Dokker Stepway: amikor számít a külső

Teszt: Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 06.00

Sokat dob a csinos külső egy teherautónak látszó személyszállítón, de vajon mennyit változtat a végeredményen? Bumfordi forma szép ruhában. Elég ennyi?

Röviden – Dacia Dokker 1,5 dCi Stepway

Mi ez?

Nagycsaládos, csinosított mindenes
Mit tud? Hatalmas térkínálatot nyújt megfizethető áron
Mibe kerül? 3,74 milliótól indul az árlista, a  tesztelt dízel 3,99-nél végződik
Kinek jó?  Akiknek nem mindene a minőségérzet 

A  Sandero után a Lodgy mellett a Dokker is megkapta a Stepway felszereltségi szintet, és kifejezetten jól áll neki a fekete műanyag borítás okozta vagányság. Vajon jobb autó lesz ettől a kissé bumfordi Dokker?

Külső

Külsőségek. Tetszik, nem tetszik – a vásárlók nagy része ez alapján ruház be jövendőbeli négykerekűjébe, bármennyire próbáljuk meggyőzni őket ennek lényegtelenségéről. Nem mintha mi szívesen bámulnánk egy ronda formát nap mint nap, de a belső értékek, a fenntartási költségek, a biztonság azért sokkal előrébb való kellene legyen egy normális világban. Mivel nem ott élünk, a Dacia Dokker most piszok nagy előnyben van, mert nemcsak hogy szerethetőbb lett egy kis optikai tuninggal, de továbbra is tartja azon tulajdonságát, ami talán még a külsőségeknél is fontosabb: megfizethető áron juthatunk hozzá.

A Dokker Stepway változatának felára 250 ezer forint – ez talán nem is olyan sok cserébe azért, hogy egy alapvetően ronda, dobozos teherautóból varázsol egy elfogadható külsejű, divatos járművet, néhány hasznos dologgal is kiegészítve azt. A többi felszereltségben feláras könnyűfém felni itt alaphelyzetben jár – ráadásul itt 16 colos -, ami még pont ésszerű méret, nem az, amiért dupla annyit fizetünk majd a gumisnál. Benne foglaltatik az árban a két tetősín is, aminek azért van praktikus oldala is, ha valamit szeretnénk például az autó tetején szállítani. Persze a három köbméteresre bővíthető raktér mellett azért lehet enélkül is élni. A Stepway leglényegesebb változtatása is kívülről látszik, ezek pedig a fekete műanyag elemek, amelyek körbefutnak az egész karosszérián – és ettől mutat olyan jól a Dokker.

Egy benzinessel és két dízellel választható a Stepway


Belső

Belülről már szegényesebb a Stepway változat hozzáadott értéke, néhány eltérő színű díszítőelemet leszámítva az ülések hímzése tér el összesen a jókora csupaszlemez-mennyiséget tartalmazó Dokker belsejétől. Utóbbitól eltekintve azért nem is olyan rossz itt az élet, a hatalmas helykínálat, a szellős fejtér oldja valamelyest a teherautós hangulatot. A dízelmotor kerregéset viszonylag jól kiszűri az utastér, és az egyéb menetzajok sem vészesen hangosak még autópálya-tempó közelében sem.

A pakolórekeszek használhatóságától nem kell hasra esni – a kesztyűtartó kicsi, a térképzsebek szűkösek – pont a műszerfal tetején lévő mélyedés és a fejünk felett lévő polc a legjobban használható, de mindkettővel jobb vigyázni, nehogy könnyen elszabaduló, és így balesetveszélyes motyóval töltsük meg őket.

Ránézésre nem vészesen olcsók az amúgy a mindenhol kemény műanyagok az utastérben, amit az LG 7 colos érintőkijelzője tör meg a középkonzolon – ezt a Stepway felszereltség esetén 75 ezer forintért kapjuk, ellenben az Arctic szint 135 ezer forintjával. A jó felbontású, érintésre gyorsan reagáló kijelző, jelenti a pluszt a navigáció és a jack-bemenet mellett, a kormányoszlopon elhelyezett vezérlőgombok, az USB-port, és a Bluetooth-kihangosítást az alapáras fejegység is tudja.

A Dokker utastere tulajdonképpen a hátsó sortól igazán érdekes. Itt található a két praktikus tolóajtó (mindkettő alapáron a Stepwayben), illetve az a hatalmas csomagtér mögötte, amit jó teherautóhoz hűen, aszimmetrikusan osztott, kitámasztható ajtókon keresztül közelíthetünk meg. Alaphelyzetben is 800 liternyi rakomány csúszkálhat az utastérben, de az első ülések előredöntésével ez egészen 3 köbméterig bővíthető. A támlák döntésével automatikusan dől az ülőfelület is, de ilyenkor a padot csak a saját súlya tartja ebben a pozícióban, így menet közben van rá esély, hogy visszazuhan a helyére. Utóbbira érdemes figyelni, mielőtt alá kerül valami olyasmi, amiben komoly kárt tehet.  

