Frissítés után a Volkswagen Sharan

Vezettük: Új VW Sharan

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.06.22. 06.00

20 éves múlttal, 800 ezer eladott példánnyal és három generációval a háta mögött újra felfrissült a Volkswagen egyterűje, a Sharan.

Röviden – VW Sharan 2015

Mi ez?

A Volkswagen öt-, illetve hétszemélyes egyterűjének legfrissebb változata
Mit tud? Sok hellyel, kulturált belsővel szolgálni egy gazdag családot
Mibe kerül? Július közepén kiderül
Kinek jó?  Akinek a Multivan már túl sok, de az átlagos hétüléseseknél mégis többre vágyik

A kétoldali tolóajtó széria, a motoros mozgatás nem

Az új, 2015-ös Volkswagen Sharan bemutatóját még maga a VW sem vette túl komolyan. Csupán egynapos, németországi programot szerveztek neki, és az ilyenkor elmaradhatatlan, az autó nagyszerűségét méltató prezentációt is inkább kihagyták, helyette egy-egy szakértőt állítottak a kocsik mellé, akiket az izgalmas újdonságokról lehetett faggatni. Ha lettek volna izgalmas újdonságok. Azonban a megújult Sharan inkább csak egy szerény sminkelésen, vagy inkább csak frissítőfürdőn esett át, semmi igazán komoly nem történt vele. Összeszedtük, mi változott.

Külső

Ha a fenti képen már néhányszor ide-oda rángatták a csúszkát jobbról balra és vissza, akkor már mindet tudnak az autó külsejével kapcsolatos újításokról. Igen, az első fényszórók megváltoztak. Ami viszont nem látszik ezen a rafinált fotón, hogy bizony a hátsó lámpatestek is LED-eket kaptak. Emellett új felniket, és friss színeket is kapott a modell, és lesz belőle két spéci sorozat is, Beach és Ocean fantázianévvel. Ennyi. Mérete, kisbuszformája, bitang méretű beltere változatlan maradt. Ami talán nem is akkora baj.

Javult a belső minőségérzete

Bent

Itt már komolyabbak a változások, de ezek bepötyögésétől sem fogok ínhüvelygyulladást kapni. Új díszek – felszereltségtől függően szürke, fekete vagy fabetétek -, valamint friss grafikájú műszerek és új kormány került az autóba, valamint a minőségen is dobtak egyet. Ami viszont még ennél is kevésbé látszik, mégis sokkal fontosabb, az a rengeteg ponton megújult, illetve kibővült vezetőtámogató rendszer. Az új Volkswagen Sharan első ízben rendelhető adaptív tempomattal, kamera alapú ráfutásgátlóval, de alapáron másodlagos ütközés hatásait enyhítő fékrendszer is jár az autóhoz. Parkolássegítő berendezés már eddig is elérhető volt, most ezt is továbbfejlesztették. A holttérfigyelőhöz a keresztirányú forgalmat is szemmel tartó berendezés társul.

Állítható keménységű futómű, parkolórobot, elektromos mozgatású oldalajtók

A biztonság mellett a szórakozás sem mellékes, így teljesen új fedélzeti rendszert kapott a megújult egyterű. Az új generációs rendszer alkalmas a MirrorLink, Android és iOS okostelefon-integrációra, amely 5, illetve 6,5 colos kijelzővel érkezik. 
A Volkswagen Sharan belseje amellett, hogy óriás, még okos is. 5, 6, 7 üléses kivitelben is rendelhető, második üléssorában egyesével tologathatók a székek, és háttámlájuk is billenthető, 20 fokos tartományban. A használaton kívül a csomagtartó padlójába rejtett ülések sem a megszokott, semmire sem jó darabok, hanem ide már felnőttet is nyugodtan beültethetünk. Fejben bőven elég a tér, legfeljebb térdtájon akadhatnak problémák. Leghátra bemászni is könnyű, a nyílás tág, az ülések szépen, könnyen mozognak, és klausztrofóbiás rohamtól sem kell tartani, van hátul levegő is. A kényelmes ki- és beszálláshoz a széria tolóajtók is hozzájárulnak. 

Egyesével tologathatóak a második sor ülései

Csomagtartója 955-2430 literes az ötszemélyes kivitelben és 300-2297 literes a hétszemélyesben, amelyet 33 kisebb-nagyobb tárolórekesz, lyuk, odú egészít ki. Szóval ebbe minden és mindenki belefér.

Motorok

A Volkswagen Sharan 115 és 220 lóerő közötti teljesítményű motorokkal kapható majd. A két benzines és három dízel változat mindegyike négyhengeres, 16 szelepes, és mindannyian teljesítik az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, és akár 14,3 százalékkal is kevesebbet fogyaszthatnak az elődöknél. A legtakarékosabb papíron csupán 5 litert eszik 100-on. Míg a TSI benzinmotorok 150 és 220 lóerősek, addig a három új dízel 115, 150 és 184 lóerős. A leggyengébb dízel kivételével minden motorhoz rendelhető duplakuplungos DSG váltó, amelyet vitorlázófunkcióval egészítettek ki.

Elöl csak a lámpa változott

Milyen vezetni?

A kis híján ötméteres autó – egészen pontosan 4854 mm hosszú – nemcsak kintről, hanem bentről is nagynak tűnik. Hatalmas üvegfelületek mindenfelé, tekintélyes belmagasság és óriási távolságok az utasok között. Vezetni azonban könnyű. A termetes test épségben tartásában sokat segítenek a már felsorolt vezetéstámogató rendszerek, parkolásnál pedig a tolatókamera segít elkerülni az alattomos akadályokat. 
A Sharan autópályán csendes, se a motor, se a futóműzaj nem zavaró. Vezetni sokkal inkább kényelmes, mint sportos. A tesztautókat állítható keménységű futóművel kaptuk, de hiába nyomkodtuk a sportos, normál és komfort állásba, a változás nem volt egyértelműen és azonnal érezhető. Kormánya pontos, kényelmes, szerény izomerővel tekergethető, váltója pontos, tisztességes munka. Igazi, hosszú távú utazásra termett autó.

Új formájú a kormány

Mikortól?

Az új Sharan Európa-szerte július közepén kerül a kereskedésekbe. 
Mellette – Ellene
  • Tágas, kényelmes, csendes
  • Remekül variálható
  • Sokféle vezetőtámogató rendszer
  • Magas ár
  • Komor belső

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a Sharan?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.