Városi méregzsák: Opel Corsa OPC

Vezettük: Opel Corsa OPC 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.05.05. 06.00

1,6-os turbómotor, 207 lóerő, 230-as csúcssebesség és 6,8 másodperces 100-as sprint. Papíron ezt tudja a megújult Opel Corsa legsportosabb, OPC változata

Röviden – Opel Corsa OPC 2015
Mi ez? Kisautó, beszteroidozva 
Mit tud? 6,8 alatt van százon, 207 lóerős és 230-cal megy
Mibe kerül? 5 753 000 forint a belépőár
Kinek jó?  Aki kicsike, sportos és mérges autó után epekedik

Legelőször Genfben láthattuk az új Opel Corsa legsportosabb városi méregzsákját, most pedig már az első közös kilométereken is túl vagyunk. Egész változatos a róla kialakult kép.

10 milliméterrel hordja lejjebb az orrát a sportváltozat a mezei Corsánál

Külső

Az OPC változat sportosabb, vagányabb formát kapott a mezei Corsánál. Illetve nem is a forma, hanem a kisebb nagyobb kiegészítők, és egyéb dizájnelemek próbálják meg vadabbnak mutatni a kocsit. Elől a módosított lökhárító szigorúbb vonásai, nagyméretű – sajnos totál haszontalan, kamu – légbeömlők keltenek sportos hangulatot, oldalt a kétszínű felnik nyílásain átkacsintó Brembo felirat ígéretes, míg az autó fenekén a dupla csövű Remus kipufogó és a falatnyi diffúzor teszi sportosabbá az autó megjelenését. Persze van a tetőn légterelő, rögtön kétféle kivitelben is, amelyek közül az egyik szolidabb, míg a másik hasznosabb. Feltéve, ha leszorítóerőt is szeretnénk, nemcsak a látványra megyünk.

Elegáns, de nem bugyog sehol sem egy adrenalin buzgár

Utastér

A belső messze van a vérbőtől, itt-ott OPC-s feliratok, betétek fokozzák a sportos érzetet, de a showt egyértelműen a széria Recaro sportülések viszik el a hátukon. Dögösen néznek ki, jól tartanak és kényelmesek is. Kis küzdelem után hátra is be lehet mászni, ahol korrekt fej- és lábtér várja azt a boldogtalant, aki itt kényszerül átélni a sportos autózás élményét. Sportos formájú – értsd alul egyenes, nem íves – fűthető kormányt és finomított működésű hatfokozatú kézi váltót markolászhat a sofőr, miközben az alu kinézetű pedálsort tapossa. A többi kapcsoló, kezelőszerv a mezei Corsából lehet ismerős.
Kisfilm, az Opel Corsa OPC főszereplésével:
Az Opel navigációs rendszere a BrinGo fantázianevű izé viszont minden porcikájában csapnivaló. Eleve térdmagasságban van a kijelző – jó, ez nem a rendszer hibája – ami tovább nehezíti a keszekusza grafikájú, zsúfolt kijelző adatainak értelmezését. Elméletileg beszél magyarul, mondja, hol merre kell kanyarodni, de nagyjából olyan szókinccsel és nyelvhelyességgel, mint Fekete Pákó. Bár ez legalább nem nyavalyog folyton didiért. Pedig az ötlet, hogy autós navigációra használjunk amúgy is mindig nálunk lévő okostelefont a rajta futó alkalmazással, egész jó, csak a megvalósításba csúszott hiba. Ja és mindezek mellett fájdalmasan lassú is.

Milyen vezetni?

Egy szóval: szórakoztató. Amint túltettük magunkat a nagy, fél hektárnyi sivár plasztikfelülettel borított tonnás ajtó becsapásán, máris jobb nekünk. Az üléspozíció jó, a kormány tisztességes munka, de tapintásában van valami szintetikus felhang, ami gyorsan elillan, ahogy beindítjuk a motort. Magára valamit adó sportmodellben teljesen kikapcsolható a menetstabilizáló, így van ez a Corsa OPC-ben is. De ha akarjuk, nem kell teljesen elengedni az elektronikus óvónéni kezét, a ki és bekapcsolt állapot között van biztonságos, de kevésbé aggódós beállítás is. 

