2500 km Mazda 6-tal – barátság született

Teszt: Mazda 6 Sportkombi 2,5i Revolution

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 15.00

Nem tagadom, hogy régi vágyam volt kipróbálni a Mazda 6-ot, ráadásul a hétköznapi autó fogalma számomra egyenlő a kombival, szóval lelkesen vágtunk neki a túrának.

Röviden – Mazda 6 Sportkombi 2,5i

Mi ez?

A 2013-as Mazda 6 felfrissített verziója, ami 2015 elején debütált.

Mit tud? Sok hellyel, kulturált működéssel, ha nem figyelünk oda, magas fogyasztással elcsábítani az apukákat.
Mibe kerül? A 145 lóerős, benzines alapkombi 7 399 900 forintba, a tesztmodell 9 699 900 forintba.
Kinek jó?  Annak, akiknek a praktikusság mellett a dizájn is számít, és szeretné, hogy megnézzék az utcán. Plusz ha igényli, vezetési élményben is lehet része.

Aki szerint van jobb választás autós túrára a kombinál, az nyújtsa fel a kezét! Igen, látom, jó sokan feltették, de most zárjuk ki a roadstereket és hasonszőrű sportautókat, hiszen nem ketten utazunk, ráadásul csomag is van bőven. Aham, na így már kevesebb kéz van a levegőben, de a még mindig kételkedőknek van egy kis plusz adalékom: mi van, ha az a kombi 8 híján 200 lóerős, és történetesen brazil karneváltáncosokat megszégyenítő alakja van? Ugye, hogy ugye…
Nem tagadom, hogy az év elején ráncba szedett Mazda 6-ot régi vágyam volt kipróbálni, ráadásul a hétköznapi autó fogalma számomra egyenlő a kombival, szóval lelkesen vágtam bele a feleségemmel és két jó baráttal egy ausztriai kiruccanásba a faceliftes hatos sportkombi fedélzetén. 

51

Az indulás előtti este imádkoztam, hogy ne kellejen csalódnom. Mindjárt kiderül hatott-e a takaró alatt elmormolt Miatyánk.

Külső

Nem mondom, hogy a ráncfelvarrás nem tett jót a formának, amit már 2013-ban piszkosul eltalált a Mazda – a kategóriatársak ráncos vénembernek tűntek mellette  -, de ha szembe jön az utcán az előző és a 2015-ös ráncfelvarrás utáni hatos, tuti nem ordítanak fel a laikusok és talán még a márka szerelmesei sem, hogy nézzétek, ott az új Mazda 6! – de azt mondom ez kicsit sem baj, hiszen ami szép, azt minek piszkálni?

40

Gyakorlatilag néhány mondatban össze lehet foglalni a fontosabb változásokat, amiket a gyártó a prospektusokban durván félszáz oldalon keresztül taglal: vaskosabb és hosszabb lett az autó orrán a krómbetét, a ködlámpáknak otthont adó betétek formája is változott, a LED-es lámpák elöl-hátul markánsabb visual signature-t kaptak, vagyis a kocsi éjjel is remekül beazonosítható.

41

Számomra a Mazda-féle Kodo stílus egyetlen elemben testesül meg, abban, amitől nyári melegben olvadozó fagyivá változok ha ránézek, és a Balaton partján napozó bikinis lányok combját juttatja eszembe, ez pedig nem más, mint az első kerekek felett domborodó idom. Ettől lesz az autó egyszerre szexi, vad és sportos.

Belső

A tesztautó az egyik legdrágább modellváltozat volt, teleszórva minden földi jóval és a legerősebb motorral, de eszemben sem volt a német prémiumot keresni, amikor beültem a volán mögé, gondoltam így nem érhet csalódás. Annyira nem ért, hogy még picit meg is lepődtem, mert többet mutat a Mazda 6 ezzel a fehér-fekete kombinációval, mint amit vártam. 
Igényes varrások, egészen jó tapintású anyagok, a kormányra markolni kellemes érzés, és az ülések tömöttségével sem volt gond elsőre. Szép a belső.

