Korea már teljesen utolérte Európát

Vezettük: új Hyundai Tucson (2015)

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.07.06. 16.45

Régi név, új tartalom, gondolta a Hyundai, és az ix35 utódját újra Tucson névvel dobják a globális piacra. Első alkalommal vezettük a koreai SUV legfrissebb generációját.

Röviden – Hyundai Tucson 2015

Mi ez?

Az ix35 helyére lépő új SUV, picit nagyobb, divatosabb, és neve újra Tucson  
Mit tud? Rengeteg biztonsági extrát, tágas utasteret, és józan, visszafogott mégis tetszetős stílust
Mibe kerül? A forgalmazás idén ősszel indul.
Kinek jó?  Leginkább nyugodt stílusban vezetőknek, akik presztízs helyett a mindennapok igényeit szem előtt tartva választanak családi szabadidőautót
Valószínűleg minden Frankfurtba utaztatott újságíró falka feltette a kérdést, és valószínűleg mindannyian ugyanazt a választ kapták. Miért újra Tucson? Globális piacstratégia, teljesen új modell, tulajdonképpen nem is utód, hanem egy friss fejlesztés, közelebb a Santa Fe méretéhez, Európának Európából. 
Oké, értjük, lényeg, hogy az ix35 megy a levesbe, éljen az új Tucson, ami egy amerikai városról kapta a nevét, és elvileg tuszonnak ejtünk, de ízlés szerint lehet cs-vel is, úgy sokkal mókásabb.

A formaterv

Tökéletesen látszik, hogy a formaterv fő csapásiránya most az észak-amerikai piac mellett Európa, és hogy minden erővel próbálták követni az éppen aktuálisan futó trendeket a tervezők. A pufók, barátságosan semleges vonások eltűntek, a duci orrnak, pufi sárvédő-szélesítéseknek nyomuk sincs. Ha mellette áll egy ix35 jogosnak tűnik an névváltás, az új Tucson felnőttebb, férfias, szigorú vonásokat kapott, nem lóg ki az idei divatot diktáló Volvo XC90, Audi Q7 által képviselt irányzatból.

Maszkulin, férfias vonásait az európai ízlés szerint alkották meg, nehéz lenne tagadni, hogy honnan merítettek ihletet.

Jót tett az A-oszlop hátrébb tolása, és a hatalmas, szinte függőleges falként  tornyosuló hatszögletű hűtőmaszk kihangsúlyozása. Ezt vaskos krómkerettel övezték, aminek kihagyták a felső részét, így az Audis párhuzamra ujjal mutató kritikusoktól okos csellel vették el a muníciót.
A hátsó lámpatestek és fényvisszaverők a karosszéria széléig nyúlnak, szinte kitüremkednek a formából, ezzel is erősítve a “széles, sávot beterítő autó vagyok, engedjetek utat” hatást. Jutott krómdísz oldalra is, a kilincsek, és a szélvédők alsó sávja kapott csillogó borítást. Akárcsak a hűtőmaszk, utóbbi sem kapott teljes keretet, de így talán még dinamikusabb az összkép.

Eszement fejlődési ívet írt le a Hyundai az első Tucson óta.

Tisztességes munka, már nem csak az elődhöz, hanem a konkurensekhez hasonlítva is, összeszedett, harmonikus karosszéria. Ott vaskos ahol kell, orbitális méretű kerekek férnek a laposra vasalt sárvédők alá, tétova hullámok helyett feszes vonalak határozzák meg az összképet, bármikor odaállhat egy Mazda CX-5, Toyota RAV4, Honda CR-V mellé.

Belső

Belül visszafogottabb hangulatot képvisel az új Tucson, maradtak eddig bevált, megszokott márkavonások. Kék háttérvilágítás, széleskörűen alkalmazott, kemény műanyag felületek, vaskos, puha fogású kormány méretes gombokkal megszórva. 

A gyári képeken látszanak markánsan a fény-árnyék vonalak, hullámok, duci ívek helyett lendületes vaskosság adja meg a Tucson arculatát.

Tipikusan a “nehéz róla bármit is írni” kategória, nincs ezerféle színben állítható LED-es hangulatvilágítás, sem mindent magába olvasztó kijelző, csak a kipróbált, ösztönösen is használható, klasszikus elrendezés. Klímakonzol alul, felette a központi kijelző, a váltó mellett pohártartó, egy jól látható USB csatlakozó, két 12 Voltos ajzattal. Egyszerű, jól tervezett, de érzelemmentes funkcionalitás.

