A legerősebb Volvo – Nem ide való, de kihozza belőled az állatot

Teszt: Volvo V60 T6 R-Design

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.05.01. 06.00

Volvo V60 teszt.

Röviden – Volvo V60 T6 R-Design

Mi ez?

306 lóerős puma, ami a családapákból is kihozza az állatot, de régen jobban kihozta.  
Mit tud? Meglehetősen stabilan kanyarodni és kiszolgálni egy egész családot, akikben lobog a fiatalság tüze.
Mibe kerül? Listaára 13 190 000 forint, a tesztmodell viszont 16 770 000.
Kinek jó?  Nagycsaládosoknak, építőipari vállalkozások fejeseinek és akinek nem számít a fogyasztás.

Változnak az idők, plusz az autóiparban semmi sincs kőbe vésve, a Volvónál például úgy gondolják, hogy semmi rossz nincs abban, ha több mint 300 lóerőt dobnak az első kerékre, ezzel párhuzamosan pedig feláldoznak az innováció és a takarékosság oltárán egy sokak által kedvelt erőforrást. De nincs mit tenni, haladni kell a korral.
Mit takar ez pontosan? Azt, hogy a svéd gyártónál már jó ideje nem jár kéz a kézben a T6 elnevezés a hengerek számával és 306 lóerő is jól megfér az első tengelyen, nem kell ide AWD. Pedig az öt- és hathengeres Volvókat imádtuk, az összkerékhajtás pedig igencsak jó szolgálatot tesz, ha kordában kell tartani a ménest.
A kérdés csak az, hogy mindezek ellenére lehet-e szeretni a Volvo egyik csúcskombiját? Előre le fogom lőni a poént: igen. És kéne is? Na az mindjárt kiderül.

Külső

Régen a Volvóval úgy voltam, mint Jennifer Lopezzel: a feneke nagyon bejön, de szemből nem mozgat meg igazán, azonban az 5-6 éve egységesített márkaarculat úgy vett meg kilóra, ahogy kell. Szemből, hátulról, oldalról és fentről is nagyon rendben van a paletta, ami természetesen a V60-ra is igaz. Megkockáztatom, hogy az egyik legszebb kombiforma a piacon, ami persze teljesen szubjektív – és az R-Design is sokat dob a dolgon.

Az ablak felső részén és a hűtőrácson helyezték el az érzékelőket, amik védik az utasok, a sofőr és a bringások/gyalogosok életét. Ez a biztonsági csomag a legvaskosabb az extrák között: 840 000 forint.

Előröl nézve lesből támadó puma a kombi, oldalról  a lefelé csapódó csomagtérablakok és krómkeret viszi hátán a bulit, hátul pedig a mindenki által jól ismert lámpatestek, a két kipufogó és a diffúzornak álcázott műanyagbetét pörgeti fel a történetet.
A 19 colos fekete-ezüst felnik pedig már igazán csak habot jelentik a tortán, vigyáztam is rájuk, mint a szemem fényére, hiszen durván 200 ezres tétel az extralistán.

Belső

Prémium, prémium anyagok mindenhol. De ezt el is várjuk egy 16,5 millió forintba kerülő autótól, ami a BMW és az Audi potenciális ügyfeleinek vállát kocogtatja, hogy “helló, én is itt vagyok”. A hely elöl-hátul bőséges, egyetlen utasom sem panaszkodott mögém beülve (magasságom 195 cm), hogy kevés lenne a láb- vagy fejtér, az ülések kényelme vetekszik az Ötös BMW-ben lévőkkel.

Az ülések kényelme vetekszik az Ötös BMW-ben lévőkkel, a fejtámla tényleg támasztja a fejet, ha jól állítjuk be az ülést. Sok autóban szinte használhatatlan.

