Japánok harcolnak a magyarokért!

Vezettük: Honda HR-V

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.07.03. 16.19

Ráadásul Mexikóból indul útnak a legújabb drágaság.

Röviden – Honda HR-V

Mi ez?

Idén pont a 27-ik kis szabadidő-autó
Mit tud? Formás, tágas, dinamikus
Mibe kerül? 5,5 milliós alapárával többe, mint a többiek
Kiknek jó?  Akinek a dizájn mellett a belső méret is fontos

Leginkább a drogbárók zsoldosainak rendőrségellenes harcáról olvasunk a közép-amerikai ország kapcsán, esetleg a menekültügyes maszatolás közben megemlítődik a végtelenül széles, és nem csak szó szerint forró határ az USA és déli szomszédja között. Most azért kerül egy autós lapba Mexikó, mert a méretes szalmakalapok mellett ott készül a Honda újdonsága is. Igen, de nyugalom, ettől még japános lett. Tényleg.

Pedig aggódtam kicsit a “második generációs” HR-V lisszaboni bemutatója előtt, hogy őszinte legyek. A neve jól cseng, szerintem a mezei autós is emlékszik a ’90-es évek végének különös kockájára, ami az unalomból kiemelkedő dizájnja mellett 110 ezer értékesített példánnyal a piacon is valamelyes sikert aratott. Legalábbis így rémlik.

Ma viszont nem kötném a siker szót a Hondához, és most hagyjuk a Forma-1-et. Lekopott a márka utcai autóinak sportos jellemzője, a szimpatikus Accordot kudarcos értékesítési adatai miatt visszavonták az európai piacról, és még a magyar vezérképviseletet is összébb nyomta a központ. Nem örülök ezeknek, nagyon nem, ennél többet tud és érdemel a Honda, amely most viszont megmutathatja, hogy van benne még spiritusz: vadiúj kis szabadidő-autója éles verseny közepette bizonyíthatja, hogy képes kiemelkedni a sűrű mezőnyből.

Külső, belső

Ránézésre elég jól szét lehet választani a kategória nagyját a szögletesekre (Mokka, Vitara, Soul stb.), és gömbölydedekre (Captur, CX-3 stb.), utóbbiak eggyel többen lettek mostantól. Hullámzó sziluettjével és kupás hátával talán a Mazda crossoverére hasonlít legjobban kívülről a HR-V, markáns az orra, és nem szerénykedik a hátsó lámpája sem.

Háttérben Európa leghosszabb hídja, elöl a kis szabadidő-autók legnagyobbja. 5,5 milliótól kapható az új HR-V, a csúcsváltozat alapára

Belül már nem áll a párhuzam, és akkor el is árulom a kocsi talán legfontosabb pozitívumát. A 4,2-4,3 méteres SUV-ok többségében a hosszúság és a tengelytáv erős korlátot szab az utasok pöffeszkedésének, a CX-3 például hátul az egyik legkisebb, ahogyan a csomagtartója is a maga 340 literével. A HR-V viszont a kategória legtágasabb autója, hátsó lábtere és 453 literes csomagtartója is mérce mostantól. Szerencsére itt is a jobb első ülés alá rakták az üzemanyag-tartályt, ami az eleve tágas farrészben szinte a földig mélyíti tovább a rakteret. Maradt az oly’ sokszor dicsért üléshajtogatás is kis módosítással, a HR-V-ben a háttámlához simul fel az ülőlap.

Ki gondolta volna egykor, hogy a sportosság helyett a hatalmas csomagtartók és a praktikus pakolhatóság lesznek a márka jellemzői?