22

A 2500 lecsavart kilométer alatt azért kijött egy-két apróság, ami rontott a komfortérzeten: az ülőlap huzamosabb vezetés után piszkosul elkezdte zsibbasztani a bal farpofámat, akárhogy fészkelődtem, állítottam az ülést, meg kellett állnom pihenni. 
A tünet durván 2,5 óra elteltével jelentkezett, ami azért volt zavaró, mert vezettem már többet is egyhuzamban – főleg hasonló kategóriájú autókkal –, de nem volt ilyen jellegű gondom. 
A másik idegesítő apróság az ajtóoldali kartámasz, ami hiába van kipárnázva, rövid idő alatt elkezdi nyomni a sofőr könyökét, bár lehet , hogy csak én vagyok ilyen kényes, nem tudom, egy 2006-os Corollával szelem a hétköznapokat, szóval…

21

Ennyi. Nem tudnék másba belekötni az utastérben, pedig nagyon gondolkoztam. A hátul ülők az út végére kicsit nyavalyogtak, hogy mikor érünk már oda, de maximum egy S-osztályban vagy egy Hetes BMW-ben nem hallanánk hátulról mást, csak andalító horkantásokat egy bő 7 órás út során. Pláne akkor, ha a sofőr 195 centi magas.
Az 522 literes csomagtartó nyelte a pakkokat, mint kacsa a nokedlit, igaz, a VW Passat Variant jó 100 literrel több helyet kínál, de négy főnek, négy napra ez is bőséges volt.

24


Milyen vezetni?

A futómű a legjobbak egyike ha a középkategóriát nézzük, annak ellenére is, hogy a Honda Accord konstrukciója az első kettős keresztlengőkarral igényesebb, mint a Mazda MacPhersonja, plusz elektronikus szabályzás sem elérhető a hatoshoz, amit az Insignia, a Passat vagy a Mondeo felárért kínál.

Adatlap

Mazda 6 Sportkombi 2,5i Revolution

2500 km Mazda 6-tal – barátság született 1
Motor 2488 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 192 LE
Nyomaték 256 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,9 sec
Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,4 l / 100 km

Az osztrák utakon rezzenéstelenül suhantunk, mint csónak a Wörthi-tó vízén, a magyar úthálózatok minősége azonban megöli a bulit, de ezen már nem csodálkozunk, a hazai utak mindent megölnek. Most tudatosult úgy igazán bennem, az ausztriai tükörsima, hegyi mellékutak után, hogy itthon mennyire is katasztrofális a helyzet (a szó legkomolyabb értelmében), a közlekedési morálról nem is beszélve, de ez legyen egy másik cikk témája.
A 2,5 literes, négyhengeres szívómotorból 192 lóerőt préseltek ki, aminek az erejével és dinamikájával nem volt gond, bár bevallom, egy picit nagyobb lendületre számítottam, hidegen pedig borzasztó krahácsolás hagyja el a motorteret, ami pár perc elteltével szerencsére megszűnik, és onnantól hibridekkel vetekedő csend honol az utastérben. Alacsony fordulaton rendkívül csendes, 130-as tempónál is kellemesen halk. 

25

De ordítani is tud ha kell, jól irányzott kick-down-ra felsikít a motor, és a kipufogók irányából a benzingőzt kedvelők számára kellemes muzsika kúszik a hallójáratunk felé.

Fogyasztás, költségek

A pazar extrákkal felszerelt tesztautó legborsosabb tételei a vezetőtámogató rendszerek. Az automata váltó vaskos felárában benne van a kézi váltóshoz sajnos nem elérhető távolságtartó tempomat.
Gördülékenyen működött a távfényt tompítottra visszakapcsoló automatika is, nem éreztem úgy, hogy közbe kell avatkoznom, mert túl későn kapcsolja le a reflektort, és kipirítja a szembejövő autós retináját.
Nagy sebességkülönbséggel utolérve valakit az autó megbízhatóan jelezte az ütközésveszélyt. A Mazda 6 nemcsak észleli a ráfutásos baleset veszélyét, de 4 és 30 km/óra között magától fékez, segít elkerülni az ütközést. Helyettünk figyel a holttérben haladókra és nem csak jelzi, ha elhagyjuk a sávot, de vissza is kormányozza az autót szükség esetén a két vonal közé, persze csak 1-2 alkalommal, aztán szól, hogy fogjuk meg a kormányt. Ez mondjuk már jó pár éve nem újdonság a középkategória élvonalában.

