Apró Suzuki, XL-es belsővel

Vezettük: Suzuki Celerio

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.07.17. 06.30

Újra van olcsó, igazán kicsi Suzuki. Úgy hívják: Celerio.

Röviden – Suzuki Celerio
Mi ez? Új, igazán kicsi Suzuki 
Mit tud? Kívül kicsi, belül nagy
Mibe kerül? 2,6 millió forinttól indul az árlista
Kinek jó?  Bárkinek, aki megbízható, kicsi városi autót szeretne, megfizethető áron

Nagyjából egy évig kellett várni az Alto, Splash utódjára

Tavaly július óta nem volt a Suzukinak igazán kicsi autója. A Swift már jó ideje nem az az olcsó, egyszerű, aprócska autó, mint aminek anno megismertük, a Splash pedig már lassan egy éve hiányzik a kínálatból. Ebbe a bántóan kongó űrbe érkezett meg nemrég a Suzuki Splash, illetve Alto utódjának számító Celerio. Tágas, mégis megfizethető kisautó, csupán egy apró szépséghibája van, nem Esztergomban gyártják. De ettől még szerethetjük.

Külső

3,6 méteres hosszával a Celerio igazi városi kisautónak tűnik, a lehetőségekhez képest karakteres, talán a Daciák formavilágára emlékeztető vonásokkal. Messziről érkező, import autó létére mindössze egyetlen, középútnak számító GL felszereltségi szinten érhető el, amely többek között klímát, szervokormányt, 6 légzsákot és gyári zenegépet is tartalmaz. Hogy mégis valamennyire személyre szabható legyen a kisautó, az importőr rengeteg utólagos kiegészítőt kínál a külső koptatócsíkoktól a csomagtértálcáig. Sőt, különböző előre összeállított csomagok is elérhetők lesznek majd a kereskedésekben. 

3,6 méter hosszú, 2,4 méteres tengelytávval

Belső

Bár a Celerio belseje messze van a divatostól, izgalmastól, mégis tisztességes munka. Szürke színvilág és egyszerű műanyagok várják benne az utasokat,  de a műszerfal csinos, a kezelőszervek, gombok rendben vannak, az összkép teljesen vállalható. Talán az ajtók, lemezek kongása ront egy keveset a hangulaton. Magas üléshelyzetének és jó átláthatóságának köszönhetően idősebbeknek sem okozhat gondot a vezetése. Külső méreteihez képest helykínálata elöl-hátul parádés, sem a lábtérre, sem a fejtérre nem lehet panasz, csomagtér szempontjából pedig kategóriájának egyik legjobbját nyújtja a maga 245 literével. 

Kategóriájának legnagyobb csomagterét kínálja

Ez nagyrészt a hátsó futóműben alkalmazott kis helyigényű torziós karnak köszönhető. A tágas és szatyorkampótól az 1/3-ad, 2/3-ad arányban osztva is dönthető hátsó üléstámlákig terjedő megoldásokkal praktikussá tett csomagtér mellett rengeteg kisebb-nagyobb tárolóhely várja az utazáshoz nélkülözhetetlen kellékeket. Pótkerék sajnos nincs  a csomagtartó mélyén, helyette defektjavítóval kéne beérnie a vásárlónak.

Elöl hátul tágas, kényelmes

Elöl hátul tágas, kényelmes a szürkébe öltözött belső

Egyféle motor, ami mégis kettő

A Celerio csupán egyetlen, háromhengeres, egyliteres lökettérfogatú benzinmotorral rendelhető. Ami mégis kétféle, mert a K10B és K10C kódjelű motorok bár a hengerek számában, lökettérfogatban, teljesítményben, csúcsnyomatékban teljesen megegyeznek, mégis más felépítésűek. Idehaza az egyszerűbb, K10B jelű motorral indul a forgalmazás és a Celerio sikerétől teszik függővé a modernebb, és jóval takarékosabb, start-stop rendszeres, dupla befecskendezős K10C jelű motor bevezetését. Alapból ötfokozatú manuális váltóval érkezik a Celerio, de 300 ezer forintos felárért kényelmes, szintén ötfokozatú robotváltóval is rendelhető. 

Hogy megy?

A közutas próba még várat magára, a hazai bemutatón rendszámos autóval még nem nagyon találkoztunk, így a zsámbéki Driving Camp pályáin gyilkoltuk az apró, könnyű járgányokat. Az egyliteres benzinmotor kiteszi a lelkét is, ennek ellenére a 68 lóerő nem fogja kitépni kezünkből a két szélső állás között 3,5-et forduló kormányt. Közlekedésre teljesen alkalmas, lehet pörgetni és robotváltóval is egész kellemes párost alkotnak. Az apró, mindössze 3600 mm hosszú, 2,5 méteres tengelytávú kiskocsi 4,7 méter sugarú körben képes megfordulni, kis tömegének – 800 kilogramm – köszönhetően remekül fékezhető.

USB csatlakozós hifi és légkondi is van benne

Biztonság

Bár az EuroNCAP tesztjein a Celerio csupán 3 csillagot szerzett, mégsem érdemes temetni a kisautót. Míg a törésteszteken a fapados, oldallégzsák nélküli modell próbálta menteni a menthetőt, addig idehaza hat légzsákkal felszerelt, biztonságosabb modellek kerülnek a kereskedésekbe. A légzsákok mellett menetstabilizáló elektronika, visszagurulás-gátló, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer is megtalálható majd az autóban. 

Mennyibe kerül?

Suzuki Celerio árak Alap Metál
Celerio GL 2 599 000 2 694 000
Celerio GL AT 2 899 000 2 994 000

A Dacia egyenarca juthat róla eszünkbe

Mellette – Ellene
  • Könnyű
  • Fordulékony
  • Nagy csomagtartó
  • Tágas belső
  • Sokféle gyári kiegészítő
  • Egyféle felszereltség
  • Puritánnak ható belső
  • Pótkerék helyett defektjavító

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a legújabb, legkisebb Suzuki?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • bochi

    k10c motorral érdekelne, így nem igazán.

  • kellervin

    Egy vadkeleti piacra szánt autót akarnak teveháton rajzolt 90-es évekbeli design-nal eladni Európában 2015-ben. Azt hittem a Vitarával elindult valami Suzukiéknál, de tévedtem… Ehhez képest az egy misiért eladott 8 éves GS Swiftem egy álomautó minden tekintetben. Szerintem a Suzuki vezetősége jobban teszi, ha mielőbb nyugdíjazza magát, és felvesz néhány tehetséges középeurópai mérnököt (pl. magyart!) hacsak nem akarják végleg a földbedöngölni a márkát…

  • mtbe

    bochi,
    annyira biztos nincs nagy különbség a fogyasztásban (max egy tized?), a K10B-vel ilyen kis kasznival simán megy a 4,5-5 liter

  • mtbe

    tuti siker akkor lenne, ha még ennél is olcsóbban adnák, úgy kb. a Logan árszintjén

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.