Civicnek Civic, de nem elég Honda

Teszt: Honda Civic 1.8 i-VTEC

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 06.00

Érezték Japánban, hogy a radikális nyolcas után túllőttek a célon, és a mezőny egyik legunalmasabb tagját ideje újra valamivel izgalmassá tenni.

Röviden – Honda Civic 1,8 i-VTEC 

Mi ez?

A Honda alsó-középkategóriás ötajtósa, abből is a 9. generáció frissített kivitele 

Mit tud? Egyedi külsővel, szívómotorral, japán hangulattal, kényelmes belsővel kecsegtet
Mibe kerül? 4,8 milliótól indul a Honda Civic árlistája és 8,2 milliónál ér véget
Kinek jó?  Akik szeretik a Honda Civic formáját, és hisznek a márkát körüllengő legendás megbízhatóságban
A 8. generáció óta nagy gondban vannak a Hondánál. Odatették magukat, mestermunkát alkottak. Emlékszem, forgattam, nézegettem a korabeli magazinokat, körbevizslattam ahogy megjelent az utcán az ŰR, avagy UFO-CIVIC.

Az átrajzolt első lámpatestek sokat segítenek abban, hogy levetkőzze unalmas fizimiskáját a Honda Civic.

Joggal ragadt rá a jelző, átgondolt, egységes formaterve 2006 óta sem vált unalmassá, a legszebb kommersz típusok Top 10-es válogatásába rendszerint bekerül. Egyedi kilincs, szamurájkard ívű lámpák, háromszög alakúra vágott kipufogónyílás. Szinte órákat lehetne sorolni a szemnek kedves részleteket, de jogosan merül fel a kérdés: miért kezdem egy 9 éves típus ajnározásával a ráncfelvarráson átesett, 9. generáció tesztjét? 

Külső

Adatlap

Honda Civic 1.8 i-VTEC

Civicnek Civic, de nem elég Honda 1
Motor 1789 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 142 LE
Nyomaték 174 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,4 sec
Végsebesség 215 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,1 l / 100 km

Mert tudni kell, hogy a siker nehéz örökség. Akárcsak a Fordnál az első Focus esetén, a japánok sem találtak rá a még attraktívabb megjelenés kulcsára. 

Nem vállaltak újabb irányvonalat, inkább a bevált formával maszatoltak, felejthető eredménnyel, és így elveszett az a karakter, kisugárzás, ami megvolt a 8. generációnál. 
Ez állt némileg helyre az idei év változásainak köszönhetően. Harmónia ugyan most sincs, de legalább már van arca a kompakt Hondának. Kicsit belpiacos, egzotikus és harsány, akár egy japán tévés vetélkedő, ahol a rajzfilmes stílus és a nyílt szexualitás keveredik furcsa egyvelegben. 
Pár apróság kellett csak ehhez a hatáshoz. Az átszabott első fényszórók integrált nappali LED menetfényt kaptak, a mélyre nyúló  méhsejtrácsos első lökhárító hangsúlyosabb, sportos hatást kelt. 
Erre jön zárásképp a tömör far, szintén LED féklámpákkal, átrajzolt lökhárítóval, és szélvédőt kettéosztó fekete “szárnnyal”, amit immár lehetetlen figyelmen kívül hagyni. Igaz, a tesztautó színe tompítja ezt a hatást, de ha megnézzük a nálunk járt, vörös karosszériaelemekkel vadított dízelt, akkor helyére kerülnek a dolgok.

Belső tér, helykínálat

A Honda Civic ajtaját kinyitva sem múlik a 8. generációs nosztalgia. A Star Trek-vezérlőpultokat idéző kavalkád és káosz maradt a műszerfalon, de a 9. generáció bemutatkozásával kigyomlált egyedi vonások idén sem tértek vissza. Pedig a szoknya helyett műanyaggal borított váltókulissza, a kormány mellé telepített klímapanel, a vörös Startgomb, mind-mind olyan dolog, amit visszasírok. És szerintem sok hondás így van vele, pláne, hogy ma már például lenne létjogosultsága az indítógombnak. 

