Kompakt egyterű a BMW-től. Nooormális?

Vezettük: BMW 2 Gran Tourer

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.04.28. 17.00

A BMW vajon megőrült, amikor kitalálta a BMW 2-es Gran Tourert, vagy nagyon is tudja, mit csinál?

Röviden – BMW 2 Gran Tourer

Mi ez?

Prémium, kompakt egyterű
Mit tud? Kis méret mellett is lehet hétüléses
Mibe kerül? 7,9 millió forint az 1,5-ös háromhengeres benzines és 12,6 millió a kétliteres 190 lovas dízel, összkerék-hajtással
Kinek jó?  Azoknak, aki egy döglött tehénért is sok pénzt adnának, ha BMW embléma lenne az orrán

Az úr éppen a 2-es GT szépségéről szeretne meggyőzni

Amikor a statisztikák szerint évről évre csökken az egyterű autók piaci részesedése, és ezért egyes gyártók már fel is hagytak a gyártásukkal – kihalt többek között a Mazda5, és a SEAT Altea – valamint a kompakt modellek piaca is egyre szerényebbre olvad, akkor a BMW úgy érzi, hogy kompakt, prémium egyterűvel kell megörvendeztetnie a világot. Vajon teljesen elment az eszük, vagy pontosan tudják, hogy mit csinálnak? A nemrég érkezett BMW 2-es Active Tourer óriási sikere a bajorokat igazolja. Na de mire jó egy picike, de drága, hétszemélyes autó?
Kompakt egyterű a BMW-től. Nooormális? 1

Külső

Egyterűből nehéz igazán szépet, vonzót csinálni még a BMW-nek is. A 2-es Gran Tourer sem igazán vonzó, főleg ha a hátsóját, a harmadik üléssor és a nagyobb csomagtartó miatt felpuffasztott testrészét nézzük. Az eleje még egész formás, csak a tető fut rettentően magasra, aztán ahogy közeledünk az autóhoz toldott puttonyhoz, úgy szakad ki belőlünk a “jaj, ezt miért kellett” felkiáltás. Pedig a többi egyterű sem feltétlenül szép és arányos, de mindezt BMW emblémával egy kicsit nehezebb lesz megszokni. De meg fogjuk, ne legyenek kétségeink. Ugyanúgy, mint az elsőkerék-hajtást és a keresztbe beépített motort.

A széleslátószögű objektív nem tesz neki jót

Utastér, csomagtartó

Bent a 2-es Active Tourer hangulatához hasonló a kép fogadja az embert, tisztességes BMW-s környezet, príma anyagokból összelegózva, példás kidolgozottsággal. Még a szaga is jó. Csupán a plexi head up display árulkodik arról, hogy talán mégsem teljes értékékű BMW-ben ülünk. Az első sor akármelyik BMW-ben is lehetne, kényelmes, tágas, elegáns. 

Képzeljünk bele csokit majszoló, vagy csak átlagosan retkes gyerekeket és zokogjunk együtt

Aztán ahogy egyre hátrébb jutunk, jönnek az olyan praktikus dolgok is, mint a sínen tologatható, bár kissé rövid ülőlapú második üléssor – ami még mindig elég ahhoz, hogy akár az átlagnál magasabb utas is jól érezze magát – vagy a feláras, főleg gyerekeknek való harmadik sor, amely használaton kívül, észrevétlenül a padló síkjába lapul, vagy a csomagtérroló, aemly roppant kulturált módon szedhető ki a helyéről és illeszthető a neki kialakított padlórekeszbe. Ja, és világszenzáció, a 2-es Gran Tourer hátsó ajtózsebébe befér egy másfél literes palack. Tádááám! 

Az a harmadik sor. Csak 18 éven aluliaknak!

Csomagtartója alapállásban 645 literes, de üléshajtogatás után bitang nagyra, 1905 literesre növelhető, és van benne minden, amit csak egy csomag kívánhat magának. Fedett titkos rekesz, szatyorkampó, rögíztőpontok, hálós zseb, 12 voltos csatlakozó, világítás, stb. 

Milyen vezetni?

