Lábbal nyílik az új Ford C-Max

Vezettük: Ford C-Max 2015

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.05.03. 06.06

Megújult a C-Max, a Ford kompakt méretű egyterűje. Továbbra is kétféle karosszériaváltozatban, de még több modern megoldással és újabb motorokkal hódít.

Röviden – Ford C-MAX

Mi ez?

A Ford öt- és hétszemélyes kis egyterűjének 2. generációja felújított formában
Mit tud? Eljuttatni A-ból B-be maximum négy felnőttet és három gyereket.
Mibe kerül? Alapáron 5,5 millió forintba kerül az ötszemélyes, nagyjából 300 ezerrel kerül többe a hétüléses. A csúcsmodell 9, illetve 9,3 millió.
Kinek jó?  Akinek családja van és alkalomadtán az unokatesókat vagy szomszéd gyerekeket is szállítja

Ha valaki vezetési élményt is kínáló családi autót keresett, annak a Ford C-Max egyértelmű alternatíva volt eddig is, hiszen a Focus padlólemezét és technikáját használó autó a vezethetőségből is jócskán örökölt. 2003-tól készült az első generáció, 2010 óta fut a második széria, amely most megújult és felfrissült. Új külső, takarékosabb motorok és számos új vezetőtámogató, illetve kényelmi megoldással bővült.


Kívül

A Ford C-Max is beállt a sorba és megkapta az új egységes hűtőmaszkot, amely immár Fiestától a Focuson át a Mondeóig minden Fordot jellemez. Ehhez persze új lökhárítók és lámpák is dukálnak, elöl és hátul egyaránt.  Szebb, mint az előző? Más. A sok krómtól drágább hatást kelt.

Elérhető a C-Maxhoz adaptív fényszóró is, ami elvileg a közlekedési és útviszonyok figyelembe vételével hétféle beállítás közül választja a fénycsóva állásszögét. Számít a sebesség és a kormányelfordítás is. Jól hangzik, ha lesz tesztautó, kipróbáljuk, a menetpróba nappal zajlott.

Továbbra is kétféle méretben készül a Ford családban a B-Max és S-Max között elhelyezkedő egyterű. A C-Max 4379 milliméter, a Grand C-Max 4519 mm hosszú. Míg előbbi hagyományos hátsó ajtókat kap, addig a nyújtott változat praktikusabb tolóajtókkal büszkélkedhet, illetve nemcsak öt-, de hétszemélyes kivitelben is elérhető.

Új arcot kapott a C-Max


Belül

Az üléskombináció ugyanolyan, mint eddig. A hátsó két ülés arra jó, hogy ha még két gyereket el akarunk vinni, akkor megtehessük, ezt jelzi, hogy a háttámlák akkorák, mintha ülőlapokat forgattak volna oda. De hogyha az élet úgy hozza, és felnőtteket kell oda bekényszeríteni, hogy azok se kerüljenek veszélybe, a világ leghosszabb fejtámlarúdjai emelik megfelelő magasságba a fejtámlákat.

Leghátulra a második üléssor oldalsó üléseinek támláit előrehajtva lehet beszállni, vagy ha csak hatan utaznak, akkor a középső kis sámli behajtható a jobb hátsó ülés ülőlapja alá, szabaddá téve a két ülés között az átjárást.

Praktikumból az ötszemélyesbe is jutott, ott hátra lehet hajtani a középső részt és a maradék két ülés egymáshoz közelebb, az ajtóktól távolabb tolható. Így négy kényelmes hely jön létre a C-Maxban.

Alapesetben a C-Max csomagtartója 432 literes, ám ha a mini pótkerék helyett defektjavító-készlet kerül a kocsiba, akkor 471 literes. Ugyanez a Grad C-Maxban, 7 üléssel 62 és 92 liter. Ha lehajtjuk a két hátsó ülést, akkor javul a helyzet, 448, illetve 475 literre. Ha valaki pedig a hosszabb kasztnit kéri, de csak öt üléssel, akkor pótkerékkel 520, defektjavítóval 600 liternyi hellyel számolhat. Két üléssel 1,6-1,8 köbméteres helyen lehet cuccolni.  Más modellekhez hasonlóan a Ford C-Maxhoz is elérhető a kézhasználat nélkül (láblendítéssel) nyitható csomagtérajtó.

Új a kormánykerék, illetve a mögötte mechanika is

Belül a fő újdonság a műszerfal átalakítása. A fő vonalak megmaradtak, de a vevői igényeknek megfelelően kevesebb a gomb, illetve nagyobb és színesebb a központi kijelző, felfrissült a műszeregységben lévő kisebb képernyő és új a klímavezérlő-panel is.

Az új 8 colos érintőképernyővel kezelhető a hifi, a navigáció, a klíma és a rendszerhez csatlakoztatott mobiltelefon funkciói. Jó lenne egy, a kezünkhöz közelebb eső vezérlőgomb is hozzá, mert a vezetőülésből elég messzire kell nyújtózkodni a használatához. Mondhatnánk, hogy ott a hangvezérlés hozzá, de mi személy szerint nem tudtunk a gép számára “érthető” parancsokat adni.

Milyen vezetni?