Még mindig kékben pompázik a műszerfal, a szemünk szempontjából jobb lenne a narancs, fehér, vagy akár a vörös árnyalat.

Azért a szinteltolásos műszerfal még mindig menő, főleg, hogy középen trónol a fordulatszámmérő. Ez nem holmi nagyzolás, ez az információ komoly fontossággal bír vezetés közben, de erről majd később.
Finomabb varrást, krómkilincseket, és egyéb apró, láthatatlan minőségi javulást hozott 2015 a Civic életében, az összeszereléssel eddig sem volt baj, a kormány vaskos, puha fogású, a váltókar kényelmes közelségben, minden a megszokott logika szerint elrendezve. Legszembetűnőbb változás a 7 colos, érintőképernyős központi kijelző. Akárcsak más gyártók, a Honda is rohanva igyekszik felkapaszkodni a mobilos integráció vonatára, de ebben az esetben nem jött ki jól a lépés. 

Duplafedelű a csomagtér, de síkba nem tudjuk rendezni, a pakolást nehezítő perem mindig megmarad. Cserébe a méret hatalmas 477 liter.

Az egységen a Google Android két és fél évvel ezelőtti 4.0.4-es verziója fut, használata körülményes, és a menürendszer logikáját kiismerni sem pillanatok műve. Ráadásul még ebből az alapból sem egységes műszerfalból is kilóg, mintha egy igényes, de utólagosan beszerelt rendszer trónolna a középkonzolon. 
Nincs gond a kényelemmel, az ülések oldaltartása kitűnő, vállmagasságban is érezhetően tart, az üléspozíció 184 centiméterrel magasnak tűnt, de nyilván ezt mindenki másképp érzékeli, és értékeli, van, aki kifejezetten szeret rálátni az autó orrára. 

Ezt a megoldást, a felhajtható ülőlapot hátul kötelezővé kellene tenni!

Rendben van a helykínálat a hátsó sorban is, de itt nem a tágasság a legnagyobb trükk, hanem a könnyedén felhajtható ülőlapok. Ezt a trükköt kellene kötelezővé tenni, nem az ESP-t, így rengeteg fejtörést okozó tárgy szállítása oldódik meg, de ha ez sem elég, még ott van a a szegmens egyik legnagyobb csomagtere 477 literes térfogattal. Természetesen bővíthető, de a pakolást magas perem nehezíti. 

Milyen vezetni?

Nincs szédítő motorválaszték, így kijelenthető, hogy a tesztautóban is szolgáló, 1,8 literes szívó benzinmotor az egyik legjobb választás (benzinesből emellett csak a 100 lóerős 1,4-es akad). Az R18A2 kódjelű blokk is a már sokat említett 8. generáció öröksége, 2006 óta szerelik ezzel a Civic modelleket. Igazi Honda-karakter, a változó szelepvezérlés minden előnyével és hátrányával. 

Az Android alapú rendszer nehézkes, logikáját megszokni hosszú idő kell, és jól láthatóan kirí a környezetéből.

Igényli a turbós korszakban szokatlan, kíméletlennek tűnő pörgetést, legnagyobb teljesítményét 6300-as, legnagyobb 174 Nm nyomatékát 4300-as fordulaton adja le, így ha erő kell, akkor ebben a tartományban kell táncoltatni a fordulatszámmérőt. (Ugye, hogy fontos műszer?) 
Ezt pedig a váltó gyakori zaklatásával érhetjük el, és mivel könnyen, pontosan kapcsolható darabról van szó, ez a városi araszolástól eltekintve nem terhes elfoglaltság. Sőt, ha ráérzünk arra a tartományra, ahol a 140 lóerő elcsíphető, akkor összeáll a kényelmes pedálrend, a könnyű, de precíz (2,6 fordulat ütközéstől ütközésig) kormány és a közeli, olajozottan járó hatsebességes váltó hármasa, és a navigációt felülbírálva mindig a kanyargósabb utat választjuk a térképen. 

