Új Škoda Superb: Most lett igazán jó autó

Vezettük: Škoda Superb 2015

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.05.20. 08.00

Kipróbáltuk a vadiúj, harmadik generációs Superbet, amely szebb, modernebb, tágasabb, jobban vezethető elődjénél. Most lesz érdemes igazán elgondolkozni rajta.

Röviden – Új Škoda Superb
Mi ez? A 700 ezer darabos példányszámban eladott csúcsmodell új, harmadik generációja
Mit tud? Még hatalmasabb, és kapott egy raklap új fejlesztést
Mibe kerül? Legkevesebb 6,3 millióba a belépő 1.4 TSI benzinmotorral
Kinek jó?  A hatalmas lábteret és a remek ár/érték arányt kedvelőknek

Majdnem napra pontosan két éve próbálhattuk ki először a második generációs Škoda Superb ráncfelvarrott kivitelét, amivel a frissítés ellenére sem voltunk igazán elégedettek. A Superb gyakorlatilag hatalmas hátsó lábterével és remek ár/érték arányával tudott már csak kitűnni, de alapvetően nem kevés kompromisszumot igényelt. Nem volt jó vezetni – kellemetlenül viselkedett nagyobb sebességnél a kanyarokban – és ami talán ennél is fájóbb volt: a hatalmas hátsó lábtér sem volt igazán élvezhető a butára sikerült rugózás miatt. Nem beszélve arról, hogy a vezetői asszisztensekből gyakorlatilag minden kispóroltak, így csöppet sem keltette modern autó benyomását a Škoda legnagyobbika.

A harmadik generáció megérkezésével ennek mind vége – az első menetpróba alapján ki merem jelenteni, hogy a Škoda Superb most elérte azt a szintet, ahol igazi ellenérvet nem tudunk felhozni ellene azon kívül, hogy léteznek finomabb anyagokat használó, nagyobb minőségérzetet ígérő luxusautók (jelentősen magasabb áron persze).  Lássuk, hogy érték ezt el!

Már rendelhető a mutatós 3. generációs Superb, júniustól pedig átvehető

Rengeteg munkával elsősorban, a harmadik generációs Škoda Superb ugyanis egy teljesen új autó, amire kiemelten nagy figyelmet fordított a Škoda – és ez tényleg látszik rajta. Szó szerint, mert az új modell már külsejével is sokkal több vevőt lesz képes elcsábítani, amit a korábbinál jelentősen látványosabb, dinamikusabb formával értek el. Az általános vélemény szerint az elődből inkább a kombi volt az, amelyiket formailag ízlésesnek találták a vásárlók, a limuzin vonalai túl lágyak voltak – főleg annak hátulján. Az új modellből egyelőre csak utóbbi kivitel létezik (a kombi ősszel mutatkozik be), de az egyértelműen dögösen mutat. Kicsit audis, kicsit SEAT-os, de alapvetően nem hasonlít semmilyen márkára ordítóan, sportosan elegáns benyomást ébreszt. 


Még hatalmasabb

A Superb nem bízta a véletlenre a dolgot, az eddigiekben is kategóriaelső méreteit az új modell képes volt még tovább növelni a Volkswagen-konszern keresztmotoros padlólemezét felhasználva. A tengelytáv további 80 milliméterrel nőtt, ami még nagyobb hátsó lábteret jelent. Ezzel persze az eddigiekben sem volt gond, gyakorlatilag lazán elfértek egymás mögött két méter magas utasok is – nincs ez másképpen most sem. Éppen ezért fontosabb, hogy hátul 69 milliméterrel nőtt a szélesség, sőt a fejtér is bővült, ami 190 centiméteres magasságig egyenes háttal ülve is kényelmes teret kínál.

A lábtér 190 centiméterrel is óriási, extraként tablettartó is rendelhető

A szűkösnek szintén nem mondható csomagtér 30 literrel növekedett – 625 literesre – ennél nagyobbat nem igen kívánhatnánk – ha mégis, akkor csak le kell dönteni a hátsó üléseket, és máris 1760 liternyit pakolhatunk. A kifejezetten magasra nyíló csomagtérajtó már csak üveggel együtt nyitható – eltűnt a korábbi Twindoor koncepció, amely négyajtósként is engedte nyitni a hátsó ajtót.  Utóbbit csöppet sem hiányoljuk, ráadásul nagyobb súlya és bonyolultabb mechanikája mellett még baj is volt vele. Jött viszont egy sokkal hasznosabb opció: a hátsó lökhárító előtti láblendítéssel is nyithatjuk az ajtót, ha tele van mindkét kezünk – feltéve, hogy bepipáltuk az elektromos nyitás/zárás opciót az extralistán.

