Városi méregzsák: Opel Corsa OPC

Vezettük: Opel Corsa OPC 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.05.05. 06.00

1,6-os turbómotor, 207 lóerő, 230-as csúcssebesség és 6,8 másodperces 100-as sprint. Papíron ezt tudja a megújult Opel Corsa legsportosabb, OPC változata

Röviden – Opel Corsa OPC 2015
Mi ez? Kisautó, beszteroidozva 
Mit tud? 6,8 alatt van százon, 207 lóerős és 230-cal megy
Mibe kerül? 5 753 000 forint a belépőár
Kinek jó?  Aki kicsike, sportos és mérges autó után epekedik

Legelőször Genfben láthattuk az új Opel Corsa legsportosabb városi méregzsákját, most pedig már az első közös kilométereken is túl vagyunk. Egész változatos a róla kialakult kép.

10 milliméterrel hordja lejjebb az orrát a sportváltozat a mezei Corsánál

Külső

Az OPC változat sportosabb, vagányabb formát kapott a mezei Corsánál. Illetve nem is a forma, hanem a kisebb nagyobb kiegészítők, és egyéb dizájnelemek próbálják meg vadabbnak mutatni a kocsit. Elől a módosított lökhárító szigorúbb vonásai, nagyméretű – sajnos totál haszontalan, kamu – légbeömlők keltenek sportos hangulatot, oldalt a kétszínű felnik nyílásain átkacsintó Brembo felirat ígéretes, míg az autó fenekén a dupla csövű Remus kipufogó és a falatnyi diffúzor teszi sportosabbá az autó megjelenését. Persze van a tetőn légterelő, rögtön kétféle kivitelben is, amelyek közül az egyik szolidabb, míg a másik hasznosabb. Feltéve, ha leszorítóerőt is szeretnénk, nemcsak a látványra megyünk.

Elegáns, de nem bugyog sehol sem egy adrenalin buzgár

Utastér

A belső messze van a vérbőtől, itt-ott OPC-s feliratok, betétek fokozzák a sportos érzetet, de a showt egyértelműen a széria Recaro sportülések viszik el a hátukon. Dögösen néznek ki, jól tartanak és kényelmesek is. Kis küzdelem után hátra is be lehet mászni, ahol korrekt fej- és lábtér várja azt a boldogtalant, aki itt kényszerül átélni a sportos autózás élményét. Sportos formájú – értsd alul egyenes, nem íves – fűthető kormányt és finomított működésű hatfokozatú kézi váltót markolászhat a sofőr, miközben az alu kinézetű pedálsort tapossa. A többi kapcsoló, kezelőszerv a mezei Corsából lehet ismerős.
Kisfilm, az Opel Corsa OPC főszereplésével:
Az Opel navigációs rendszere a BrinGo fantázianevű izé viszont minden porcikájában csapnivaló. Eleve térdmagasságban van a kijelző – jó, ez nem a rendszer hibája – ami tovább nehezíti a keszekusza grafikájú, zsúfolt kijelző adatainak értelmezését. Elméletileg beszél magyarul, mondja, hol merre kell kanyarodni, de nagyjából olyan szókinccsel és nyelvhelyességgel, mint Fekete Pákó. Bár ez legalább nem nyavalyog folyton didiért. Pedig az ötlet, hogy autós navigációra használjunk amúgy is mindig nálunk lévő okostelefont a rajta futó alkalmazással, egész jó, csak a megvalósításba csúszott hiba. Ja és mindezek mellett fájdalmasan lassú is.

Milyen vezetni?

Egy szóval: szórakoztató. Amint túltettük magunkat a nagy, fél hektárnyi sivár plasztikfelülettel borított tonnás ajtó becsapásán, máris jobb nekünk. Az üléspozíció jó, a kormány tisztességes munka, de tapintásában van valami szintetikus felhang, ami gyorsan elillan, ahogy beindítjuk a motort. Magára valamit adó sportmodellben teljesen kikapcsolható a menetstabilizáló, így van ez a Corsa OPC-ben is. De ha akarjuk, nem kell teljesen elengedni az elektronikus óvónéni kezét, a ki és bekapcsolt állapot között van biztonságos, de kevésbé aggódós beállítás is. 