Az R-Design kormányt öröm markolni, a rásegítést pedig három fokozatban lehet állítani: lágy, komfort, kemény. A kormány mögött lévő műszeregység teljesen digitális, és szintén három stílusban tudjuk figyelni a rajta lévő információhalmazt: ECO, elegáns és sport üzemmódok között lehet választani, ami igaz a vezetési stílust választógombjaira is, csak ott az elegánst a komfort váltja fel.
A digitális műszeregység, amitől az új V40-ben anno elájultunk, az a mai magas felbontáshoz szokott szemünknek már itt-ott pixeles, ráférne egy frissítés, ahogy a fedélzeti számítógép/navigáció kijelzőjére is.

A 430 literes csomagtér kategórián belül a kisebbek közé sorolható (Mazda6 Sportcombi 522 liter, VW Passat Variant 650 liter).

A 430 literes csomagtér kategórián belül a kisebbek közé sorolható (Mazda6 Sportcombi: 522 liter, VW Passat Variant: 650 liter), kialakításának köszönhetően azonban szépen nyeli a csomagokat, nincsenek zavaró domborulatok oldalt, amikben megakadhatna az áru.

Milyen vezetni?

A jelzés megmaradt, de minden más változott. Továbbra is T6-nak hívják a Volvo legerősebb benzinmotorját, csakhogy a T után következő szám ezen túl csupán, azt jelzi, hogy a motorsorozat csúcsával van dolgunk, viszont a hengerek tényleges számához semmi köze.
Négy darab henger, 2,0 liter, egy turbófeltöltő és egy kompresszor. Ebből a négy muskétásból hozták ki a 306 lóerőt és 400 Nm nyomatékot, ami, akárhonnan közelítem meg a dolgot, bőséges. Talán még túl sok is, de hála az égnek legalább élményben visszaadja a V60 T6 azt, amit kőkemény tízezresek formájában éget el a pénztárcánkból.

A formával nem nagyon tudtam betelni, volt, hogy csak azért mentem ki az udvarra, hogy nézegessem.

A R-Design változattal ültetett, feszes futómű is jár, ami a kétezres motor és nyolcfokozatú Aisin (japán) automata váltó összhangjának köszönhetően tud vezetési élményt nyújtani, így bátran nevezhetjük sportkombinak ezt a kivitelt. 

Festeni nem lehetne szebb lámpatesteket, remekül passzol a kombisághoz.

Úgy lehet betenni a kanyarba az 1704 kilós dögöt, hogy az abroncsok meg sem nyikkannak és nem kezd el leesni az autó orra az ívről, amiért jár a pacsi a mérnököknek, hiszen nincs AWD matrica hátul, ami azt jelenti, hogy csak elöl hajtanak a kerekek. Szerencsére a váltón van sport állás is, aminek hatására a tér megnyúlik és a fordulatszámmérő is nagyobb utat jár be, kanyar előtt azonban lassabban kapcsol vissza, mint kellene, ezért tovább kell várnunk, míg megérkezik a megfelelő fordulat és nyomaték, mint az szeretnénk.
A T5-ösben és a T6-osban a hajtókarok és a dugattyúk erősebbek mint a T3-ban vagy T4-ben, ami persze kívül nem nagyon látszik. Az viszont eléggé feltűnő, főleg, ha önmagukban látjuk a motorokat, hogy a két kisebb teljesítményű verzió mindegyikének négy hengerébe egy-egy turbófeltöltő nyomja be a levegőt. A T6-osnál ellenben kicsit komplikáltabb a helyzet, annál a Borg-Warner turbó mellett egy Roots típusú kompresszor is kiveszi a részét a lélegeztetés lélekszakasztó munkájából.
Ez a megoldás, mármint, hogy egy turbó és egy kompresszor is tölti a motort, nem újkeletű. Ilyet használt a Volkswagen is korábban az 1.4 TSI motorjához, ugyanabból kiindulva, mint a Volvo. Kis fordulaton a késedelem nélkül reagáló, és a töltőnyomást mindig készenlétben tartó kompresszor tölt, nagyobb fordulaton pedig a turbó. A Volvo T6-nál ez a határfordulatszám 3500/perc, ennél váltja fel a turbó a kompresszort.

