A legerősebb MINI

Vezettük: MINI JCW 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.06.08. 18.00

Vezettük a legdurvább MINI-t. A John Cooper Works változat 321 lóerős, és 6,3 másodperc alatt van 100-on

Röviden – MINI JCW

Mi ez?

Az eddig volt legerősebb MINI-modell
Mit tud? Kicsi, fürge, dögös
Mibe kerül? 8 226 000 forint a legolcsóbb MINI JCW
Kinek jó?  Városlakó, mozgékony, gyerektelen figuráknak

Külső

Kintről nincs nagy változás az elődhöz képest, a legfrissebb MINI JCW-n is változatlan a gokartosan kurta kasztni, a tömpe orr, kicsit okosabbak ugyan, de maradtak a világra rácsodálkozó óriási szemek, és a jellegzetes arc is régi ismerősnek látszik. Csupán légbeömlőből jutott rá több és felkerült rá néhány extra embléma is.

Több a légbeömlő, de a lényeg változatlan

Belső

Bent is jóval csinosabb lett az új MINI JCW, persze úgy, hogy a jellegzetesen MINI-s kiegészítőkről – mint például a középkonzolon terpeszkedő, fürdőszobamérleg-szerű kerek, multifunkciós, színesen villogó izéről – nem kellett lemondani. Emellett megmaradtak a repülőgépek hangulatát idéző, nem mindig logikus helyre került billenőkapcsolók is. 
Az üléshelyzet lehetne valamivel alacsonyabb, és 190 centivel az egybeülés fejtámlája is valahol a tarkóm közepén fekszik fel – nyúlánk termettel ne erőltessük a MINI-t – de még így is megnyugtató, biztonságos érzés, amikor becsapódik az ajtó, és ott ül az ember egy masszív, morgó ágyúgolyóban, amelyben hat légzsák ügyel a bent ülők és aktív motorháztető a gyalogosok épségére. 

Többféle MINI modell várta a gyötrést

Mitől megy?

A 2015-ös John Cooper Works 2,0 literes, BMW-eredetű Twin Power Turbo motort kapott, amely nagyobb, 231 lóerőnyi teljesítményt és 320 Nm-nyi nyomatékot ad a vezető jobb lába alá, mint eddig bármelyik MINI. 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és egészen 246 km/óráig tart ez a lendület. Bár a MINI nem arról szól, hogy ezerrel döngessünk valami unalmas egyenesben, így a kiskunlacházi repülőtéren megejtett próba is szlalompályán kezdődött. Elsőre normál tempóval, majd egyre gyorsabban, ahogy kell. A tempó növelésével együtt ugrott meg a pulzus és az adrenalinszint is az autókban, és lehetett megérezni, mire is való igazán egy apró, mérges kisautó.

Apró csicsa az index körül

Persze mindez nem ér egy valamirevaló hegyi út közelébe, de legalább nem kell számolni az úton kódorgó leszegett fejű, az egész világot holttérként érzékelő öreg bácsikkal, nénikkel. Szóval remek ötlet zárt, biztonságos pályán nyúzni a hasonló járgányokat. Nem beszélve arról, hogy itt simán elmegy a 160-170-es tempó is, amiért közúton már csúnyán megfizetnénk.

Masszív, megbízható fékek

Mert gyorsan menni nem nehéz vele, a MINI kívánja a gyötrést, száguldást. Padlógázra hamar belemar a sima aszfaltba, és csak a váltás rövid pillanataira enged, majd folytatódik a gyorsulás. Az ülésben szinte azt is érezni, ahogy a felfestéseken gurul át az autó, annyira feszes minden csavar, de a legmókásabbak a visszaváltások. Ha jól kapjuk el, akkor az üvöltő motorhang mellett borzongató durranások is jönnek a kipufogóból. A színházi előadás hibátlan. 
Hogy mire jó egy 231 lóerős mérges kis dög? Hát erre:

Kinek jó?

Leginkább versenyzőhajlamú, gyermektelen városlakóknak. Akiknek nem fontos, hogy a hátsó sorban is elférjen valaki, vagy hogy a csomagtartóba minden csomag beférjen. De néha szeretnek megbolondulni, egy cseppet sem férfias kisautóban, amit lehetetlen utálni. Bármilyen pofátlan is benne a sofőr.

Mennyibe kerül?

A legerősebb MINI JCW alapáron 8 226 000 forintba kerül. Ha a szériaváltó nem lenne elég, akkor további 615 600 forintot kell félretenni a 6 sebességes sportautomata váltóra. Nem olcsó, de valami olyat ad cserébe, amit kevés más modelltől kaphat meg az ember.

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a MINI JCW

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    Jómódú, férfias, hajadon hölgyek játékszere.
    Nem túl nagy a célcsoport :)

  • hova

    Azért nem nevezném játékszernek, mert nem az, de egyéniség, az biztos. Minden Mini az volt eddig, célcsoporttól függetlenül.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.