Nosztalgikus látvány, nincs hatalmas hangszigetelő borítás az 1,8 literes szívó benzines motoron

Bár a tesztautóból hiányzott az adaptív, állítható futómű, tisztán érezhető volt hogyan, merre mozdul az autó forszírozott tempónál. Bamba orrtolás helyett szépen fordult, és a kézifék is a hagyományoknak megfelelően működik, tehát ha olyan forgalmi helyzet akad, ami kívánja a berántást, a Civic nem okoz csalódást.

A Honda Civic életünket óvó biztonsági berendezései

Aktív városi fékrendszer – 30 km/óra alatt működik, a kis sebességű ráfutásos baleseteket előzi meg automatikus fékezéssel, amit villogás és sípolás előz meg az utastérben

Figyelmeztetés frontális ütközésre – Hasonló ez előzőhöz, csak ez nem fékez, és nagyobb sebességnél működik. Az előzővel ellentétben itt a sofőr maga állítja be, hogy az akadálytól/másik járműtől milyen távolságra jelezzen a rendszer

Automatikus távolsági fényszóró
– 40 km/óra felett lép működésbe, s annak megfelelően kapcsolja fel és le a reflektort, hogy milyen távolságban vannak a Tourer előtt haladó, és a szemből érkező járművek (személy- és teherautók, valamint motorkerékpárok)

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer – A gyári sajtóanyag szerint 64 km/órától működik, de a kopott felfestést nem mindig érzékeli, illetve néha a hosszirányú úthibát is felfestésnek érzékeli.

Táblafelismerő rendszer
– Egyszerre két táblát is képes megjeleníteni, ugyanakkor válogat közülük, csak az érdemi információt mutatókat vetíti elénk (pl. teherautóra vonatkozókat nem)

Holttérfigyelő – Szenzorjai 20 km/óra felett folyamatosan monitorozzák a vezető által nem látható környezetet

Ha viszont elbambulunk, és csak a gázpedált letaposva kezdünk előzésbe, abból nem lesz köszönet, az alacsony fogyasztást segítő fordulatszám-tartományban 1500-3500 között semmi sem történik. Ezt a műszerfal bal oldalán trónoló ECON gomb megnyomásával tetézhetjük. Ez a zombi üzemmód, ilyenkor az elektronikus gázpedál jelei csak tompán noszogatják a motort. Lehet, hogy segít spórolni, de az általam mért 7,4 literes átlag tökéletesen megfelel, cserébe, hogy nem kapok agyvérzést az agglomerációba hazaviharzók tömegében.

Honda Civic 2015

Kellően komfortos autópályán is, kategóriának megfelelő a zajcsillapítás, hatodikban is magas 3000 feletti a fordulatszám, ezt, és az ezzel járó duruzsolást el kell nézni a turbómentes motornak. 

Összegzés, költségek

Érezték Japánban, hogy a radikális nyolcas után túllőttek a célon, és a mezőny egyik legunalmasabb tagját ideje újra valamivel izgalmassá tenni. Most ennyire futotta, de a jelek biztatóak, a Type-R pofátlanul veszettnek ígérkezik, ha elég merészek, és a hamisítatlanul bizarr japán tuningkultúra több elemét is beépítik majd a jövőben, bizakodhatnak a márkarajongók. És bizakodunk mi is, a Honda gazdag múltja mindig a műszaki felfedezésekről, a határok feszegetéséről szólt, hátha most, az új NSX-szel, F1-es szerepléssel egy új korszak kezdődik.