Négy darab henger, 2,0 liter, egy turbófeltöltő és egy kompresszor. Ebből a négy muskétásból hozták ki a 306 lóerőt és 400 Nm nyomatékot, ami akár honnan közelítem meg a dolgot, bőséges.

Mindez nem hangzik rosszul, azonban tegyük hozzá, hogy a VW már néhány éve dobta ezt a fajta megoldást, az új 1.4 TSI-ket egyetlen turbó tölti és kész. Az indok ugyanaz volt, mint a csak kompresszoros feltöltés esetében: a kompresszor drága, és a hatásfoka rosszabb, mint a turbóé. A Volvo mégis bevállalta, és a T6-os fejlesztéséért felelős Jörgen Brynne úr erre csak annyit nyilatkozott anno, hogy minden megoldást kipróbáltak, és ez mutatkozott a legjobbnak. Még a duplaturbós, lépcsős feltöltéshez képest is.

Fogyasztás, költségek

A brutális erőt bizony itatni is kell, a 6,7 literes vegyes átlagfogyasztást, amit a gyártó honlapján olvasni, azt nagyon gyorsan felejtsük el, a reális 8,5-9 liter környékén van – és akkor megpróbáltam óvatos úriember lenni -, de autópályán 130-as tempónál is simán megissza a maga 7-7,5 literjét 100 kilométeren.
A Volvo V60 T6 306 LE vetélytársai alapár , forint 
Mazda6 Sportcombi 2.5i 192LE Aut. 9 728 900
Passat Variant Highline 2.0 TSI DSG 220LE 11 188 280
Ford Mondeo kombi 2.0l SCTi EcoBoost 240LE 10 220 000
Volvo V60 T6 306LE Aut. 13 190 000
Hogy vennék-e ilyet? A válaszom igen, de semmiképp nem ezzel a motorral, és nem csak azért, mert sokat fogyaszt, hanem mert nem sok értelme van ekkora erőnek az első keréken. Lemondanék az R-Design nyújtotta sportosságról is, inkább választanék állítható futóművet, a magyar utakra ugyanis nem a feszesség, sokkal inkább a csónakázás való.
Mellette – Ellene
  • Elegáns, sportos, jó ránézni
  • A 300 lóerőhöz kiváló futómű
  • Tágas utastér
  • Kényelmes ülések
  • Meg lehet jelenni vele bárhol
  • Felülről hozza a prémium szintet
  • Elöl hajt, így sok a 300 lóerő
  • Magas fogyasztás
  • Négyhengeres motor
  • Erő van, hangorgazmus nincs

Szavazás

Neked mennyire tetszik a Volvo V60 csúcsváltozata?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menõmanó

    Nem tudom, hogy a svédeknek jobb mérnökeik vannak e mint a VW-nek, de azok nagyon elcseszték azt a dupla feltöltésű TSI-t. Igencsak hírhedt lett az a motor és nem arról, hogy milyen jó. :)
    Komolytalan az ára ennek a kombinak és nem is tetszik. Egy új CTR simán lemossa az útról és valószínűleg tartósabb, olcsóbb, vagányabb autó, ha már az ilyen értelmetlen teljesítményeket hajhásszuk. A sofőrök 90% a közelébe sem kerül, hogy kiautózza a tudásukat.
    Szánalmas néhány hasonló teljesítményű autó tulajdonosának bénázása a közutakon.

  • Kovijani

    Egy ujabb jo cikk, amivel Norti bebizonyitotta ,hogy nem csak az idiota videokhoz ert! High five! Remelem gyakrabban fog tesztkocsihoz jutni!
    Amugy a fogyaztas szerintem nagyon keves, viszonyitva a teljesitmenyhez! En olyan 13-14-re saccoltam :) dehat Einstein ota tudjuk, hogy minden relativ!

