Apró Suzuki, XL-es belsővel

Vezettük: Suzuki Celerio

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.07.17. 06.30

Újra van olcsó, igazán kicsi Suzuki. Úgy hívják: Celerio.

Röviden – Suzuki Celerio
Mi ez? Új, igazán kicsi Suzuki 
Mit tud? Kívül kicsi, belül nagy
Mibe kerül? 2,6 millió forinttól indul az árlista
Kinek jó?  Bárkinek, aki megbízható, kicsi városi autót szeretne, megfizethető áron

Nagyjából egy évig kellett várni az Alto, Splash utódjára

Tavaly július óta nem volt a Suzukinak igazán kicsi autója. A Swift már jó ideje nem az az olcsó, egyszerű, aprócska autó, mint aminek anno megismertük, a Splash pedig már lassan egy éve hiányzik a kínálatból. Ebbe a bántóan kongó űrbe érkezett meg nemrég a Suzuki Splash, illetve Alto utódjának számító Celerio. Tágas, mégis megfizethető kisautó, csupán egy apró szépséghibája van, nem Esztergomban gyártják. De ettől még szerethetjük.

Külső

3,6 méteres hosszával a Celerio igazi városi kisautónak tűnik, a lehetőségekhez képest karakteres, talán a Daciák formavilágára emlékeztető vonásokkal. Messziről érkező, import autó létére mindössze egyetlen, középútnak számító GL felszereltségi szinten érhető el, amely többek között klímát, szervokormányt, 6 légzsákot és gyári zenegépet is tartalmaz. Hogy mégis valamennyire személyre szabható legyen a kisautó, az importőr rengeteg utólagos kiegészítőt kínál a külső koptatócsíkoktól a csomagtértálcáig. Sőt, különböző előre összeállított csomagok is elérhetők lesznek majd a kereskedésekben. 

3,6 méter hosszú, 2,4 méteres tengelytávval

Belső

Bár a Celerio belseje messze van a divatostól, izgalmastól, mégis tisztességes munka. Szürke színvilág és egyszerű műanyagok várják benne az utasokat,  de a műszerfal csinos, a kezelőszervek, gombok rendben vannak, az összkép teljesen vállalható. Talán az ajtók, lemezek kongása ront egy keveset a hangulaton. Magas üléshelyzetének és jó átláthatóságának köszönhetően idősebbeknek sem okozhat gondot a vezetése. Külső méreteihez képest helykínálata elöl-hátul parádés, sem a lábtérre, sem a fejtérre nem lehet panasz, csomagtér szempontjából pedig kategóriájának egyik legjobbját nyújtja a maga 245 literével. 

Kategóriájának legnagyobb csomagterét kínálja

Ez nagyrészt a hátsó futóműben alkalmazott kis helyigényű torziós karnak köszönhető. A tágas és szatyorkampótól az 1/3-ad, 2/3-ad arányban osztva is dönthető hátsó üléstámlákig terjedő megoldásokkal praktikussá tett csomagtér mellett rengeteg kisebb-nagyobb tárolóhely várja az utazáshoz nélkülözhetetlen kellékeket. Pótkerék sajnos nincs  a csomagtartó mélyén, helyette defektjavítóval kéne beérnie a vásárlónak.

Elöl hátul tágas, kényelmes

Elöl hátul tágas, kényelmes a szürkébe öltözött belső

Egyféle motor, ami mégis kettő

A Celerio csupán egyetlen, háromhengeres, egyliteres lökettérfogatú benzinmotorral rendelhető. Ami mégis kétféle, mert a K10B és K10C kódjelű motorok bár a hengerek számában, lökettérfogatban, teljesítményben, csúcsnyomatékban teljesen megegyeznek, mégis más felépítésűek. Idehaza az egyszerűbb, K10B jelű motorral indul a forgalmazás és a Celerio sikerétől teszik függővé a modernebb, és jóval takarékosabb, start-stop rendszeres, dupla befecskendezős K10C jelű motor bevezetését. Alapból ötfokozatú manuális váltóval érkezik a Celerio, de 300 ezer forintos felárért kényelmes, szintén ötfokozatú robotváltóval is rendelhető. 

Hogy megy?

A közutas próba még várat magára, a hazai bemutatón rendszámos autóval még nem nagyon találkoztunk, így a zsámbéki Driving Camp pályáin gyilkoltuk az apró, könnyű járgányokat. Az egyliteres benzinmotor kiteszi a lelkét is, ennek ellenére a 68 lóerő nem fogja kitépni kezünkből a két szélső állás között 3,5-et forduló kormányt. Közlekedésre teljesen alkalmas, lehet pörgetni és robotváltóval is egész kellemes párost alkotnak. Az apró, mindössze 3600 mm hosszú, 2,5 méteres tengelytávú kiskocsi 4,7 méter sugarú körben képes megfordulni, kis tömegének – 800 kilogramm – köszönhetően remekül fékezhető.

USB csatlakozós hifi és légkondi is van benne

Biztonság

Bár az EuroNCAP tesztjein a Celerio csupán 3 csillagot szerzett, mégsem érdemes temetni a kisautót. Míg a törésteszteken a fapados, oldallégzsák nélküli modell próbálta menteni a menthetőt, addig idehaza hat légzsákkal felszerelt, biztonságosabb modellek kerülnek a kereskedésekbe. A légzsákok mellett menetstabilizáló elektronika, visszagurulás-gátló, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer is megtalálható majd az autóban. 

Mennyibe kerül?

Suzuki Celerio árak Alap Metál
Celerio GL 2 599 000 2 694 000
Celerio GL AT 2 899 000 2 994 000

A Dacia egyenarca juthat róla eszünkbe

Mellette – Ellene
  • Könnyű
  • Fordulékony
  • Nagy csomagtartó
  • Tágas belső
  • Sokféle gyári kiegészítő
  • Egyféle felszereltség
  • Puritánnak ható belső
  • Pótkerék helyett defektjavító

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a legújabb, legkisebb Suzuki?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • bochi

    k10c motorral érdekelne, így nem igazán.

  • kellervin

    Egy vadkeleti piacra szánt autót akarnak teveháton rajzolt 90-es évekbeli design-nal eladni Európában 2015-ben. Azt hittem a Vitarával elindult valami Suzukiéknál, de tévedtem… Ehhez képest az egy misiért eladott 8 éves GS Swiftem egy álomautó minden tekintetben. Szerintem a Suzuki vezetősége jobban teszi, ha mielőbb nyugdíjazza magát, és felvesz néhány tehetséges középeurópai mérnököt (pl. magyart!) hacsak nem akarják végleg a földbedöngölni a márkát…

  • mtbe

    bochi,
    annyira biztos nincs nagy különbség a fogyasztásban (max egy tized?), a K10B-vel ilyen kis kasznival simán megy a 4,5-5 liter

  • mtbe

    tuti siker akkor lenne, ha még ennél is olcsóbban adnák, úgy kb. a Logan árszintjén

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.