Hatalmas autó kicsi pénzért: Kia Sorento

Teszt: Kia Sorento 2,2 CRDI EX Premium

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 17.00

A Kia az átlagos és megfizethető kategóriából észrevétlenül átült a roppant tehetséges, de még mindig értelmes árú csoportba

Röviden – Kia Sorento

Mi ez?

A márka nagyméretű szabadidő-autójának felfrissített változata  
Mit tud? Óriási, civilizált, mutatós
Mibe kerül? Árlistája 9,4 milliótól indul és 12,75-nél véget is ér
Kinek jó?  Aki nagy, tisztességes kivitelű autóra vágyik, de nem akar túl sokat költeni.

Határozott, komoly arc

Külső

Nem úszta meg a kötelező sminkfrissítést a Kia nagyméretű szabadidő-autója, a Kia Sorento sem. Külső méretei mellett – hossza közel tíz centivel (egészen pontosan 95 milliméterrel) szélessége fél centivel, tengelytávja 8 centivel nőtt – a stílusa is nagyot változott, a korábbinál kevésbé masszív, terepjárós a megjelenése, hanem inkább elegánsabb, sportosabb stílusjegyeket fedezhetünk fel a hatalmas testen. Ugyan összkerék-hajtással is kapható, de első-hátsó terepszögei már nem teszik alkalmassá arra, hogy igazi terepjáróként is helyt álljon, így legfeljebb nehéz terhek vontatásnál jöhet jól a feláras 4×4-es hajtáslánc. 

Ha elég közel kerülünk hozzá, magától nyílik a csomagtartó

Belső, csomagtartó

Óriási szabadidő-autóban teljesen normális, hogy tágas, kényelmes utastérre bukkanunk az autó belsejében. A nagyvonalú helykínálat mellett a kivitelezés, valamint a bútorozás, berendezés dizájnja is jól sikerült. A helykínálat a plusz 8 centi tengelytávnak is köszönhetően a második üléssorában is bőséges, és a praktikus, sínen tologatható ülések adnak plusz komfortot, variálási lehetőséget. 
Pláne, hogy az üléstologatásnak hála, még a feláras harmadik üléssorban is elférni, durván 170 centis termetig. Egyedül hátramászni problémás, ehhez valóban elég rugalmasnak kell lenni. De akit ide űz a sors, annak annyira nem rossz, saját levegőbeömlő és szabályzógomb is található az utolsó sorban. Legelső ülései fűthetők, szellőztethetők, a második sorban csak fűthetőek, míg leghátra érve elfogy a lendület, ott már nincs semmiféle mágia, csak szimpla, használaton kívül a padlóba süllyeszthető ülőalkalmatosságok. 

Elegáns, korrekt belső

Modern és egyben látványos is a Sorento hibrid műszerfala, amelynek közepén egyetlen nagyméretű, szép felbontású, mindenre képes kijelzőt találunk, amit két oldalról igazi mutatós műszerek fognak közre. Hasonlóan klassz munka a középkonzol monitorja is, amely jó helyen is van, a képe is szép, valamint a jól kifundált, gyors menüje is klassz a könnyen kezelhető, iGO-gyanús navigációs rendszerével. Nemcsak nézegetni, hanem fogdosni is élvezet a Sorento belsejét, bárhol, ahol valamelyik végtagunkkal hozzáérhetünk a kárpitozáshoz, ott puha, kellemes tapintású anyagokba botlunk. Egyetlen nehezen emészthető alkatrésze van az utastérnek, ez pedig a rettentően ódivatú váltókar. Érthetetlen, hogyan csusszanhatott be ebbe a belsőbe egy ennyire otromba valami. 

Jaj, ez a váltó

Óriási autónak óriási a csomagtartója is, a hétszemélyes Sorento-é 605, a hátsó ülések lehajtása után pedig 1662 literes, addig az ötszemélyes változaté még ennél is valamivel nagyobb. Megvannak a már szinte kötelező kiegészítők is, így szatyorkampó, 12 voltos csatlakozó, és apróbb rekeszek is megtalálhatók benne, alatta pedig, az autó külső felén pótkeréknek is jutott hely. 
A Kia Sorento és többé kevésbé konkurensei: Listaár, forint 
Hyundai SantaFé 2,2 CRDI 7 szem. 12 899 000
VW Touareg 3,0 V6  22 920 990
Mitsubishi Outlander 10 390 000
A harmadik üléssort a padlóból előhajtogatva sem tűnik el nyomtalanul a csomagtér, ilyenkor 142 liternyi hely marad pakolni. Ha már csomagtartó, akkor muszáj megemlíteni a Kia újítását, amely előzékenyen úgy nyitja a leghátsó ajtót, hogy sem gombot nem kell nyomni, sem lábat lengetni az autó alja alatt. Elég, ha rakománnyal teli kézzel – és persze kulccsal a zsebben – közel megy valaki a hátuljához, és már nyílik is az ajtó. Tádááám.

170 centiig élhető hely a harmadik sor is

Hogy megy?

Menet közben sem okoz csalódást a Sorento. A 2,2 literes négyhengeres turbódízel 200 lóereje ha nem is csinál rakétát ebből a batárból, de a 9,3 másodperces – kéziváltóval 8,7 másodperces – gyorsulási adata egész jól hangzik. Átlagos használat mellett igazán kellemesen dolgozik együtt a motor és a hatfokozatú automatikus váltó. Utóbbi gyors, okos szerkezet, csak ugye az a váltókar… Menetzaj kevés szűrődik be az utastérbe, és a dízelmotor is csendesen teszi a dolgát. Csupán a mért, 10 literes fogyasztása sokkal több, mint a gyári adat. 

Csendes, erős a 200 lóerős dízel

Városban az autó tucatnyi külső kamerájának hála, akár madártávlati képet nézve is centizgethetünk vele a többi autó, vagy éppen a virágosládák között. Vezetéstámogató rendszerei között az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is megtalálható. Menet közben inkább kényelmes, mint sportos, de ez a futómű mellett a tekintélyes, 1840 kilogrammos saját tömegnek is köszönhető. 

Költségek

A mezei, elsőkerekes Sorento alapára 9,4 millió forint. Ehhez lehet hozzácsapni az extra bőrkárpitot 100 ezerért, ezen felül 130 ezer a metálfény, 300 ezer a hétszemélyes kivitel felára. Az automatikus váltó, összkerék-hajtással félmillióba kerül. Persze ez mind rengeteg pénz, de aki nem emblémát, hanem autót akar venni, akkor a Kianál a konkurenseknél érezhetően barátibb áron juthat óriási szabadidő-autóhoz. Ha pedig mindez nem lenne elég érv a Sorento mellett, akkor még ott a 7 év garancia is. Egy próbát szerintem mindenképpen megér.
Mellette – Ellene
  • Megfizethető ár
  • 7 év garancia
  • Csendes, kulturált motor
  • Ízléses utastér
  • Idétlen formájú váltókar
  • A gyári adatnál jóval nagyobb fogyasztás
  • Csupán egyetlen motorral vásárolható meg

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a Kia nagy szabadidő-autója?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Valami rettenet a hátsó farrész, nem is értem, ez valahogy nagyon kevés autónak jön össze.

  • Gianniz

    Teljesen rendben van, a hátulja is. Egyébként meg egy csóró országban mióta kicsi pénz 10-12 millió Ft??? Ja, az elitnek. Ezért is van az utcán fullos luxusautó, meg csuhos roncs kizárólag. Megfűszerezve céges Octaviákkal.

    Üdvözlet a 3-ik világban.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.