Milyen vezetni?

A Stepway modell a 115 lóerős benzinmotor mellett az 1.5 dCi jelzésű dízelmotorral kapható 75 illetve 90 lóerős verzióban – tesztautónkba utóbbit szerelték. A kis, négyhengeres dízel meglepően csendesen jár, ereje pedig pont elegendő arra, hogy kellemesen mozgassa a 1205 kilogramm saját tömegű Dokkert. A 200 newtonméteres nyomaték 1750/perc fordulattól rendelkezésre áll, így nem is fulladós a motor, viszonylag kis turbólyuk után azonnal megindul a szerkezet.

A legolcsóbb Stepway a benzines változat - 3 740 000 forintért

Ami a Dokkerben a legfurább, hogy más Dacia modellekhez hasonlóan rettenetes hajtási befolyás érezhető a kormánykeréken. Indulásnál két kézzel fel fogni a kormányt, mert könnyen kicsavarja a kezünkből, amit rendesen összerakott autók kétszer ekkora nyomatékkal sem tennének meg.  Menet közben ebből szerencsére már semmit sem érezni, a kormányzás teszi jól a dolgát, és a magas karosszéria ellenére az oldaldőlés sem annyira ijesztő, hogy megakadályozzon a dinamikus közlekedésben.

A durung felépítés autópályán sem emeli meg nagyon a fogyasztást, a 130-as tempót könnyen tartva 7 alatti fogyasztással átszelhető vele Európa, és ugyanez igaz a városi közlekedésre is. Az átszelésnél viszont könnyen eltévedünk majd, ha nem fizetünk plusz 35 ezret a teljes Európa-térképért, mert alaphelyzetben már Ausztria sincs benne a navigációban.

A közel 4,4 méter hosszú Daciával nem kifejezetten nehéz a manőverezés, de a hosszát azért szokni kell, és a fordulókör is lehetne valamivel szerényebb, ami megkönnyítené a belvárosi használatot. A futóműre panaszunk nem lehet sok most sem, a puha beállítás robusztusnak hat, jöhet villamossín vagy fekvőrendőr, a Dokker könnyedén megbirkózik vele.

Itt látszik, hogy egy különleges szériával van dolgunk


A lábhely jó, a fejtér pedig hatalmas a második sorban


Összegzés

Méretéhez, formájához képest kellemes  benyomást kelt a Stepway felszereltség által kínált fekete műanyagok körbe az autón, és a csupasz lemezeket leszámítva a nagyon tágas utastérrel is könnyű megbarátkozni. A 90 lóerős dízelmotor ideális és kényelmes választás, a tízezer forint híján négymillió forintos vételár pedig még mindig jóval a konkurensek árai alatt van. Ha egy tágas, és kissé igénytelen szállítóeszköz is megteszi, akkor a Dokker Stepway erre egész csinos külsejű megoldást kínál. Családi autónak, munkaeszközként minimális kompromisszumkészséggel olcsó és hasznos választás továbbra is.
 

Mellette – Ellene
  • Csinos, divatos külső
  • Tágas utastér
  • Hatalmas csomagtartó
  • Praktikus tolóajtók hátul
  • Jó rugózási kényelem
  • Alacsony minőségérzet
  • Jelentős oldaldőlés
  • Erős hajtási befolyás a kormányon
  • Szűk padlórekeszek
  • Modern biztonsági asszisztensek hiánya

 

Szavazás

Hogy tetszene egy kicsinosított Dacia Dokker?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Tibor79

    Tisztelt Szerző és Szerkesztő!

    Legalább az egyikük olvassa már át a cikket, mert botrányosan sok benne a hiba. Szinte olvashatatlan, mintha nem is magyar nyelven lenne írva.
    Elképesztő, hogy ilyet ki mernek tenni.

  • mtbe

    Nagyon jó.

  • Kempelen

    18-as kerék, 5 centi ültetés. Úgy arányosabb lenne. Így egy budi, ami alá betettek 4 kispók kereket.

  • mtbe

    A Credo buszoknak is kicsi kerekük van…
    Meg aztán a Superb II sem valami arányos autó.

  • Kempelen

    Ezt érvnek szántad? Credo busz? Berúgott.

  • mtbe

    Nem. Csak példának mondtam egy másik nem arányos, de praktikus járművet.
    Pontosan annyi értelme volt, mint azt mondani, hogy ültessük le a Stepwayt.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.