Frissítés után a Volkswagen Sharan

Vezettük: Új VW Sharan

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.06.22. 06.00

20 éves múlttal, 800 ezer eladott példánnyal és három generációval a háta mögött újra felfrissült a Volkswagen egyterűje, a Sharan.

Röviden – VW Sharan 2015

Mi ez?

A Volkswagen öt-, illetve hétszemélyes egyterűjének legfrissebb változata
Mit tud? Sok hellyel, kulturált belsővel szolgálni egy gazdag családot
Mibe kerül? Július közepén kiderül
Kinek jó?  Akinek a Multivan már túl sok, de az átlagos hétüléseseknél mégis többre vágyik

Az új, 2015-ös Volkswagen Sharan bemutatóját még maga a VW sem vette túl komolyan. Csupán egynapos, németországi programot szerveztek neki, és az ilyenkor elmaradhatatlan, az autó nagyszerűségét méltató prezentációt is inkább kihagyták, helyette egy-egy szakértőt állítottak a kocsik mellé, akiket az izgalmas újdonságokról lehetett faggatni. Ha lettek volna izgalmas újdonságok. Azonban a megújult Sharan inkább csak egy szerény sminkelésen, vagy inkább csak frissítőfürdőn esett át, semmi igazán komoly nem történt vele. Összeszedtük, mi változott.

Külső

Ha a fenti képen már néhányszor ide-oda rángatták a csúszkát jobbról balra és vissza, akkor már mindet tudnak az autó külsejével kapcsolatos újításokról. Igen, az első fényszórók megváltoztak. Ami viszont nem látszik ezen a rafinált fotón, hogy bizony a hátsó lámpatestek is LED-eket kaptak. Emellett új felniket, és friss színeket is kapott a modell, és lesz belőle két spéci sorozat is, Beach és Ocean fantázianévvel. Ennyi. Mérete, kisbuszformája, bitang méretű beltere változatlan maradt. Ami talán nem is akkora baj.

Bent

Itt már komolyabbak a változások, de ezek bepötyögésétől sem fogok ínhüvelygyulladást kapni. Új díszek – felszereltségtől függően szürke, fekete vagy fabetétek -, valamint friss grafikájú műszerek és új kormány került az autóba, valamint a minőségen is dobtak egyet. Ami viszont még ennél is kevésbé látszik, mégis sokkal fontosabb, az a rengeteg ponton megújult, illetve kibővült vezetőtámogató rendszer. Az új Volkswagen Sharan első ízben rendelhető adaptív tempomattal, kamera alapú ráfutásgátlóval, de alapáron másodlagos ütközés hatásait enyhítő fékrendszer is jár az autóhoz. Parkolássegítő berendezés már eddig is elérhető volt, most ezt is továbbfejlesztették. A holttérfigyelőhöz a keresztirányú forgalmat is szemmel tartó berendezés társul.
A biztonság mellett a szórakozás sem mellékes, így teljesen új fedélzeti rendszert kapott a megújult egyterű. Az új generációs rendszer alkalmas a MirrorLink, Android és iOS okostelefon-integrációra, amely 5, illetve 6,5 colos kijelzővel érkezik. 
A Volkswagen Sharan belseje amellett, hogy óriás, még okos is. 5, 6, 7 üléses kivitelben is rendelhető, második üléssorában egyesével tologathatók a székek, és háttámlájuk is billenthető, 20 fokos tartományban. A használaton kívül a csomagtartó padlójába rejtett ülések sem a megszokott, semmire sem jó darabok, hanem ide már felnőttet is nyugodtan beültethetünk. Fejben bőven elég a tér, legfeljebb térdtájon akadhatnak problémák. Leghátra bemászni is könnyű, a nyílás tág, az ülések szépen, könnyen mozognak, és klausztrofóbiás rohamtól sem kell tartani, van hátul levegő is. A kényelmes ki- és beszálláshoz a széria tolóajtók is hozzájárulnak. 
Csomagtartója 955-2430 literes az ötszemélyes kivitelben és 300-2297 literes a hétszemélyesben, amelyet 33 kisebb-nagyobb tárolórekesz, lyuk, odú egészít ki. Szóval ebbe minden és mindenki belefér.

Motorok

A Volkswagen Sharan 115 és 220 lóerő közötti teljesítményű motorokkal kapható majd. A két benzines és három dízel változat mindegyike négyhengeres, 16 szelepes, és mindannyian teljesítik az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, és akár 14,3 százalékkal is kevesebbet fogyaszthatnak az elődöknél. A legtakarékosabb papíron csupán 5 litert eszik 100-on. Míg a TSI benzinmotorok 150 és 220 lóerősek, addig a három új dízel 115, 150 és 184 lóerős. A leggyengébb dízel kivételével minden motorhoz rendelhető duplakuplungos DSG váltó, amelyet vitorlázófunkcióval egészítettek ki.

Milyen vezetni?

A kis híján ötméteres autó – egészen pontosan 4854 mm hosszú – nemcsak kintről, hanem bentről is nagynak tűnik. Hatalmas üvegfelületek mindenfelé, tekintélyes belmagasság és óriási távolságok az utasok között. Vezetni azonban könnyű. A termetes test épségben tartásában sokat segítenek a már felsorolt vezetéstámogató rendszerek, parkolásnál pedig a tolatókamera segít elkerülni az alattomos akadályokat. 
A Sharan autópályán csendes, se a motor, se a futóműzaj nem zavaró. Vezetni sokkal inkább kényelmes, mint sportos. A tesztautókat állítható keménységű futóművel kaptuk, de hiába nyomkodtuk a sportos, normál és komfort állásba, a változás nem volt egyértelműen és azonnal érezhető. Kormánya pontos, kényelmes, szerény izomerővel tekergethető, váltója pontos, tisztességes munka. Igazi, hosszú távú utazásra termett autó.

Mikortól?

Az új Sharan Európa-szerte július közepén kerül a kereskedésekbe. 
Mellette – Ellene
  • Tágas, kényelmes, csendes
  • Remekül variálható
  • Sokféle vezetőtámogató rendszer
  • Magas ár
  • Komor belső

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a Sharan?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.