Elérkeztünk a kis egyterű másik erősségéhez. Ugyanis ormótlan feneke és elképesztő belmagassága ellenére a 2-es Gran Tourert piszok jó vezetni. Kínos, de ez van. Ugyan az első kerék néha elkapar, és a nehéz kormányért sem rajonganak majd az anyukák, de a stabilitás bámulatos, az autópályán már illegális tempó is legfeljebb kicsivel érződik benne gyorsabbnak 100-nál, kanyarban sem dülöngél és közben még csendes is. Legfeljebb a menetszél tűnhet fel, de csak akkor, ha kifejezetten odafigyelünk rá. Automatikus váltója szépen teszi a dolgát és az idétlen formájúra sikerült Sport gomb kapcsolása után még a sportos vezetésbe is belekóstolhat a vagány anyuka. 

Ízléses berendezés

Mennyibe kerül?

A legolcsóbb – ízlelgessük egy kicsit a következő szavakat – háromhengeres, elsőkerék-hajtású BMW kijön hajszállal kevesebből, mint 8 millió forint. Nagyon még ne lelkesedjen senki, mert ez úgy kong az ürességtől, mint egy télire leeresztett betonmedence. A harmadik üléssor felára 260 ezer forint, az érintőképernyős navi 820 ezer, a metál fényezésért 217 ezret kérnek, az üvegtetőért 412 ezret, de szinte végtelen a lista. A tesztautóba helyezett extralistán elkezdtük összeadni a tételeket, de 17 000 eurónál (5,1 millió forintnál) feladtuk. Szóval a világ összes pénzét elköltheti extrára, aki puccos, jól kinéző, okos BMW 2 Gran Tourert szeretne. 

Kompakt prémium egyterű a BMW-től. Újabb kategória született?

Így alakulgat ötből hétszemélyessé, vagy éppen teherautóvá a BMW 2 Gran Tourer:


Kinek lehet jó?

A BMW fetisiszta családok hölgytagjai biztosan tíz körömmel kapaszkodnak majd abba az autóba, amelyen ugyanúgy a kék-fehér embléma díszlik, mint apa autóján, de nem kell félni a hátsókerék-hajtástól és emellett könnyen kezelhető, kisméretű, praktikus is, amibe ha kell egy raklapnyi jógára igyekvő gazdag-anyuka is belefér. Szóval a 2-es Gran Tourer sikere szinte borítékolható.
Mellette – Ellene
  • Príma kidolgozás
  • Remek vezethetőség
  • Csendes, jól variálható utastér
  • Idétlen forma
  • Elsőkerék-hajtás
  • Drága extrák

Szavazás

Szerinted hány pontot érdemel a BMW kicsi, de sokszemélyes egyterűje?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    “Azoknak, aki egy döglött tehénért is sok pénzt adnának, ha BMW embléma lenne az orrán”

    Hehe. Találó…

    De legalább nem Kia Carnivalnak néz ki, mint az Active Tourer. :)

  • Phrascarica

    Nekem bejövős. Inkább ez mint egy VW Touran, vagy egy Renault Scenic/Espace, de a C-Max sem kéne. Ez telitalálat ebben a kategóriában.

  • fank1970

    Ciki.

  • Vortep 13

    Tisztelt cikkíró!
    Mi az,hogy “idétlen forma”?!
    Miért nem lehet érzelmektől mentes,tárgyilagos cikkeket írni?!
    Ebben a kategóriában minek nem “idétlen” a formája?!

  • toce

    Eléggé lepontoztátok, gondoltam megnézem, miért nem jó? Mi nem sikerült a BMW-nek?

    Erre kiderül, hogy jó vezetni, jól van összerakva és a fő ellenérvek:

    -Idétlen forma
    -Elsőkerék-hajtás
    -Drága extrák

    Nem értem. Akkor mi a baj ezzel az autóval?

  • 33997

    Nem lehet tárgyilagos, mert ettől érzi magát “jónak” a cikk írója..Az autó jó, de a BMW-s tulajok fetisiszta döglött tehén tulajok, akik jógázni mennek.. még akkor is, ha több év kemény munkája után áll a garázsban. Ezért a kedvenc autó márkámhoz beírtam a nevét regisztráláskor(Földes Attila), mert Ö biztos nem BMW-s. Viszont megvenni sem tudja,ez érződik ezen a cikken, amit tüsszentett…De én szeretném a családomat betenni egy olyan egyterűbe, amibe a babakocsi mellé beférünk négyen nyaraláskor, tetőcsomagtartó nélkül. És a városban is jobban használható, mint egy X5.Tehát én leszek az első aki megveszi majd…..az M5 mellé.
    Aláírás: Döglött Tehénpásztor

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.