Végre vezetni is jó

A Škoda Superb újításait nem tudnánk igazán értékelni, ha menet közben nem viselkedne meggyőzően  – amire most először képes igazán a márka legnagyobb modellje. A kormány mögött ülve nyoma sincs a korábbi tohonya viselkedésnek, és a nagyobb sebességű kanyarokban vagy erős szélben sem mozog végre darabosan, ami kifejezetten zavaró volt korábban.

A kormányzás pont annyira közvetlen, amennyire egy ekkora autóban lennie kell, a futómű pedig olyan finoman dolgozik, mint eddig soha. Utóbbiban jelentős szerepe van a Škoda történetében először kapható adaptív lengéscsillapításnak, amit az eseményen kipróbálható összes autó tartalmazott. Az alapfutóművel szerelt modellről így nem tudunk nyilatkozni, de a plusz 31 750 forintért manuálisan is konfigurálható 300 ezer forintos felfüggesztés borsos ára ellenére is jó választásnak tűnik. A hatalmas hátsó lábteret órák hosszat utasként is sikerült kipróbálni a Superbben, ahol mindvégig kényelmes volt az utazás. Ezen a Comfort vagy a Sport beállítás sem változtatott  – utóbbi érezhetően kisebb szervorásegítést, keményebb rugózást és csekélyebb oldaldőlést enged .

Elöl is kényelmes az utazás, de oldaltartásban nem erős az ülés


Most először simítja adaptív lengéscsillapító Skodában a dudorokat

A kényelmes rugózás mellett a visszafogott menetzajok teszik még kellemesebbé az utazást: a hatodik fokozatban alig több mint kétezret forgó kétliteres dízelben a motor és a szélzaj is alig hallható, így gyakorlatilag a gördülési ellenállás hallatszik mindössze-  igazi luxushangulatot teremtve ezzel.

 Benzinmotorok  Dízelmotorok
 1,4 TSI 92 kW 125 LE  1,6 TDI 88 kW 120 LE
 1,4 ACT 110 kW 150 LE  2,0 TDI 110 kW 150 LE
 1,8 TSI 132 kW 180 LE  2,0 TDI 140 kW 190 LE
 2,0 TSI 162 kW 220 LE
 2,0 TSI 206 kW 280 LE  –

A széles motorpalettáról a 2.0 TDI 150 és 190 lóerős változatát próbáltuk manuális váltóval: mindkettő csendes, kiegyensúlyozott, teljesítményre a gyengébbik változat is elegendőnek tűnik. A modernebb Euro6-os motorok fogyasztása is csökkent, részben az autó akár 75 kilogrammal kisebb saját tömegének is köszönhetően. A kétliteres dízelek a gyári adat szerint 4 illetve 4,1 literes átlagfogyasztással is beérik, a benzinesek közül egyedül kipróbált 125 lóerős 1,4 TSI alapmotornak 5,3 liter kell ugyanekkora távra (100 km). Utóbbival sem lomha a Superb, bár a kicsit elnyújtott fokozatoknak is köszönhetően jobban kell pörgetni a benzines motort, amitől hangosabbnak tűnik valamivel.

Magától jön-megy, parkol és véd

A Superb látványosan fejlődött a biztonság terén is (a korábbi szintről nem volt nehéz)  – erről pedig nem csak a hét légzsák, hanem főként a modern autó benyomását keltő vezetői asszisztensek megjelenése tehet. A keresztirányú forgalmat is figyelő hátsó szenzorok automatikus fékezéssel védenek az oldalról hirtelen érkező autókkal való találkozástól, érkezéskor pedig a parkolóasszisztensnek segédkeznek, amelyek merőlegesen és párhuzamosan is segítenek nekünk beparkolni, ha igény tartunk rá.