Dupla Remus kipufogó, de dögös hangot elvitte a cica

Szintén remek munka az 1,6 literes, turbós benzinmotor, amely 207 lóerőt ad a vezető jobb lába alá – 245 illetve túltöltés mellett 280 Nm-nyi nyomatékkal. A bitang nyomaték már egészen alacsony fordulaton megérkezik, nem kell sokat várni, amíg a turbómotor összekapja magát. Egyedül a hangja kiábrándító, nagyjából annyira tüzes, mint egy inuit szambatáncos. Igazából nincs is hangja, se belül, se kívül se sehol, bár a sajtóanyag szerint a motorhangnak is izgalmasnak kellene lennie. Fogyasztását majd itthon tudjuk megmérni, ha lesz belőle tesztautó, a külföldi menetpróbán a fedélzeti számítógép bőven 10 liter feletti értékeket mutatott. Mondjuk nem is közlekedtünk vele úgy, mint ahogy trottyosodó családapákhoz illene.

Brembo féknyereg kandikál ki a küllők közül

A gördülési zaj a motorhangnál jóval intenzívebb, nem tudom, hogy a 18 colos gumiknak, vagy a kemény futóműnek, esetleg ezek kettősének köszönhető, de ha tudnék olyan gyorsan számolni, akkor simán megmondanám a Bilbao belvárosa és a reptér közötti útburkolat összes kicsit is kidudorodó kavicsának a számát. Pedig a futómű sem egyszerű darab, az Opel szakemberei a Koni lengéscsillapító-specialistáival dugták össze a fejüket, hogy kifejlesszék a FSD – Frequency Selective Damping – fantázianevű, a lengéscsillapító keménységét a karosszéria mozgási frekvenciájához igazító rendszert. 
Ennek az volna a szerepe, hogy a sportosan kemény és a komfortos beállítások között lavírozzon. Szép feladat. A futómű hajtáslánc legizgalmasabb része mégis a mechanikus differenciálzár. Ez annyira élvezetesen dolgozik, hogy muszáj folyton úgy autózni, hogy szükség legyen rá. Komolyan szenzációs, ahogy azonnal megfogja azt a kereket, amelynek még csak át sem futott egészen a fején, hogy most galád módon akkor elkapar.

Ez a kék az OPC kékje

Pekidzs, junó pekidzs

Akinek az alapkivitelű Corsa OPC nem lenne elég sportos, annak érdemes még összekuporgatni az opciós Performance Package árát is, amelyben 33 centis féktárcsákkal dolgozó Brembo fékrendszer, 18 colos kerék és Drexler mechanikus differenciálzár is található. Utóbbi valóban hasznos holmi azoknak, akik szeretnek megbolondulni, ha kanyart látnak. Ezen felül keményebb futóműhangolás és nagy teljesítményű, remekül tapadó Michelin abroncsok is vannak a pakkban. 

Mennyibe kerül?

Az új Corsa OPC árlistája 5 753 000 forintról indul, amely bő félmillióval kevesebb, mint a gyengébb, előző generációs modell ára. De nemcsak elődjénél, hanem a konkurenseknél is vonzóbb lehet ez az ár, legalábbis, ha az alábbi csapatot nézzük:
Márka / modell: Ár:
Ford Fiesta ST2 1,6l GTDi (182 LE) M6 5 515 000 Ft
Renault Clio RS 1,6 TURBO (200 LE) 6 990 000 Ft
Peugeot 208 GTi 1,6 THP (200 LE) 5 990 000 Ft
Mellette – Ellene
  • Nyomatékos, erős motor
  • Zseniális az önzáró első difi
  • Recaro sportülések
  • Puritán belső
  • Jellegtelen, béna motorhang

Szavazás

Te hány pontot adnál az új Opel Corsa OPC-nek?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.