  • demagóg

    Rekord értékvesztésre érdemes felkészülnie a vevőnek.
    Használt 5 éves V60-as volvo-t kutya sem vesz.
    Legföljebb 4-5 millióért…

  • csufár

    szerintem határozottan mellélőtt a kedves szerző a vetélytársak felsorolásánál, ráadásul még a kategóriát sem találta el…

  • Guevara

    Igen, a Mazda 6 az semmiképp nem vetélytárs, de a többi sem igazán, ugyanis azok nem izomkombik, “csak” enyhén túlmotorizált kredencek, de az árbéli különbségek is kellően megfestik.

    Egyébként kínos, már-már röhejes a VW “nagy beismerése” hogy lényegében baromság volt megcsinálni a turbós-kompresszoros 1.4-est. Akkor persze ment a marketing duma hogy ezmekkorajóságmár.
    Nem baj, ha hülyeség akkor legyen jó nagy és ne próbáljuk meg okosságnak eladni.

  • zoldfulu2000

    Gyíanítom a VOlvo a flotta co2 kötelezettségek miatt nem tarthatta meg a T6 AWD, nekik nincs tömegmodelljük amivel javíthatják a statisztikát. Amerikában továbbra is sorhat AWD a csúcsmodell.
    Egyébbként tényleg őrültség 300LE-t az első kerekekre vinni, akinek komolyan kell teljesítmény, ott a D5 AWD és D6 twin engine AWD.

    Pont emiatt nincs is igazi konkrense, a németek hátsókerekesek ami ebben a réspiacban bizony számít, a többek meg nem próbálkoznak ekkora teljesítménnyel…

  • zoldfulu2000

    De amúgy az elmúlt pár tesztben tényleg nem találták meg a volvó modelljeit. Az X3 2.0d tudásának és attributumainak sokkal inkább megfelelt az X3 mint a GLK. Aztán a 4 kerekes Seatnál odatették az XC60ast, ami sem árban sem méretben sem attributumokban nem fedi, közben ott a vadiúj (?) V60 cross country ami pont ilyen emelt hasú középkategóriás.

  • apaarpi

    Szia zoldfulu!

    USA-ban is az új XC90-es már csak 4 hengeressel van, a régebbi modellek még kaphatók 5 és 6 hengeressel.

    Igazad van, az X3-asra tényleg az X3-as hasonlít legjobban :)

  • Iceman.

    Guevara: Akkorát fejlődtek a turbók az elmúlt időben, hogy nem volt indokolt többé az 1.4-es motort vegyes feltöltéssel szerelni, legalábbis a 120-130 le/l tartományban már nem. Ez a volvo több mint 150 le/l, itt már valószínűleg olyan ocsmány méretű turbólyuk és késés jelent volna meg egy feltöltővel, hogy nem volt vállalható alternatíva, a cikkben le is van írva, hogy ez a kétlépcsős turbó alternatívájaként jött.

    Egyébként a BMW sem szereli már biturbó konfigurációban a sorhatos benzineseit. Az N54-et pár év alatt felváltotta az N55 immáron egy turbóval, emellett ugyanolyan erős maradt és kicsivel szélesebb tartományban használható.

    Néha egy komponens fejlődése olyan látványos, hogy egy látszólagos visszalépés a csomagban nem jelent visszalépést a valóságban.

  • zoldfulu2000

    Apa: szerintem a T6-ost vissza fogják sírni odaát, és a piacot nézve meg is fogja érni. Ez az európai T6 FWD eléggé félmegoldás.
    Eredetileg erre gondoltam: ” Az X3 … tudásának és attributumainak sokkal inkább megfelelt az XC60 mint a GLK”.
    Legalább valaki olvassa amit írok :)
    Iceman: gondolom itt a változó geometriás turbó VS ikerturbó meccs megy a bajoroknál. Emlékeim szerint az ikerturbó előnye leginkább a tartósság volt…

  • Iceman.

    zoldfulu2000: Még csak az sem, amit írsz. Legjobb tudomásom szerint egyetlen egy benzines autóban van vgt turbó és az a Porsche 911 Turbo. Lehet azóta már a családban több helyen, de szerintem más márka nem alkalmazza.