Igazán csendes menet közben a Ford C-Max, ezt azonnal “hallani”, azaz nem hallani zajt. Ehhez számos újdonságot vet be a gyártó, vastagabbak az oldalüvegek, míg a csomagtérajtónál, a külső visszapillantóknál és a motortérnél hangelnyelő szigetelést használnak. Sőt, még a könnyűfém felnik tervezésekor is a kisebb zaj irányába haladtak.

Hasonlóan fontos fejlesztési irány volt a vezetési élmény fokozása, ezért merevebbek a futómű bekötési pontjai, mások a lengéscsillapítók és új hangolással dolgozik az elektromos szervokormány. Elvileg javult az autó stabilitása és a kormány pontossága, de a reakciója is gyorsabb.  Ezt a helyszínen nem tudtuk összevetni az előddel, de önmagában tényleg jó vezetni a C-Maxot. A futómű csillapítását inkább Magyarországon ítélnék meg, mert a próbának helyt adó Mallorca útjai álomszerűen simák.

Innen látszik legkevésbé, hogy megújult a C-Max

Leszámítva az 1,6-os benzines, 1,6-os dízel, illetve az 1,0 literes turbó benzinest, teljesen új a C-Max motorkínálata. Új turbótöltésű 1,5-os benzines (150 és 182 LE) és dízelmotorok (95, 120 LE) jelentek meg, illetve a 2,0 literes dízel is átalakult (150 és 170 LE). Mindegyik megfelel az Euro6-os emissziós normáknak.

A kétliteres dízelmotorral próbáltuk a Grand C-Maxot. A gyengébbik dízel is remekül viszi az 1,6 tonnás kasztnit, ami persze elsősorban a széles tartományban rendelkezésre álló 370 Nm nyomatéknak köszönhető. Alul van egy kis turbólyuk, de 1400-as fordulattól rendesen belehúz a motor és simán forog 4500-ig, mintha nem is öngyulladós lenne.

Bár a Fordnak általában jók a váltói, ezúttal nem volt elég pontos, a 3. és 5. fokozat nincs jól elválasztva és a felső sor (1-3-5) kicsit messze van az alsótól (2-4-6), azaz hosszú a váltóút. A kocsi fogyasztása, ezzel a kombinációval, a számítógép szerint 7 liter körül alakult.

Ennél jóval takarékosabbnak ígérkezik az új ECOnetic változat. A 105 lóerős, 1,5 literes TDCi blokkal szerelt C-Max, CO2-kibocsátása kevesebb, mint 100 g/km, azaz hivatalosan 3,8 literrel beéri a szabvány szerint.

A középső ülés a jobb hátsó ülőlapja alá hajtogatható


Technológia

A hagyományos vezetési tulajdonságok fejlesztése mellett számos vezetőtámogató rendszer jelent meg a C-Maxban. Bemutatkozik az adaptív sebességtartó automatika, amely tartja a beállított követési távolságot. Az ütközésre figyelmeztető rendszer, hasonlóan az Active City Stophoz (amely gyalogosokra kihegyezve, 50 km/órás sebességig figyel), 8-180 km/órás sebességtartományban érzékeli a többi autót, figyelmeztet az ütközésveszélyre, szükség esetén pedig fékezni kezd.

Az aktív parkolóasszisztens immár nemcsak az úttal párhuzamos helyre képes bekormányozni a kocsit, de a merőleges helyekre is.  Az ehhez szükséges extra érzékelőknek köszönhetően megjelent a keresztirányú forgalomfigyelő rendszer is, amely felhívja a vezető figyelmét, ha autó közlekedik merőlegesen.

A frissítéssel a C-Maxhoz is elérhető a Ford MyKey technológiája, így a tulajdonos beprogramozhatja a slusszkulcsot (ha kölcsönadja, mondjuk egy gyereknek a kocsit), korlátozható az audiorendszer hangereje, a jármű végsebessége, megakadályozható a biztonsági rendszerek kikapcsolása.

Normál hátsó ajtó a C-Maxon


Ár

A megújult Ford C-Max már elérhető idehaza, 5,5 millió forintos ártól, amiért az 1,6-os szívó benzinmotor kerül a kocsiba. De kétszázezerrel többért már az év motorjának választott 1,0 turbóssal is elérhető. A legolcsóbb dízel 6,1 milliótól vihető el, de a csúcskivitel 9 milliónál is drágább. Ha a Grand C-Max nagyobb karosszériáját is akarjuk, azért nagyjából 300 000 forinttal kell többet kifizetni.

Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Jó futómű
  • Pontos kormány
  • Modern vezetéstámogató rendszerek
  • Pontatlan váltó
  • Hét üléssel kis csomagtartó
  • Nem túl kényelmes bemászni a harmadik sorba

Szavazás

Hány pontot ér a megújított Ford C-Max? Értékeld 1-től tízig.

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Ajjaj, 1.6-os szívó benzinest hogy mertek beletenni egy másfél tonnánál nehezebb önsúlyú autóba? Tele utastérrel már jóval 2 tonna felett jár a tömeg. Hát benzinespárti vagyok ugyan, de azért ide combos turbódízel kell, mert a turbós benzinessel lehet hogy már elfogadhatóan megy viszont szem nem marad szárazon a fogyasztási adatoktól az biztos.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Új Toyota Yaris: Befellegzett a kis motoroknak?

Rengeteg pénzt költöttek el a Toyota Yaris felfrissítésére. Nézzük, mire volt elég 28 milliárd

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.