Kissé furcsa formák, és a csúcsváltozatban is egyszerű szövet borítás az ülések közepén

A műszerfal ívei és szögletei hondásan kerülik a harmóniát, habár ebben sokkal összeszedettebb, mint az ötképernyős Civicben. A kezelhetőség is egyszerűsödött, egyedül a központi kijelző menüjét kellene még reszelgetni picit, aztán rendben lesz az is. A tesztúton leghosszabban egy Executive kivitelhez volt szerencsém, ami a csúcs, ennek az utasok felé néző függőleges felületét is puha bőrrel borították, talán ezért fogyhatott el az anyag, ugyanis full bőrülés nem rendelhető a kocsihoz. HR-V-tulajdonosként engem nem zavarna, de meglepett, mert a Honda által is elismerten fő konkurensnek számító CX-3-hoz piros díszcsíkos fehér-fekete bőrülések is rendelhetők. Sőt, csiricsáré alufelnikből is nagyobb a választék a kisebb japán cég autójánál.

Ezúttal csak segédeszköz a deszka, amiből 2,5 méteres is elfér így, amikor is az ülések ledöntésével 1026 literes a tér


Motorok, asszisztensek

Szűk a kínálat, de ahogy mondani szoktam, két kiváló motor egy kisebb családi autó potenciális vásárlóinak elégséges opció lehet. Az egyik ráadásul új, 1,5 i-VTEC nevet viseli, 130 lovas (6000 ford/perc), és hát benzinesként a nem éppen combos 155 Nm a maximális forgatónyomatéka (4600 ford/perc). A techpornósok kedvéért leírom, hogy az elektronikusan szabályozott szelepemelés, és a vezérlésszabályozási rendszer mellett mire büszke vele kapcsolatban a Honda: meredek szívócsatornákat alakítottak ki a hengerfejben, könnyített főtengelyt kapott, és független csapágyházat.

A hatfokozatú kéziváltóval 10,7 másodperc alatt van százon, míg a CVT-vel 11,2 kell neki, a gyári átlagfogyasztása 5,2 liter. Ugyanezek az adatok a már ismert, és kizárólag Európában forgalmazott 1,6-os i-DTEC-nél: 120 lóerő 4000-nél, 300 Nm-es maximális nyomaték, és kereken 4 literes vegyes fogyasztás.

Remek mindkét motor

Ha labdába akar rúgni valaki, ma már kell az okostelefon-kompatibilis központi agy (itt androidos) szép nagy kijelzővel, és rengeteg biztonsági asszisztens. Már az alap HR-V-khez is adják a náluk Aktív Városi Fékrendszernek nevezett segédeszközt, ami 32 km/óráig képes megállítani az autót némi sípolást követően, ha valaki lelép elé. A magasabban felszerelt típusokban ezen felül többek között táblafelismerő, sávelhagyásra figyelmeztető és automatikus távolsági fényszóró is segíti a biztonságos célba érést.

Vezetés

Remek vezetni, ez a másik kiemelendő tulajdonsága a HR-V-nek. Igaz, hogy az ilyenkor szokásosan túl rövidke volt a tesztút a megalapozott véleménynyilvánításhoz, de három felnőttel az utastérben is élvezni tudtam mindkét motorral az autó mozgását. A benzinest nyilvánvalóan pörgetni kell a dinamikus előzésekhez, és visszaváltogatni, hiszen nyomatékszegény, de a váltó is szerette, ha dolgoztattam. Külön dicséret a jópofa váltógombért, habár abban nem vagyok biztos, hogy hosszú távon komfortos a markolászása.

Olyan 6,5 literre jött ki a fogyasztása nagyobbrészt autópályás (130-nál 3200-at forog az 1,5-ös), kisebb részben hegyi kanyargás után, míg a dízelnél 5,2-re, de hangsúlyozom, majd a tesztautó hosszabb használata után lehet valós adatról beszélni. Ami viszont hamar feltűnt, a benzines motor is karcos hangú, nem csak a dízel. Van, aki ezt szereti a mindenféle mechanikai zajokhoz hasonlóan, ebben a kategóriában inkább az agyonszigetelés a jellemző, lásd például a benzines CX-3 néma utasterét. Kanyarodni is mintha ügyesebben tudna a crossoverek átlagánál, pedig elöl a szokásos MacPherson, hátul csatolt lengőkaros a felfüggesztése. Ezt a legjobb vezetni, meg a Mazdát.