Innen nézve mintha egy kilencvenes évek derekán gyártott Toyota modernizált verzióját látnánk, ami nem feltétlenül baj. Nincs kavarás, újítás, forradalmi áttörés, csak átgondolt, jó elrendezés.

A középkonzolon tükröződésmentes kijelzője 8 colos, menürendszeres logikusan felépített, gyorsan, könnyedén kezelhető. A GPS rendszerhez ráadásul hét éves, ingyenes előfizetést kínál a Hyundai a TomTom LIVE szolgáltatásokra, beleértve a TomTom forgalominformációs, hely alapú tájékoztatásos, traffipax-információs és időjárás-tájékoztató szolgáltatásait is.
Lehet, hogy szórakoztató kütyükkel nincs teleszórva a Tucsonbeltere, de hasznos extrákkal annál inkább. A koreaiak jó szokása, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő komfortérzetet adó hőmérséklet elérésére. Magyarul fűthető kormányt, elől szellőztethet-fűthető, hátra pedig ?csak? fűthető üléssort kínálnak. Ha pedig ilyen pokoli forró nyarak várnak ránk, a fenekünk felé érkező hűs fuvallatért kiváltképp hálásak leszünk. 

Tisztességes helykínálat, állítható dőlésszögű háttámlák a hátsó sorban.

A csomagtartó kellően tágas, alaphelyzetben 513 liternyi teret kínál, a hátsó üléseket ledöntve 1503 literesre bővíthető.  Különleges üléshajtogatási rendszert nem villant a Tucson, a személyre szabhatóság kimerül a hátsó sor állítható dőlésszögű háttámláiban.

Biztonság

Ezen a téren is lépést tart az európai konkurenciával a Hyundai, sőt. Komoly szenzorcsomagot vettek le a z autógyártóknak kínált kiegészítők polcáról.  Autonóm vészfékrendszere jelez, és ha kell fékez, 70 km/óráig képes felismerni a gyalogosokat, 180-ig a járműveket. Aktív kormányzással segít sávban tartani az autót, ami határozottan működött a német országút tökéletes felfestései között. Lehetne finomabb a visszakormányzás, mikor felfestést érzékel, de igaz, hogy csupán a figyelmeztetés a cél, és nem az, hogy helyettünk kövesse a kanyar ívét. 

Csak semmi csicsa. Egyszerű, konzervatív óracsoport mutatja a fontos információkat.

A keresztirányú forgalomfelügyelő jól jön kiparkoláskor, helyettünk vizslatja a forgalmat, táblafelismerő rendszere a kamera és a navigáció információi alapján mutatja a sebességkorlátozásokat. 
Sőt, a Hyundai Tucson is beállt a gyalogosvédő SUV-ok sorába, aktív motorházfedele ütközéskor felpattanva segíti csökkenteni a becsapódás erejét.  A motorházfedél csuklópántjainál elhelyezett pirotechnikai működtetők az ütközés pillanatától számítva nem egészen 20 ezredmásodperc alatt mintegy 60 mm-rel emelik meg a fedelet.

Új motorok

A motorcsalád két benzines erőforrásból: egy 132 lóerős, 1,6 literes GDI motorból, és egy 177 lóerős, 1,6 literes T-GDI erőforrásból, valamint három dízelmotorból (1,7 liter, 115 LE; 2,0 liter, 136 LE, és 2,0 liter, 185 LE) áll.

A kétliteres dízelmotor 185 lóerővel sem tűnik robbanékonynak

A frankfurti premieren az 1,6-os erősebb, turbós benzinest, és a dízelkínálat csúcsát jelentő, erősebb kétliteres próbáltuk. Bár papíron jól mutatnak a nagyobb dízel értékei, az 1750-es fordulatszámtól jelentkező 400 Nm nyomaték, és a 185 lóerő, mindez a valóságban kevésbé érzékelhető. Talán a hosszú áttételekkel épített, de kifejezetten precízen kapcsolható hatsebességes váltó az oka, vagy az összkerékhajtás nyeli le a dinamikát, az biztos, hogy inkább a megfontolt, nyugodt, mint a fürge, robbanékony jelzők illenek rá.  A Mazda CX-5 2,2 literes dízellel 175 lóerővel 8,5 másodperc alatt ugrik százra, a Hyundai 9,9 alatt teljesíti ugyanezt kézi váltóval.
Mivel a gyengébb motorok nem kerültek terítékre, másodjára a 177 lóerős benzines próbáltuk, a koreai gyártó saját fejlesztésű, hétsebességes duplakuplongos automata váltójával társítva. 