    A BMW a biturbó elrendezést a jó gázreakció, kis turbólyuk és késés fő előnyökkel marketingezte. A most használt szimpla a hat és a négyhengereseken is kettős megfúvású ezzel nyertek elég sokat, de ez viszonylag általános ma már.

  • Guevara

    Iceman: Nem haragszol ha nem eszem meg ezt a sületlenséget amit írsz? A turbó már jó ideje nem fejlődik sehova, a legutolsó nagy dobás az volt VGT volt, de azt is szinte csak dízeleken alkalmazzák mert annyira forró a benzinesek kipugáza hogy oda az aranynál is drágább anyagokra van szükség, ezért kivételként csak a 911 Turboba tettek ilyet ahogy az egyik kolléga is írja. A BMW meg feltalálta a kanálban a mélyedést hogy nem mindegy hogy hogy vannak a turbóra vezetve az egyes hengerek gázai, aztán ezt el is nevezte TwinScroll Turbónak, meg TwinPower Turbónak, hogy új találmánynak hasson. Tehát ennek megfelelően a VW simán beáldozott némi alacsony fordulati nyomatékot, hogy megspórolhassa a kompresszort. A Volvonál nyilván nem kell ennyire spórolni, ennyi kompromisszumot vállalni, meg annak is van egy marketingértéke hogy egy ilyen műszaki csemegét tesznek a drágább modelljeikbe.

  • Guevara

    Iceman: Hoppsz, látom te írtad a VGT-t ami benzinesen, ennek fényében pláne gyenge lábakon áll amit állítasz.

  • Holiday

    Nem tudom, hogy ebben a V60-ban hogy nőtt meg a hátsó lábtér, de az enyémben 195 centis elöl ülő mögött már csak a gyerekülésbe betett baba fér el.
    A kormányzásról írottakkal egyáltalán nem értek egyet, mert az autó semmi visszajelzést nem ad az útról, éppen hogy nem könnyű úgy betenni kanyarba, ahogy számos vetélytársát, nem a futómű, hanem a “túlszervózott” kormány miatt. A beltéri anyagok sok esetben el sem érik a kategória átlagot (vannak természetesen nívós anyagok a beltérben, elsősorban a fémek), a futómű pedig már az én autóm 17″-os kerekein is idegesítően kemény.
    A hazai vezérképviselet pedig egyszerűen méltatlan ehhez a márkához. Gyakorlatilag 0, amit hozzáadott értékként magukénak tudhatnak. Ez most egy 50+ ezer kilométeres saját tapasztalat volt, ha valakit megbántott, az csak a véletlen műve lehet.

  • Guevara

    “a fejtámla tényleg támasztja a fejet, ha jól állítjuk be az ülést”

    Ööö.. annak pedig nem az a funkciója.. Talán azért is van hogy kevés autóban támasztja a fejet akárhogy is van állítva az ülés, nem igaz?

  • apaarpi

    Holiday:

    így van, emlékszem, én sem fértem el rendesen a tiedben hátul, pedig csak 182 cm vagyok, te pedig még valamivel kevesebb. Biztos érzéki csalódásunk volt.
    Ahogy a napokban Mcdokika – volt – Insigniája is igen szűknek bizonyult hátul, látta ő is.
    A Volvo-d üléseit ettől még elfogadnám az Avensisbe, a többi része nem kellene.

  • apaarpi

    Guevara: egyetértek a fejtámlás dologban

  • zoldfulu2000

    Holi: és mi lett a Skodrival? Nem mintha vigaszt nyújtana, de szerintem 190centis sofőrrel kevés prémiumközepesben fér el az ember, az egyetlen kivétel a 3er GT, mert az a kínai piacra szánt nyújtott platformot használja.

