Röviden – Toyota Auris 2015

Mi ez?

A Toyota alsó-középkategóriás mindenese, benzines, dízel és hibrid változatban is
Mit tud?Kulturált belsővel, izgalmas formával visz A-ból B-be
Mibe kerül?4 140 000 forinttól 8 210 000-ig tart az árlista. Előbbi az 1,33-as benzines, utóbbi a hibrid ára, kombi karosszériával
Kinek jó? Aki kiegyensúlyozott, stresszmentes de nem túl izgalmas, jó nevű autóra vágyik

Külső

Míg kívülről csak a szokásos kőröket futotta meg a Toyota az Auris frissítésekor – új, dinamikusabb hangulatot kölcsönző lámpák, az autót szélesebbnek mutató lökhárítók, hűtőmaszk – addig a mélyben olyan komoly újítások is történtek, mint a felfüggesztés, kormányzás újrahangolása, a vezetéstámogató rendszerek bővítése, finomítása, vagy éppen a vadonatúj, 1,2 literes turbós benzinmotor és a szintén új 1,6-os dízelmotor bemutatása.

Előtte – utána:

Videón az új Toyota Auris:

Motorok

A kis, turbós benzinmotorok európai népszerűségével a Toyota is kénytelen volt megbarátkozni, így ők is csináltak egyet. Nem is akármilyet. A közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalon változó szelepvezérléses motorban számos műszaki újítás található, többek között két egymástól független hűtőkör dolgozik benne. Míg az egyik kör a motorblokkot, addig a másik a turbót, intercoolert, befecskendezőket hűti, de a motor a terheléstől függően képes Otto és Atkinson ciklus szerint is működni. 

Jól látszik a két részre osztott kiegyenlítőtartály

Az 1197 köbcentis benzines motor legnagyobb teljesítménye 116 LE, maximális forgatónyomatéka 185 Nm 1500-tól egészen 4000/percig. A hivatalos átlagfogyasztás 4,7 l/100 km, százra 10,1 másodperc alatt gyorsul csúcssebessége 200 km/óra. 
Az új 1,6-os dízel a korábbi kétliterest váltja, 1598 köbcentivel 112 lóerőt ad le, 270 Nm nyomaték mellett, a százas sprintet 10,5 másodperc alatt tudja le és 190 km/órás csúcssebességre képes. Emellett az 1,4-es D-4D motort is finomhangolták, a befecskendezőnyomás 20 baros növelésével – 160-ról 180-ra – sikerült teljesíteni az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát.

Teljesen újak az ülések

Belső

A megújult Auris belseje is sokat javult. Bár már az elődnél is arról regéltek, hogy ez aztán már maga a lakberendezési tuti, de erre még kell egy kicsit várni. Az viszont biztos, hogy az új Auris belseje már szinte mindenhol kellemes tapintású, puha, a felhasznált anyagok minőségével sincs baj és az összeszerelés is tisztességesnek tűnik. A helykínálat korrekt, 190 centivel elöl-hátul elfér az ember, még a hatalmas üvegtető alatt sem szűkül be a fejtér, van hely palackoknak, és még a péklapát méretű mobiloknak is.
Újak az elsőre feltűnően kényelmes ülések is, illetve a csőszerű műszerek közé ékelődő 4,2 colos színes, a képernyőváltásoknál szépen görgető TFT kijelző is. Szintén új a középkonzol egyetlen sík üvegfelülettel rendelkező érintőképernyős kijelzője is, amely csillogó fényes fekete keretben kapott helyet. Kényesnek tűnik, de majd kiderül milyen hosszabb használat után. Működése látványos, és a tempója is csak ritkán lassul az élvezhető sebesség alá, de a virtuális gombok kezelése megszokást igényel.

Új formájú kormány, sok gombbal

Sajnos maradtak olyan apróbb baklövések is az autóban, mint a kombi változat csomagtérrolója, amely felhúzás után simán kitakarja a kilátást hátra, vagy a napellenző tükrét megvilágító lámpa, amelyet felkapcsolva lehet felejteni, nem kapcsolódik le magától a napellenző felhajtásával. Vagy a váltó előtti kis ajtó mögött található USB csatlakozó, amelyet nem lehet becsukni, ha pendrive-ról hallgatunk zenét. Persze ezekkel mind együtt lehet élni, de akkor is milyen dolog már.

LED-es lámpák világítanak benne hátul

Milyen vezetni?

Persze, hogy a legérdekesebbnek ígérkező, 1,2-es új turbós benzinmotorral felszerelt autót kaparintottuk meg. Papíron a 116 lóerő elégnek tűnik egy ekkora autóba, és ez menet közben is így érződik. Kiegyensúlyozott, igen csendes darab a Toyota kis turbósa, amelynek csupán nagyobb gázadáskor van érdekes, villanymotoros süvítő hangja. Ugyan nem szaggatja szét az utat, de az Auris vásárlóközönsége valószínűleg ezt nem is igazán igényelné. A civilizált, halk, szélsőségektől mentes működést annál inkább. Ebbe a sorba tökéletesen passzol a hatfokozatú, könnyen járó váltó is, valamint az átdolgozott, de még most is kényelmes, könnyű kormány.

Klassz kijelző került a műszerek közé. Szép és gyors.

De nemcsak a motor miatt van béke és nyugalom az új Auris belsejében. Ugyan az átdolgozott felfüggesztés is csendesebb a korábbinál, de a felhőtlen autózáshoz a felfrissült vezetőtámogató rendszerek is sokat tesznek hozzá. Az Auris szól, ha akaratlanul hagyjuk el a sávot, felismeri és kijelzi a sebességkorlátozó, vagy előzést tiltó illetve azokat feloldó táblákat, magától kapcsolgat a tompított és a távolsági fény között, és 30 km/óráig magától megáll az elé kerülő akadály előtt. 

Tolatókamera van, pittyegés mellé nincs. Kár.

Mennyibe kerül?

Mint minden az elődnél újabb, szebb és jobb dolog, úgy az új Auris is drágább lesz a korábbi változatnál. Papíron. De ha hagyjuk megmagyarázni, akkor kiderül, hogy a sok újonnan belekerülő, drága extrától még akár kevesebbért is elvihetjük a friss Aurist, mint ugyanazzal a töltelékkel a korábbit. Csak egy példa, az 1,6-os Active 85 ezerrel  drágább, de 110 500 forintnyi cucc került bele pluszként. Kérdés, szükségünk van-e ezekre a dolgokra.

A pendrive-ra nem lehet rácsukni a kis ajtót

Áttekintő árlista, a motorváltozatokhoz elérhető legolcsóbb és legdrágább felszereltségi szintekkel:
Motor, felszereltség:Ár:
1,33 Dual VVT-iStart4 140 000
Active Trend + TSS5 720 000
1,6 ValvematicLive5 110 000
Executive Skyview+ TSS7 450 000
1,2 TurboActive5 710 000
Executive Skyview+ TSS7 660 000
1,4 D-4DLive5 550 000
Active Trend+ TSS6 440 000
1,6 D-4DActive6 250 000
Executive Skyview+ TSS7 650 000

Szerinted hány pontot ér a megújult Auris?

4,770 szavazat - átlag: 6.7 (10-ből)

Szerinted hány pontot ér a megújult Auris?