A legerősebb MINI

Vezettük: MINI JCW 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.06.08. 18.00

Vezettük a legdurvább MINI-t. A John Cooper Works változat 321 lóerős, és 6,3 másodperc alatt van 100-on

Röviden – MINI JCW

Mi ez?

Az eddig volt legerősebb MINI-modell
Mit tud? Kicsi, fürge, dögös
Mibe kerül? 8 226 000 forint a legolcsóbb MINI JCW
Kinek jó?  Városlakó, mozgékony, gyerektelen figuráknak

Külső

Kintről nincs nagy változás az elődhöz képest, a legfrissebb MINI JCW-n is változatlan a gokartosan kurta kasztni, a tömpe orr, kicsit okosabbak ugyan, de maradtak a világra rácsodálkozó óriási szemek, és a jellegzetes arc is régi ismerősnek látszik. Csupán légbeömlőből jutott rá több és felkerült rá néhány extra embléma is.

Több a légbeömlő, de a lényeg változatlan

Belső

Bent is jóval csinosabb lett az új MINI JCW, persze úgy, hogy a jellegzetesen MINI-s kiegészítőkről – mint például a középkonzolon terpeszkedő, fürdőszobamérleg-szerű kerek, multifunkciós, színesen villogó izéről – nem kellett lemondani. Emellett megmaradtak a repülőgépek hangulatát idéző, nem mindig logikus helyre került billenőkapcsolók is. 
Az üléshelyzet lehetne valamivel alacsonyabb, és 190 centivel az egybeülés fejtámlája is valahol a tarkóm közepén fekszik fel – nyúlánk termettel ne erőltessük a MINI-t – de még így is megnyugtató, biztonságos érzés, amikor becsapódik az ajtó, és ott ül az ember egy masszív, morgó ágyúgolyóban, amelyben hat légzsák ügyel a bent ülők és aktív motorháztető a gyalogosok épségére. 

Többféle MINI modell várta a gyötrést

Mitől megy?

A 2015-ös John Cooper Works 2,0 literes, BMW-eredetű Twin Power Turbo motort kapott, amely nagyobb, 231 lóerőnyi teljesítményt és 320 Nm-nyi nyomatékot ad a vezető jobb lába alá, mint eddig bármelyik MINI. 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és egészen 246 km/óráig tart ez a lendület. Bár a MINI nem arról szól, hogy ezerrel döngessünk valami unalmas egyenesben, így a kiskunlacházi repülőtéren megejtett próba is szlalompályán kezdődött. Elsőre normál tempóval, majd egyre gyorsabban, ahogy kell. A tempó növelésével együtt ugrott meg a pulzus és az adrenalinszint is az autókban, és lehetett megérezni, mire is való igazán egy apró, mérges kisautó.

Apró csicsa az index körül

Persze mindez nem ér egy valamirevaló hegyi út közelébe, de legalább nem kell számolni az úton kódorgó leszegett fejű, az egész világot holttérként érzékelő öreg bácsikkal, nénikkel. Szóval remek ötlet zárt, biztonságos pályán nyúzni a hasonló járgányokat. Nem beszélve arról, hogy itt simán elmegy a 160-170-es tempó is, amiért közúton már csúnyán megfizetnénk.

Masszív, megbízható fékek

Mert gyorsan menni nem nehéz vele, a MINI kívánja a gyötrést, száguldást. Padlógázra hamar belemar a sima aszfaltba, és csak a váltás rövid pillanataira enged, majd folytatódik a gyorsulás. Az ülésben szinte azt is érezni, ahogy a felfestéseken gurul át az autó, annyira feszes minden csavar, de a legmókásabbak a visszaváltások. Ha jól kapjuk el, akkor az üvöltő motorhang mellett borzongató durranások is jönnek a kipufogóból. A színházi előadás hibátlan. 
Hogy mire jó egy 231 lóerős mérges kis dög? Hát erre:

Kinek jó?

Leginkább versenyzőhajlamú, gyermektelen városlakóknak. Akiknek nem fontos, hogy a hátsó sorban is elférjen valaki, vagy hogy a csomagtartóba minden csomag beférjen. De néha szeretnek megbolondulni, egy cseppet sem férfias kisautóban, amit lehetetlen utálni. Bármilyen pofátlan is benne a sofőr.

Mennyibe kerül?

A legerősebb MINI JCW alapáron 8 226 000 forintba kerül. Ha a szériaváltó nem lenne elég, akkor további 615 600 forintot kell félretenni a 6 sebességes sportautomata váltóra. Nem olcsó, de valami olyat ad cserébe, amit kevés más modelltől kaphat meg az ember.

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a MINI JCW

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    Jómódú, férfias, hajadon hölgyek játékszere.
    Nem túl nagy a célcsoport :)

  • hova

    Azért nem nevezném játékszernek, mert nem az, de egyéniség, az biztos. Minden Mini az volt eddig, célcsoporttól függetlenül.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.