    Egy volvós ismerősömből egy megerősítené amit írtál az importőrről. :)

  • zoldfulu2000

    árpi: szerintem ne hergeld magad, inkább nyugtázd hogy átment az üzeneted :)

    Iceman: akkor ezek szerint benéztem. EZ az ikerturbó régi lemez a volvónál is, asszem a 215LE D5-össel vezették be (2008?). A bajorok még jóval előbb, valamiért arra emlékeztem, hogy volt valami kevésbé masszív alternatívája. Most lusta vagyok guglizni. Akárhogy is, ha igaz amit írtak, a közepes VEA motorok ikerturbósak a csúcsmotorok turbó-kompresszorosak. Fura módon a Mercedesnél többet is kihoznak twin scrollos kétlityisből, szóval ez a motor nem istenkisértés csak az elsőkerék-hajtással :)

  • Holiday

    Zöld! Senki nem vár extra nagy helyet ebben a kategóriában. Csak reagáltam, hogy 195 centis sofőr mögött az én V60-asomban nem lehet elférni hátul. Mondjuk az nem piros, lehet, hogy ez az oka. :-)

    A vezérképviselet egy katasztrófa. Pitiáner, ócska brigád.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelok!

    Otszazadszor irjuk le, de ugy tunik, a napi 150 ezer olvasonkbol 3-4 ember hozzaszolasai miatt mindig ujra, és ujra el kell mondanunk: a kommentek kozott nincs helye szemelyeskedesnek, és nincs helye mocskolodasnak.

    A meghatarozo tobbsegnek koszonjuk, hogy uriemberkent viselkedik. Tartsatok meg jó szokasotokat!

    Tovabbi jo olvasgatast!

    Udvozlettel,
    Vezess.hu

  • zoldfulu2000

    Holi: nemcsak a magyar, ahogy nézem talán egyedül a német tulajokra jellemző a kellemes meglepetés. Mindenki követ el hibát, de a legrosszabb stratégia ignorálni vagy a tulajra kenni. Aztán csodálkoznak ha tulaj másfelé néz legközelebb…

    Én most úgy vagyok vele hogy egy nagyobb baki volt amit nehéz védeni, és ennek az árát beszámíttatom az ajánlatba. Vagyis a legjobb volvós ajánlat mínusz amit fizetem a bálna javításért. Szinte mindenkitől kaptam korrekt árakat, tehát a verseny eléggé éles…

  • Holiday

    Zöld! Olyan esetekben, amikor nem áll szándékodban az autót lecserélni (mint pl. az én esetem), olyankor az általad írott megoldások nem működnek.
    Minden termék annyit ér, amennyi a mögötte lévő szolgáltatás színvonala….mondta korunk egyik legnagyobb autóipari menedzsere. Az ő cégének a számain ez látszik. Azt hiszem a Volvoén is. Ez a márka nem lehet presztízs márka, mert ahol tömegesen bánnak úgy az ügyfeleikkel, ahogy velem itthon, az nem prémium. Ez van.

  • zoldfulu2000

    Az egyik dél budai márkakereskedés alapjában véve nekem szimpi volt (bár az árai elég húzósak). Ahogy írtam eddig egyedül a német tulajoknál láttam kellemes meglepődést (visszahívások, sőt egy esetben csere). Érdemes a motor-talk volvós fórumain (http://www.motor-talk.de/forum/volvo-s60-ii-v60-i-s80-ii-v-xc70-iii-xc60-b358.html) nézelődni, mert ha esetleg valami típushiba lehet rájuk hivatkozni.

