Ezt is megértük: Toyota Auris turbómotorral

Vezettük: új Toyota Auris 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 16.30

A ráncfelvarrásnál szokásos kozmetikai körök mellett a legfrissebb Toyota Auris új motorokat is kapott.

Röviden – Toyota Auris 2015

Mi ez?

A Toyota alsó-középkategóriás mindenese, benzines, dízel és hibrid változatban is
Mit tud? Kulturált belsővel, izgalmas formával visz A-ból B-be
Mibe kerül? 4 140 000 forinttól 8 210 000-ig tart az árlista. Előbbi az 1,33-as benzines, utóbbi a hibrid ára, kombi karosszériával
Kinek jó?  Aki kiegyensúlyozott, stresszmentes de nem túl izgalmas, jó nevű autóra vágyik

Külső

Míg kívülről csak a szokásos kőröket futotta meg a Toyota az Auris frissítésekor – új, dinamikusabb hangulatot kölcsönző lámpák, az autót szélesebbnek mutató lökhárítók, hűtőmaszk – addig a mélyben olyan komoly újítások is történtek, mint a felfüggesztés, kormányzás újrahangolása, a vezetéstámogató rendszerek bővítése, finomítása, vagy éppen a vadonatúj, 1,2 literes turbós benzinmotor és a szintén új 1,6-os dízelmotor bemutatása.

Előtte – utána:

Videón az új Toyota Auris:

Motorok

A kis, turbós benzinmotorok európai népszerűségével a Toyota is kénytelen volt megbarátkozni, így ők is csináltak egyet. Nem is akármilyet. A közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalon változó szelepvezérléses motorban számos műszaki újítás található, többek között két egymástól független hűtőkör dolgozik benne. Míg az egyik kör a motorblokkot, addig a másik a turbót, intercoolert, befecskendezőket hűti, de a motor a terheléstől függően képes Otto és Atkinson ciklus szerint is működni. 

Jól látszik a két részre osztott kiegyenlítőtartály

Az 1197 köbcentis benzines motor legnagyobb teljesítménye 116 LE, maximális forgatónyomatéka 185 Nm 1500-tól egészen 4000/percig. A hivatalos átlagfogyasztás 4,7 l/100 km, százra 10,1 másodperc alatt gyorsul csúcssebessége 200 km/óra. 
Az új 1,6-os dízel a korábbi kétliterest váltja, 1598 köbcentivel 112 lóerőt ad le, 270 Nm nyomaték mellett, a százas sprintet 10,5 másodperc alatt tudja le és 190 km/órás csúcssebességre képes. Emellett az 1,4-es D-4D motort is finomhangolták, a befecskendezőnyomás 20 baros növelésével – 160-ról 180-ra – sikerült teljesíteni az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát.

Teljesen újak az ülések

Belső

A megújult Auris belseje is sokat javult. Bár már az elődnél is arról regéltek, hogy ez aztán már maga a lakberendezési tuti, de erre még kell egy kicsit várni. Az viszont biztos, hogy az új Auris belseje már szinte mindenhol kellemes tapintású, puha, a felhasznált anyagok minőségével sincs baj és az összeszerelés is tisztességesnek tűnik. A helykínálat korrekt, 190 centivel elöl-hátul elfér az ember, még a hatalmas üvegtető alatt sem szűkül be a fejtér, van hely palackoknak, és még a péklapát méretű mobiloknak is.
Újak az elsőre feltűnően kényelmes ülések is, illetve a csőszerű műszerek közé ékelődő 4,2 colos színes, a képernyőváltásoknál szépen görgető TFT kijelző is. Szintén új a középkonzol egyetlen sík üvegfelülettel rendelkező érintőképernyős kijelzője is, amely csillogó fényes fekete keretben kapott helyet. Kényesnek tűnik, de majd kiderül milyen hosszabb használat után. Működése látványos, és a tempója is csak ritkán lassul az élvezhető sebesség alá, de a virtuális gombok kezelése megszokást igényel.

Új formájú kormány, sok gombbal

Sajnos maradtak olyan apróbb baklövések is az autóban, mint a kombi változat csomagtérrolója, amely felhúzás után simán kitakarja a kilátást hátra, vagy a napellenző tükrét megvilágító lámpa, amelyet felkapcsolva lehet felejteni, nem kapcsolódik le magától a napellenző felhajtásával. Vagy a váltó előtti kis ajtó mögött található USB csatlakozó, amelyet nem lehet becsukni, ha pendrive-ról hallgatunk zenét. Persze ezekkel mind együtt lehet élni, de akkor is milyen dolog már.