Dupla Remus kipufogó, de dögös hangot elvitte a cica

Szintén remek munka az 1,6 literes, turbós benzinmotor, amely 207 lóerőt ad a vezető jobb lába alá – 245 illetve túltöltés mellett 280 Nm-nyi nyomatékkal. A bitang nyomaték már egészen alacsony fordulaton megérkezik, nem kell sokat várni, amíg a turbómotor összekapja magát. Egyedül a hangja kiábrándító, nagyjából annyira tüzes, mint egy inuit szambatáncos. Igazából nincs is hangja, se belül, se kívül se sehol, bár a sajtóanyag szerint a motorhangnak is izgalmasnak kellene lennie. Fogyasztását majd itthon tudjuk megmérni, ha lesz belőle tesztautó, a külföldi menetpróbán a fedélzeti számítógép bőven 10 liter feletti értékeket mutatott. Mondjuk nem is közlekedtünk vele úgy, mint ahogy trottyosodó családapákhoz illene.

Brembo féknyereg kandikál ki a küllők közül

A gördülési zaj a motorhangnál jóval intenzívebb, nem tudom, hogy a 18 colos gumiknak, vagy a kemény futóműnek, esetleg ezek kettősének köszönhető, de ha tudnék olyan gyorsan számolni, akkor simán megmondanám a Bilbao belvárosa és a reptér közötti útburkolat összes kicsit is kidudorodó kavicsának a számát. Pedig a futómű sem egyszerű darab, az Opel szakemberei a Koni lengéscsillapító-specialistáival dugták össze a fejüket, hogy kifejlesszék a FSD – Frequency Selective Damping – fantázianevű, a lengéscsillapító keménységét a karosszéria mozgási frekvenciájához igazító rendszert. 
Ennek az volna a szerepe, hogy a sportosan kemény és a komfortos beállítások között lavírozzon. Szép feladat. A futómű hajtáslánc legizgalmasabb része mégis a mechanikus differenciálzár. Ez annyira élvezetesen dolgozik, hogy muszáj folyton úgy autózni, hogy szükség legyen rá. Komolyan szenzációs, ahogy azonnal megfogja azt a kereket, amelynek még csak át sem futott egészen a fején, hogy most galád módon akkor elkapar.

Ez a kék az OPC kékje

Pekidzs, junó pekidzs

Akinek az alapkivitelű Corsa OPC nem lenne elég sportos, annak érdemes még összekuporgatni az opciós Performance Package árát is, amelyben 33 centis féktárcsákkal dolgozó Brembo fékrendszer, 18 colos kerék és Drexler mechanikus differenciálzár is található. Utóbbi valóban hasznos holmi azoknak, akik szeretnek megbolondulni, ha kanyart látnak. Ezen felül keményebb futóműhangolás és nagy teljesítményű, remekül tapadó Michelin abroncsok is vannak a pakkban. 

Mennyibe kerül?

Az új Corsa OPC árlistája 5 753 000 forintról indul, amely bő félmillióval kevesebb, mint a gyengébb, előző generációs modell ára. De nemcsak elődjénél, hanem a konkurenseknél is vonzóbb lehet ez az ár, legalábbis, ha az alábbi csapatot nézzük:
Márka / modell: Ár:
Ford Fiesta ST2 1,6l GTDi (182 LE) M6 5 515 000 Ft
Renault Clio RS 1,6 TURBO (200 LE) 6 990 000 Ft
Peugeot 208 GTi 1,6 THP (200 LE) 5 990 000 Ft
Mellette – Ellene
  • Nyomatékos, erős motor
  • Zseniális az önzáró első difi
  • Recaro sportülések
  • Puritán belső
  • Jellegtelen, béna motorhang

Szavazás

Te hány pontot adnál az új Opel Corsa OPC-nek?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.