18

Az autó átvétele előtt néhány nappal derült ki, hogy nem dízel modellt kapunk, hanem a legerősebb benzinest, amitől picit megijedtem, hiszen fogyasztásügyileg nagyon nem mindegy, hogy 6 vagy 9 liter üzemanyagért csengetjük ki megkeresett kreditjeinket 100 kilométer alatt. Ezért elhatároztam, hogy vakációnk a takarékosság jegyében fog telni, ami azt jelentette, hogy pályán 120-nál nem mentem többel, országúton 80-90, lakott területen belül pedig szigorúan 50 volt a határ. Ezt sok helyen tarkította 110-es, 70-es és 30-as tábla, így a fogyasztást 7,2 literes átlaggal zártuk, amiért jár a keksz Mazdáéknak. 

12

Itthon is használtam még pár napig a verdát, és higgyétek el, nem kellett sokkal többel menni, mint a fent leírtak, és simán felkúszott 8,5 literes átlagig a fogyasztás. Ha pedig úgy igazán megkínáltam, könnyedén bevágta a 10 litert, sőt!

54

Összességében nem csalódtam a Mazda 6-ban (az ima beválhatott) és simán vennék ilyet, sőt olyannyira megszeretettem ezt a sportkombit, hogy már többször rákerestem a fészlift előtti verziókra a használtautós portálokon. Így gyerekvállalás előtt időszerű lehet leváltani a háromajtós Corollát valami nagyobbra. 
Mellette – Ellene
  • Gyönyörű forma
  • Üzemi hőfokon csendes motor
  • Jó hangszigetelés
  • Patent futómű
  • Igényes anyaghasználat
  • Vezetési élmény
  • Hidegen zörgő motor
  • Hosszú távon kényelmetlen ülőlap

Szavazás

Hány pontot adnál a sportos kombinak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_johny

    Na végre: ez legalább egy tökéletesen értékelhető cikk, ez már inkább való erre az oldalra mint az a sok össze ollózott gif-es meg videós szemét… Persze hasra nem estem, de ebből már lehet valami idővel.
    Az autó meg, hát, végül is szép. Az persze mindegy, hogy az osztrák utakon mit mutat, olyat mi nem nagyon fogunk magyar földön megtapasztalni (vagy nem mostanság). Nekem az előző generáció kombija valahogy jobban tetszett.

  • KoboldInside

    Nagyon tetszik ez az autó, főleg a facelift óta a belseje is! Nagyon vágytunk egy ilyenre, de aztán elköteleztük magunkat egy Leon ST-vel. Nagyon szeretjük, praktikusságban talán egy kicsit többet nyújt a 6-osnál.
    Ettől függetlenül ha tehetném vennék mellé egy ilyen Mazdát! :)

  • Benics

    ha már kombi,én inkább a 220 lovas Insigniát vinném haza.sztem határozottabb kiállású és szebb,na meg valamivel jobban tartja az értékét

  • mtbe

    Felesleges ekkora teljesítmény. Max. akkor venném ezzel a motorral, ha az Autobahnon mennék sokat.

    Nagyon szép lenne minden Mazda 6-os, ha nem lenne mindegyiken az a fekete üveg. Nagyon összenyomja optikailag hátul.
    Másba én se tudok belekötni, ezek azok az autók, amik a legtöbb pontot kapják.

  • BeZol

    Én azért abba belekötnék, hogy már 2 év után jött a facelift, látványos-e vagy sem, akkor is zavar, ill. annyira élesek a váltások egy-egy generáció között, hogy amennyire tetszik most, talán annyira nem fog később. Túl gyorsan és túl sok változással pörögnek ezek az ázsiai márkák (kivéve toyota talán), és még szerintem később az alkatrészekkel is lehúzzák az embert, de hát ilyen tényfeltáró cikkek sincsenek.

  • lynx

    A “hidegen zörgő motor” nem hiba.

