Új Touran: a leglogikusabb VW

Vezettük: Új Volkswagen Touran

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.07.07. 07.30

Minden napra jó, de nem mindennapi autó a teljesen megújult VW Touran. Még nagyobb, még tágasabb, még praktikusabb, még modernebb, mint az előd.

Röviden – VW Touran

Mi ez?

Kompakt egyterű új, nagyobb padlólemezen
Mit tud? Tágas, kényelmes, praktikus – akár hét személynek is
Mibe kerül? Még nem tudni, de nagyjából 5,5 milliótól indul majd
Kiknek jó?  Akik egy mindenre alkalmas autót szeretnének

Miért jó a Touran? A Volkswagen Touran azért jó, mert elférnek benne a gyerekek és a motyóik, és hétvégén még a bringákat is belezsúfolhatjuk – mondták a sajtótájékoztatón lejátszott kisfilmben a gondosan felöltöztetett, boldog párkapcsolatban élő vásárlónak beállított színészek.

Ez a szájbarágós elmesélés nem tűnik sokkal hitelesebbnek így 2015-ben, mint Vágási Feri informatikai kalandjai, de attól még igaz. A Sportsvan-nél érezhetően nagyobb, hétszemélyesként is kapható kompakt egyterű valóban kiváló választás a hétköznapokra, praktikuma mellett használhatóbb méretű, mint a Sharan vagy a batár nagy Transporter egyterű. Ha egy VW-t kellene választani, akkor ez volna a leglogikusabb választás a palettáról.

Alaphelyzetben ötszemélyes, a plusz két ülés feláras

A teljesen megújult Tourannak nincs könnyű dolga a sikeres előd után (amely benne volt Európa három legnépszerűbb modellje között saját kategóriában), de a fejlődés mégis jelentősnek tűnik. A Németországban No.1-nak számító MPV-ből a 2003-as bemutató óta 1,9 millió darab kelt el világszerte, és az új modell sem lesz elveszett a termékkínálatban – ez már most borítékolható. 

A VW legnagyobb fegyvere mostanában a modelljei közt egyre terjedő keresztmotoros, moduláris padlólemez, amelyet most a Touran is megkapott. Az eredmény egy hosszabb (4527 mm), szélesebb, tágasabb és 6 mm-rel alacsonyabb autó, amely a kategória legnagyobb csomagterét tudhatja magáénak: plafonig pakolva 1040 literes öt üléssel, a hétszemélyes kivitelekben pedig 917 literes a padlóba hajtogatott harmadik sor esetén.

Fejlődés vagy megszorítás?

Az utastér praktikuma, használhatósága és variálhatósága példaértékű, holott visszalépésnek is tűnhetne, hogy az ülések már nem szedhetőek ki az előddel ellentétben. A nehéz ülések egyenkénti eltávolítása viszont még férfiként sem volt feltétlenül egyszerű feladat, így az új modell a síkba hajtogatható ülések mellett döntött. Érdekesség, hogy ezzel együtt szinte ugyanakkora a maximális méret, mint eddig volt, az 1980 literes térfogat mindössze 9 liter visszalépést jelent, miközben másodpercek alatt izzadás nélkül rendelkezésre áll a tér: így pedig máris jelentős előrelépésről beszélhetünk. Ráadásul az öt- és hétüléses felállásban az új Touran csomagtartója a nagyobb.

Automatikusan előrecsúszik, könnyű beszállni a hátsó sorba

A második sor ülései 20 centiméter hosszú sínen tologathatók (egyesével), a háttámla dőlésszöge három pozícióban változtatható. Az Isofix-csatlakozóval szintén ellátott harmadik sorban 54 mm-rel nőtt a lábtér, 13-mal a fejtér; és mivel a második sori ülések előredöntve előre is csúsznak, a be- és kiszállás is egyszerűbb. Ezzel együtt a harmadik sorban felnőttek szállítása nem javasolt, mert a fejtér mellett még így is elég szűkös a lábtér, legalábbis, ha a második sorban ülőket hagyjuk kényelmesen utazni.  

A vezető és hat utasa sok apróságot hozhat magával az útra, a Volkswagen szorgos dolgozói összesen 47 helyet számoltak össze, ahová pakolhatjuk kisebb-nagyobb dolgainkat – ez már bőven elég ahhoz, hogy évek múlva is találjunk rég elveszettnek hitt tárgyakat a kocsi mélyén.

Ismerős technika és kezelhetőség

A Touran utasterében kiemelkedő újdonságot ne keressünk, gyakorlatilag lehetetlen megállapítani, miben is ülünk valójában, annyira hasonlít a Golfhoz. Talán az opciós, háromzónás légkondicionáló árulkodik a Pure Air felirattal a középkonzolon, amely egy új szűrőrendszernek hála, még hatékonyabban tisztítja a levegőt, így a pollenek, spórák és egyéb allergén anyagok okozta bajoktól nem kell tartanunk odabent.
 

