Friss erővel támad a VW Transporter

Vezettük: Volkswagen Transporter T6 - 2015

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.07.02. 15.00

A Transporterek hatodik generációjaként mutatta be a Volkswagen az autós szaksajtónak a kocsit, de valójában csak a T5-ös sorozat alapos átdolgozásról van szó.

HIRDETÉS
Röviden – VW Transporter T6

Mi ez?

A Volkswagen kisteherautó-családjának hatodik generációja
Mit tud? Kiviteltől függően bármit: lehet platós kisteher, luxusfelszereltségű miniszterelnöki autó vagy tűzoltó, katona, juhász
Mibe kerül? Egyelőre nem ismerjük a magyar árakat, de mivel nincs lényegi változás az elődhöz képest, alighanem maradnak az árak is nagyjából
Kinek jó?  A Transporter jellemzően drágább az olasz-francia-japán konkurenseknél, de masszívabb, betonszerűbb és a presztízse is magasabb

1950 óta finomítgatja hosszabb-rövidebb modellfrissítési ciklusokban a Volkswagen kishaszongépjármű-családját és a Transporter furgonból kialakított személyautó-változatokat, a Caravelle-t és a Multivant. Ennyi idő alatt elég jól ki lehet csiszolni egy autótípust, nem nagy túlzás, ha kimondom: a T5-ös Transporter gyakorlatilag tökéletes termék volt, pont azt adta meg a piacnak, amit az egy VW-furgontól, platós kistehertől vagy kisbusztól elvárt.

Nem kárhoztathatja hát senki a márkát, amiért nem dobták ki a vevői igényeknek  tökéletesen megfelelő alapkonstrukciót, csupán feljavították egy csomó olyan technikai újítással, aminek már illik benne lenni egy 2015-ös kishaszonjármű-családban. Mert a T6-os, 2016-os modellévre kihozott új Transporter valójában nem is annyira új, inkább csak egy erős facelift.

Jön az összes változat egyszerre: Panel Van, Pickup, DoKa (duplakabinos pickup), Caravelle és Multivan, hosszú tengelytávú és emelt magasságú kivitel


Külső

Az agresszívabb és modernebb LED-menetjelző az egyetlen érdemleges dolog, ami új a T6-os külsején. A kocsi gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a T5-ös generáció, arányai, méretei, fény-árnyék vonalai nem változtak. A hátsó ajtó lámpakivágása talán egy icipicit más.

A VW is érezte, hogy kevés lesz a változatlan forma a hírértékhez, ezért a fullos, Comfortline fokozatú Multivanokból csinált egy Generation SIX nevű különleges kiadást. Ezeket a kocsikat kéttónusú fényezéssel is meg lehet venni. A bézs és kék színárnyalatok nem túl feltűnők, de bezzeg a piros-fehér autó – az azért a 18 colos, krómos retró-felnikkel megbolondítva forgatta a fejeket rendesen Stockholmban és környékén, a nemzetközi sajtóbemutató helyszínén.

A T6 termékvonal sztárja a Generation Six sondermodell, gyönyörű felnijével és kéttónusú fényezésével


Belső

Az utastérben szintén nem tűnik fel semmi első blikkre. Alaposan végigtekintve a belteret aztán felfedezhetjük az új tárolóhelyeket és az átdolgozott műszerfalat, amelybe 6,3 colos érintőképernyő került. A kormány és a műszeregység pont olyan, mint egy Golfban (Octaviában, Leonban), de a vezetőülésen akár két lehajtható karfa is lehet, a műszerfal tetejére rakott 12 voltos konnektor pedig a temérdek folyton töltendő kézi kütyü korában olyan kényelmi extra, amiért évek óta hiába könyörgünk a személyautók tervezőinek.

Hátul nincs változás, az olcsóbb modellek egyszerű textilkárpitos padjaitól a fullos Multivan forgatható foteljeiig minden olyan, mint volt. Az oldalablakokat felhúzható árnyékolórolókkal látták el, de ez sem takarhatja el a Transporter egyik érthetetlen hiányosságát: a kategória talán összes többi modelljével szemben náluk továbbra sem nyitható vagy billenthető ki egyik hátsó oldalablak sem. A leggazdagabban felszerelt kocsikban külön hátsó klímapaneles szellőzés viszont remekül, csendben és hatásosan működik.

Természetesen ebből is van Syncro, a 4x4-es csúcsmodellekkel öröm a vontatás


Motorok

Nem bonyolította túl a VW a motorkínálat összeállítását: kétliteres dízel vagy benzinmotor kérhető a kocsikba, turbóval, persze, 75 és 150 kW közötti teljesítményszinteken. A legerősebb motor, akár TSI, akár TDI, egyaránt 204 lóerős, ezzel a T6-os Transporter az első VW-kisáruszállító vagy kisbusz, ami katalógus szerint képes meghaladni a 200 km/h-s sebességet.

A 101 lovas alapmotorhoz ötfokozatú váltó jár, a nagyobbakhoz hatgangos kézi vagy hétsebességes DSG automata társul. A 4Motion összkerékhajtás kézi vagy automata váltóval is kérhető.

A Volkswagen nagyon visszafogottan szolgáltatott adatokat az új Transporterekről, részletes technikai táblázatokat nem kaptunk, de annyit elmondtak, hogy a 75 kW-os minimál-TDI 5,5 literes átlagfogyasztást tud százon, papíron. A VW szerint a kétliteres dízelekkel fogyasztásban minden konkurensüket megverik – arra viszont nagy hallgatás volt a válasz a sajtótájékoztatón, hogy miért nem került kisebb, mondjuk 1,6-os dízel a kocsiba, mikor minden konkurens ilyenekkel támad manapság.

