Frissítés után a Volkswagen Sharan

Vezettük: Új VW Sharan

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.06.22. 06.00

20 éves múlttal, 800 ezer eladott példánnyal és három generációval a háta mögött újra felfrissült a Volkswagen egyterűje, a Sharan.

Röviden – VW Sharan 2015

Mi ez?

A Volkswagen öt-, illetve hétszemélyes egyterűjének legfrissebb változata
Mit tud? Sok hellyel, kulturált belsővel szolgálni egy gazdag családot
Mibe kerül? Július közepén kiderül
Kinek jó?  Akinek a Multivan már túl sok, de az átlagos hétüléseseknél mégis többre vágyik

A kétoldali tolóajtó széria, a motoros mozgatás nem

Az új, 2015-ös Volkswagen Sharan bemutatóját még maga a VW sem vette túl komolyan. Csupán egynapos, németországi programot szerveztek neki, és az ilyenkor elmaradhatatlan, az autó nagyszerűségét méltató prezentációt is inkább kihagyták, helyette egy-egy szakértőt állítottak a kocsik mellé, akiket az izgalmas újdonságokról lehetett faggatni. Ha lettek volna izgalmas újdonságok. Azonban a megújult Sharan inkább csak egy szerény sminkelésen, vagy inkább csak frissítőfürdőn esett át, semmi igazán komoly nem történt vele. Összeszedtük, mi változott.

Külső

Ha a fenti képen már néhányszor ide-oda rángatták a csúszkát jobbról balra és vissza, akkor már mindet tudnak az autó külsejével kapcsolatos újításokról. Igen, az első fényszórók megváltoztak. Ami viszont nem látszik ezen a rafinált fotón, hogy bizony a hátsó lámpatestek is LED-eket kaptak. Emellett új felniket, és friss színeket is kapott a modell, és lesz belőle két spéci sorozat is, Beach és Ocean fantázianévvel. Ennyi. Mérete, kisbuszformája, bitang méretű beltere változatlan maradt. Ami talán nem is akkora baj.

Javult a belső minőségérzete

Bent

Itt már komolyabbak a változások, de ezek bepötyögésétől sem fogok ínhüvelygyulladást kapni. Új díszek – felszereltségtől függően szürke, fekete vagy fabetétek -, valamint friss grafikájú műszerek és új kormány került az autóba, valamint a minőségen is dobtak egyet. Ami viszont még ennél is kevésbé látszik, mégis sokkal fontosabb, az a rengeteg ponton megújult, illetve kibővült vezetőtámogató rendszer. Az új Volkswagen Sharan első ízben rendelhető adaptív tempomattal, kamera alapú ráfutásgátlóval, de alapáron másodlagos ütközés hatásait enyhítő fékrendszer is jár az autóhoz. Parkolássegítő berendezés már eddig is elérhető volt, most ezt is továbbfejlesztették. A holttérfigyelőhöz a keresztirányú forgalmat is szemmel tartó berendezés társul.

Állítható keménységű futómű, parkolórobot, elektromos mozgatású oldalajtók

A biztonság mellett a szórakozás sem mellékes, így teljesen új fedélzeti rendszert kapott a megújult egyterű. Az új generációs rendszer alkalmas a MirrorLink, Android és iOS okostelefon-integrációra, amely 5, illetve 6,5 colos kijelzővel érkezik. 
A Volkswagen Sharan belseje amellett, hogy óriás, még okos is. 5, 6, 7 üléses kivitelben is rendelhető, második üléssorában egyesével tologathatók a székek, és háttámlájuk is billenthető, 20 fokos tartományban. A használaton kívül a csomagtartó padlójába rejtett ülések sem a megszokott, semmire sem jó darabok, hanem ide már felnőttet is nyugodtan beültethetünk. Fejben bőven elég a tér, legfeljebb térdtájon akadhatnak problémák. Leghátra bemászni is könnyű, a nyílás tág, az ülések szépen, könnyen mozognak, és klausztrofóbiás rohamtól sem kell tartani, van hátul levegő is. A kényelmes ki- és beszálláshoz a széria tolóajtók is hozzájárulnak. 

Egyesével tologathatóak a második sor ülései

Csomagtartója 955-2430 literes az ötszemélyes kivitelben és 300-2297 literes a hétszemélyesben, amelyet 33 kisebb-nagyobb tárolórekesz, lyuk, odú egészít ki. Szóval ebbe minden és mindenki belefér.

Motorok

A Volkswagen Sharan 115 és 220 lóerő közötti teljesítményű motorokkal kapható majd. A két benzines és három dízel változat mindegyike négyhengeres, 16 szelepes, és mindannyian teljesítik az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, és akár 14,3 százalékkal is kevesebbet fogyaszthatnak az elődöknél. A legtakarékosabb papíron csupán 5 litert eszik 100-on. Míg a TSI benzinmotorok 150 és 220 lóerősek, addig a három új dízel 115, 150 és 184 lóerős. A leggyengébb dízel kivételével minden motorhoz rendelhető duplakuplungos DSG váltó, amelyet vitorlázófunkcióval egészítettek ki.

Elöl csak a lámpa változott

Milyen vezetni?

A kis híján ötméteres autó – egészen pontosan 4854 mm hosszú – nemcsak kintről, hanem bentről is nagynak tűnik. Hatalmas üvegfelületek mindenfelé, tekintélyes belmagasság és óriási távolságok az utasok között. Vezetni azonban könnyű. A termetes test épségben tartásában sokat segítenek a már felsorolt vezetéstámogató rendszerek, parkolásnál pedig a tolatókamera segít elkerülni az alattomos akadályokat. 
A Sharan autópályán csendes, se a motor, se a futóműzaj nem zavaró. Vezetni sokkal inkább kényelmes, mint sportos. A tesztautókat állítható keménységű futóművel kaptuk, de hiába nyomkodtuk a sportos, normál és komfort állásba, a változás nem volt egyértelműen és azonnal érezhető. Kormánya pontos, kényelmes, szerény izomerővel tekergethető, váltója pontos, tisztességes munka. Igazi, hosszú távú utazásra termett autó.

Új formájú a kormány

Mikortól?

Az új Sharan Európa-szerte július közepén kerül a kereskedésekbe. 
Mellette – Ellene
  • Tágas, kényelmes, csendes
  • Remekül variálható
  • Sokféle vezetőtámogató rendszer
  • Magas ár
  • Komor belső

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a Sharan?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.