A legeurópaibb SsangYong

Teszt: SsangYong Tivoli 1,6

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.07.08. 06.00

Vállalható, modern külső, tágas, kényelmes belsővel? Új korszakba lép a SsangYong.

Röviden – SsangYong Tivoli
Mi ez? Kompakt koreai szabadidő-autó  
Mit tud? Kívül pofás, belül tágas, de semmi űrtechnika
Mibe kerül? 4,8 és 6,8 millió a két véglet
Kinek jó?  Akinek nem fontos a márkanév, csak egy kompakt SUV-ra vágyik

Nem is biztos, hogy SUV. Lehet, hogy csak túl szögletes

Hogy néz ki?

Úgy látszik, a SsangYong dizájnjának kifejezetten jót tett, hogy a márka a Mahindra szárnyai alá került. A Tivoli az első közös autójuk, amit 3 év fejlesztés után, 2014 év vége felé mutattak be. Meg is látszik rajta, külső formaterve teljesen vállalható lett, sőt, az utcán többen nézték meg, mint bármelyik eddig nálam járt SUV-t – sőt, volt aki szájtátva bekukucskált az ablakon is -, és közben nem bujkált a szájuk szélén semmiféle gúnyos vigyor, hogy, na, mi ez a szörnyűség, mint anno a Rodius láttán
Szóval a forma rendben van, egy kompakt szabadidő-autó valahogy így néz ki. Kicsit szögletes, kicsit magas, de a kelleténél talán valamivel több súlyemelőnőgén került a pipettába. A fekete tető és a sötét hátsó üvegek nagyot dobnak az autón, pláne, ha még a fekete felniket is hozzáikszelik az opciós listán. Pofás, na.

Sokat dob rajta a fekete tető

Milyen belül?

Egész merész színösszeállításban pompázott a tesztautó belseje, szerencsére kapható konzervatívabb kivitelben is. A piros-fekete párosítást itt-ott mattezüst betétek szakítják meg, pont olyanok, mint amilyenekről a Toyota mostanra tudott végre leszokni. Emellett csillogó fekete zongoralakk – három darab porszemtől már bántóan koszosnak néz ki – és fényes króm is található a belsőben. Kissé kaotikus. A kapcsolók, gombok egész egyediek, csak a koreai autókra jellemző karakterkészlet lehet ismerős rajtuk más autókból. 

Adatlap

SsangYong Tivoli 1,6

A legeurópaibb SsangYong 1
Motor 1597 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 128 LE
Nyomaték 160 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) N.A sec
Végsebesség 181 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,6 l / 100 km

Helykínálat, kényelem szempontjából viszont egész eltalált a Tivoli belseje. Tágas, okosan variálható, a hátsó ülések háttámlájának dőlésszöge is változtatható, és rengeteg, nagy befogadóképességű ügyes rekesz is található benne. Humoros az első ülések háttámlájára feszített gumikötél, ami mögé újságokat lehet befűzni, de a kreatívabb gyerekek basszusgitározásra is használhatják. Ha apa bírja. 

Csomagtartója tekintélyes méretű, bár a magasra felhúzódó perem miatt inkább olyan, mintha egy gyerekkádba pakolnánk, nem pedig csomagtartóba. Azonban az importőr szerint ez feature, nem pedig bug. A 4×4-es változat hátul más, helyigényesebb futóművet használ, és akkor a csomagtérajtó alja és a padló egy szintbe kerül, a mezei elsőkerekes változatnál viszont mélyebbre került a csomagtartó feneke. Tehát örüljünk a pluszlitereknek, ne a perem miatt bánkódjunk. Oké. 
Ergonómiailag még van hova fejlődni, a vékony, vezetés közben eltalálhatatlan gombok zavaróak, és követhetetlen, hogy a kétfokozatú ülésfűtés milyen megfontolásból kapott forgógombot, a gyakrabban használt klímaszabályzás pedig pengevékony csíkgombot. Amúgy az automata beállításon használt klíma még a fehér autó lehűtésével is nehezen bír, vagy szilánkosra fagyasztja a térdet, vagy nem történik semmi. Jól működő megoldás, ha átvesszük az irányítást, és mi mondjuk meg, melyik irányból tolja a hideget a klíma. Jó viszont a kulcs nélküli ajtónyitás, motorindítás, a sok 12 voltos csatlakozó, és még nagy képernyős navigáció is jutott bele.

Harsány belső

De jól látszik az igyekezet, hiszen háromféle beállítás választható kormányrásegítésnek, az automatikus váltónak is többféle stílusa van, és az ülések mellett a kormány is fűthető. Akadnak mókás extrák is, mint például az első kerekek állásszögét jelző ábra. Nehéz elhinni, hogy ennek bármi értelme lehet. 

Milyen vezetni?

Az 1,6-os, 128 lóerős benzinmotor és az automatikus váltó duója nem éppen szórakoztató páros. Az automata váltót alapból szeretem – igen, öregszem, lustulok stb. -, de ebben már én is azt éreztem, hogy jobb lenne, ha én kapcsolgathatnék. Persze megtehetném, ha volna kedvem bíbelődni a váltókaron lévő vicces méretű kapcsolóval, de nincs. Meg amúgy is, ez így sem kézi váltó. 
Szóval a 128 lovas motor ereje valahol elkopik a hajtásláncban, ha gyorsabb haladásra ösztökélnénk az autót, leginkább csak a motor lesz hangosabb, és az érezhető gyorsulás elmarad. Városban roppant fordulékony jószág a Tivoli, bár annyira nem érdemes vele forgolódni, mert tolatáskor rémes belőle hátra kilátni. Szerencsére a tolatókamera sokat segít, hogy ne tapossunk el vele senkit és semmit. A menetzaj túlélhető, de az óriási felnik helyett érjük be kevésbé puccos, ballonosabb darabbal, ha nem akarjuk, hogy szétessen az agyunk.

Monokróm központi kijelző, csicsás műszerek között

Kinek jó?

Fogós kérdés. Ha a Tivoli olcsó lenne, biztos simán megtalálná magának azt a vevőkört, amelynek nem a jól csengő márkanév a legfontosabb, ha autót választ. De sajnos a SsangYong kis kompakt szabadidő-autója nem olcsó. Sőt. Az alábbi mezőnyben csak az Opel Mokka érezhetően drágább nála. 
SsangYong Tivoli e-XGI STD (128 lóerő) lehetséges vetélytársai Listaár, forint 
Suzuki Vitara 1.6 GL  (118 lóerő)  4 490 000
Opel Mokka 1.6 ECOTEC Selection (115 lóerő) 5 080 000
Renault Captur TCe 120 EDC Zen (120 lóerő) 4 830 000
Kia Soul 1.6 GDi LX (132 lóerő) 4 390 000

Így maradnak a márkahűek, akiknek van már egy terepre szánt munkagép a pajtában, elégedettek is az autóval, de mégis kéne valami frissebb, városba járós példány is a márkától. Na nekik nem kell tovább keresgélniük. De azért várják meg a dízelt és azt is próbálják ki.
Mellette – Ellene
  • Tetszetős külső
  • Sok extra
  • Kényelmes belső
  • Nagy csomagtartó
  • Gyenge benzinmotor
  • Lomha váltó
  • Régimódi belső

Kommentek

  • hova

    Ejnye-bejnye Attila, hogyan szabad ennyire leértékelni a KISTIGRIS minőségi termékét?…………..

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Új Toyota Yaris: Befellegzett a kis motoroknak?

Rengeteg pénzt költöttek el a Toyota Yaris felfrissítésére. Nézzük, mire volt elég 28 milliárd

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.