  • zoldfulu2000

    Amúgy én is 2 évet vártam mire eljött a visszavágó ideje…Önmagában az hogy az XC60-re versenyképes ajánlatot adnak nem lesz elég, az összes középkatos prémium SUV-ra korrekt ajánlatot kaptam, és bármennyire tetszik az XC, ez már elvi kérdés…

  • apaarpi

    Látom, megint sikerült törölni, nem tudom, a szerző, vagy valaki más az elkövető, de ez a szakmai alázat, igényesség teljes hiányának bizonyítéka, gyakorlatilag megfutamodás.
    Töröld csak nyugodtan, kedves kolléga, magadat minősíted vele.
    Ha közel annyi energia fordítódna a cikk írására, átnézésére, utánajárásra, mint a törlésre – most is megjegyzem, valódi indok nélkül -, akkor itt a cikk alatt csak dicsérő, elismerő kommentek lennének.
    Van olyan kolléga is, aki ezt megteszi, hosszú évek óta, elismerés érte.
    Az pedig, hogy 12 éves aktív itteni fórumozás, 11 vezess.hu találkozó házigazdaként megszervezése után ilyen sunyi törlést érdemlek, emberileg is gyalázatos.

  • apaarpi

    Élvezed, kisfiam?

  • apaarpi

    Kedves Kommentelok!

    Ötszázadszor írom le, de úgy tűnik, a szerkesztőségben van olyan ember, aki nem tűri a kritikát, újra, és újra töröl. Az újságírók között nincs helye felkészületleneknek, igényteleneknek.
    Te kezdted, nagyfiú, az INDOKOLATLAN törölgetést, most megígérem, ha nem jelzel vissza normálisan – az elérhetőségeimet megadtam -, nem foglak kímélni.
    Nem tűröm el az ilyen mértékű semmibe vevést, senkitől.
    Várom a reakciódat.

    Én úriemberként viselkedtem, te gyáván.

    Jó volt alapnak a korábbi hozzászólásod, köszi.

    Üdv: Árpi

  • vezess-admin

    Kedves Apaarpi!

    Amennyiben a lakása falára írna ilyen stílusban, mit szólnának a szomszédok, a környéken lakók? A Central Médiacsoport által üzemeltetett Vezess.hu-t naponta 100-150 ezer ember olvassa, nincs helye itt ennek a stílusnak. A lap kommentmezőjére vonatkozó szabályok világosak, ezt az olvasóink meghatározó többsége betartja. A szerkesztőség tagjai a dolgukat végzik a kommentek törlésekor is, törvény kötelez minket a gondozásukra. A személyeskedő, vagy sértő hozzászólásokat a továbbiakban is töröljük, és a szerkesztőség joga, kötelessége eldönteni, hogy mi minősül annak. Próbálja megérteni, hogy ez nem az Ön személyének szól.

    Remélem, hogy Olvasónk marad, és a jövőben számunkra is elfogadható stílusban beszélget a többi olvasóval, és velünk!

    Üdvözlettel,
    Horváth Zsolt vezetőszerkesztő

  • bikes

    Kedves Vezess.hu!

    Az apaarpi által korábban megfogalmazott jogos kritika nem volt személyeskedés. A vezess.hu cikkeinek színvonala ha olyan magas lenne mint a látogatottsága, akkor az egyik legjobb témábavágó oldal lenne. Sajnos vagy szerencsére például az Autopult.hu-tól lehetne mit tanulni. A cikkírók nem csak hogy jóval több munkát végeznek (szakszerű mérések, mind menetdinamikára, mind fogyasztásra vonatkozóan, munkát igénylő árösszehasonlítások)), de a cikkek alatt aktívan válaszolnak a látogatói kritikára. Én személy szerint már csak fél szemmel olvasom a Vezess.hu-t, mert tartalmilag nincs az élen. Remélem az írásomra konstruktív kritikaként fognak tekinteni.

    Üdvözlettel:
    Egy régi olvasó.

  • apaarpi

    Kedves Zsolt!