A Honda Civic és 142 lóerő körüli, benzines vetélytársai Listaár, forint 
VW Golf 1,4 TSI Comfortline (140 LE)  6 760 440
Opel Astra ,4T Cosmo (140 LE) 6 130 000
Ford Focus 1,6 SCTI (150 LE) 6 255 000
Skoda Octavia 1,4 TSI Ambition (140 LE) 6 153 380
Egyelőre viszont ez van, egy tartósságot ígérő, kulturáltan járó kilencéves benzinmotor, valamint egy tágas, jól variálható belsővel, nagy csomagtérrel rendelkező japán kompakt, 5 683 000 forintos alapáron.
Mellette – Ellene
  • Variálható utastér
  • Kényelmes ülések
  • Kitűnő váltó
  • Jó vezethetőség
  • Káosz a műszerfalon
  • Logikátlan multimédia rendszer
  • Nincs egységes arculata
  • Alacsony fordulaton nyomatékszegény
  

Szavazás

Te hány pontot adnál a kombi Civicnek?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kempelen

    Ennyi.
    Pont ez látszik az értékesítésen is.
    A Honda lassan 15 éve nem találja magát. Egyszerűen nincs ebben az autóban sem semmi, ami kiváltaná azt a húúúb+ érzést. Hiába jó, ez ma már kevés.

  • demagóg

    Nem rossz ez a külső, fiatalos, dinamikus, az első led menetfény igen vagányan mutat.
    A nem egységes arculat jellemző a japánokra, őket ez nem zavarja. Mi itt Európában viszont finnyásak vagyunk az ilyesmire.

    A Prius belterében is a szürke 50 árnyalata tapasztalható, tehát ez valami japán autógyártási jellemző lehet.

  • zoldfulu2000

    Volt a Hondának egy rövid korszaka amikor kiemelkedő volt (90-es évek első fele). De nem ennek alapján kellene megítélni a márkát, mert nem ez volt a tipikus Civic.

    Amúgy az előző UFO civic nagyon kellemes meglepetés volt, ez picit konszolidáltabban néz ki, ha a belső értékek továbbra is rendben vannak és az árat rendbe tették azóta akkor én simán bevállalnám…

  • Guevara

    Értem én hogy nem lehet már 8000-ig forgó motorokat tömegben gyártani, de azért a jó futóművön nem kéne spórolni, meg nem esik semmilyen eu-s regula alá. Vajon a gen 9 megörökölte a gen 8 buta hátsó futóművét?

  • menőmanó

    Guevara

    Sosem gyártottak “tömegben” 8000-ig forgó motorokat. Ez csak a sportmodellek sajátja volt.
    Talán nem tudtál elég nagy sebességgel bevenni egy kanyart a buta hátsó futóművel és lehagyott egy “jó futóművű” BMW. :D
    A legtöbb sofőr (szerintem te sem) a közelébe sem kerül, hogy kevés legyen annak a hátsó futóműnek a tudása, nekem elhiheted.

  • CoIie

    A vakító DRL inkább a biztonság rovására megy – ez már ‘a ló túloldala’!

  • menőmanó

    Colie

    Szerintem semmi vakító sincs benne.

  • CoIie

    És az erős fény az smafu? :)

    Szerintem nem láttál még 9. gen. Civicet közeledni; először egy rohadt erős távoli fényt látsz, majd később megvakulsz és így alig látod a típust, mely elhalad melletted.
    Ha minden jármű ilyen fénnyel menne, akkor tele lennének a szemészetek…, vagy a temetők! De még az is eljön! ;)

  • CoIie

    Mondjuk ezt a ráncfelvarrottat még utcán nem azonosítottam, lehet, hogy ebben meg túl gyenge a fény?! Remélem! ;)

  • mtbe

    Nem, ez nem kevés, kedves Kempelen, csak ti sznobok vagytok és finnyásak a jó dolgotokban.

  • mtbe

    Ez a Civic már a külseje alapján sem unalmas, valakinek nagyon tetszik, valakinek nagyon nem. A motorja is rendben van. Egyáltalán nem gyenge, sőt…
    3000-es fordulatszám nem sok, még a 4500 se az autópályán szívó benzinestől. Csak divat lett, hogy minden közlekedési helyzetet alapjáraton oldjunk meg és sokan elszoktak ezektől a számoktól.

  • CoIie

    Sajnos a gyak. azonos 8. gen-hez képest rontottak fél mp-et a gyorsuláson. Persze az euro 6…

  • Iceman.

    Colie: A dlr a tompított felkapcsolásakor lekapcsol, legalábbis így szabályos.

  • apaarpi

    Kedves Miklós!