Állítólag 47 különböző rekesz van a Touran utasterében

A vezetői asszisztensek tárháza is bővült, szinte mindent tud a Touran, ami házon belül rendelkezésre áll. Magától vészfékez városban, tartja a sávot és a sebességet is dugóban, felkészíti a rendszereket az ütközésre, és magától állóra fékez, ha megtörtént a baj. Most először a trélerrel való tolatást segítő asszisztens is elérhető, amivel gyerekjáték a manőverezés egy nagyobb utánfutóval vagy lakókocsival is. Androidos vagy iPhone telefonunkat összekötve a médiarendszerrel akár Google Mapsszel is navigálhatunk, de ennél is nagyobb újdonság, hogy akár egy GoPro kamerával is összepárosítható a VW, amely a központi kijelzőn ad képet a hátul ülő rosszaságokról, amint megálláshoz közelít az egyterű.

Erősebb, takarékosabb, csendesebb

Hogy milyen vezetni az új Tourant? Ahogyan a laposabb visszafogottan dinamikusabb benyomást keltő karosszéria sem tüzel fel igazán, a választható három benzines és három dízelmotor sem tépi le a fejünket, hiába lett fürgébb az egyterű. Utóbbi a kicsivel erősebb motoroknak és az akár 62 kilogrammos súlycsökkentésnek is köszönhető, aminek az akár 19 százalékos fogyasztáscsökkenéshez is köze van.

Három benzines és három dízel közül lehet választani

A 150 lóerős, kétliteres dízelt és az ugyanilyen erős 1.4 TSI benzinest próbálhattuk a menetpróbán, amelyik egyike sem csábít száguldásra, de bőségesen elegendő tartalékkal bír mindegyik egy-egy előzéshez. Az opciós adaptív felfüggesztés nagyon szépen nyeli az úthibákat, és ami igazán feltűnő: autópálya-tempónál is extrém halk a Touran, így semmi sem gátolja a beszélgetést. Ha mégis ilyen gondunk lenne, egy mikrofon segítségével hátrafordulás nélkül is könnyen eljuttathatjuk mondandónkat a hátul ülőknek.

Motorkínálat Teljesítmény/nyomaték     
Touran 1.2 TSI 110 LE/175 Nm
Touran 1.4 TSI 150 LE/250 Nm
Touran 1.6 TDI 110 LE/250 Nm
Touran 2.0 TDI   150 LE/340 Nm

Később jön a 180 lóerős benzines és a 190 lóerős dízel

A kipróbált Touranokat mind adaptív futóművel szerelték, aki biztosra akar menni, nem ezen spórol majd. Finoman, szépen, kényelmesen rugózik vele az egyterű, de egy-egy dinamikusabb kanyartól sem ijed meg. Érdekesség, hogy az 1,2 literes TSI motort leszámítva a kézi váltó mellett a hat- és hétfokozatú, dupla kuplungos váltó is választható a motorokhoz. A kevesebb sebességi fokozattal bíró szerkezetben olajban futnak a tárcsák, míg a hetes váltó a száraz DSG, amely dugóban araszoláskor képes apró rángatásokban megnyilvánulni.

Az új Volkswagen Touran szeptember-október környékén érkezik Magyarországra, a pontos árakra még három hetet várni kell az importőr szerint, de várhatóan nem változik számottevő mértékben az elődhöz képest.

Mellette – Ellene
  • A korábbinál is tágasabb
  • Síkba dönthető ülések
  • Könnyű beszállás a harmadik sorba
  • Modern médiarendszer
  • Alacsony menetzaj
  • A VW-kínálatba túlságosan beolvad
  • Továbbra is szűkös harmadik sor
  • Unalmas belső tér
  • Visszafogott külső

Szavazás

Értékeld 1-10-es skálán

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • luxusbatar

    A fene tudja. Egy Pug 5008 jobban megmozgatja a fantáziám. A beltere nem ennyire rideg-hideg, a HDi-k pedig nem rossz motorok.

  • demagóg

    A toyotákat szokták szidni unalmasságuk miatt, de ennyire semmilyen külsejű autó azért kevés van.

    Se hús, se hal…

  • DTF

    múltkor volt szerencésm hallani egy 2.0-es dízel sharant (kb. 1-1,5 évs) szörnyű hangja van kívülről… és erre itt az 1.6-os a tourannál. na meg az 1.2.. vicc. még vicc D

  • Keeep

    Néztem a netcarshow-n a képeit konzervativ de szép autót sikerült összehozni ismét !
    Beltér rideg lenne ? hát kinek hogy ,nekem kifejezetten tetszik…izlések ub. :
    http://www.netcarshow.com/volkswagen/2016-touran/1024×768/wallpaper_0a.htm

    Egyébként a pár éves 2.0 dizel-eknek elég szép hangjuk van, már anenyire én kivüröl hallom !

  • Ankhiszesz

    Tetszik! :)

  • szaboata

    A VW egész logikus személygépkocsikat készít,amivel eljutsz A pontból B pontba.És onnan vissza.Akár többször is.Aztán keresel valamit,amivel feldobod a napodat,mert az autó nem az.Sem kívül,sem belül.

  • Kempelen

    Mert az izgalmat keresők Versot vesznek…
    :-P

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.