    A magyarázat:”A kipufogógáz-utókezelő rendszer fejlesztése

    A hosszú 4-2-1-es kipufogórendszer miatt a katalizátor kevésbé gyorsan melegszik fel, mint a hagyományos rövid 4-1 kipufogórendszerrel és motorközeli katalizátorral, és ezzel a kipufogógáz-tisztítás megszólalási ideje is hosszabbodik. Továbbá a kompresszióviszonnyal együtt nő az elégetlen szénhidrogének részaránya is. Figyelembe véve a jövőben bevezetendő szigorú emissziós normákat, szükséges egyéb intézkedéseket is kifejleszteni a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. Mivel a szénhidrogének azelőtt kijutnak a rendszerből, mielőtt a katalizátor az üzemi hőmérsékletét elérné, emiatt fontos, hogy a katalizátor gyorsan felmelegedjen, valamint a szénhidrogén-kibocsátást addig is csökkenteni kell.
    Hogy a felmelegedési szakaszban a HC-emissziót csökkentsék, a Mazda mérnökei megnövelték a befecskendezési nyomást induláskor 0,43-ról 6 MPa-ra (60 barra). Ettől a HC-szint lecsökken a felmelegedési fázisban közel a felére. A katalizátor gyors felmelegedéséhez a kipufogógáz hőmérsékletét kell megnövelni, melyhez a leghatásosabb eljárás a késői gyújtás. Túlzott késői gyújtás azonban instabil égéshez vezet és bekorlátozza a kipufogógáz-hőmérésklet növelését. A Skyactiv-G esetében a közvetlen befecskendezés ideális levegő-tüzelőanyag keveréket biztosít a gyújtógyertyánál és lehetővé teszi a szegény rétegezett keveréket. Ez az effektus, valamint a nagyobb égésstabilitás a nagyobb kompresszió által jelentősen hatástalanítja a késői gyújtás és az égésstabilitás közötti

  • lynx

    …Ez az effektus, valamint a nagyobb égésstabilitás a nagyobb kompresszió által jelentősen hatástalanítja a késői gyújtás és az égésstabilitás közötti

  • lynx

    Egy Autótechnika cikkből idéztem Szarka János úr írta.

  • hova

    Mivel a családban-előttem- megszületett egy kombi6-s, ezért amit szerettem volna, egy 3-as szedánt választottam, mindkettő benzines. kb. 500 km hazai autózás után indultunk egy Osztrák, Olasz, Spanyol útra és vissza. Autópályán bele-bele villantottunk a 140-be, de mindenhol máshol tartottuk a tisztes sebességet. A gyerekek miatt többször tartottunk pihenőt, de nekem is az ülés okozott kellemetlenséget, vőm erre nem panaszkodott, persze ő a sokkal fiatalabb. Kicsit többet tekeregtünk az Alpokban, vőm szerint az autó tökéletes, mintha az aszfaltra rögzítették volna, minden tökéletes, kézre áll, mondjuk ő egy Suprb-bő ült át a 6-osba, a fogyasztás 7.5-re jött ki neki, nekem pedig 8.1-re, de nem a fogyasztás volt a tét, hanem a gondtalan nyaralás. Hogy a kocsi vonzza szemeket és a tetszési villámokat azt láttam, de sokan mondták pihenőkben, hogy gyönyörű ez az autó. Szerintem is.

  • fank1970

    Remélem szétszedtek egyet az Opelnél, és rájöttek miként lehet könnyebb autókat gyártani… Szerintem ha ez a fogyasztás valós, akkor teljesen vállalható ezért az autóért.

  • v_johny

    fank1970 – 2015.05.17 23:47

    Tudod mi lesz csak igazán csücskös? Amikor könnyebbek lesznek mint most, mivel a jelenlegi specifikációkkal is tudják mindenben a versenytársak átlagát, ha könnyebbek lesznek, akkor meg még takarékosabbak is. Na akkor lehet számolgatni…

  • luxusbatar

    Meggyőződésem, hogy ez a korai facelift kizárólag a beltér miatt kellett. Ez se tökéletes, a képen láthatő vezetéstámogató funkciókat kapcsolgató gombok még most is nevetségesek. Eg 15 éves mazdában pont ilyenek voltak. A központi kjelző végre jó helyen van és ki is néz valahogy. Ha nem nézne ki kívülről ennyire jól, nem csorgatnám a nyálam :)

  • Kovijani

    Hi5!

  • hova

    Ennél csak a szedán 3-s szebb, de az mindent visz!!

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.