A hátsó multilink futómű

Menetteljesítményeit tekintve hasonlóképp mozog, mint dízeles társa, igaz a szélesebb fordulatszám-tartományban pörgő blokk  (265 Nm nyomatékát 1500-4500-as fordulat között adja le) hozza a dinamikus haladás illúzióját, sőt az automataváltó mellé jár külön Sport vezetési üzemmód, amit kapcsolva élénkebb a gázreakció, és sportosabb a kormányzás. 

Menetkomfort

Ahogy azt a KIA-Hyundai konszern termékeinél megszokhattuk, az elektromos szervokormány rásegítése itt is állítható, Sport-Normál-Komfort hármas hangolás közül választhatunk. Ezen a téren érezhető, hogy tényleg az európai igényekre gyúrnak, élénk, közvetlen a kormány, visszajelzést ugyan keveset ad, de legalább gyorsan reagál. 
Ezt az irányt követi a futómű is, de “sajnos” Frankfurt környékén nem akadt kátyú, rossz útszakasz, hullámosra gyűrt aszfalt, hogy kiderüljön, mennyire marad kényelmes nehéz körülmények között. Sima aszfalton komfortosan siklott az elől McPherson, hátul multilink rendszerű felfüggesztés, amellett, hogy feszesen, a mérethez, magassághoz viszonyítva kismértékű karosszériadőléssel tartotta úton az autót. 
 

Bár nem terepjáró, azért elboldogul az aszfaltmentes területeken. Terepszöge elől 17,2, hátul 23,9, hasmagassága 17,2 centiméter.

Plusz azt is jó tudni, hogy ezt az eredményt, hol máshol, mint a Nürburgringen megtett 180 000 kilométer alatt érték el, ami már szinte kötelező eleme az autóipari marketingnek. Hogy ez mekkora hátrányt jelent a hungária körúton, az majd hazai tesztünkből derül ki. 
Motorok és váltók

Benzin

Motorteljesítmény

Erőátvitel

Erőátvitel

1,6 literes GDI

132 LE (97 kW) @ 6300/perc
fordulatszámon

6MT

2WD

1,6 literes T-GDI

177 LE (130 kW) @ 5500/perc
fordulatszámon

6MT / 7DCT

2WD / 4WD

Gázolaj

 

 

 

UII 1,7 literes

115 LE (84,5 kW) @ 4000/perc
fordulatszámon

6MT

2WD

R 2.0 literes

Standard teljesítményszint

136 LE (100 kW) @ 2750-4000/perc
fordulatszámon

6MT / 6AT

2WD / 4WD

R 2.0 literes
High teljesítményszint

185 LE (136 kW) @ 4000/perc
fordulatszámon

6MT / 6AT

4WD

A német autópályára érve éreztük a feszes hangolás hasznosságát, nagy sebességnél is stabil maradt a Tucson, alacsony zajszint mellett. Kifejezetten csendes, a nagy tükrök és az abroncsok felől kevés zaj szűrődik be, inkább a kétliteres dízel morajlása észlelhető, és érezhető a karosszérián.
Az európai piacokra szánt, Tucson gyártása 2015 júniusában indult Csehországban, forgalmazását idén ősszel kezdik meg a hazai piacon, ára még egyelőre nem ismert, de az biztos, hogy akárcsak a többi Hyundai, a Tucson is 5 év, kilométerkorlát nélküli garanciával kerül majd a vásárlókhoz.
Mellette – Ellene
  • Modern, divatos forma
  • Rengeteg biztonsági extra
  • Üléshűtés elől, fűtés hátul
  • Csendes utastér
  • Tompán reagáló dízelmotor
  • Kemény műanyagok a beltérben
  • Nincs variálható hátsó üléssor

Szavazás

Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Korea már teljesen utolérte Európát”. hatásvadász és túlzó cím. Ami biztos, az az hogy Japánt durván állva hagyta. Meredek hogy a Toyota mennyit bénázik a modelljeivel Európűban. Szerintem a legnagyobb piaci nyereséget itt érhetik el a Tusconnal.

  • hova

    Bizony, nagyon bátor és túlzó kifejezés. Szerintem Japánt kár emlegetni, mert magasan felette áll tech. és minden más szinten is, mint d.korea.Eszedbe se jusson ilyen csacskaság.

  • Kempelen

    Pedig tévúton jár hova kolléga.