Menet közben is jóval nagyobb biztonságban vagyunk az autóban, ebben a sávtartó automatika és a holttérfigyelő rendszer mellett adaptív tempomat (30 és 210 km/óra között) gondoskodik. A Škoda ezentúl magától képes vészfékezni városban, ha a sofőr nem teszi, amikor a kocsi előtt feltűnik valami lassabb dolog (34 km/órás sebességig), persze gyorsabb tempónál is figyelmeztet az ütközésveszélyre , és ilyenkor segít erősebbet lassítani, és megfeszíti az öveket is.

Nincs digitális műszerfal, ellenben van sok vezetői asszisztens


A minőségérzet sokat javult, látványra is rendben az új Superb


Luxusautó helyett

A néhány óra erejéig próbált, jól felszerelt, szebb, tágasabb, modernebb Škoda Superbek nagyon meggyőzően viselkedtek, így biztosan nem jár rosszul az, aki a néhány napja ismert árak tekintetében máris megrendelte a sajátját. A júniusban érkező modellt a belépő 1.4 TSI alapmotorral 6,3 milliótól vásárolhatjuk meg, míg a 150 lóerős dízelt ennél 1 millióval drágábban, 7,3 millió forinttól felfelé kínálják – amire további 3 milliót érdemes rászámolni, ha alaposan felextrázzuk.

A házon belüli Volkswagen Passat modell színvonalát ugyan nem éri el Superb (nincs digitális műszerfal, kicsit rosszabb az anyagminőség és a vezetési élmény) de annál legalább kétmillió forinttal olcsóbb – jóval nagyobb helykínálat mellett, zavaró hiányosság vagy kiemelkedő hiba nélkül. A csak luxusautóhoz mérhető hátsó lábtérrrel a konkurens gyártók sem tudnak lépést tartani vele, így a harmadik generációs Superb sikere előre borítékolható. Ár/érték arány tekintetében most már fokozottan ajánlott vétel az új Škoda Superb.  

Mellette – Ellene
  • Hatalmas hátsó lábtér
  • Óriási csomagtartó
  • Jobb vezethetőség
  • Modern extrák és vezetői asszisztensek
  • Kiváló ár/érték arány
  • Csak hatfokozatú DSG az erősebb motorokhoz
  • Nem rendelhető digitális műszerfal

Kommentek

  • v_Petya25

    Két óra alatt 2100 szavazat? Húha, valaki biztosra akar menni… :)
    Egyébként jónak tűnik, de a hátsó lábtér csalóka, rövid az ülőlap.

  • Gianniz

    Az ülőlapról nem tudok nyilatkozni, szerintem nem rövid. A hátsó lábtér viszont eddig is nagyobb volt mint az S Merciben (kivéve Lang kivitel), a képen az anyós ülés maxra hátra van tolva 3m-es embernek, na az csalóka.

  • mtbe

    Ha teljesen hátratolt első ülésekkel is keresztbe tehetem a lábam hátul, akkor jó. :)
    Egész jó az ára, és nem is lett csúnya, bár én a hátsó lámpát nem húztam volna rá a csomagtartóajtóra.

  • mtbe

    Én biztos nem raknám agyon extrákkal magamnak…

  • zoldfulu2000

    Volt belőlük pár kiállítva Amsterdamban, nagyon jól néztek ki. Szerintem sikeres lesz.

    Jó lenne végre egy normális kombit kihozni, nem csak a katalógus-huszárkodó Avantokat majmolni…

  • Kempelen

    Isten őrizz, hogy a V70 féle halottaskocsi kombik újra elterjedjenek.

  • subtotal

    Miazhogynormáliskombi?
    Kombiként már az előző széria is rendben volt, a mostani is tudni fog legalább annyit.
    quattro V6 TDI-vel, sportcsomaggal kéne :)

  • Benics

    ez a kocsi a méretein kivül semmit nem ad szerintem.izlések-pofonok. de előröl semmilyen audi és seat keverék b oszlopptól hátrafelé kifejezetten idiótán néz ki.ahogy az iv felfut a az oldalsó ablakon..
    ezt az árérték arányt nem értem mert mivel egy rakat van belőle egyáltalán nem tartja az árát. de mondnom az kétségtelen h elöl hátul és a csomagtartó bazi nagy,de vaalahogy akkor se fog meg..olyen mint egy jó nagy családi tescos szekér:D