    Köszönöm, hogy végre valaki válaszolt, nem csak a szó nélküli törlést kaptam. Engedd meg, hogy tegezzelek, ahogy a szerkesztőség többi, személyesen ismert tagját is, természetesen ezt viszont elvárom tőled, 49 évesen még nem vagyok olyan idős, hogy ne kérhessem.
    “nincs helye itt ennek a stílusnak. A lap kommentmez?jére vonatkozó szabályok világosak, ezt az olvasóink meghatározó többsége betartja.”

    Abszolút egyetértek ezzel, mint jeleztem is, 12 éves fórumozás, sok ezer hozzászólás alatt még soha nem fordult elő, hogy az írásomat törölni kelljen, sőt, én voltam az egyik, akik próbálta üldözni a trollokat, sajnos, sikertelenül.
    Amit viszont máig nem tudok felfogni, mi volt a sértő az eredeti kommentemben? Nem tudom, láttad-e, szerintem abszolút semmi. Sajnos nem mentettem el, amire emlékszem, hogy a helykínálatot vitattam – szerintem szűk, és Holiday szerint is, akinek ilyen autója van -, és a Volvo prémiumságáról írtam talán még pár szót, és NEM BÁNTOTTAM, NEM SÉRTETTEM senkit. Erre kaptam egy számomra érthetetlen törlést, szó nélkül. Mikor erre rákérdeztem, teljesen normálisan, az is törölve lett, mint azóta az összes hozzászólásom. Természetesen ennek nem örültem, és kezdtem bepipulni rajta, mivel abszolút nem tartottam korrektnek az eljárást, emberileg, engem a belső policy nem kell, hogy foglalkoztasson. Hozzáteszem, hogy bár természetesen itt már abszolút nem dicsértem az elkövetőt, egyetlen trágár kifejezést nem használtam, visszanézheted.
    Én eddig is abszolút normális stílusban beszéltem mindenkivel, ezt várom el mindenkitől, és a szerkesztőség tagjaitól is velem szemben. Ez eddig így is történt, nem véletlen a vezess.hu régi fórumról származó sok személyes ismeretség, sőt, barátság a törzs fórumozókkal, és a jó kapcsolat a szerkesztőség tagjaival, elsősorban Andrással, de említhetném a Nagy testvéreket, Hamit, Földes Attilát, Rácz Tomit, stb.
    Andráson keresztül téged is hívtalak már a szokásos talinkra a birtokomra, eddig nem jöttél, remélem idén (május 30. szombat) meglátogatsz, és a törölgető kolléga is, és vidáman átbeszéljük a történteket.
    Üdvözlettel és barátsággal: Árpi

  • apaarpi

    Kedves bikes!

    Köszönöm, és egyetértek.
    Remélem lesz foganatja, hisz korábban (2003 körüli időkben) itt is úgy működött, hogy akkoriban cikk alatti kommentek hiányában a fórumon beszélgettünk, többek között a szerkesztőkkel is, és ha jeleztünk valamit, és utána nézve egyetértettek, javítva lett a cikkben, és nem sértődött meg senki a tényleg jó szándékú, segítő észrevételeken, hanem inkább megköszönte azt. Sajnos ez pár éve megváltozott, hogy mik lehetnek ennek az okai, már beszélgettünk róla. Biztosan külső tényezők is közrejátszottak abban, hogy a vezess.hu szakmaisága valamelyest csökkent, a bulváros vonal erősödött, de nem lehet mindent erre fogni.
    Én még kitartok, mint olvasó, talán ezért is kellene (kellett volna) jobban megbecsülni… Konkrétan személyes sértésnek vettem azt a célozgatást, hogy én lennék a napi 150 ezerből a 3-4 közül 1, aki itt bomlaszt, ez nevetséges, mikor gyakorlatilag az egyik első számú törzsolvasó lennék, vagy mi a fene. Sokat tettem egy olvasó közösség összekovácsolásáért, itt a fórumon is hosszú évekig, és a 12 eddigi találkozó megrendezésével is, és ezért soha, semmi kiváltságot nem kértem. Most “megkaptam”, az érthetetlen törlést. Na végre kiírtam magamból :)

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.