Apró Suzuki, XL-es belsővel

Vezettük: Suzuki Celerio

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.07.17. 06.30

Újra van olcsó, igazán kicsi Suzuki. Úgy hívják: Celerio.

Röviden – Suzuki Celerio
Mi ez? Új, igazán kicsi Suzuki 
Mit tud? Kívül kicsi, belül nagy
Mibe kerül? 2,6 millió forinttól indul az árlista
Kinek jó?  Bárkinek, aki megbízható, kicsi városi autót szeretne, megfizethető áron

Nagyjából egy évig kellett várni az Alto, Splash utódjára

Tavaly július óta nem volt a Suzukinak igazán kicsi autója. A Swift már jó ideje nem az az olcsó, egyszerű, aprócska autó, mint aminek anno megismertük, a Splash pedig már lassan egy éve hiányzik a kínálatból. Ebbe a bántóan kongó űrbe érkezett meg nemrég a Suzuki Splash, illetve Alto utódjának számító Celerio. Tágas, mégis megfizethető kisautó, csupán egy apró szépséghibája van, nem Esztergomban gyártják. De ettől még szerethetjük.

Külső

3,6 méteres hosszával a Celerio igazi városi kisautónak tűnik, a lehetőségekhez képest karakteres, talán a Daciák formavilágára emlékeztető vonásokkal. Messziről érkező, import autó létére mindössze egyetlen, középútnak számító GL felszereltségi szinten érhető el, amely többek között klímát, szervokormányt, 6 légzsákot és gyári zenegépet is tartalmaz. Hogy mégis valamennyire személyre szabható legyen a kisautó, az importőr rengeteg utólagos kiegészítőt kínál a külső koptatócsíkoktól a csomagtértálcáig. Sőt, különböző előre összeállított csomagok is elérhetők lesznek majd a kereskedésekben. 

3,6 méter hosszú, 2,4 méteres tengelytávval

Belső

Bár a Celerio belseje messze van a divatostól, izgalmastól, mégis tisztességes munka. Szürke színvilág és egyszerű műanyagok várják benne az utasokat,  de a műszerfal csinos, a kezelőszervek, gombok rendben vannak, az összkép teljesen vállalható. Talán az ajtók, lemezek kongása ront egy keveset a hangulaton. Magas üléshelyzetének és jó átláthatóságának köszönhetően idősebbeknek sem okozhat gondot a vezetése. Külső méreteihez képest helykínálata elöl-hátul parádés, sem a lábtérre, sem a fejtérre nem lehet panasz, csomagtér szempontjából pedig kategóriájának egyik legjobbját nyújtja a maga 245 literével. 

Kategóriájának legnagyobb csomagterét kínálja

Ez nagyrészt a hátsó futóműben alkalmazott kis helyigényű torziós karnak köszönhető. A tágas és szatyorkampótól az 1/3-ad, 2/3-ad arányban osztva is dönthető hátsó üléstámlákig terjedő megoldásokkal praktikussá tett csomagtér mellett rengeteg kisebb-nagyobb tárolóhely várja az utazáshoz nélkülözhetetlen kellékeket. Pótkerék sajnos nincs  a csomagtartó mélyén, helyette defektjavítóval kéne beérnie a vásárlónak.

Elöl hátul tágas, kényelmes

Elöl hátul tágas, kényelmes a szürkébe öltözött belső

Egyféle motor, ami mégis kettő

A Celerio csupán egyetlen, háromhengeres, egyliteres lökettérfogatú benzinmotorral rendelhető. Ami mégis kétféle, mert a K10B és K10C kódjelű motorok bár a hengerek számában, lökettérfogatban, teljesítményben, csúcsnyomatékban teljesen megegyeznek, mégis más felépítésűek. Idehaza az egyszerűbb, K10B jelű motorral indul a forgalmazás és a Celerio sikerétől teszik függővé a modernebb, és jóval takarékosabb, start-stop rendszeres, dupla befecskendezős K10C jelű motor bevezetését. Alapból ötfokozatú manuális váltóval érkezik a Celerio, de 300 ezer forintos felárért kényelmes, szintén ötfokozatú robotváltóval is rendelhető. 

Hogy megy?

A közutas próba még várat magára, a hazai bemutatón rendszámos autóval még nem nagyon találkoztunk, így a zsámbéki Driving Camp pályáin gyilkoltuk az apró, könnyű járgányokat. Az egyliteres benzinmotor kiteszi a lelkét is, ennek ellenére a 68 lóerő nem fogja kitépni kezünkből a két szélső állás között 3,5-et forduló kormányt. Közlekedésre teljesen alkalmas, lehet pörgetni és robotváltóval is egész kellemes párost alkotnak. Az apró, mindössze 3600 mm hosszú, 2,5 méteres tengelytávú kiskocsi 4,7 méter sugarú körben képes megfordulni, kis tömegének – 800 kilogramm – köszönhetően remekül fékezhető.

USB csatlakozós hifi és légkondi is van benne

Biztonság

Bár az EuroNCAP tesztjein a Celerio csupán 3 csillagot szerzett, mégsem érdemes temetni a kisautót. Míg a törésteszteken a fapados, oldallégzsák nélküli modell próbálta menteni a menthetőt, addig idehaza hat légzsákkal felszerelt, biztonságosabb modellek kerülnek a kereskedésekbe. A légzsákok mellett menetstabilizáló elektronika, visszagurulás-gátló, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer is megtalálható majd az autóban. 

Mennyibe kerül?

Suzuki Celerio árak Alap Metál
Celerio GL 2 599 000 2 694 000
Celerio GL AT 2 899 000 2 994 000

A Dacia egyenarca juthat róla eszünkbe

Mellette – Ellene
  • Könnyű
  • Fordulékony
  • Nagy csomagtartó
  • Tágas belső
  • Sokféle gyári kiegészítő
  • Egyféle felszereltség
  • Puritánnak ható belső
  • Pótkerék helyett defektjavító

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a legújabb, legkisebb Suzuki?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • bochi

    k10c motorral érdekelne, így nem igazán.

  • kellervin

    Egy vadkeleti piacra szánt autót akarnak teveháton rajzolt 90-es évekbeli design-nal eladni Európában 2015-ben. Azt hittem a Vitarával elindult valami Suzukiéknál, de tévedtem… Ehhez képest az egy misiért eladott 8 éves GS Swiftem egy álomautó minden tekintetben. Szerintem a Suzuki vezetősége jobban teszi, ha mielőbb nyugdíjazza magát, és felvesz néhány tehetséges középeurópai mérnököt (pl. magyart!) hacsak nem akarják végleg a földbedöngölni a márkát…

  • mtbe

    bochi,
    annyira biztos nincs nagy különbség a fogyasztásban (max egy tized?), a K10B-vel ilyen kis kasznival simán megy a 4,5-5 liter

  • mtbe

    tuti siker akkor lenne, ha még ennél is olcsóbban adnák, úgy kb. a Logan árszintjén

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.