelőfelület sem változott, hála az égnek.

A durván három A4-es oldalnyi extralistát most nem ollóznám ide, de az tuti, hogy a rengeteg újdonság közül a legízléstelenebb fahatású betétet sikerült kiválasztaniuk a BMW-seknek a 340i Sport Line tesztautó utasterébe. Olyan érzésem volt minden egyes alkalommal, amikor odatévedt a szemem, hogy poros, és megpróbáltam letörölni. Azt mondom, egy Sport Line az ne a fának álcázott műanyag betétekkel villantson, hanem szálcsiszolt alumíniummal vagy karbonszerű megoldásokkal. Ezzel pedig vége is a “mi nem tetszett az új Hármas BMW-ben” listának.

Na ezt a sötét színű betét száműzném az választható opciók közül

Ha elöl igazán laza és kényelmes pozícióba állítottam az ülést, mögöttem esély nem volt elférni, de ezen nem csodálkoztam, hiszen ha közel 2 méteres magassággal áldja meg a sors az embert, akkor ott bizony valakinek kényelmetlen lesz, vagy hátul, vagy elöl.

A vezetés élménye

Motorok közül van mit a tejbe aprítani. Összesen négy benzines és hét dízel közül válogathat a kedves ügyfél az új 3-as esetében. A belépő 318i háromhengeres, másfél literes erőforrása 136 lóerőre, 220 Nm nyomatékra képes; 8,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb sebessége 210 km/óra. Szintén új a 320i kétliteres, 184 lóerős erőforrása, az eddigi 328i helyébe a 252 lóerős 330i lép. A csúcson pedig a 326 lóerős 340i áll, amely a 335i-t váltja.
A dízelek a 116 lóerős 316d-től a 335d-ig húzódnak (313 LE, 630 Nm). De immár nem marad ki a szórásból a hibrid hajtáslánc sem, a 330e, 252 lóerővel, 6,3-as gyorsulással és 2,1 literes átlagfogyasztással, 35 km elektromos hatótávolsággal.

Az a sötétkék jól áll neki, ami szintén új a palettán

A tiroli teszt során kizárólag a csúcsmodell állt rendelkezésre, amit természetesen nem bántunk, de nagyon kíváncsi lettem volna a háromhengeres alapváltozatra és arra, hogy egy bőven 10 millió alatti BMW ugyanúgy el tud-e csábítani. Talán majd az itthoni teszt során lesz ilyesmire lehetőség.
Az új háromliteres, kettős megfúvású turbós benzines 326 lóereje mindenre elég, talán többre is, mint amire egy hétköznapi autós vágyhat. A nyolcsebességes automata váltó segítségével 5,1 másodperc alatt van százon, és ezt bizony kőkemény ülésbe süppedéssel érzékeltük és mesés hathengeres muzsikával, a Sport Line csomagnak köszönhetően pedig a kipufogókból is autóbuzinak igen kellemes hangok böffennek elő. 
Végsebessége 250 km/óra, amelyet a legendás Autobahnon esélyünk nem volt kipróbálni, hiszen lépten-nyomon 110-120 km/órás korlátozások voltak.

3 liter, 6 henger, 326 lóerő. Minek ide M3, mikor ezzel is fülig érhet a szád?

A határokat izzadságmentesen lehet vele feszegetni, szó szerint. Egyszerűen fogalmazva, a szerpentinek után, ahol igazán odatetted magad, úgy szállsz ki az autóból, hogy nem gyűrődött össze az inged, a nagy számlapú óra nem zavart a csuklódon vezetés közben és nem éktelenkedik sötét folt a hónaljadnál. Nincs ezzel gond, volt alkalmunk kipróbálni aznap a Hármas BMW régebbi generációit is, amelyek biztosították a napi izzadságmennyiséget.
A futómű és a vezetési stílus a már végletekig bemutatott négyféle mód között variálható: ECO, Comfort, Sport és Sport+; nem nehéz kitalálni, hogy melyik mit takar, azonban még Sport+-ban, az összes rásegítést kikapcsolva is stabil marad az autó, mondhatni bolondbiztos. De valahogy ez a stílus nem áll jól neki, és bár megvan benne minden ahhoz, hogy továbbra is a legizgalmasabban vezethető limuzin legyen, mintha nem venné jó néven, ha ilyesmire vetemednénk vele.

40 év alatt, több mint 14 millió hármas talált gazdára világszerte

A tesztfogyasztás inkább merüljön a feledés homályába, maradjunk annyiban, hogy a kevéske autópályás szakaszon, mikor tartottuk a 110-es tempót, sikerült 9 liter alá vinni a 100 kilométerre vetített fogyasztást. Azért az nem rossz egy ilyen teljesítményű autótól. Az 1,6 literes Corollám 7-7,5 liter benzint nyel le százon, bármit csinálok.

Végezetül

Megint bajban vagyok, mert a BMW ügyesen elhiteti az emberrel, hogy szüksége van egy alsó hangon 15 milliós autóra, pedig nincs. Igazság szerint arra, amire én használnám, tökéletesen megfelel a 2006-os Corolla is. Maximum, ha majd megjön a gyermek. De addig még van egy kis időm megtömi a családi perselyt, hátha összejön egy használt Touring.

Osztályozd, hogy mennyire tetszik a frissített BMW 3

654 szavazat - átlag: 7.4 (10-ből)

Osztályozd, hogy mennyire tetszik a frissített BMW 3