A legerősebb MINI

Vezettük: MINI JCW 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.06.08. 18.00

Vezettük a legdurvább MINI-t. A John Cooper Works változat 321 lóerős, és 6,3 másodperc alatt van 100-on

Röviden – MINI JCW

Mi ez?

Az eddig volt legerősebb MINI-modell
Mit tud? Kicsi, fürge, dögös
Mibe kerül? 8 226 000 forint a legolcsóbb MINI JCW
Kinek jó?  Városlakó, mozgékony, gyerektelen figuráknak

Külső

Kintről nincs nagy változás az elődhöz képest, a legfrissebb MINI JCW-n is változatlan a gokartosan kurta kasztni, a tömpe orr, kicsit okosabbak ugyan, de maradtak a világra rácsodálkozó óriási szemek, és a jellegzetes arc is régi ismerősnek látszik. Csupán légbeömlőből jutott rá több és felkerült rá néhány extra embléma is.

Több a légbeömlő, de a lényeg változatlan

Belső

Bent is jóval csinosabb lett az új MINI JCW, persze úgy, hogy a jellegzetesen MINI-s kiegészítőkről – mint például a középkonzolon terpeszkedő, fürdőszobamérleg-szerű kerek, multifunkciós, színesen villogó izéről – nem kellett lemondani. Emellett megmaradtak a repülőgépek hangulatát idéző, nem mindig logikus helyre került billenőkapcsolók is. 
Az üléshelyzet lehetne valamivel alacsonyabb, és 190 centivel az egybeülés fejtámlája is valahol a tarkóm közepén fekszik fel – nyúlánk termettel ne erőltessük a MINI-t – de még így is megnyugtató, biztonságos érzés, amikor becsapódik az ajtó, és ott ül az ember egy masszív, morgó ágyúgolyóban, amelyben hat légzsák ügyel a bent ülők és aktív motorháztető a gyalogosok épségére. 

Többféle MINI modell várta a gyötrést

Mitől megy?

A 2015-ös John Cooper Works 2,0 literes, BMW-eredetű Twin Power Turbo motort kapott, amely nagyobb, 231 lóerőnyi teljesítményt és 320 Nm-nyi nyomatékot ad a vezető jobb lába alá, mint eddig bármelyik MINI. 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és egészen 246 km/óráig tart ez a lendület. Bár a MINI nem arról szól, hogy ezerrel döngessünk valami unalmas egyenesben, így a kiskunlacházi repülőtéren megejtett próba is szlalompályán kezdődött. Elsőre normál tempóval, majd egyre gyorsabban, ahogy kell. A tempó növelésével együtt ugrott meg a pulzus és az adrenalinszint is az autókban, és lehetett megérezni, mire is való igazán egy apró, mérges kisautó.

Apró csicsa az index körül

Persze mindez nem ér egy valamirevaló hegyi út közelébe, de legalább nem kell számolni az úton kódorgó leszegett fejű, az egész világot holttérként érzékelő öreg bácsikkal, nénikkel. Szóval remek ötlet zárt, biztonságos pályán nyúzni a hasonló járgányokat. Nem beszélve arról, hogy itt simán elmegy a 160-170-es tempó is, amiért közúton már csúnyán megfizetnénk.

Masszív, megbízható fékek

Mert gyorsan menni nem nehéz vele, a MINI kívánja a gyötrést, száguldást. Padlógázra hamar belemar a sima aszfaltba, és csak a váltás rövid pillanataira enged, majd folytatódik a gyorsulás. Az ülésben szinte azt is érezni, ahogy a felfestéseken gurul át az autó, annyira feszes minden csavar, de a legmókásabbak a visszaváltások. Ha jól kapjuk el, akkor az üvöltő motorhang mellett borzongató durranások is jönnek a kipufogóból. A színházi előadás hibátlan. 
Hogy mire jó egy 231 lóerős mérges kis dög? Hát erre:

Kinek jó?

Leginkább versenyzőhajlamú, gyermektelen városlakóknak. Akiknek nem fontos, hogy a hátsó sorban is elférjen valaki, vagy hogy a csomagtartóba minden csomag beférjen. De néha szeretnek megbolondulni, egy cseppet sem férfias kisautóban, amit lehetetlen utálni. Bármilyen pofátlan is benne a sofőr.

Mennyibe kerül?

A legerősebb MINI JCW alapáron 8 226 000 forintba kerül. Ha a szériaváltó nem lenne elég, akkor további 615 600 forintot kell félretenni a 6 sebességes sportautomata váltóra. Nem olcsó, de valami olyat ad cserébe, amit kevés más modelltől kaphat meg az ember.

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a MINI JCW

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    Jómódú, férfias, hajadon hölgyek játékszere.
    Nem túl nagy a célcsoport :)

  • hova

    Azért nem nevezném játékszernek, mert nem az, de egyéniség, az biztos. Minden Mini az volt eddig, célcsoporttól függetlenül.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.