Insignia: új dízel, kis felhajtás

Teszt: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI - 170 LE

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.07.13. 16.30

Az Euro6 iránti kényszer szülte az új kétliteres dízelt, amely erősebb, csendesebb és takarékosabb is a korábbinál.

Röviden: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI – 170 LE

Mi ez?

A középkategóriás Insignia bakancsos változata Euro6-os dízellel

Mit tud? Takarékosabb, erősebb, gyorsabb
Mibe kerül? Elég sokba: 10 milliótól indul
Kinek jó? Aki a prémium hangulatot és a jó fogyasztást hosszabb távon szeretné élvezni

Különleges eset a mostani, amikor kizárólag egy dízelmotor jelenti az újdonságot tesztautónkban. Az új motorok bevezetése jellemzően egy-egy ráncfelvarrással esik egybe minden autógyártónál – a gazdasági előnyöket figyelembe véve ennek fényében folyik a fejlesztés és kivitelezés is. Az egyre nyomasztóbb brüsszeli szabályozás miatt az Opel másfél évvel a frissített Insignia után viszont most mindentől függetlenül kénytelen volt idő közben bemutatni új kétliteres, Euro6-os dízelmotorját, amely a 163 lóerős kivitelt váltja. Kipróbáltuk.

Az új motor nem látszik az Insignián, de továbbra is dögös


Külső

Mivel az Insignia megkapta 2013-ban a frissítést, most nem történt külső módosítás az autón – ezzel együtt továbbra is az egyik legkellemesebb és legdinamikusabb látványt nyújtja a középkategóriában. A lassan két éve történt változás egyébként nem hozott drasztikus újdonságot a modell életébe, szokás szerint a hűtőmaszkot és a lámpatesteket dolgozták át.

Mostani tesztautónk Country Tourer csomagba öltözött, amely a sárvédőívek és a küszöbök mentén körbefutó műanyag elemekkel tűnik vagányabbnak, valamint két centiméterrel magasabb is a hagyományos modelleknél, ezzel alkalmasabbá válik a rosszabb minőségű utak leküzdésére, miközben a felfüggesztés kényelmesebb valamivel. Összkerékhajtás ezúttal nem társult a csomaghoz, de 760 ezer forintos áron választható – plusz ebben az esetben érdemes legalább 1 literes fogyasztásnövekedéssel is számolni.

Igényes, masszív autó benyomását kelti az Insignia belülről


Belső

Az új motor bemutatása nem befolyásolja az Insignia utasterének kinézetét sem, amely egyébként jóval nagyobbat fejlődött az utolsó facelift alkalmával a külsőnél: a korábban gombrengeteggel borított középkonzol helyét egy jóval átgondoltabb, kevesebb fizikai kapcsolóval kicicomázott kezelőfelület vette át. A kellően nagyméretű érintőképernyő kezelése logikusnak mondható, de a váltó mögötti érintésérzékeny, kézírás-felismerésre alkalmas felület továbbra is feleslegesnek tűnik, és jóval bonyolultabb, mint a képernyőt tapizni. Ettől eltekintve az Insignia belső tere nagyon szerethető, és nem csak az igényes bőrborítás miatt. Az utastér masszív, alaposan összerakott autó benyomását kelti, amit a panorámatető miatt megrövidített fejtér, a nehezített körkörös kilátás és az átlagosnál valamivel szűkösebb hátsó lábtér sem képes elrontani. 

A csomagtérroló nem fér el a padló alatti rekeszben

A csomagtér alaphelyzetben 540 literes, amit az ülések ledöntésével könnyen 1530 literig bővíthetünk, de azért néhány apróság itt is hiányzik a boldogsághoz. A mélyen kinyúló lökhárító nehezíti a pakolást, könnyen összekoszoljuk vele a nadrágunkat, illetve a csomagtérrolónak sincs helye, a padló alatti rekeszben nem fér el.  Ötletes viszont a vezetőoldali ajtóról két állásban nyitható csomagtér, amivel alacsony parkolóházakban járunk jól, illetve a kíváncsi szemek elől is eltakarhatjuk nyitáskor értékeinket.

Milyen vezetni az új motorral?

Adatlap

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI – 170 LE

Insignia: új dízel, kis felhajtás 1
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 170 LE
Nyomaték 260 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,8 sec
Végsebesség 215 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

Az új négyhengeres, kétliteres dízelmotor a régi öntöttvas blokkra alumínium hengerfejet kapott. A számtalan technológiai változtatás mellet a legérdekesebb, hogy az Opelnél most első ízben vezérli elektromotor a változó geometriájú turbófeltöltőt, ami 20 százalékkal jobb reakcióidő ígér – a tényleg kellemes, 195 lóerős biturbó motorhoz hasonlította az Opel újdonságát a bemutató alkalmával.

A 170 lóerőre növekedett teljesítmény mellett a nyomaték még nagyobb mértékben változott: a korábbi 350-ről 400 Nm-re nőtt – változatlan fordulatszám-tartományban (1750-2500/perc); javult a végsebesség (+5 km/óra) és a gyorsulás is (-0,5 mp). És hogy mit érezni ebből a valóságban?  

