Dokker Stepway: amikor számít a külső

Teszt: Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 06.00

Sokat dob a csinos külső egy teherautónak látszó személyszállítón, de vajon mennyit változtat a végeredményen? Bumfordi forma szép ruhában. Elég ennyi?

Röviden – Dacia Dokker 1,5 dCi Stepway

Mi ez?

Nagycsaládos, csinosított mindenes
Mit tud? Hatalmas térkínálatot nyújt megfizethető áron
Mibe kerül? 3,74 milliótól indul az árlista, a  tesztelt dízel 3,99-nél végződik
Kinek jó?  Akiknek nem mindene a minőségérzet 

A  Sandero után a Lodgy mellett a Dokker is megkapta a Stepway felszereltségi szintet, és kifejezetten jól áll neki a fekete műanyag borítás okozta vagányság. Vajon jobb autó lesz ettől a kissé bumfordi Dokker?

Külső

Külsőségek. Tetszik, nem tetszik – a vásárlók nagy része ez alapján ruház be jövendőbeli négykerekűjébe, bármennyire próbáljuk meggyőzni őket ennek lényegtelenségéről. Nem mintha mi szívesen bámulnánk egy ronda formát nap mint nap, de a belső értékek, a fenntartási költségek, a biztonság azért sokkal előrébb való kellene legyen egy normális világban. Mivel nem ott élünk, a Dacia Dokker most piszok nagy előnyben van, mert nemcsak hogy szerethetőbb lett egy kis optikai tuninggal, de továbbra is tartja azon tulajdonságát, ami talán még a külsőségeknél is fontosabb: megfizethető áron juthatunk hozzá.

A Dokker Stepway változatának felára 250 ezer forint – ez talán nem is olyan sok cserébe azért, hogy egy alapvetően ronda, dobozos teherautóból varázsol egy elfogadható külsejű, divatos járművet, néhány hasznos dologgal is kiegészítve azt. A többi felszereltségben feláras könnyűfém felni itt alaphelyzetben jár – ráadásul itt 16 colos -, ami még pont ésszerű méret, nem az, amiért dupla annyit fizetünk majd a gumisnál. Benne foglaltatik az árban a két tetősín is, aminek azért van praktikus oldala is, ha valamit szeretnénk például az autó tetején szállítani. Persze a három köbméteresre bővíthető raktér mellett azért lehet enélkül is élni. A Stepway leglényegesebb változtatása is kívülről látszik, ezek pedig a fekete műanyag elemek, amelyek körbefutnak az egész karosszérián – és ettől mutat olyan jól a Dokker.

Egy benzinessel és két dízellel választható a Stepway


Belső

Belülről már szegényesebb a Stepway változat hozzáadott értéke, néhány eltérő színű díszítőelemet leszámítva az ülések hímzése tér el összesen a jókora csupaszlemez-mennyiséget tartalmazó Dokker belsejétől. Utóbbitól eltekintve azért nem is olyan rossz itt az élet, a hatalmas helykínálat, a szellős fejtér oldja valamelyest a teherautós hangulatot. A dízelmotor kerregéset viszonylag jól kiszűri az utastér, és az egyéb menetzajok sem vészesen hangosak még autópálya-tempó közelében sem.

A pakolórekeszek használhatóságától nem kell hasra esni – a kesztyűtartó kicsi, a térképzsebek szűkösek – pont a műszerfal tetején lévő mélyedés és a fejünk felett lévő polc a legjobban használható, de mindkettővel jobb vigyázni, nehogy könnyen elszabaduló, és így balesetveszélyes motyóval töltsük meg őket.

Ránézésre nem vészesen olcsók az amúgy a mindenhol kemény műanyagok az utastérben, amit az LG 7 colos érintőkijelzője tör meg a középkonzolon – ezt a Stepway felszereltség esetén 75 ezer forintért kapjuk, ellenben az Arctic szint 135 ezer forintjával. A jó felbontású, érintésre gyorsan reagáló kijelző, jelenti a pluszt a navigáció és a jack-bemenet mellett, a kormányoszlopon elhelyezett vezérlőgombok, az USB-port, és a Bluetooth-kihangosítást az alapáras fejegység is tudja.

A Dokker utastere tulajdonképpen a hátsó sortól igazán érdekes. Itt található a két praktikus tolóajtó (mindkettő alapáron a Stepwayben), illetve az a hatalmas csomagtér mögötte, amit jó teherautóhoz hűen, aszimmetrikusan osztott, kitámasztható ajtókon keresztül közelíthetünk meg. Alaphelyzetben is 800 liternyi rakomány csúszkálhat az utastérben, de az első ülések előredöntésével ez egészen 3 köbméterig bővíthető. A támlák döntésével automatikusan dől az ülőfelület is, de ilyenkor a padot csak a saját súlya tartja ebben a pozícióban, így menet közben van rá esély, hogy visszazuhan a helyére. Utóbbira érdemes figyelni, mielőtt alá kerül valami olyasmi, amiben komoly kárt tehet.  