    Ha ilyen normális, összeszedett tesztet is tudsz írni, igazán kár az olyanokért, mint a tegnapi “bunkóautós” poszt.
    Mondom ezt úgy, hogy a cikk elejével abszolút nem értek egyet, engem már az első UFO Civic is elborzasztott, egy felfújt zsemle az egész, Star Wars belsővel.
    De hát ez csak ízlésbeli eltérés, nem számít.

  • Kempelen

    mtbe!
    A darabszámok szerint pedig kevés. Ízlésbeli dolgokon én nem vitatkozom, ez az autó semmiben nem dob olyan nagyot, hogy az eladási listák élvonalába kerüljön. Tulajdonképpen egy teljesen jellegtelen, minden bizonnyal hondásan jó autó.
    De ez ma már kevés.

  • 1000rörö

    Ezt a 7,4-es fogyasztást hogyan lehet elérni, mert inkább 10 lityi 6 tojással a pedál alatt. És talán meg lehett volna említeni a sovesz, nyikorgó féket.

  • mtbe

    Kempelen,
    ízlésbeli dolgokon én se szoktam, épp azért írtam, hogy valakinek nagyon tetszik, valakinek egyáltalán nem.
    Igen, mutatják a számok, hogy keveset adnak el, pedig ez objektíven nézve egy nagyon jó kocsi. Nagyon kevés a rossz autó az újak között már.
    Szerintem az európai szemében csak attól kevés, hogy nem trendi turbómotor hajtja, ami papíron feleannyit fogyaszt meg nem valami német embléma virít rajta.

  • menőmanó

    1000rörö

    Talán meg kéne tanulni vezetni. :)

  • Csak_egy_hozzaszolo

    Sziasztok!

    Mint 8 gen tulaj, elmondhatom hogy a gyorsulási adat eléggé fail. :) A 0-100-at megteszem 8,1 alatt de ha oda tenném magam akkor 8 alá is menne :)
    Aki szereti hallani a megszokott fergeteges honda hangot, annak ajánlott ez a kocsi.+ 500ezer kilóméterig semmi baja sem lesz, tehát legmegbízhatóbb autó :)
    Fogyasztás
    110-es tempomat közúton kisebb forgalommal 5,4L
    150-es tempomat autop. kisebb forgalommal 6,8-7 körül van

  • CoIie

    Persze, ha nem világít a DRL, akkor nem zavaró!

    Egyébkéna a sok tojástól lesz rossz a fogyasztás; pont fordítva kell vezetni: mintha törnénk a tojásokat és közben gyorsan felkapcsolni 6-ba (kihagyva fokozatokat) és csak gurulni! Így érhető el a legkisebb fogyasztás, mindenki járjon utána… ;)

  • menőmanó

    Csak_egy_hozzaszolo

    Hát az általad írt gyorsulási adat elég optimista. Én többször akadtam össze ilyen Hondával és úgy tűnt el a tükörben, hogy öröm volt nézni. Nekem is 1,8-as szívó motor van az autómban csak az egy Toyota. :)
    Hogy a legmegbízhatóbb lenne az is igen csak kétséges.
    A fogyasztási adatok is hihetetlenek.
    Ezek ellenére nem rossz autó, csak egy kicsit gyenge.

  • hova

    Remek kis autó, de sohasem mondták rá, hogy a legmegbízhatóbb, azt egy másik japánnak adták/érdemelte ki. Gyengének nem tartom, érdekes a forma is,bátra be lehet vállalni.

  • Csak_egy_hozzaszolo

    menőmanó

    Ma direkt mértem műszerrel, 8,29 sec lett. lehetne jobb is, de erre futotta ma.