LED-es lámpák világítanak benne hátul

Milyen vezetni?

Persze, hogy a legérdekesebbnek ígérkező, 1,2-es új turbós benzinmotorral felszerelt autót kaparintottuk meg. Papíron a 116 lóerő elégnek tűnik egy ekkora autóba, és ez menet közben is így érződik. Kiegyensúlyozott, igen csendes darab a Toyota kis turbósa, amelynek csupán nagyobb gázadáskor van érdekes, villanymotoros süvítő hangja. Ugyan nem szaggatja szét az utat, de az Auris vásárlóközönsége valószínűleg ezt nem is igazán igényelné. A civilizált, halk, szélsőségektől mentes működést annál inkább. Ebbe a sorba tökéletesen passzol a hatfokozatú, könnyen járó váltó is, valamint az átdolgozott, de még most is kényelmes, könnyű kormány.

Klassz kijelző került a műszerek közé. Szép és gyors.

De nemcsak a motor miatt van béke és nyugalom az új Auris belsejében. Ugyan az átdolgozott felfüggesztés is csendesebb a korábbinál, de a felhőtlen autózáshoz a felfrissült vezetőtámogató rendszerek is sokat tesznek hozzá. Az Auris szól, ha akaratlanul hagyjuk el a sávot, felismeri és kijelzi a sebességkorlátozó, vagy előzést tiltó illetve azokat feloldó táblákat, magától kapcsolgat a tompított és a távolsági fény között, és 30 km/óráig magától megáll az elé kerülő akadály előtt. 

Tolatókamera van, pittyegés mellé nincs. Kár.

Mennyibe kerül?

Mint minden az elődnél újabb, szebb és jobb dolog, úgy az új Auris is drágább lesz a korábbi változatnál. Papíron. De ha hagyjuk megmagyarázni, akkor kiderül, hogy a sok újonnan belekerülő, drága extrától még akár kevesebbért is elvihetjük a friss Aurist, mint ugyanazzal a töltelékkel a korábbit. Csak egy példa, az 1,6-os Active 85 ezerrel  drágább, de 110 500 forintnyi cucc került bele pluszként. Kérdés, szükségünk van-e ezekre a dolgokra.

A pendrive-ra nem lehet rácsukni a kis ajtót

Áttekintő árlista, a motorváltozatokhoz elérhető legolcsóbb és legdrágább felszereltségi szintekkel:
Motor, felszereltség: Ár:
1,33 Dual VVT-i Start 4 140 000
Active Trend + TSS 5 720 000
1,6 Valvematic Live 5 110 000
Executive Skyview+ TSS 7 450 000
1,2 Turbo Active 5 710 000
Executive Skyview+ TSS 7 660 000
1,4 D-4D Live 5 550 000
Active Trend+ TSS 6 440 000
1,6 D-4D Active 6 250 000
Executive Skyview+ TSS 7 650 000

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a megújult Auris?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • oszkopeter

    Annyira bénára sikerült az aktuális Auris hogy 2 év után be kellett vetni egy modellfrissítést??? Sajnos a retró műszerfalon és kapcsolókon úgy látom nem sikerült változtatni… Igazi gumicsizmás autó a mai kínálatban, persze egy átlag magyar autós számára így is futurisztikus csodagép. Még a koreaiak is izgalmasabb, kifinomultabb autókat gyártanak manapság, szerintem csak a neve miatt tudják eladni.

  • luxusbatar

    Nem tudom, hogy a Toyota forgalmából mekkora szelet az európai forgalmazás, de ha fontos nekik, akkor talán fel kellene venni egy európai “belsőépítészt”, aki irányt mutat nekik. Igaz ez nem csak a Toyotára, hanem az összes japánra. Össze-vissza, kusza belsők, gagyi kapcsolók, lassú fedélzeti elektronika. Kívülről még úgy ahogy és biztos a techika is jó és tartós, de slaggal mosható belső nem mindenkinek jön be.

  • luxusbatar

    A központi kijelző jobb oldalán az ott tényleg “A” kvarcóra? Nem hiszem el….

  • demagóg

    A külső szerintem rendben van, de a műszerfal és a kormány nem sikerült túl jól.

  • Papamaci

    Oldalról,mint egy hangyász…

  • toyotás

    Szerintem nem rossz kívúl-belül, de az árszabása….az elszabott, finoman szólva.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.