Röviden – Kia Sorento

Mi ez?

A márka nagyméretű szabadidő-autójának felfrissített változata  
Mit tud?Óriási, civilizált, mutatós
Mibe kerül?Árlistája 9,4 milliótól indul és 12,75-nél véget is ér
Kinek jó? Aki nagy, tisztességes kivitelű autóra vágyik, de nem akar túl sokat költeni.

Határozott, komoly arc

Külső

Nem úszta meg a kötelező sminkfrissítést a Kia nagyméretű szabadidő-autója, a Kia Sorento sem. Külső méretei mellett – hossza közel tíz centivel (egészen pontosan 95 milliméterrel) szélessége fél centivel, tengelytávja 8 centivel nőtt – a stílusa is nagyot változott, a korábbinál kevésbé masszív, terepjárós a megjelenése, hanem inkább elegánsabb, sportosabb stílusjegyeket fedezhetünk fel a hatalmas testen. Ugyan összkerék-hajtással is kapható, de első-hátsó terepszögei már nem teszik alkalmassá arra, hogy igazi terepjáróként is helyt álljon, így legfeljebb nehéz terhek vontatásnál jöhet jól a feláras 4×4-es hajtáslánc. 

Ha elég közel kerülünk hozzá, magától nyílik a csomagtartó

Belső, csomagtartó

Óriási szabadidő-autóban teljesen normális, hogy tágas, kényelmes utastérre bukkanunk az autó belsejében. A nagyvonalú helykínálat mellett a kivitelezés, valamint a bútorozás, berendezés dizájnja is jól sikerült. A helykínálat a plusz 8 centi tengelytávnak is köszönhetően a második üléssorában is bőséges, és a praktikus, sínen tologatható ülések adnak plusz komfortot, variálási lehetőséget. 
Pláne, hogy az üléstologatásnak hála, még a feláras harmadik üléssorban is elférni, durván 170 centis termetig. Egyedül hátramászni problémás, ehhez valóban elég rugalmasnak kell lenni. De akit ide űz a sors, annak annyira nem rossz, saját levegőbeömlő és szabályzógomb is található az utolsó sorban. Legelső ülései fűthetők, szellőztethetők, a második sorban csak fűthetőek, míg leghátra érve elfogy a lendület, ott már nincs semmiféle mágia, csak szimpla, használaton kívül a padlóba süllyeszthető ülőalkalmatosságok. 

Elegáns, korrekt belső

Modern és egyben látványos is a Sorento hibrid műszerfala, amelynek közepén egyetlen nagyméretű, szép felbontású, mindenre képes kijelzőt találunk, amit két oldalról igazi mutatós műszerek fognak közre. Hasonlóan klassz munka a középkonzol monitorja is, amely jó helyen is van, a képe is szép, valamint a jól kifundált, gyors menüje is klassz a könnyen kezelhető, iGO-gyanús navigációs rendszerével. Nemcsak nézegetni, hanem fogdosni is élvezet a Sorento belsejét, bárhol, ahol valamelyik végtagunkkal hozzáérhetünk a kárpitozáshoz, ott puha, kellemes tapintású anyagokba botlunk. Egyetlen nehezen emészthető alkatrésze van az utastérnek, ez pedig a rettentően ódivatú váltókar. Érthetetlen, hogyan csusszanhatott be ebbe a belsőbe egy ennyire otromba valami. 

Jaj, ez a váltó

Óriási autónak óriási a csomagtartója is, a hétszemélyes Sorento-é 605, a hátsó ülések lehajtása után pedig 1662 literes, addig az ötszemélyes változaté még ennél is valamivel nagyobb. Megvannak a már szinte kötelező kiegészítők is, így szatyorkampó, 12 voltos csatlakozó, és apróbb rekeszek is megtalálhatók benne, alatta pedig, az autó külső felén pótkeréknek is jutott hely. 
A Kia Sorento és többé kevésbé konkurensei:Listaár, forint 
Hyundai SantaFé 2,2 CRDI 7 szem.12 899 000
VW Touareg 3,0 V6 22 920 990
Mitsubishi Outlander10 390 000
A harmadik üléssort a padlóból előhajtogatva sem tűnik el nyomtalanul a csomagtér, ilyenkor 142 liternyi hely marad pakolni. Ha már csomagtartó, akkor muszáj megemlíteni a Kia újítását, amely előzékenyen úgy nyitja a leghátsó ajtót, hogy sem gombot nem kell nyomni, sem lábat lengetni az autó alja alatt. Elég, ha rakománnyal teli kézzel – és persze kulccsal a zsebben – közel megy valaki a hátuljához, és már nyílik is az ajtó. Tádááám.

170 centiig élhető hely a harmadik sor is

Hogy megy?

Menet közben sem okoz csalódást a Sorento. A 2,2 literes négyhengeres turbódízel 200 lóereje ha nem is csinál rakétát ebből a batárból, de a 9,3 másodperces – kéziváltóval 8,7 másodperces – gyorsulási adata egész jól hangzik. Átlagos használat mellett igazán kellemesen dolgozik együtt a motor és a hatfokozatú automatikus váltó. Utóbbi gyors, okos szerkezet, csak ugye az a váltókar… Menetzaj kevés szűrődik be az utastérbe, és a dízelmotor is csendesen teszi a dolgát. Csupán a mért, 10 literes fogyasztása sokkal több, mint a gyári adat. 

Csendes, erős a 200 lóerős dízel

Városban az autó tucatnyi külső kamerájának hála, akár madártávlati képet nézve is centizgethetünk vele a többi autó, vagy éppen a virágosládák között. Vezetéstámogató rendszerei között az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is megtalálható. Menet közben inkább kényelmes, mint sportos, de ez a futómű mellett a tekintélyes, 1840 kilogrammos saját tömegnek is köszönhető. 

Költségek

A mezei, elsőkerekes Sorento alapára 9,4 millió forint. Ehhez lehet hozzácsapni az extra bőrkárpitot 100 ezerért, ezen felül 130 ezer a metálfény, 300 ezer a hétszemélyes kivitel felára. Az automatikus váltó, összkerék-hajtással félmillióba kerül. Persze ez mind rengeteg pénz, de aki nem emblémát, hanem autót akar venni, akkor a Kianál a konkurenseknél érezhetően barátibb áron juthat óriási szabadidő-autóhoz. Ha pedig mindez nem lenne elég érv a Sorento mellett, akkor még ott a 7 év garancia is. Egy próbát szerintem mindenképpen megér.
Mellette – Ellene
  • Megfizethető ár
  • 7 év garancia
  • Csendes, kulturált motor
  • Ízléses utastér
  • Idétlen formájú váltókar
  • A gyári adatnál jóval nagyobb fogyasztás
  • Csupán egyetlen motorral vásárolható meg

Szerinted hány pontot érdemel a Kia nagy szabadidő-autója?

595 szavazat - átlag: 7.8 (10-ből)

Szerinted hány pontot érdemel a Kia nagy szabadidő-autója?