Leginkább azt, hogy az új motor érezhetően csendesebb lett a korábbinál – nem hiába alkalmaztak különböző megoldásokat a zajcsillapításra. Ami a reakcióidőt és a könnyű vezethetőséget illeti, ott nem éreztünk jelentős előrelépést – legalábbis ami a városi használatot illeti. Kicsit erőtlenül és gyengén indul meg alapjárattól a jelentős tömegű Insignia, amit meg lehet ugyan szokni, de ez messze nem biturbó dízelmotor gázreakciója és nyomatéka. A városi használatnál sokkal jobban illik az országúti vagy autópályás környezet ehhez a konfigurációhoz, mivel menet közben tényleg bivalyerős a dízel, 130-ról is meglepő intenzitással csábít a már szabálytalan sebességtartományba.

Az Insignia 170 lóerős változatának konkurensei Árak (Ft) 
VW Passat Variant Comf.line (190LE) 9 520 300
Ford Mondeo Titanium 2.0l TDCi (180LE) 9 410 000
Peugeot 508 SW Active 2.0 HDi (163 LE)  7 850 000
Insignia Sports Tourer Edition (170 LE) 9 080 000
Insignia Country Tourer (170 LE)  10 090 000


A Country Tourer 220 km/órás végsebessége nem csak itthonra elegendő, de a német autópályán is bőven alkalmassá teszi a száguldásra. Ellenben a 9,4 másodperces 0-100-as gyorsulás még a javulás ellenére is lomhább a legtöbb hasonló teljesítményű konkurenshez és ezt érezni is rajta – városban egyáltalán nem csábít versenyzésre az Insignia. A kellemesen rugózó és nagyon stabilnak tűnő futómű viszont már ilyen környezetben is a kedvünkre tesz, de majd a szűkösebb utakon lesz igazán izgalmas, ahol az 1,8 tonna körül saját tömeget meghazudtolva nagyon szépen mozog a középkategóriás Opel. A hatfokozatú kézi váltó szépen asszisztál a motorhoz, automata még nem szerepel az árlistában, de hamarosan érkezik.

Igényes választás az Insignia a kategóriában, de magas az ára


Ár, összegzés

Nem hozott gyökeres változást az Insignia életébe a felhajtás nélkül bevezetett Euro6-os dízelmotor, viszont valamivel gazdaságosabb és környezetkímélőbb mint elődje, ráadásul csendesebb járásával jóval kulturáltabb benyomást kelt. A 4,7 literes gyári fogyasztást persze nem sikerült reprodukálni vele, de 6,5 l/100 km körüli vegyes fogyasztással szépen elgurul már – pedig nem éppen könnyűsúlyú versenyző. Ha nem is számottevően, de ez a motor is képes tovább erősíteni az Insigniába vetett hitünket, amit kiváló minőségérzetével, remek kormányzásával és futóművel alapozott meg nálunk.

Az új motorral szerelt változat alapára nem változott jelentősen, a 170 lóerős Edition változat 9 milliótól indul, a Contry Tourer ára pedig ugyanúgy hatfokozatú manuális váltóval, AWD nélkül kicsivel 10 millió felett indul – ezzel pedig közel sem olcsó darab.  

Mellette – Ellene
  • Andalító menetkomfort
  • Bő választék extrákból
  • Minőségi belső tér
  • Megújult középkonzol
  • Csendesebb dízel
  • Irdatlanul nehéz
  • A gyárinál jelentősen magasabb fogyasztás
  • Szűk lábtér a hátsó üléssorban
  • Kisebb csomagtér az átlagosnál

 

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel az új kétliteres dízellel az Insignia

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Az egyre nyomasztóbb brüsszeli szabályozás” hagyjuk már ezt a debil marhaságot. Most tekintsünk el attól a ténytől, hogy nincs uniós szabályozás a német szövetségi szakminisztérium, vagy épp a magyar közlekedési hatóság megkérdezése és belelegyezése nélkül. Persze, mennyivel jobb lenne ha még mindig a kormoló xarokkal közlekednének, mint a mi régi 415ös Ikauszaink.

    Mindenki évekre előre tudta hogy mikortól kell bevezetni euro6os motorokat, az Opel nyilván nem ehhez szinkronizálta a faceliftet, hanem a piaci kínálathoz és a konkurensek ritmusához. Igaz, a Mazda, volvo BMW pl előre kihozta az euro6os motorjait. Utóbbi kettő nem is igazította a facelifthez, de ők ugyebár amúgy is évente frissítenek a modelljeiken.

  • Vérmacy

    Milyen eredetű is ez a motor? Na meg a biturbó?

  • oszkopeter

    A gyártók / márkák többsége igyekszik minél későbbre tolni az EURO 6-os motorok bevezetését, mert ezek jóval drágábbak (főleg a dízelek). Viszont jövő évtől kötelező lesz, így év végéig mindenki kénytelen lesz előjönni az új motorokkal.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.