  • zoldfulu2000

    subtotal: kicsit bővebben itt írtam le: http://autossagok.blog.hu/2014/08/14/a_kihivas_keressuk_az_idealis_csaladi_autot
    A lényeg az ilyen csapottfarú autók a csomagtér negyedét leszedik az ilyen avantos levágások. A Superb, A6 vagy pl az XC60, infiniti EX így csak katalógusban rendelkezik rendes csomagtartóval.
    Én családi használatban vagy kihasználok 150 litert, vagy a háló mögött plafonig pakolva (és azért jó a V70, a Passat vagy az E klasse, de pl még a Q5 is jobb az A6nál.). Sajna ami a tesztekben szerepel az a két legirrelevánsabb adat.

  • CoIie

    Egy kijelzőn “Lane Assist” és “Kiparkol. assz.” stb. menüpontok többnyelvű felíratozása kissé skizofrén, de semmi esetre sem profi “megoldás”!

  • v_gabe

    Colie: budget márka budget modellje budget megoldásokkal.:)

  • subtotal

    zoldfulu2000: E39 Touring-om van és továbbra sem értem, mitől hiányzik az a lecsapott rész, ami max 150 liter (egyébként a csomagteret övvonalig mérik, azaz rolóig) és akkor nagyon nagyvonalú voltam. Cserében nem lesz a hátulja folyamatosan mocskos :)
    Elég speciális az az igény, hogy tetőig pakoljuk a csomagtartót, de több nem kell.
    Az én környezetemben családi kirándulások alkalmával tetőcsomagtartó kerül fel a kombikra és a minivan-ekre, meg bringatartó a vonóhorogra.

  • apaarpi

    “budget márka budget modellje budget megoldásokkal.:)”

    Inkább ez, mint hamis prémiumság.

  • zoldfulu2000

    subtotal: az esetek 90%-ban egy kisautó is elég lenne. Aztán van úgy kb 9%, amikor Ikea/nagybevásrlás, és van évente 3-4szer olyan szitu hyg fullra pakoljuk nyaraláshoz utazáshoz. Ilyenkor bizony kell az 500 liter feletti rész minden litere.

  • luxusbatar

    ….csak azt a tetővonalat….azt rajzolnák át egyszer. A ronda lámpák végre elűntek, már csak ez a tetővonal rondít bele a képbe.

  • hova

    Számomra még így is egy jellegtelen, batár auto. Nem tud lépni sem előre, sem hátra, csak ismételget bizonyos dolgokat.Nagy legyen, erős legyen, szép? a belső rész az isten áldjon………

  • Gianniz

    Kiváncsi vagyok az okoskodó szagértők mivel járnak. Bentley-vel, vagy csahos bontószökevénnyel.

  • Kempelen

    Gianniz, szinte kivétel nélkül ócska szarokkal. Azoknál minden “szarabb”, ami jobb.

  • hova

    Azt nem tudhatom, mivel járnak azok, akik itt nyilatkoztak, de véleményük azért lehet. Magam azzal járok ami KELL, sem többel, sem kevesebbel. Egy 2012-ben vásárolt superb-be- vadiúj!- 500 km-ként kellett egy liter olajat önteni, visszaérkezve márka szervíz- eredmény: tökéletes, nincs semmi baja. Csak éppen egy superb- de ez csak a saját véleményem. Belül négy embernek nagyon kényelmes, ülésekkel semmi baj, kívül randa, és jellegtelen- nem tudok rá jobb szót.

  • apaarpi

    Azt azért nem értem, hogy miként számította Balázs, a cikkíró a Passathoz képest “legalább kétmillióval olcsóbb”-at, mikor az említett alapmodell (1.4 TSI 125 le) listaára 7,2 millió Ft, a Passaté ugyanezzel a motorral 7,4 millió. Ez nálam 200 ezer, nem kétmillió.
    Az akciós ár 6,3 millió Ft, ennyit bőven lehet alkudni a Passatból is, tapasztaltam.

  • hova

    Közönséges számomra ez az autó. Ki “szerkesztett” hozzá még min. 2000 bejelölést?

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.