Nem túl eredeti a rejtett kilincs, de kétség kívül erősíti a kupés jelleget. 16-os kerekeken is jól mutat

Nekem zavaró volt városi forgalomban, hogy viszonylag hamar besípolt az előttem közlekedőkre való lendületes ráengedésekkor lámpánál, de ha a szívemre teszem a kezemet, és magam elé képzelem a Nagybetűs Európai Átlagautóst, valamint az ő reakcióidejét, akkor a biztonsága érdekében azt mondom, nagyon is okosan állította be ilyenre a Honda a rendszert.

A kategória “erős emberei” 120 lóerő körüli benzinmotorral Listaár, forint 
Suzuki Vitara 1,6 GL  (118 lóerő) 4 490 000
Opel Mokka 1.6 ECOTEC Selection (115 lóerő) 5 080 000
Renault Captur TCe 120 EDC Zen (120 lóerő) 4 830 000
Mazda CX-3 Attraction G120 (120 lóerő) 4 490 000

Árak

Talán az egyetlen bántó hibája a HR-V nevű csomagnak a benzines 5,5 milliós, valamint a dízel 6,2 milliós alapára. Előbbi Elegance kivitelben már 6 misi, Executive-ként 6,9, ugyanez az általam nem próbált CVT-vel 7,2, dízelből a legdrágább 7,6, és ezeket a kövér számokat még tovább lehet hizlalni panorámatetővel, és egyéb finomságokkal.

Ha onnan nézem, hogy egyesek az akciósan 3,79 millióról induló Vitarához mérik, borzasztóan magas ez az ár, ha a közvetett riválisának tartott Mazdához, akkor még mindig jelentős a felár, és ha az 1250 eladott példányával tavaly kategórialső, 5,2 millióról induló Mokkához, akkor is érezhető némi túlárazottság. Amennyiben viszont úgy közelítünk hozzá, hogy a 4,5 milliós alapárú CX-3-ból is a 6,5 millió körüli változatok a magyar vásárlók kedvencei, abszolút van keresnivalója ebben a máshol bővülő, nálunk azért még mindig szerény piacon.

Majdnem elfelejtettem: a mexikói gyártás ellenére makulátlannak láttam a tesztautók minőségét, úgy tűnik, sombréróban is lehet japán kocsit gyártani.

Mellette – Ellene
  • Karakteres forma
  • Élvezetes vezethetőség
  • Praktikus, kényelmes belső
  • A kategóriából kiemelkedő csomagtartó
  • Belül közel sem olyan izgalmas
  • Magas alapár

Szavazás

Mennyit ér ez az autó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Nagyon egyben van az autó.

  • Kempelen

    Honnan tudod? Próbáltad már?

  • hova

    Igen.

  • Guevara

    Az a hátsó lámpatest nem túl szép, de összességében tetszetős az autó. Benzines motorral csiklandozza a fantáziámat.

  • hova

    A benzines jobban “kézben tartható%”, finomra hangolt a váltó, jól terelhető kanyarokban, valóban csak a Mazda jobb ebben egy picit-talán elfogult vagyok. kb. 100 km alatt ennyit lehet mondani- a lámpa talán a bibi szerintem is, a belső rész meglepően kellemes a szemnek. Ezért írtam, hogy egyben van az autó. Most éppen Kanada felé utazom, kedves knp.

  • Szaky

    Szerintem érzetre a VW Tiguan volt a legstabilabb, tudom hogy nem ugyanez a kategória, valamint volt szerencsém a Mazda CX-5 is hasonlítani de nekem ott is sokkal jobban bejött a Ford Kuga minden szempontból!!!

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.