Hatalmas autó kicsi pénzért: Kia Sorento

Teszt: Kia Sorento 2,2 CRDI EX Premium

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 17.00

A Kia az átlagos és megfizethető kategóriából észrevétlenül átült a roppant tehetséges, de még mindig értelmes árú csoportba

Röviden – Kia Sorento

Mi ez?

A márka nagyméretű szabadidő-autójának felfrissített változata  
Mit tud? Óriási, civilizált, mutatós
Mibe kerül? Árlistája 9,4 milliótól indul és 12,75-nél véget is ér
Kinek jó?  Aki nagy, tisztességes kivitelű autóra vágyik, de nem akar túl sokat költeni.

Határozott, komoly arc

Külső

Nem úszta meg a kötelező sminkfrissítést a Kia nagyméretű szabadidő-autója, a Kia Sorento sem. Külső méretei mellett – hossza közel tíz centivel (egészen pontosan 95 milliméterrel) szélessége fél centivel, tengelytávja 8 centivel nőtt – a stílusa is nagyot változott, a korábbinál kevésbé masszív, terepjárós a megjelenése, hanem inkább elegánsabb, sportosabb stílusjegyeket fedezhetünk fel a hatalmas testen. Ugyan összkerék-hajtással is kapható, de első-hátsó terepszögei már nem teszik alkalmassá arra, hogy igazi terepjáróként is helyt álljon, így legfeljebb nehéz terhek vontatásnál jöhet jól a feláras 4×4-es hajtáslánc. 

Ha elég közel kerülünk hozzá, magától nyílik a csomagtartó

Belső, csomagtartó

Óriási szabadidő-autóban teljesen normális, hogy tágas, kényelmes utastérre bukkanunk az autó belsejében. A nagyvonalú helykínálat mellett a kivitelezés, valamint a bútorozás, berendezés dizájnja is jól sikerült. A helykínálat a plusz 8 centi tengelytávnak is köszönhetően a második üléssorában is bőséges, és a praktikus, sínen tologatható ülések adnak plusz komfortot, variálási lehetőséget. 
Pláne, hogy az üléstologatásnak hála, még a feláras harmadik üléssorban is elférni, durván 170 centis termetig. Egyedül hátramászni problémás, ehhez valóban elég rugalmasnak kell lenni. De akit ide űz a sors, annak annyira nem rossz, saját levegőbeömlő és szabályzógomb is található az utolsó sorban. Legelső ülései fűthetők, szellőztethetők, a második sorban csak fűthetőek, míg leghátra érve elfogy a lendület, ott már nincs semmiféle mágia, csak szimpla, használaton kívül a padlóba süllyeszthető ülőalkalmatosságok. 

Elegáns, korrekt belső

Modern és egyben látványos is a Sorento hibrid műszerfala, amelynek közepén egyetlen nagyméretű, szép felbontású, mindenre képes kijelzőt találunk, amit két oldalról igazi mutatós műszerek fognak közre. Hasonlóan klassz munka a középkonzol monitorja is, amely jó helyen is van, a képe is szép, valamint a jól kifundált, gyors menüje is klassz a könnyen kezelhető, iGO-gyanús navigációs rendszerével. Nemcsak nézegetni, hanem fogdosni is élvezet a Sorento belsejét, bárhol, ahol valamelyik végtagunkkal hozzáérhetünk a kárpitozáshoz, ott puha, kellemes tapintású anyagokba botlunk. Egyetlen nehezen emészthető alkatrésze van az utastérnek, ez pedig a rettentően ódivatú váltókar. Érthetetlen, hogyan csusszanhatott be ebbe a belsőbe egy ennyire otromba valami. 

Jaj, ez a váltó

Óriási autónak óriási a csomagtartója is, a hétszemélyes Sorento-é 605, a hátsó ülések lehajtása után pedig 1662 literes, addig az ötszemélyes változaté még ennél is valamivel nagyobb. Megvannak a már szinte kötelező kiegészítők is, így szatyorkampó, 12 voltos csatlakozó, és apróbb rekeszek is megtalálhatók benne, alatta pedig, az autó külső felén pótkeréknek is jutott hely. 
A Kia Sorento és többé kevésbé konkurensei: Listaár, forint 
Hyundai SantaFé 2,2 CRDI 7 szem. 12 899 000
VW Touareg 3,0 V6  22 920 990
Mitsubishi Outlander 10 390 000
A harmadik üléssort a padlóból előhajtogatva sem tűnik el nyomtalanul a csomagtér, ilyenkor 142 liternyi hely marad pakolni. Ha már csomagtartó, akkor muszáj megemlíteni a Kia újítását, amely előzékenyen úgy nyitja a leghátsó ajtót, hogy sem gombot nem kell nyomni, sem lábat lengetni az autó alja alatt. Elég, ha rakománnyal teli kézzel – és persze kulccsal a zsebben – közel megy valaki a hátuljához, és már nyílik is az ajtó. Tádááám.

170 centiig élhető hely a harmadik sor is

Hogy megy?

Menet közben sem okoz csalódást a Sorento. A 2,2 literes négyhengeres turbódízel 200 lóereje ha nem is csinál rakétát ebből a batárból, de a 9,3 másodperces – kéziváltóval 8,7 másodperces – gyorsulási adata egész jól hangzik. Átlagos használat mellett igazán kellemesen dolgozik együtt a motor és a hatfokozatú automatikus váltó. Utóbbi gyors, okos szerkezet, csak ugye az a váltókar… Menetzaj kevés szűrődik be az utastérbe, és a dízelmotor is csendesen teszi a dolgát. Csupán a mért, 10 literes fogyasztása sokkal több, mint a gyári adat. 

Csendes, erős a 200 lóerős dízel

Városban az autó tucatnyi külső kamerájának hála, akár madártávlati képet nézve is centizgethetünk vele a többi autó, vagy éppen a virágosládák között. Vezetéstámogató rendszerei között az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is megtalálható. Menet közben inkább kényelmes, mint sportos, de ez a futómű mellett a tekintélyes, 1840 kilogrammos saját tömegnek is köszönhető. 

Költségek

A mezei, elsőkerekes Sorento alapára 9,4 millió forint. Ehhez lehet hozzácsapni az extra bőrkárpitot 100 ezerért, ezen felül 130 ezer a metálfény, 300 ezer a hétszemélyes kivitel felára. Az automatikus váltó, összkerék-hajtással félmillióba kerül. Persze ez mind rengeteg pénz, de aki nem emblémát, hanem autót akar venni, akkor a Kianál a konkurenseknél érezhetően barátibb áron juthat óriási szabadidő-autóhoz. Ha pedig mindez nem lenne elég érv a Sorento mellett, akkor még ott a 7 év garancia is. Egy próbát szerintem mindenképpen megér.
Mellette – Ellene
  • Megfizethető ár
  • 7 év garancia
  • Csendes, kulturált motor
  • Ízléses utastér
  • Idétlen formájú váltókar
  • A gyári adatnál jóval nagyobb fogyasztás
  • Csupán egyetlen motorral vásárolható meg

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a Kia nagy szabadidő-autója?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Valami rettenet a hátsó farrész, nem is értem, ez valahogy nagyon kevés autónak jön össze.

  • Gianniz

    Teljesen rendben van, a hátulja is. Egyébként meg egy csóró országban mióta kicsi pénz 10-12 millió Ft??? Ja, az elitnek. Ezért is van az utcán fullos luxusautó, meg csuhos roncs kizárólag. Megfűszerezve céges Octaviákkal.

    Üdvözlet a 3-ik világban.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.