Milyen vezetni?

A Stepway modell a 115 lóerős benzinmotor mellett az 1.5 dCi jelzésű dízelmotorral kapható 75 illetve 90 lóerős verzióban – tesztautónkba utóbbit szerelték. A kis, négyhengeres dízel meglepően csendesen jár, ereje pedig pont elegendő arra, hogy kellemesen mozgassa a 1205 kilogramm saját tömegű Dokkert. A 200 newtonméteres nyomaték 1750/perc fordulattól rendelkezésre áll, így nem is fulladós a motor, viszonylag kis turbólyuk után azonnal megindul a szerkezet.

A legolcsóbb Stepway a benzines változat - 3 740 000 forintért

Ami a Dokkerben a legfurább, hogy más Dacia modellekhez hasonlóan rettenetes hajtási befolyás érezhető a kormánykeréken. Indulásnál két kézzel fel fogni a kormányt, mert könnyen kicsavarja a kezünkből, amit rendesen összerakott autók kétszer ekkora nyomatékkal sem tennének meg.  Menet közben ebből szerencsére már semmit sem érezni, a kormányzás teszi jól a dolgát, és a magas karosszéria ellenére az oldaldőlés sem annyira ijesztő, hogy megakadályozzon a dinamikus közlekedésben.

A durung felépítés autópályán sem emeli meg nagyon a fogyasztást, a 130-as tempót könnyen tartva 7 alatti fogyasztással átszelhető vele Európa, és ugyanez igaz a városi közlekedésre is. Az átszelésnél viszont könnyen eltévedünk majd, ha nem fizetünk plusz 35 ezret a teljes Európa-térképért, mert alaphelyzetben már Ausztria sincs benne a navigációban.

A közel 4,4 méter hosszú Daciával nem kifejezetten nehéz a manőverezés, de a hosszát azért szokni kell, és a fordulókör is lehetne valamivel szerényebb, ami megkönnyítené a belvárosi használatot. A futóműre panaszunk nem lehet sok most sem, a puha beállítás robusztusnak hat, jöhet villamossín vagy fekvőrendőr, a Dokker könnyedén megbirkózik vele.

Itt látszik, hogy egy különleges szériával van dolgunk


A lábhely jó, a fejtér pedig hatalmas a második sorban


Összegzés

Méretéhez, formájához képest kellemes  benyomást kelt a Stepway felszereltség által kínált fekete műanyagok körbe az autón, és a csupasz lemezeket leszámítva a nagyon tágas utastérrel is könnyű megbarátkozni. A 90 lóerős dízelmotor ideális és kényelmes választás, a tízezer forint híján négymillió forintos vételár pedig még mindig jóval a konkurensek árai alatt van. Ha egy tágas, és kissé igénytelen szállítóeszköz is megteszi, akkor a Dokker Stepway erre egész csinos külsejű megoldást kínál. Családi autónak, munkaeszközként minimális kompromisszumkészséggel olcsó és hasznos választás továbbra is.
 

Mellette – Ellene
  • Csinos, divatos külső
  • Tágas utastér
  • Hatalmas csomagtartó
  • Praktikus tolóajtók hátul
  • Jó rugózási kényelem
  • Alacsony minőségérzet
  • Jelentős oldaldőlés
  • Erős hajtási befolyás a kormányon
  • Szűk padlórekeszek
  • Modern biztonsági asszisztensek hiánya

 

Szavazás

Hogy tetszene egy kicsinosított Dacia Dokker?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Tibor79

    Tisztelt Szerző és Szerkesztő!

    Legalább az egyikük olvassa már át a cikket, mert botrányosan sok benne a hiba. Szinte olvashatatlan, mintha nem is magyar nyelven lenne írva.
    Elképesztő, hogy ilyet ki mernek tenni.

  • mtbe

    Nagyon jó.

  • Kempelen

    18-as kerék, 5 centi ültetés. Úgy arányosabb lenne. Így egy budi, ami alá betettek 4 kispók kereket.

  • mtbe

    A Credo buszoknak is kicsi kerekük van…
    Meg aztán a Superb II sem valami arányos autó.

  • Kempelen

    Ezt érvnek szántad? Credo busz? Berúgott.

  • mtbe

    Nem. Csak példának mondtam egy másik nem arányos, de praktikus járművet.
    Pontosan annyi értelme volt, mint azt mondani, hogy ültessük le a Stepwayt.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.