  • zoldfulu2000

    Hova: hát, akkor juttasd eszembe hogy mi az a technikai előny amivel az Avensis verné pl az Optimát. Merthogy nekem a koreai mindenben fényévekkel jobb, igényesebb is modernebbnek hat, a kínálata is sokkal célszerűbb.

  • MC Pite

    Hát, a Toyota a nem belpiacos autóit elég… khm, konzervatívra készíti (néha Dacia szint alá sikerül), Honda meg a Nissan hozzák amit kell de semmi többet, a Mazda aki külön utakon jár és szívvel csinálják amit; bizony a mazdit leszámítva korea rég beérte japánt, és a legtöbb európait is.

  • hova

    Zöldfülü: a dolog roppant egyszerű, te vegyél d.korai autót, én járok továbbra is pl. Mazdával. Ha többet akarsz tudni egy ország tech. fejlettségéről, ott kell élned pár évet és abban a körben!! kell mozognod, hogy legyen gy kialakult véleményed. Szólj, ha majd pl. 6 évet d.koreában töltöttél vagy pl. Japánban!
    Kempelen: téged ismerünk!

  • szaboata

    A koreaiak nagyot lendültek az elmúlt 10 évben,küllemre biztos nyerők a japánokkal szemben.A Mazda valóban kicsit más,de megkéri az árát.

  • Steppenwolf

    hova – 2015.07.07 17:52

    Kár, hogy a Mazda már régóta a Ford leányvállalata. Nagyjából annyira japán, amennyire a Skoda cseh, vagy a Dacia román.
    Akkor már a Suzuki, a Toyota vagy a Honda…

  • Kempelen

    hova, már megint marhaságot beszélsz! Nehogy elmeséld már nekem, hogy mindenhol élni kell ahhoz, hogy megállapítható lenne valaminek a fejlettségi szintje. Ezt a marhaságot el ne hidd már ember!

    Szerinted mindenki mindenhol él, amikor évente készülnek elemzések 1-1 ország fejlettségi szintjéről.
    Te nem nyugdíjas rendőrbendőr vagy véletlenül?

    Te nagyon súlyos vagy öcsém.

  • hova

    Igen, sokkal súlyosabb- hála istennek!

  • hova

    …és azt gondolom-koromnál fogva- te lehetnél az öcsém- de ilyet nem szeretnék.

  • zoldfulu2000

    Hova: nem lenne egyszerűbb beülni a konkrét modellekbe és vezetni egy kört? Nekem nincs kedvem hat évig nyomorogni 25nm-en kartonfalak között és nyerstofun meg tengeri herkentyűn élni, hogy belássak valamit… :)

  • hova

    Zöldfülü: nem is feltételeztem rólad, hogy valaha is átlépted a Magyar határt……………….

  • zoldfulu2000

    hova: és mint mindig, már megint mennyire igazad van :) http://autossagok.blog.hu/tags/%C3%89lm%C3%A9ny

  • PDA FAN

    Steppenwolf – 2015.07.07 // 18:19: Már nincs Ford érdekeltség, és amíg volt, addig is csak a dízelmotorokra terjedt ki az együttműködés. Amióta vannak saját tervezésű Mazda dízelek, azóta még ennyire sincsenek összebútorozva. Megjegyzem, a Mazdák minősége valóban akkor volt a mélyponton, amikor a Ford kezében volt a gyeplő.

  • PDA FAN

    Az ix35-Tucson névváltáson nem érdemes pörögni. Ez a széria Amerikában végig Tucson néven futott, és csak az európaiaknak találták ki a technokrata ix35 nevet, mert azt hitték, hogy ez a marketingfogás majd bejön. Csakhogy Európában is könnyebben jegyeznek meg az emberek egy nevet, mint egy számkódot.

  • hova

    zoldfülü2000.
    Összességében arra utaltam, hogy Japán jóval korábban elkezdte a szgk. gyártását is / mint d.korea/, ezt másolta hosszú ideig d.korea. A Ford a 50-s évek végén beszállt a Mazdához, de nem tett jót, jelenleg csal 3 % a rész.aránya. D.korea csak a 90 évek végétől kezdett-amcsi segédlettel- egyre jobb autókat gyártani. Itt az önálló elme a lényeg- ha már Japánt és D.koreát “összehoztuk”. Az unió készül eltörölni a 10 % adót, a németek már felhördültek, mert valóságos a félelmük a japán autók miatt.
    A blogod szép-tudod, hogy néha viccelek, nem kell megsértődni.

  • hova

    Bocs: 80-as évek végén!!

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.