A műanyagfogantyús váltókar az ötgangos, 101 lóerős alapmodellben


Korszerű szolgáltatások

A két legfontosabb újítás a változó csillapítású futómű és az utóbbi időben egyre jobban elburjánzó, vezetést támogató asszisztensek némelyikének bevezetése volt. Előbbivel végre-valahára képes kényelmesen is rugózni a Transporter. Ez persze kevésbé fontos szempont egy platós munkásautónál, de a sok tízmilliós, bőrkárpitos luxusbuszoknál eddig nagyon kínos volt a rázós, csattogós viselkedés hibás utakon. Comfort módban a T6-os Multivan már-már amerikaiasan lággyá válik, ami rontja ugyan a manőverezési képességet, de sokkal alkalmasabbá teszi az autót arra, ami lenni akar: tágas alternatíva felső kategóriás luxusszedánok helyett.

A követőradaros sebességtartó automatika, az automatikus városi ütközés-elkerülő vészfékezés és az automata reflektorkapcsoló is nagyon kellett már a Transporterbe – fura, hogy a sávtartó automatika nem került be az új generációba. Az új HMI természetesen tudja a ma már elvárt mobiltelefon-kompatibilitási funkciókat, például ismeri a Mirror Link szabványt is.

Gyakorlatilag egy Golf komfortját és elektronikai szolgáltatásait nyújtja


Menetpróba 1: 75 kW-os dobozos

Félig rakva, 5-600 kilós terheléssel vittük el a dobozos teherautót, hárman szorongtunk a szűk fülkében a 30 kilométeres tesztkörön a Stockholm melletti kis utakon. A leggyengébb TDI, ami létezik a kocsihoz, becsülettel tette a dolgát, akár 5000-ig is elpörgött, ha voltam olyan kegyetlen, hogy nem váltottam el már 2500-nál, ahogy egyébként egy autóéletet le lehetne élni ezzel a gyenge, de már 1100-1200-as fordulattól nyomatékos motorral.

A zajszint jóval magasabb volt a kabinban, mint a személyautó-változatokban, de így sem volt bántó vagy harsány a Transporter. A kockaforma kasztni remekül átlátható, a fordulókör fantasztikusan kicsi (11,8 méter átmérőjű), a kormány könnyű, az ergonómia hibátlan. Munkára, strapára, napi szaladgálásra a Transporter továbbra is kiváló választás.

Az alapméretes PanelVan


Fél terheléssel próbálhattuk ki a Transportert - a 75 kW-os motorral nem volt egy rakéta, de azért becsülettel vitte a fél tonnát

Három főre elég szűk a kabin, de akinek ez nem elég, vegyen Craftert


Menetpróba 2: 150 kW-os Multivan

A fullos, piros-fehér Multivan egészen más világ. A futómű, ahogy említettem, végre méltó az Alcantara-kárpithoz és a finoman, csendesen működő klímához. A forgatható fotelekben hátul is pazar az élet, a 204 lovas motor pedig épeszű sebességtartományon belül elég ahhoz, hogy ne kelljen állandóan lehúzódni a hagyományosabb formájú luxusautók elől az autópályán.

A legmegdöbbentőbb azonban a kocsi hihetetlen öszerakottsága. Semmi, a világon semmi nem nyöszörög, zörög vagy csicsereg benne, sem az ülésmechanikák, sem az ajtó kárpitelemei, sem a műszerfal moduljai nem adnak ki egy árva mukkot sem, soha. A Mercedes Viano bizony ezt nem tudja, a Multivan sokkal jobban hozza a tankos tömörséget, így aztán a NépAutó bizonyos szempontból luxusabb a csillagos luxusnál.

A Generation Six különleges változat, retrós festéssel, nívós utastérrel


Kényelmesek a velúrhatású ülések, a vezetőülés mindkét oldalán van lehajtható karfa


Szalonhangulat a Multivan hátsó traktusában

Ahogy a VW-től megszokhattuk, az extrákkal az egekbe lehet növelni az árat; bár a sajtóanyag büszkén emlékezik meg arról, hogy a motoros ülésállításhoz automatikusan jár az ülésfűtés is, arról elfeledkezik, hogy a motoros ülésállítás egyáltalán nem szériafelszereltség ebben a szemre elsőre ugyancsak fullosnak tűnő Generation SIX kivitelben sem. Ahogy a kulcsnélküli nyitás-indítás sem, a tetőablak sem, a motoros csomagtérajtó sem, az automata váltó sem – aki luxusautó helyett luxusfelszereltségű Transportert akar, annak a jövőben is éppen olyan mélyen bele kell majd nyúlnia a zsebékbe, mintha német prémium szedánt rakna össze a konfigurátorban. Ahogy oly sok minden más, ez sem változott a Transporterben a generációváltás során.

Szavazás

Tetszik neked a VW Transporter legújabb kiadása? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kempelen

    “…aki luxusautó helyett luxusfelszereltségű Transportert akar, annak a jövőben is éppen olyan mélyen bele kell majd nyúlnia a zsebékbe, mintha német prémium szedánt rakna össze a konfigurátorban”

    De legalább kapcsolónként rakosgathatja magának össze magának a kívánt autót és egy sor olyan dolgot megvehet, ha akar, amit mások nem kínálnak. Nem 2 hülye csomagot választhat. Filozófiai kérdés ugyan, de nekem sokkal szimpatikusabb ez, mint más gyártók kretén csomagpolitikája.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.