    Elhiszme hogy sok hondást lehagytál, Tudod van 2 kategória a hondások között
    Aki tudja hogy kell vezetni és aki nem :)
    Sajnos ennek az aránya 95-5%(nem tudja-tudja)

    Ma is mértem az átlagfogyasztás
    100-120 közötti tempo(sokszor 120-as tempomat) 5,7
    140-180 között autópályán (145-ös tempomattal) 7,4 lett :)
    Ahhoz képest nem rossz :) És ma elég nagy forgalom is volt
    Nem véletlen csinálják most a Világrekordot a fogyasztásból :)
    6-ba nagyon kedvező fogyasztást tud garantálni a civic közúton :)

  • Csak_egy_hozzaszolo

    A legmegbízhatóbbhoz anyit, szomszédnak 5 gen van 350ezer km körül és eddig semmi motorikus és egyéb baja sincs. Nekünk 6gen volt 8gen elött, 400ezerrel adtuk el. Hozzánk 125ezerrel került lett hajtva, de nem tudtam elnyüstölni :D

    Még egyszer a honda lehagyáshoz.
    Van kb 1 km-re tőlünk egy tuningolt honda civic. 185 ló körül vna tulaj szerint, de mivel egy xy… és nem tudja hogy kell kezelni leszoktam gyorsulni a lámpánál :D

  • menőmanó

    Csak_egy_hozzaszolo

    Valóban nagyon sokat számít a sofőr, ebben igazad van, de egyébként is csak “húztalak”.
    Az én autómnak a Type-R az ellenfele:
    http://www.zeperfs.com/en/duel1595-367.htm
    https://www.youtube.com/watch?v=7pWFVb0HcU8

  • Csak_egy_hozzaszolo

    menőmanó

    Szép autó gratulálok hozzá :) Őrizd meg ha igaz :)

    Had kérdezzem meg, ennél igaz a 0-100 8,4sec? :D

  • menőmanó

    Csak_egy_hozzaszolo

    Újonnan vettem és most 10 éves. Van benne 246.000km szinte hiba nélkül, úgy, hogy még mindig szívbaj nélkül váltok vissza 70-nél 2.-ba és forgatom le 107-ig 8300-as fordulaton.
    Nagyon sok “ellenféllel” akadtam össze ilyen hosszú idő alatt és nem sokan okoztak gondot.
    A gyári gyorsulási adat egy vicc. A mellékelt teszten (Zepfers) is a legjobb gyorsulás 6,7 mp. Ehhez nagyon el kell találni, de nem lehetetlen.
    Igaz, ha nagyon elcseszed, akkor közel 8, de minden autóval lehet rosszul rajtolni. :)
    Megtartom, ameddig csak örömet okoz, mert ilyen szívó motorokat sajnos már nem fognak gyártani ebben kategóriában, de máshol sem nagyon.

  • Csak_egy_hozzaszolo

    menőmanó

    Ja hát, igen ennyit jelent milyen gyorsulást írnak az adatlapra :D
    Ez a honda is 102-ig forog kb :)
    Nos igen, azzal az autóval azért lelehet hagyni párat. :D Azokat bírom, akik odaállnak a 2 tonnás 400 lóerős autóval és lehagyod őket. :D Egyszer votl szerencsém 7.gen-e type-r-be ülni, nem az a sufnituningos, szinte erdeti gyári állapot. :) Odaállt egy bmw, le votl húzva ablak átkiabál verseny? én megm ondom persze, úgy állva hagytam csak nevettünk :D
    Persze biztonságosan vezetünk mindig :D 250ezer km még nem sok majd 400 ezernél eladod. Majd szólj, fiamat lehet érdekelné :P

    Én is szívó párti vagyok, ilyen 1.2tsi meg tököm tudja micsodák :D 3 mp míg a turbó elkezd húzni, és rosszabbat gyorsultam vele mint a gyári 10,7 vagy mennyi :D

  • menőmanó

    Csak_egy_hozzaszolo

    Ebben az esetben a direkt rossz gyorsulási adat üzletpolitika része volt.
    Az én autóm 6,2 millió volt. Ugyanazzal a motorral a Celica 9,2 millió. Arra viszont 7,2mp-et adtak gyorsulásra.
    A gyorsulási adat 1,2mp-es rontásával is “magyarázni” akarták az óriási árkülönbözetet.
    A legtöbb gyártó általában javít a tényleges adatokon nem ront rajta. :)

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.